Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuittailee ikävästi heikkouksista

Vierailija
17.01.2020 |

Miten pitäisi suhtautua tai sanoa takaisin kun mies kuittailee minun (tai jonkun muun) heikkouksista ikävään sävyyn?

Esimerkkinä että kaveripiirissämme monet ovat hyvin lahjakkaita kielissä, mutta itse olen hyvin perus. Englanti taipuu, auttava ruotsi ja saksa. Minulla on lukihäiriö, joten mm. juuri kielet ovat minulle hankalia. Tuntuu tosi kurjalta kun mies aika usein nostaa asian kauttarantain esiin esim. sanomalla jostakusta muusta tapaamastaan ihmisestä joka ei osaa jotain tiettyä kieltä, että "noloa", "hävettävää", "tyhmyyttä"... tmv. Tätä esiintyy aika usein, ja kyllä vahvasti koen siinä hetkessä että kuitti on samalla minulle.

Tai parista ylikilosta, tai jostain muusta. Jokaisella meillä on heikkouksia ja arkoja paikkoja, minusta tuntuu ilkeälle että sellaiset nostetaan tikun nokkaan. Usein juuri vähän kiertämällä, kun tv:ssä jollakulla on sama ominaisuus. Se on sen kaltaista kiertokettuilua, ettei siihen oikein osaa sanoa edes mitään. Joskus olen sanonut, että kyllähän meillä ihan jokaisella on heikkoutemme.... mutta ei se oikein hetkeä kauempaa auttanut.

Mitä sanon seuraavaksi kun vastaava tilanne tulee?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset parempaa.

Vierailija
42/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa punnita asiat tarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille kommentoijille.

Itselläni lienee vähän hämärtynyt, mikä on vielä sopivuuden rajoissa parisuhteessa. Kun kaikillahan meillä on huonot puolemme ja olen ajatelut tämän olevan mieheni huono puoli, mutta jonka kanssa voin ehkä elää. Samalla kuitenkin nuo sivallukset tekevät aina yhtä kipeää.

Suhtemme on muutoin läheinen ja hyvä ja mies huomaavainen. Tämä ominaisuus vaan on hämmentävä, kun se (kierteinen sivallus) jotenkin tulee aina puskista muutoin ihana ja kiltti mieheni onkin äkkiä/hetkeksi ikään kuin joku muu.

Mies lyttää myös muita asioita, jotka ovat minulle ihan keskeisiä tai muulla tavalla tärkeitä, mutta ei ikinä hauku minua tai tekemisiäni suoraan, vaan aina juuri niin että joku muu joka harrastaa vaikka samaa, saa haukut. Sivalus osuu siis ilkeästi, mutta en voi väittää että suoraan minuun ja sen mies myös aina sanoo jos huomautan... että "enhän minä nyt sinua tarkoittanut..."

Tätä juttua lukuun ottamatta kaikki olisi niin hyvin.

ap

Jotain omia epävarmuuksia tai alakynnessä olemisen tunnetta? Eihän kukaan muuten tuollaista tee?

Vierailija
44/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras kaveri on tällainen. (on asunut Vaasassa pitkään :D). Oon kyllästynyt ihan täysin. En pahemmin ole enää yhteydessä. Esimerkiksi piikittelee mua mun uravalinnoista ja alleviivaa toistuvasti ettei itse aio tehdä samaa virhettä, vaikka on tyytymätön ja ahdistunut omalla urapolullaan. Korostaa, kuinka hän ei juokse karkuun ja ole heikko. Unohtaa aina kuitenkin sen, että minä olen ollut juurikin sitä ja hänestä siis täysi luuseri, kun vaihdoin alaa.

Puoliso saattaa väsyneenä iskeä jonkun ihmisen heikkoon kohtaan, minun tai muiden, mutta aika suoraan. Tyyliin sukulaisellani on kahvikuppineuroosi ja huomauttelee mulle siitä jälkikäteen, ihan kun voisin sille mitään tai kuin ei jo molemmat tiedettäisi sitä. Tai mulle, jos en ole harjannut hiuksiani tai kosmetologi on värjännyt kulmat sinä päivänä liian tummaksi tai uudet silmälasit on "pelottavat" tmv. :D

Neuvoja en osaa antaa, mutta kohtalotoveri siis löytyy. Mä olen jotenkin ajatellut, että elän jalat maassa ja tiedän kuka olen. Muilla on oma elämä ja oma käsitys minusta. Sen ei tartte vaikuttaa mun käsitykseni itsestäni eikä heistä. Kaikki ollaan lopulta täällä aika lailla eksyksissä ilman sen suurempaa agendaa, selviämässä päivästä toiseen.

Vierailija
45/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras kaveri on tällainen. (on asunut Vaasassa pitkään :D). Oon kyllästynyt ihan täysin. En pahemmin ole enää yhteydessä. Esimerkiksi piikittelee mua mun uravalinnoista ja alleviivaa toistuvasti ettei itse aio tehdä samaa virhettä, vaikka on tyytymätön ja ahdistunut omalla urapolullaan. Korostaa, kuinka hän ei juokse karkuun ja ole heikko. Unohtaa aina kuitenkin sen, että minä olen ollut juurikin sitä ja hänestä siis täysi luuseri, kun vaihdoin alaa.

Puoliso saattaa väsyneenä iskeä jonkun ihmisen heikkoon kohtaan, minun tai muiden, mutta aika suoraan. Tyyliin sukulaisellani on kahvikuppineuroosi ja huomauttelee mulle siitä jälkikäteen, ihan kun voisin sille mitään tai kuin ei jo molemmat tiedettäisi sitä. Tai mulle, jos en ole harjannut hiuksiani tai kosmetologi on värjännyt kulmat sinä päivänä liian tummaksi tai uudet silmälasit on "pelottavat" tmv. :D

Neuvoja en osaa antaa, mutta kohtalotoveri siis löytyy. Mä olen jotenkin ajatellut, että elän jalat maassa ja tiedän kuka olen. Muilla on oma elämä ja oma käsitys minusta. Sen ei tartte vaikuttaa mun käsitykseni itsestäni eikä heistä. Kaikki ollaan lopulta täällä aika lailla eksyksissä ilman sen suurempaa agendaa, selviämässä päivästä toiseen.

Kiitos kun jaoit tarinasi. Kolahti tuo loppu: minäkin itse asiassa ajattelen niin, että en oikeastan anna mieheni sanomisten vaikuttaa käsitykseeni itsestäni, olen sen verran jo elämää elänyt ja kaikenlaista nähnyt. Olen sillä tavalla aika vahva, että en usko että mieheni saa ns. nujerrettua minua. Mutta etäännyttää kyllä, hetkeksi ainakin aina.

ap

Vierailija
46/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäännytä itsesi koko suhteesta.

Vierailija
47/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aattelen et tollanen tarkoituksella toista satuttava on vaan tosi tyhmä ja se on oikeasti hänen heikkoutensa kun ei osaa käyttäytyä ja on suuren yleisönkin silmissä täys idiootti kun tollasta päästää suustaan. emmä sitä ehkä tosta syystä jättäis  mut se riippuu kuinka pahasti se vaikuttaa sun hyvonvointiin

Vierailija
48/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeata kun muutoin on kuitenkin ihanaa ja kivaa. Nuo kuittailut vaan jotenkin aina "nollaavat" vähäksi aikaa kaiken. Menee päivä, pari ja sitten taas unohdan. Ei kaiketi pitäisi. :(

ap

Ei kuule ole oikeesti ihanaa ja kivaa.

Vierailija
49/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa huonolta itsetunnolta, kun pitää lytätä muita. Kannattaa jutella asiasta suoraan. Ei välttämättä tajua, miltä se sinusta tuntuu. Miten hän suhtautuu omiin heikkouksiinsa? 

Vierailija
50/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun jaoit tarinasi. Kolahti tuo loppu: minäkin itse asiassa ajattelen niin, että en oikeastan anna mieheni sanomisten vaikuttaa käsitykseeni itsestäni, olen sen verran jo elämää elänyt ja kaikenlaista nähnyt. Olen sillä tavalla aika vahva, että en usko että mieheni saa ns. nujerrettua minua. Mutta etäännyttää kyllä, hetkeksi ainakin aina.

ap

Oletetaan että parisuhde on läheisin ihmissuhde. Ne puolison tekemiset ja sanomiset ihastuttaa tai satuttaa kaikkein eniten.

Vierailija
51/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä itsellään ei ole heikkouksia. 😎

Vierailija
52/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt harvinaisen yksimielisiä asiasta, joten tuon erään seikan alapeukutettavaksi.

Minä harrastan paljon mm. televisiossa esiintyvien arvostelua. Huomaan että joskus tulen möläyttäneeksi jostain mikä sopisi myös puolisooni. Itselläni ei ole käynyt mielessäkään, että arvostelisin siinä jollain tavoin häntä. Kunhan höpöttelen ja provosoin/provosoidun toisista. Tykkään myös roastaamisesta. Onneksi puolisoni tuntee minut ja tietää mitä ajattelen sisimmässäni esim. pinnallisuudesta ja suvaitsevaisuudesta. Pilkkaan myös toisten ominaisuuksia joita on itsessänikin. Puolisoni tietää ettei todellisuudessa minua suvaitsevampaa ja sydämellisempää ihmistä ole olemassakaan. Olen löytänyt suureksi onnekseni juuri minulle sopivan kumppanin. Arvostan myös hänen kykyään naljailla minulle hyväntahtoisesti.

Vierailija
53/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen erottaa onko kyse normaalista tv-ohjelmiin kommentoimisesta. Hälyttävää että mies dissaa juuri kaikkea ap:lle tärkeää. Etenkin jos se on toistuvaa, en laittaisi sattuman piikkiin.

Vierailija
54/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntahtoinen naljailu kuulostaa joltain muulta kuin ap:n tilanne. Toistuvuus ja juuri nuo ap:lle tärkeät asiat kuten ap:n harrastuksen dissaaminen saa kyllä omat hälärini soimaan.

Vierailija
55/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ominaisuus vaan on hämmentävä, kun se (kierteinen sivallus) jotenkin tulee aina puskista muutoin ihana ja kiltti mieheni onkin äkkiä/hetkeksi ikään kuin joku muu.

Mies lyttää myös muita asioita, jotka ovat minulle ihan keskeisiä tai muulla tavalla tärkeitä, [...]

ap

Eihän tämä nyt ihanalta ja läheiseltä kuulosta?

Vierailija
56/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan harvinaisen yksimielisiä siitä, että mies harkitusti ja tahallaan heittää näitä möläytyksiään loukatakseen apta.

Möin voi ollakin, mutta joskus voi olla tärkeää miettiä myös toista mahdollisuutta - mies saattaa mahdollisesti olla 'kuuro' omille sanomisilleen. Ap vain tietää onko mahdollista että hänellä on vaikeuksia yhdistää jotain heikkoutta tai huonoa ominaisuutta ap:hen - vai onko se heikkous enemmän apn mielessä - (miten olennainen piirre apssä on se, ettei kielet oikein suju?)

Minun mieheni esim voi hyvinkin kommentoida jonkun tyylittömiä vaatteita (ja minä en todellakaan ole mikään 'tyylitaituri' ) tai levinnyttä persettä - (juu sekin löytyy) minä taas tiedän joskus heittäneeni vaikkapa amis-läppäkommnetin ja samaan aikaan tajunneeni, että tämähän on suora sivallus miehelleni ups!

Tai anopilleni sanoneeni "kyllä minäkin ottaisin miehen sukunimen jos mun nimi olisi joku maailman tylsin Virtanen" (ja tajunneen taas samalla että sehän se anopin rakas suku olikin...😣) - hän ei oikein arvostanut kommentointiani...

Vierailija
57/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös näistä toisensuuntaisista kommenteista. :)

Tilanteet kyllä vaikuttavat siltä että mies nimenomaan sivaltaa tieten. Joka tapauksessa jättää huomioimatta sen, että olen sanonut johonkin muutaman kerran, että tekee tiukkaa harrastaa tätä kun tiedän miten paljon halveksut.... Mutta olen silti pitänyt toki pääni ja jatkanut harrastustani. ja mies jatkanut harrastukseni haukkumista (ja harrastajia tyhmiksi tmv) joka ikinen kerta kun esim. tv:ssä siihen törmätään.

Tai tuo kielijuttu. Dissaa kieltä osaamattomia hyvin usein ja joskus puhuu minullekin kieltä jonka tietää etten pysty puhumaan mukana.

Ei ole vahinkoja tai pelkkää ajattelemattomuutta mielestäni.

ap

Vierailija
58/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteet kyllä vaikuttavat siltä että mies nimenomaan sivaltaa tieten. Joka tapauksessa jättää huomioimatta sen, että olen sanonut johonkin muutaman kerran, että tekee tiukkaa harrastaa tätä kun tiedän miten paljon halveksut.... Mutta olen silti pitänyt toki pääni ja jatkanut harrastustani. ja mies jatkanut harrastukseni haukkumista (ja harrastajia tyhmiksi tmv) joka ikinen kerta kun esim. tv:ssä siihen törmätään.

Tai tuo kielijuttu. Dissaa kieltä osaamattomia hyvin usein ja joskus puhuu minullekin kieltä jonka tietää etten pysty puhumaan mukana.

ap

😳😳😳

Vierailija
59/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. Mikä siinä miehessä siis oikeasti on niin hyvää, että sitten tieten tahtoen kuuntelet moista? Ainakin sun täytyisi nousta miestä vastaan, kun hän näitä möläytyksiä päästää suustaan. Jos vaan oot asenteella, että kaikilla meillä on heikkoutemme, et varmasti saa asiaa loppumaan. Sun täytyy ihan suoraan sanoa, että hänen käytöksensä on törkeää!

Vierailija
60/136 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaikuttaa siltä, että olet tarkkaillut teidän molempien toimia ja sanomisia ja pohtinut tätä asiaa jo monelta kantilta - ja itsekin tiedät ettei tuo miehen käytös ole asiallista JA jos vielä olet jo hänelle huomauttanut, että saisi jättää puukot heittämättä sun selkään, ja silti Urpo jatkaa tätä omasta mielestään asiallista käytöstä niin eiköhän se sitten ollut siinä.

JSS.

Saattaa olla, että lähtemisesi on se mitä tarvitaan, jotta hän muuttaa käytöstään - jos siis halua sinut takaisin.

Jos ei, niin ainakin säilyt ehjänä seuraavaan parisuhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka ei harrasta tuollaista puukkojen heittelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän