Mikä on se "terveellinen ruoka" jota kaikki hehkuttavat syövänsä
Kommentit (424)
Jokaisella on oma terveellien ruoka. Meillä itsetehtynä , rasvaton , vähän suolaa paljon hyvää makua. Jälkkärinä on jokin pieni hyvä , sokeriton . Veriarvojeni mukaan meillä oikeesti on terveellinen hyvä ruokavalio.
Lisäaineeton mahdollisimman monipuolinen luomuruoka. Sisältää, kaikki kasvikset ja vihannekset höyrystettynä ja osa raakana. Kananmunat, parapähkinää, kaikkia kotimaisia luomumarjoja, kefiiriä, hedelmiä, yrttejä tuoreena ja kuivattuna, salaattia, tattaria, kauraa, suolaa, ViSibline kuitua, maitoa, viiliä, luomulihaa ja riistaa monipuolisesti, luomukalaa, sianaivorasva lipidejä, verhänorasmehua, tyrnimehua. Pienesti hiilareita, kuten perunaa, riisiä, G pastaa, mutta tosi vähän kerrallaan.
Esim. Sipuleista laajalla kirjolla monipuolisesti kaikkia.
Ongelma on se, että luomuruokaa on vaikea saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: Täysjyväkauraleipää kera vihertävän Oivariinisipaisun + 10% Polar -juustonsiivun, kalkkunaleikkelettä, fermentoituja kurkunsiivuja ja luomupaprikaa päälle + kuppi mustaa kahvia.
Välipala: muutama ruokalusikallinen raejuustoa, kiivi.
Lounas: sekasalaatti eri kasviksista, hiukan fetamuruja ja viherjauhetta, sekä hyvää oliiviöljyä sekaan. Broilerfilee.
Päiväkahvi: mustaa kahvia, muutama pala tummaa suklaata, hyppysellinen saksanpähkinöitä.
Päivällinen: kuten lounas + 12 cl punaviiniä viikonloppuisin.
Iltapala: smoothie rasvattomasta AB -jugurtista, Gefilus -marjakeitosta, marjoista, banaanista tai avokadosta, kauraleseistä, vuorotellen chiansiemenistä tai pellavansiemenrouheesta.
Lisäravinteina 100 mikrog Deetä, 200 mg magnesiumia päivittäin, E-vitamiinia ja B-vitamiinia kuureina.
Useita lasillisia vettä pitkin päivää.Rasvattomat ja mahdollisimman vähärasvaiset maitotuotteet eivät ole terveellisiä.
Jaha. Ovatko ne siis epäterveellisiä? Miten? Ymmärrän, mikäli ruokavaliossa kartettaisiin rasvaa muutenkin, mutta tässähän on lueteltuna avokado, pähkinät, oliiviöljy, pellavansiemenrouhe, chiansiemenet, Oivariini....
Kuulun niihin ihmisiin, joilla LDL -kolesteroli nousee korkeaksi. On vältettävä kovia rasvoja, vaikka kuinka joku taho niitä terveelliseksi väittäisi.
Ruokaa, joka sopii juuri minulle.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma terveellien ruoka. Meillä itsetehtynä , rasvaton , vähän suolaa paljon hyvää makua. Jälkkärinä on jokin pieni hyvä , sokeriton . Veriarvojeni mukaan meillä oikeesti on terveellinen hyvä ruokavalio.
Rasvaton ruoka ei ole terveellistä. Elimistö ei toimi ilman rasvaa.
Itselläni on paljon ruokarajoitteita, joten mikä on terveellistä ruokaa minulle ei ole välttämättä sitä muille.
Syön paljon jogurttia, kalaa ja marjoja. Ruokavaliostani on karsittu mm. soija, makeutusaineet, pähkinät, sipuli, purjo, selleri, kookos, alkoholi, maissi, sienet, kuorimattonat omenat ja sitrushedelmien kalvot.
Syön 4-7 pientä ateriaa päivässä, nautin vähintään 2-3 litraa nesteitä ja ruokavalioni on runsassuolainen.
Oon ihan total väsyny ruokakeskusteluihin ja paasaukseen terveellisestä ruoasta. Vesilasillinen ja sellerismoothie, katri-helenakin jossain haastiksessa kertoi AHMIVANSA puolukoita syysmetsässä. Kuka muka ahmii puolukoita?! Suurikin pahe?
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan total väsyny ruokakeskusteluihin ja paasaukseen terveellisestä ruoasta. Vesilasillinen ja sellerismoothie, katri-helenakin jossain haastiksessa kertoi AHMIVANSA puolukoita syysmetsässä. Kuka muka ahmii puolukoita?! Suurikin pahe?
Silti jaksoit tulla itsekin kommentoimaan ja ylläpitämään keskustelua...
Vierailija kirjoitti:
Karhut ahmii syksyllä marjoja. Keräävät näin rasvaa kehoonsa talven varalle.
Tottakai saa sanoa olevansa kurkkuu myöten täynnä ruokakeskustelua! Ei mielipidettä tartte sanomatta jättää
Kukaan ei elä ikuisesti, ei millään elämäntavoilla. Aikamme täällä on pisimmilläänkin lyhyt, joten en jaksa murehtia.
Suomalaista katukuvaa kun katselee ja kauppojen ostoskoreja niin harva on mitään terveellistä syönyt..
tosin itse käyn vain köyhemmillä alueilla kaupoissa.
Joidenkin mielestä se on kaikki kotiruoka, vaikka olisi suolaan ja voihin hukutettua, kunhan ei ole einestä, toisten mielestä kasvisruoka ja kolmannen hiilihydraatiton karppiruoka. Mun mielestä monipuolinen kasvispitoinen ruoka hyvillä rasvoilla, jossa kokonaisuus ja useimmin syödyt ruoka-aineet ratkaisevat terveellisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka on mahdollisimman ravitsevaa ja pitää mahdollisimman hyvin nälkää per aikayksikkö. Itse esim pärjään aamupuurollani usein 6-8 tuntia eikä siinä ole kuin viitisen sataa kaloria
500 kaloria puurossa?!
Mistä sen oikein keittelet, mäkkärin hampurilaisistako? :D
Terveysruoka on ylihintaisia rikkaruohoja ja muuta yököttävää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön sitä mihin rahat riittävät.
No sil femmalla voi ostaa mäkkihampparin tai 2 kiloa kaalia ja pussin papuja...
Köyhät yleensä selittää, ettei ole "varaa" syödä terveellisesti.
Minä syön kaikkia värejä. Ilmasta, maan päältä, maan alta ja vedestä. Kaikkea kohtuudella.
Kasviksia ja etenkin vihreät kasvikset. Jotkut kuvittelevat saavansa auringon voimaa kun saavat sisälleen lehtivihreää ja kasvavansa rehevinä kuin kasvit. Olisi kuitenkin tärkeää syödä monen värisiä kasviksia ja ottaa huomioon, ettei varsinkaan kurkku sisällä juuri muuta kuin vettä. Osassa kasviksia on todellisuudessa aika huonot ravintoarvot.
Jotkut kuvittelevat syövänsä terveellisesti, kun leivän päällä on aina kurkkua ja tomaattia pari viipaletta. Tai makkaran kyljessä salaattia.
398 on todennäköisesti makrobioottisen ruokavalion noudattaja.
Mistä saat kalkkia?