Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
361/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisuus. Ei tarvitse enää mielistellä vasureita siinä toivossa, että saisi edes joltain. Nyt olen vapaa ja en kannata mitään puoluetta. Ei enää liioiteltuja Twitter viestejä femisnismistä tai suvaitsevaisuudesta. Tunnen itseni taas mieheksi.

Vierailija
362/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on selkävaivoja ja nivelkipuja, olen normaalipainoinen ja liikun aina kun kivut sen sallivat. Valitin aikoinaan työterveyslääkärille vaivoistani ja hän sanoi, että harmi, kun en voi sanoa, että laihduta vähän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) sisäreisien hakkaaminen yhteen vereslihalle, varsinkin kesäisin hameissa ja mekoissa

2) isot paiseet jota tuli epäsäännöllisesti ns hankaumakohtiin

3) Itsetunto parani ja aina olemassa ollut kiinnostukseni muotiin puhkesi kukkaan

4) En kaipaa enää miehiltä hyväksyntää, olen aktiivisempi ja tunnen olevani kykeneväisempi moniin asioihin.

Kaikki itsetunnon kohoaminen ei siis välttämättä liity suoraan painoon, mutta en myöskään tunne olevani se jota yritetään helpon pullukkapanon takia.

5) osaan kohtuuden ja todella nautin ruuasta nykyään

T. -25kg nyt 162cm/57kg

TÄMÄ! Aina sanotaan, että normipainoisena/hoikkana saa enemmän huomiota (miehiltä) kuin lihavana, mutta siitä ei sitten pahemmin puhutakaan ettei sitä huomiota enää edes kaipaa muilta ihmisiltä (miehiltä) kun itse aidosti tykkää omasta peilikuvastaan. Sen myötä sitä tykkää itsestään muutenkin plus että hoikkana/normipainoisena omissa nahoissa viihtyy ihan eri tavalla kuin pulskempana. 

Ja antaa se laihduttamisessa onnistuminen myös itseluottamukselle kunnon boostin kun huomaa että minä pystyin siihen ja pystyn taatusti vaikka mihin muuhunkin.

Tämä juuri! Miesten tuntuu olevan täysin mahdotonta käsittää, että nainen voi nauttia siitä, että tykkää omasta peilikuvastaan, meikkaa kasvonsa nätiksi, pitää hiuksensa pitkinä ja hyväkuntoisina ja huoltaa niitä, pukeutuu joskus jopa tyköistuviin vaatteisiin ihan "seksikkyyteen" asti, ihan vain siksi, koska hän viihtyy omissa nahoissaan, eikä siksi, että minkä tahansa miehen huomio olisi hänestä toivottavaa, saati imartelevaa.

En yhtään kaipaa random-miesten "positiivista" huomiota. Yhtään.

Minä tykkään molemmista. Omasta nautinnosta ja muiden huomiosta. Mä olen saanut naisiltakin kivaa huomiota ja huomaan, että minusta otetaan nykyään jopa mallia esim pukeutumisen suhteen. Tosin olen itsekin ystävällinen kaikille.

Vierailija
364/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) sisäreisien hakkaaminen yhteen vereslihalle, varsinkin kesäisin hameissa ja mekoissa

2) isot paiseet jota tuli epäsäännöllisesti ns hankaumakohtiin

3) Itsetunto parani ja aina olemassa ollut kiinnostukseni muotiin puhkesi kukkaan

4) En kaipaa enää miehiltä hyväksyntää, olen aktiivisempi ja tunnen olevani kykeneväisempi moniin asioihin.

Kaikki itsetunnon kohoaminen ei siis välttämättä liity suoraan painoon, mutta en myöskään tunne olevani se jota yritetään helpon pullukkapanon takia.

5) osaan kohtuuden ja todella nautin ruuasta nykyään

T. -25kg nyt 162cm/57kg

TÄMÄ! Aina sanotaan, että normipainoisena/hoikkana saa enemmän huomiota (miehiltä) kuin lihavana, mutta siitä ei sitten pahemmin puhutakaan ettei sitä huomiota enää edes kaipaa muilta ihmisiltä (miehiltä) kun itse aidosti tykkää omasta peilikuvastaan. Sen myötä sitä tykkää itsestään muutenkin plus että hoikkana/normipainoisena omissa nahoissa viihtyy ihan eri tavalla kuin pulskempana. 

Ja antaa se laihduttamisessa onnistuminen myös itseluottamukselle kunnon boostin kun huomaa että minä pystyin siihen ja pystyn taatusti vaikka mihin muuhunkin.

Tämä juuri! Miesten tuntuu olevan täysin mahdotonta käsittää, että nainen voi nauttia siitä, että tykkää omasta peilikuvastaan, meikkaa kasvonsa nätiksi, pitää hiuksensa pitkinä ja hyväkuntoisina ja huoltaa niitä, pukeutuu joskus jopa tyköistuviin vaatteisiin ihan "seksikkyyteen" asti, ihan vain siksi, koska hän viihtyy omissa nahoissaan, eikä siksi, että minkä tahansa miehen huomio olisi hänestä toivottavaa, saati imartelevaa.

En yhtään kaipaa random-miesten "positiivista" huomiota. Yhtään.

Minä tykkään molemmista. Omasta nautinnosta ja muiden huomiosta. Mä olen saanut naisiltakin kivaa huomiota ja huomaan, että minusta otetaan nykyään jopa mallia esim pukeutumisen suhteen. Tosin olen itsekin ystävällinen kaikille.

Tämäkin on sallittua, siis muiden huomiosta tykkääminen. - Aiempi.

Vierailija
365/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta hävisi libido. Ei taida tietää, mikä se on.

Kuule kyllä se voi oikeasti olla niin, että kun reidet hankaa koko ajan kävellessä alapäätä, tekee mieli jatkuvasti. Sitten kun laihtuu ja hankaus vähenee, ei koko ajan ole halu päällä. Minulla on tuostakin kokemusta. Joillakin naisilla hankaus aiheuttaa tahatonta kiihottumista!

Tämän kommentin on kyllä kirjoittanut joku pervojorma.

Vierailija
366/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvivamma ei vaivaa niin kuin 20 kg lihavampana, hikoilu nyt on sama, vaikka olisin hoikka tai lihavampi (olin ärtynyt pitkään jatkuneesta helteestä myös laihempana). Vielä pitäisi pudotella painoa, mutta painoni ei ole enää kolminumeroinen luku (en ole lyhyt nainen, olen 170 cm). Kasvoni ja vyötäröni ovat kaventuneet ja ilokseni mahdun pienempiin vaatteisiin kuin aiemmin. Rintojen koko on pysynyt samana (olen rintava).

Vierailija
367/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terveyskeskuksessa vaa´alla, ja se väitti minun laihtuneen 16 kg. Uskallanko luottaa tulokseen? Hoitaja sanoi, että uskallan, mutta on vaikea uskoa. Kotivaaka näyttää mitä sattuu, on joku vanha romu. Onko täällä joku terveyskeskuksen varusteista tietävä? 

Vierailija
368/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

On totta että ihan kaikki ikäluokat pitäisi saada liikkumaan, painosta kuitenkin riippumatta. Koska ihmiset tulkitsisivat tuotakin pakkoa niin väärin, niin paras olisi jos valtio tai kunta ottaisi siitä kopin. Itse ehdottaisin seuraavankaltaista mallia:

- kunnilla velvollisuus tarjota erilaisia kevyitä liikuntamuotoja ilmaiseksi kaikille kansalaisille 3h viikossa. Tämä voisi vaikkapa mahdollistaa kaupungin liikuntapaikkoihin ilmaispassin jota saa käyttää 3h viikossa verran ilmaiseksi. Erilaisia ryhmäliikuntoja lisättäisiin: jumpparyhmiä, tennispeliryhmiä, sauvakävelyryhmiä - ja kaikkiin pääsisi osallistumaan passin kanssa

- passilla "maksettaessa" pitäisi myös varmentaa henkilöllisyys niin ettei laiskimukset antaisi superurheilija-kavereilleen lainaksi passejansa

- jokainen kansalainen joka käyttäisi tarvittavan määrän urheilupassiansa, saisi pienen verohelpotuksen. Helpotuksen saisi myös virallisten yksityisten liikuntapaikkojen palveluja käyttämällä tarvittavan määrän.

En usko että tätä mallia nuijittaisiin helpolla läpi missään, mutta pitkällä tähtäimellä tästä saataisiin luultavasti valtavat säästöt monella alueella! Esimerkiksi vanhukset eivät voi asua kotonansa usein huonon liikuntakyvyn takia, joka johtuu kunnon romahtamisesta; kansalaisten liikkuvuus paranisi ja ylipaino vähenisi; kuntien tarjotessa suuret määrät ilmaisliikuntaa, saataisiin iso määrä kansalaisia liikkumaan ja ylläpitämään yleiskuntoaan!

Idea on hyvä, mutta en tiedä olisiko ne veroalennukset kannattavin tapa tässä.

Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään, tämä toiminta pitäisi aloittaa lapsista, ja he eivät verohelpotuksista hyödy  mitenkään. PItäisikö kouluissa olla enemmän pakollista liikuntaa? Miten kannustaa lapsia liikkumaan, kun some on addiktoivampaa?

Itse uskon nimenomaan veroalennuksiin, sillä pienikin raha motivoi yllättävän hyvin ihmisiä, ja olisi jopa perusteltua sillä kun keskimääräinen sairastelu pienenisi ikäluokissa.

En ole ihan samaa mieltä tuon "Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään"-virkkeen kanssa, sillä aikuisissa juuri nuo lapsuusajan tavat kulminoituvat. Osa pitää huolta itsestään todella hyvin, ja osa on taas ihan retuperällä! Terveysongelmat kasaantuvat vuosien aikana niin nopeasti, että kolmikymppisen sohvaperunan motivoiminen voisi tarkoittaa että sama henkilö on liikuntakykyinen 30v myöhemmin sen sijaan että liikkuu vaivalloisesti rollaattorilla.

Toki lapsiakin pitää kannustaa liikkumaan! Moni kunta onkin ottanut tästä kopin niin että kouluikäisille on tarjolla edullisesti (tai ilmaiseksi) liikuntaryhmiä. Toki toivon että käytäntö yleistyisi joka puolella!

Tähän aikuiset osaavat pitää huolta itsestään voisi lisätä, että eikö huumeiden haittavaikutuksien pitäisi loogisesti olla jo rankaisu itsessään. Raha motivoi paremmin kuin itsetuhon välttäminen, valitettavasti. T. Eri

Ihmisille voitaisiin tarjota tietty määrä ilmaisia lippuja liikuntapaikkoihin. Vaikka 4 lippua kuukaudessa. Sellainen kannustaa käyttämään niitä palveluita. Tai ainakin antaisi mahdollisuuden niille joilla on halua liikkua mutta ei ole varaa mennä mihinkään. Veroalennukset eivät auta köyhimpiä, sillä he eivät maksa veroja muutenkaan.

Olen itse köyhän perheen lapsi ja tutustuin teatteriin ilmaislippujen ansiosta.

Kotikaupungissani oli joku kampanja, jossa tiettyjen koulujen oppilaat saivat ilmaislippuja teatteriin. Niitä sai käyttää niin paljon kuin halusi. Niiden ansiosta kävin sisarusteni kanssa paljon teatterissa sen kampanjan aikana. Emme todellakaan olisi päässeet mihinkään teatteriin ilman niitä ilmaislippuja. Innostus jatkui myös sen kampanjan jälkeen ja olen ollut siitä lähtien innokas teatteriharrastaja. Liityin jopa harrastajateatteriin sen kampanjan ansiosta.

Jos liikuntapaikkoihin olisi saanut samalla tavalla ilmaisia lippuja, olisin voinut käyttää niitäkin. Mutta kun sellaista mahdollisuutta ei ollut, niin sain itsekseni käydä palloilemassa urheilukentällä ja käyttää löytämiäni välineitä niinkuin itse koin parhaaksi. Ei se ollut kovin kannustavaa. Siihen lisäksi vielä  koululiikunta tappoi sen vähäisenkin liikunnan ilon hieman kömpelöltä ja hitaalta lapselta.

Vierailija
369/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään vaivoja, vaikka olevan lihava:D työterveydessä kaikki oli priimaa, rakastan liikkumista ja hyvää ruokaa. En keksi yhtään syytå laihduttaa!

Vierailija
370/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

Ja näille besserwissereille pitäisi saada kans joku pakollinen kelan kustantama kurssi: "Näin kohtaan ihmisen" tai jotain. Näitä saa tanan moukkia me normaalit ihmiset joudumme työpaikoillamme ja muualla kuuntelemaan. Näitä, joille ei koskaan tapahdu mitään pahaa, mutta jotka totisesti tietävät, miten kaikkien muiden olisi pitänyt toimia.

Äläs nyt, ei kaikki ihmiset vaan kehity samaan tahtiin, toiset tulee aina jälkijunassa muuta ikäpolveaan. Täytyy vain yrittää ymmärtää että osan kehitys pysähtyy teini-ikään ja joillakin vain on ollut hapenpuutetta synnytyksessä. Eihän se heidän vika ole.

Vierailija
371/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys ja hengästyminen kengännauhoja solmittaessa.

Vierailija
372/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään vaivoja, vaikka olevan lihava:D työterveydessä kaikki oli priimaa, rakastan liikkumista ja hyvää ruokaa. En keksi yhtään syytå laihduttaa!

Minäkin rakastan hyvää ruokaa. Ei mulla silti ole tarvetta ylensyöntiin.

Vierailija
373/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laihdutusprosessi myös edessä. Voisitteko kertoa positiivisten muutoksien lisäksi, myös sen missä ajassa olette laihtuneet? :)

Vierailija
374/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luen koko ajan tuon otsikon "VAUVAT jotka hävisivät" :O

Mutta joo, närästys katosi kun kymmenen kiloa lähti.

Vierailija
375/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla laihdutusprosessi myös edessä. Voisitteko kertoa positiivisten muutoksien lisäksi, myös sen missä ajassa olette laihtuneet? :)

Sopivassa ajassa.

Vierailija
376/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin terveyskeskuksessa vaa´alla, ja se väitti minun laihtuneen 16 kg. Uskallanko luottaa tulokseen? Hoitaja sanoi, että uskallan, mutta on vaikea uskoa. Kotivaaka näyttää mitä sattuu, on joku vanha romu. Onko täällä joku terveyskeskuksen varusteista tietävä? 

Heitä se oma romu kotivaaka pois ja osta uusi, joka toimii.

Miksi ihmeessä terveyskeskukset pitäisivät ei toimivia tai rikkinäisiä vaakoja? Kenen intressejä se palvelisi, että tulokset eivät ole luotettavia? Sen lisäksi voit aina hankkia mittanauhan. Sekin on yllättävän luotettava mittari.

Vierailija
377/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa vuodessa.

En ole sanan varsinaisessa merkityksessä "laihduttanut", vaan tein elämäntapamuutoksen, ja sen seurauksena minua on nyt yli neljännes vähemmän kuin ennen. Elämä jatkuu nyt uudella tutulla painollaan ja olen tyytyväinen itseeni.

357.

Vierailija
378/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa vuodessa.

En ole sanan varsinaisessa merkityksessä "laihduttanut", vaan tein elämäntapamuutoksen, ja sen seurauksena minua on nyt yli neljännes vähemmän kuin ennen. Elämä jatkuu nyt uudella tutulla painollaan ja olen tyytyväinen itseeni.

357.

Just näin.

Itse olen 184cm äijä. Terveys petti pahasti, kun painoin 120kg. Irtisanouduin duunista, pistin liikunnat (punttisali ja fillari) ja ruokailut "kuntoon". 3 talvea meni. Nykyään painan 90-95 kiloa, veriarvot yms. ihan kunnossa. siisniinkuin: pistin suunnitellusti vaan elämäntavat kuntoon ja näillä mennään.

Mun pointti on: Opiskele, suunnittele ja noudata. Tietoa löytyy vaiks kirjastosta, mitä syödä ja milloin. Hakusana kirjastoon: Diabetes 2.

Vierailija
379/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi päinvastoin, että libido oli korkea ennen laihdutusta, ja laihdutuksen jälkeen olematon. Tästä on mennyt aikaa jo noin 5 vuotta, eikä tilanne ole muuttunut, osa painosta on kyllä tullut takaisin. Olen käynyt verikokeissa, mutta kaikki arvot on kunnossa.

Hiustenlähdöstä olen myös kärsinyt laihtumisen jälkeen, päälaella hiukset ovat hyvin ohuet, mikä on naisena aika masentavaa. Pudotin tuolloin n. 25 kg, enkä tekisi ehkä noin isoa pudotusta uudestaan ainakaan kerralla.

Vierailija
380/871 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani

*reps* :D