Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoja, joita et osaa lausua englanniksi ja siksi joudut käyttämään jotain muuta sanaa

Vierailija
14.01.2020 |

Aloitan: prejudice

Kommentit (512)

Vierailija
181/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bedfordshire, mutta sille ei oikein ole korvaavaa sanaa 😂. Ja aika moni muukin shire-loppuinen paikan nimi.

Vierailija
182/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dirty

Osaako joku ei natiivi muka tämän? :)

Töödi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lausuin aina bury väärin, kunnes lapseni sanoi että se lausutaan kuin berry. Samoin alliance oli vaikea. En edelleenkään osaa sanoa sieve tarpeeksi terävästi.

Vierailija
184/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chef’s Table (netflixin sarja)

Väkisin tulee Jeff’s Stable. Se on mun brittimiehen vitsi nykyään, sekin kutsuu sitä nykyään sitä tolla nimellä haha.

Aa, toinen natiivin puoliso jakaa tuskan. Mun ubiquitous kuulemma on edelleen hilpeä "you be coitus" ja olen jo luovuttanut asian suhteen, ollaan sitten primitiivisiä luolanaisia. Urgh (öögh).

Vierailija
185/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorothy kirjoitti:

Bedfordshire, mutta sille ei oikein ole korvaavaa sanaa 😂. Ja aika moni muukin shire-loppuinen paikan nimi.

Miksi sun pitäis lausua Bedfordshire? Vai asutko Briteissä. Up the wooden hill to Bedfordshire?

Vierailija
186/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Massachusetts eli mäsäshushettis eiku mässssäshusstts eiku...

Ootteko muuten huomannu, miten eri tavoilla e-kirjain sanotaan enkuksi Mercedes Benz -sanassa. Kantsii kuunnella vaikka Janis Joplinin versio, siinä se sanotaan hitaasti. Minut se lumoaa aina. 

Harrastankin suihkussa Mercedes Benziä ja mässäshytsitts eiku… tirsk! (Asun yksin.)

Ei voi kerta kaikkiaan olla huonolla tuulella, kun yrittää sanoa tuon sanan. 

Vierailija
187/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vaikeata? Esim "rural" lausutaan melkein niinkuin kirjoitetaan, r vaan pehmeammaksi kuin suomessa.

Vierailija
188/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

World... myös Word. Yksinkertaisia sanoja, mutta eivät vaan tule ulos suusta oikein

Vierailija
189/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Water. Mä en vaan osaa lausua sitä nätisti. Ruokatilausta tehdessäni tilaankin usein colaa kun en halua lausua tota vettä 😅

Sama täällä, ja huonokuuloisena ääntäminen vielä hankalampaa.. olen minä saanut kuitenkin vettä jos olen sitä halunnut :D

Vierailija
190/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Authorityn kanssa oli ongelmia kunnes katsoin South Parkin

Kiitos Eric. Respect your authority

Samoin, Cartmanilta opittu täälläkin sanan lausuminen. 😄 ”Respect my authority!”

Vierailija
191/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin vaikeata? Esim "rural" lausutaan melkein niinkuin kirjoitetaan, r vaan pehmeammaksi kuin suomessa.

Mulle ainakin näin ärrävikaisena tuottaa tontyyppiset sanat vaikeuksia. Eniten sellaiset joissa on sekä r- että l- kirjaimia, kuten vaikka irregularly.

Vierailija
192/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tragedy-sanan lausumiseksi kuunnelkaa Bee Geesin samanniminen biisi.

Vierailija
193/512 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi suggestion on paha. Nyt kun rupesin oikein miettimään niin en millään saa lausuttua oikein, kieli ei taivu! Ei ole oikein korvaavaa sanaakaan, varmaan pakko mennä finski-enkulla : p 

Sazestön. Paino keskellä: saZEStön.

Ei ole sazestön, vaan sy-dshes-tshön.

Vierailija
194/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Englanniksi mikään mutta kun yritän matkia Ruotsiksi sanaa Kansaneläkelaitos. Tämä kuulutetaan ratikassa joka kerta kyseisen laitoksen kohdalla ja saa kieleni solmuun. Folkspenssonsönsonsön tai jotain sinnepäin.

Vierailija
195/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nyt vaan mieleen. Ostin junalippua luukulta Lontoossa aikanaan. Ja Bedfordshire ei nyt mun suusta vaan oikein kauniisti tullut.

Vierailija
196/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entrepreneur, enteprenurship.

Vierailija
197/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

gesture

Vierailija
198/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sana menee päin honkia mutta lausun silti. Siinä sitten oppii (jos oppii). Lapset naureskelevat, mutta ulkomaalaiset yrittävät ymmärtää ja usein ymmärtävät.

Vierailija
199/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interpreter. Ei vaan väänny! Mitä käytän korvikkeena? Nyt soperran jotain translatorin ja personwhotranslets välillä. Noloa! Vinkkejä?

Vierailija
200/512 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niinkin perustason englannin kieliset sanat kuin mother ja brother tuottaa vaikeuksia. Huomasin tämän, kun juttelin perheistä yhden vaihtarin kanssa. Nämä sanat vain puuroutu mun suussa. Puhun yleensä aika nopeasti ja näitten sanojen kohdalla joudun hidastamaan, ettei suusta tule vain jotain epämääräistä äännähdystä. Tuo ther loppu tekee siitä haastavan, kun kieli joutuu käymään hampaiden välissä. Lisäksi sanoissa on pelkkiä pehmeitä äänteitä, niin johan on puuroa!