Osaako miehesi vetää autolla peräkärryä?
Olipa komea näky, kun miehekäs mieheni tänään kurvasi pihaan Skoda Kodiaqillaan ja perässä oli tyylikäs kuomukärry.
Mies on niin taitava ja sporttinen kuski, kärry perässäkin uskaltaa ohitella muita.
Kommentit (37)
Juu osaa. Ja minäkin osaan. Ja meidän 15v poikakin osaa.
On se niin hienoa. Lol
Molemmat osaamme. Mikä kohta siinä on sulle vaikeaa?
Ei siinä vetämisessä mitään ihmeellistä ole. Peruuttaminen on sitten hieman hankalampaa
Kuka vaan osaa vetää, mutta harvempi on taitava peruuttamaan peräkärryn kanssa.
Kyllä se perässä tulee vetämättäkin, mikä ihmeen taito tuo nyt edes on :D Harvempi osaa työntää autolla peräkärryä.
Taitaa monilla mennä sormi suuhun, kun pitäisi peruuttaa kärryn kanssa.
Mun miehellä on BECE-ajokortti, joskus työkseen ajanut rekkaa, joten ei kärryt tuota ongelmia.
Skodan leikkimaasturilla mun mies ei suostuisi ajamaan, sellainen ei ole miehisen miehen auto.
Mä opetan taas illalla vaimoa peruuttamaan aisaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat osaamme. Mikä kohta siinä on sulle vaikeaa?
Meillä osaa myös teinit 17 v ja 19 v.
En tiedä, en ole ikinä nähnyt. Peräkärry on mun, mutta koukku on vain miehen autossa.
Kodiag skeidassa ei ole kyllä mitään sporttista, sanoin miehelle että meidän mersun perään ei kärriä laiteta, jos haluaa jotain rojuja kuskailla ostakoon sitä varten jonkun romun.
No mies meni ostamaan sitten uuden viton.
Mirkku kirjoitti:
Kodiag skeidassa ei ole kyllä mitään sporttista, sanoin miehelle että meidän mersun perään ei kärriä laiteta, jos haluaa jotain rojuja kuskailla ostakoon sitä varten jonkun romun.
No mies meni ostamaan sitten uuden viton.[/Joo meillä melkein sama homma exän kanssa. Teslaan ei saanut koukkua niin osti sitten Jaguarin johon sai, ja sit vedettiin kärryäjoka oli suurin ja komein mitä koko saarelta löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa monilla mennä sormi suuhun, kun pitäisi peruuttaa kärryn kanssa.
Mun miehellä on BECE-ajokortti, joskus työkseen ajanut rekkaa, joten ei kärryt tuota ongelmia.Skodan leikkimaasturilla mun mies ei suostuisi ajamaan, sellainen ei ole miehisen miehen auto.
Veit sanat suustani täysin!
ap:lla ei taida olla edes ajokorttia :'D
Te, joilla ei peruutus onnistu kärryn kanssa, kertokaa mulle, että mikä siinä peruuttamisessa on hankalaa?
En halua mitenkään mollata, kiinnostaisi vaan tietää mikä siitä tekee vaikeaa, kun itselle rekkakuskina peruuttamiset kaikenlaisten kärryjen kanssa on tuttua puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla ei peruutus onnistu kärryn kanssa, kertokaa mulle, että mikä siinä peruuttamisessa on hankalaa?
En halua mitenkään mollata, kiinnostaisi vaan tietää mikä siitä tekee vaikeaa, kun itselle rekkakuskina peruuttamiset kaikenlaisten kärryjen kanssa on tuttua puuhaa.
Minä peruutan auton minne koloon tahansa, mutta jotenkin en hahmota sen kärryn liikettä. Käännän liikaa liian nopeasti. Olen kyllä peruutellut sekä autolla että traktorilla kärryn kanssa, mutta jos pitää nopeasti saada se parkkiin niin jätän homman muille. Jos ei ole kiire ja on tilaa ympärillä, niin voin temppuilla itse.
Kyllä se osaa, joskus saattaa vielä ohimennessään vähän tönäistä pihakoivua kärryllä ja suhista samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä peruutan auton minne koloon tahansa, mutta jotenkin en hahmota sen kärryn liikettä. Käännän liikaa liian nopeasti. Olen kyllä peruutellut sekä autolla että traktorilla kärryn kanssa, mutta jos pitää nopeasti saada se parkkiin niin jätän homman muille. Jos ei ole kiire ja on tilaa ympärillä, niin voin temppuilla itse.
Aivan. Se onkin aika yllättävää miten pienillä liikkeillä sitä kärryä peruutellaan, sama vaikka täysperävaunuyhdistelmän peruuttamisessa ne liikkeet on loppujen lopuksi todella minimaalisia eikä esimerkiksi kulmaperuutukseen kärryn kanssa vaadita mitään armotonta ratin pyörittelyä vaan nimenomaan rauhallisia ja melko pieniä liikkeitä. Itsekin sillon opetteluvaiheessa monta kertaa tuli veivattua ihan liikaa ja eihän siitä sitten mitään tullut. No mutta joo, kiitos asiallisesta vastauksesta.
Vetämisessä ei ole mitään osaamista, kun tyttäreni osasi vetää jo 10-vuotiaana. Ei tietenkään yleisellä tiellä...
Mutta yritäpä peruuttaa. Ei kannata aloittaa jämerällä maasturilla ja hevoskopilla, jossa on pari hevosta sisällä. Voin vakuuttaa, että siinä sitä on näkemistä, kun ensikertalainen yrittää kääntää sellaista yhdistelmää ahtaalla klinikan pihalla. Kylmä hiki tulee katsojillakin.
Ajoitteko radiomäelle?