Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kuittailee ikävästi heikkouksista

Vierailija
17.01.2020 |

Miten pitäisi suhtautua tai sanoa takaisin kun mies kuittailee minun (tai jonkun muun) heikkouksista ikävään sävyyn?

Esimerkkinä että kaveripiirissämme monet ovat hyvin lahjakkaita kielissä, mutta itse olen hyvin perus. Englanti taipuu, auttava ruotsi ja saksa. Minulla on lukihäiriö, joten mm. juuri kielet ovat minulle hankalia. Tuntuu tosi kurjalta kun mies aika usein nostaa asian kauttarantain esiin esim. sanomalla jostakusta muusta tapaamastaan ihmisestä joka ei osaa jotain tiettyä kieltä, että "noloa", "hävettävää", "tyhmyyttä"... tmv. Tätä esiintyy aika usein, ja kyllä vahvasti koen siinä hetkessä että kuitti on samalla minulle.

Tai parista ylikilosta, tai jostain muusta. Jokaisella meillä on heikkouksia ja arkoja paikkoja, minusta tuntuu ilkeälle että sellaiset nostetaan tikun nokkaan. Usein juuri vähän kiertämällä, kun tv:ssä jollakulla on sama ominaisuus. Se on sen kaltaista kiertokettuilua, ettei siihen oikein osaa sanoa edes mitään. Joskus olen sanonut, että kyllähän meillä ihan jokaisella on heikkoutemme.... mutta ei se oikein hetkeä kauempaa auttanut.

Mitä sanon seuraavaksi kun vastaava tilanne tulee?

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä aina ihmettelen että mitä nämä parisuhteessa nälvijät kuvittelevat saavuttavansa? Toisen mieltä pahoittamalla ei hyvää suhdetta kannata odottaa.

Jotkut eivät osaa tai uskalla ilmaista välittämistään suoraan, ja jatkuva ”naljailu” voi olla heille juuri sitä, rakkauden ja ihailun osoitus. Ikäväksi tilanne muuttuu, jos kumppaniksi valikoituu ihminen, jolle tällainen kulttuuri ei ole lainkaan tuttua.

Vierailija
122/136 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli ei tässä ollut pointti, vaan kuittailu jota ei parisuhteessa pitäisi lainkaan harrastaa. Mitä ilkeilyllä on tarkoitus saavuttaa jos (muka) rakastaa toista?

Se ”kuittailu” voi olla ihan päinvastaisella tarkoitusperällä. Kuittailija onkin usein ihminen, joka koettaa sanomisillaan osoittaa oman alemmuudentuntonsa, eikä alentaa toista. Hyväntahtoista vitsailua, joka ymmärretään täysin väärin.

Kyllä, tunnistan tämän. Meillä kyllä mm. töissä tiimin kanssa harrastetaan tätä. Se on täysin eri asia kuin mitä mieheni tekee.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntahtoinen naljailu on hyväntahtoista. Sen tunnistaa kaikki. Erikseen on kiusaajat. Ei nyt sekoiteta asioita.

Vierailija
124/136 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
125/136 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin suoraan seuraavalla kerralla että jos nämä tämän lajin harrastajat ovat tyhmiä tms (tai miksi mies nyt näitä haukkuu) niin miten minä eroan näistä?

Lisäksi jos usein ottaa saman asian esille, kysyisin miksi sitä pitää näin usein toistella? Mielipidehän on tullut jo aiemmin selväksi.

Näiden vastausten perusteella sitten pohtisin mikä miehellä on motiivi laukoa tällaisia.

Kaivoin tämän muutaman viikon vanhan ketjuni, kun halusin vielä lukea näitä vastuaksia. Tätä vinkkiä itse asiassa nyt viimeksi käytinkin jolloin mies häkeltyi ja kakisti jotain että "sä olet erilainen..." Se oli hämmentävä tilanne. Kerroin muutenkin selkeästi, että tuntuu pahalta ja hankalalta kun hän niin paljon vihaa harrastustani. Niin selkeästi, että jos tuon jälkeen vielä dissaa, se on jo tahallista tallomista. Ei mitenkään kyllä pahoitelut tai pyytänyt anteeksi mitäään.

Silmäni ovat muutenkin vähän auenneet, kun olen pitänyt vähän päiväkirjaa noista tilanteista etteivät heti unohdu. Saan vähän perspektiiviä miten usein mollaamista oikeasti tapahtuu.

Lisääkin kommenttaja luen mielelläni.

ap

Vierailija
126/136 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jälleen itse, en viitsi aloitaa mitään uuttakaan ketjua.

Olen miettiyt asioita aika paljon, kirjoittanut tilanteita ylös ja tajunut miten usein itse asiassa saan kuulla jossain muodossa vähättelyä. Viimeksi jokunen päivä sitten mies kommentoi taas tv:n äärellä saman ammattiryhmän edustajaa (siis minun) sanomalla, että "sä et ole yhtään mitään, te ette ole mitään..."

Eli ei taaskaan suoraan minulle, mutta en voi olla lukematta rivien välistä kun tuota tapahtuu niin usien. Hankala vaan mennä ns. puolustautumaankaan, kun hänhän vain kommentoi tv-ohjelmaa.... ja toki sitten aina jos tartun asiaan hän selittää, ettei minua tietenkään tarkoittanut.

Aika raskasta. Harmittaa kun kaikki olisi periaatteessa hyvin, mutta kyllähän tämä nyt kalvaa, enemän kuin ehkä olen tajunnutkaan.

Vierailija
127/136 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa. Kerroin useasti, että tuo loukkasi ja mahtoi olla tarkoituskin. Kuulemma olin vain tosikko. Lopulta käytös sai rakkauden loppumaan puoleltani ja aloin jopa halveksia koko miestä. Aloin käyttäytyä aivan samalla tavalla ennen eroa, joka tuli hyvin nopeasti perään.

Aloittajan housuissa saattaisin kokeilla heittää takaisin samassa tyylilajissa. Miten säälittäviä ovatkaan heikkoitsetuntoiset ihmiset mollatessaan muita.

Vierailija
128/136 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi vajota samaan, kun en halua rikkoa mitään. Itse pyryn aina rakastavaan ja rakentavaan puheeseen. Mutta kalvaahan tämä.

ap

Vierailija
129/136 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin soronnoo tuollaiselle miehelle ;)

Vierailija
130/136 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yritti jossain vaiheessa aloittaa nälvimisen. Reagoin aina todella vahvasti, mieluummin yli kuin ali. Olisin lopettanut suhteen jos nälviminen ei olisi loppunut.

Mies oli aivan järkyttynyt, että sanoin vastaan. Oma äitinsä ei vastaavaa tehnyt ikinä.

Vierailija
131/136 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin

Vierailija
132/136 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittääköhän mies yleensäkin ihmisen arvon sillä, miten pätevä ja cool tämä on, ja muuten ei ole mitään.

Vierailija
133/136 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihana ja kiva välillä jotta jäisit koukkuun ja henkisesti pahoinpideltäväksi. Opiskele narsismi niin tajuat mikä idea on kuuma -kylmä kohtelulla. Sitä käyttää muutkin kuin narsistit. Sillä on tarkoitus koodata aivosi kestämään alati pahenevaa henkistä väkivaltaa ja hämärtää sinulta normaalin raja, kuten sinulle on jo käymässä koska käyt itsesi kanssa kauppaa.  Se nimenomaan muuttaa pysyvästi aivojesi rakennetta ja todellakin jää sinulle lopuksi ikää riesaksi, vaikka suhteesta pääsitkin. Olet siis hankkimassa itsellesi aivovauriota. Joten kuten edellä sanottiin. Jos et halua hankkia aivovammaa, istua terapiassa ja menettää uskoasi ihmisiin, niin sano kuspialle moikka, äläkä pidä enää yhteyttä.

Mun äiti oli aika erikoinen pakkaus. Tarkoittaako tämä sitä, että hänen ”koulutettavanaan” sitten altistuin sillekin, että miessuhteet (kaikki) ovat olleet minua alistavia? Muokkautuvatko aivot todella. Äidin kanssa opin varomaan sanomisiani, tekemisiäni ja pistämään itseni varjoihin. Siksikö jaksoin avioliitossa yli 20 vuotta totaalisen nujertajan kanssa?

Vierailija
134/136 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, Mieti vähän tätä lausettasi: „Vaikeata kun muutoin on kuitenkin ihanaa ja kivaa. Nuo kuittailut vaan jotenkin aina nollaavat vähäksi aikaa kaiken. Menee päivä, pari ja sitten taas unohdan. Ei kaiketi pitäisi.“

Aiotko oikeasti jatkaa miehen kanssa, jolta voit aina muiden seurassa odottaa että hän nolaa sinut?? Missä itsetuntosi on? Kuka sinut on kasvattanut? Oliko kotona samanlaista? Jompikumpi vanhempi nolasi toista? Ja sinä ressukka kirjoitat että „muuten on ihanaa ja kivaa“. Oletteko naimisissa? Onko lapsia? Kuuntelevatko he tätä? Mitä luulet ystäviesi ajattekevan sinusta kun et tee mitään?

Ota itseäsi nyt niskasta kiinni, lyö nyrkki pöytään ja huuda miehelle että oli viimeinen kerta kun nolasi! Ja Jos se jatkuu, jätät sen idiootin!

Vierailija
135/136 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä aina ihmettelen että mitä nämä parisuhteessa nälvijät kuvittelevat saavuttavansa? Toisen mieltä pahoittamalla ei hyvää suhdetta kannata odottaa.

Jotkut eivät osaa tai uskalla ilmaista välittämistään suoraan, ja jatkuva ”naljailu” voi olla heille juuri sitä, rakkauden ja ihailun osoitus. Ikäväksi tilanne muuttuu, jos kumppaniksi valikoituu ihminen, jolle tällainen kulttuuri ei ole lainkaan tuttua.

v Ei v..tu , niin säälittävää ettei ole tosikaan.

Vierailija
136/136 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap