Osaako miehesi vetää autolla peräkärryä?
Olipa komea näky, kun miehekäs mieheni tänään kurvasi pihaan Skoda Kodiaqillaan ja perässä oli tyylikäs kuomukärry.
Mies on niin taitava ja sporttinen kuski, kärry perässäkin uskaltaa ohitella muita.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla ei peruutus onnistu kärryn kanssa, kertokaa mulle, että mikä siinä peruuttamisessa on hankalaa?
En halua mitenkään mollata, kiinnostaisi vaan tietää mikä siitä tekee vaikeaa, kun itselle rekkakuskina peruuttamiset kaikenlaisten kärryjen kanssa on tuttua puuhaa.
Siinä on monta vaikeaa asiaa.
En hahmota mittasuhteita ja liikkeitä, kun en osaa peilejä käyttää oikein.
Käännän rattia väärään suuntaan, sitähän pitää kääntää peruuttaessa ensin "väärään" suuntaan että kärry lähtee kääntymään oikein. Kolmanneksi teen liian suuria ohjausliikkeitä. Vaikka kaikki menee muuten hyvin, kärry menee linkkuun.
Oikeasti peruuttaminen on kuin polkupyörällä ajo. Sen oppii opettelemalla, ja sitten sen vaan osaa. Pikkuisen olen jo alkanut oppimaan, mutta en peruuta itse, jos ei ole aivan pakko.
Kodiaq ja miehekäs eivät sovi samaan lauseeseen. Hummerin H1 on miehekäs auto.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla ei peruutus onnistu kärryn kanssa, kertokaa mulle, että mikä siinä peruuttamisessa on hankalaa?
En halua mitenkään mollata, kiinnostaisi vaan tietää mikä siitä tekee vaikeaa, kun itselle rekkakuskina peruuttamiset kaikenlaisten kärryjen kanssa on tuttua puuhaa.
Mulle on vaikeaa peräkärryn kanssa peruuttamisessa se miten kärry lähtee kääntymään eri suuntaan kuin mihin auton perä ja menee linkkuun.
No eiköhän kun vetää työkseen sellaista 2-lenkkistä rekkaa perässään.
Hahhah. Hyvä provo toi aloitus. Eilenkin samanlainen maanteiden kunkku veti valotonta kuomukärryä edessä ajan persuksissa "taitavasti" roikkuen. Idiootteja piisaa joka paikkaan.
"Olipa komea näky, kun miehekäs mieheni tänään kurvasi pihaan Skoda Kodiaqillaan ja perässä oli tyylikäs kuomukärry.
Mies on niin taitava ja sporttinen kuski, kärry perässäkin uskaltaa ohitella muita."
Porvoossa ohitetaan kaikki peräkärryillä, etenkin kuomukärryillä.
Euro truck simulatorilla perutellut rekkoja. Ihan helppoa.
Autolla ei ole tainnut peräkärryä vetää hetkeen, mutta 8v alkaen ajoin traktoria, jossa tyhjä peräkärry. 10v lähtien laitettiin kärryyn täysi kuormakin.
Onnea miehekkäälle miehellesi hienoata suorituksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on monta vaikeaa asiaa.
En hahmota mittasuhteita ja liikkeitä, kun en osaa peilejä käyttää oikein.
Käännän rattia väärään suuntaan, sitähän pitää kääntää peruuttaessa ensin "väärään" suuntaan että kärry lähtee kääntymään oikein. Kolmanneksi teen liian suuria ohjausliikkeitä. Vaikka kaikki menee muuten hyvin, kärry menee linkkuun.
Oikeasti peruuttaminen on kuin polkupyörällä ajo. Sen oppii opettelemalla, ja sitten sen vaan osaa. Pikkuisen olen jo alkanut oppimaan, mutta en peruuta itse, jos ei ole aivan pakko.
Mulla on tämä sama. Kärryn kanssa pitää arvioida tarkemmin kulmat ja kääntösäteet, kokonaisuus on pidempi, pitää huomioida autolla peruuttaminen sekä miten kärry siellä perässä kääntyy, ettei kärry mene linkkuun. Sitten varoa vielä normaalit ettei osu ja mu liikenne.
Mies meillä hoitaa peräkärryhommat. Hän on taitava automies.
Vierailija kirjoitti:
"Olipa komea näky, kun miehekäs mieheni tänään kurvasi pihaan Skoda Kodiaqillaan ja perässä oli tyylikäs kuomukärry.
Mies on niin taitava ja sporttinen kuski, kärry perässäkin uskaltaa ohitella muita."Porvoossa ohitetaan kaikki peräkärryillä, etenkin kuomukärryillä.
Älähän nyt pilkkaa. Mies on ap:n sankari, osaa ajaa autoa. Toisille se juttu on miehen ammatti ja status, tyyliin että vain lääkäri tai lentäjä kelpaa.
Mun mies on maajussi joten todellakin osaa.
Vielä joskus kasarilla vedettiin peräkärrillä rakennustarvikkeitakin. Nykyisin on kuljetusliikkeitä, jotka tuovat tavarat pihaan. Ja muuttotautojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä peruutan auton minne koloon tahansa, mutta jotenkin en hahmota sen kärryn liikettä. Käännän liikaa liian nopeasti. Olen kyllä peruutellut sekä autolla että traktorilla kärryn kanssa, mutta jos pitää nopeasti saada se parkkiin niin jätän homman muille. Jos ei ole kiire ja on tilaa ympärillä, niin voin temppuilla itse.
Aivan. Se onkin aika yllättävää miten pienillä liikkeillä sitä kärryä peruutellaan, sama vaikka täysperävaunuyhdistelmän peruuttamisessa ne liikkeet on loppujen lopuksi todella minimaalisia eikä esimerkiksi kulmaperuutukseen kärryn kanssa vaadita mitään armotonta ratin pyörittelyä vaan nimenomaan rauhallisia ja melko pieniä liikkeitä. Itsekin sillon opetteluvaiheessa monta kertaa tuli veivattua ihan liikaa ja eihän siitä sitten mitään tullut. No mutta joo, kiitos asiallisesta vastauksesta.
Itse taas saan puolikkaan paljon helpommin kulman taa kuin pakitettua suoraan.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kun vetää työkseen sellaista 2-lenkkistä rekkaa perässään.
2-lenkkistä? Tarkoitatko linkkiä?
Wautsi miten taitava mies sulla on ap! Osaako jo syödä itse? Entä kävellä ilman tukea?