Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoja, joita et osaa lausua englanniksi ja siksi joudut käyttämään jotain muuta sanaa

Vierailija
14.01.2020 |

Aloitan: prejudice

Kommentit (512)

Vierailija
501/512 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia minulle ole. Pitäkää se v!tun tunkkinne.

Vierailija
502/512 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil puhutaan suomea ja ruotsia    ei englantia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/512 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuseksin prinsessa. Vaikeata on

Vierailija
504/512 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista sanaa jonka ääntäminen siten kuin se minun mielestä äännetään, estäisi minua käyttämästä sitä, vaikka se ei syntyperäisellä brittiaksentilla menekään. Olen suomalainen ja meillä on virallisina kielinä suomi ja ruotsi. Muiden kielien osaaminen on toki eduksi, mutta ei ole häpeä jos niitä ei osaa syntyperäisen tavoin ja tulee silti elämässä toimeen. Kotimaisten ja englannin lisäksi osaan myös saksaa ja venäjää. Nykyisin opettelen myös ukrainaa.

On sellainen käsite kuin aksentti. Rallienglanti on suomalaisen tapa puhua englantia aksentilla, jos englannin ääntämys ei pettymykseksi vastaakaan lontoolaisen knallipäisen lordin tai hienon ladyn hienostunutta rupattelua kello viiden teellä.

Kielitaito on riittävällä tasolla jos keskustelukumppani ymmärtää suunnilleen mitä tarkoitetaan.

Vierailija
505/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

world

Vierailija
506/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä kehtaais käyttä mitään sanaa, jos en osaa ääntää täydellisesti. Jos en osaa, niin sitten jätän sanomatta. Tankerosta tulee vaan myötähäpeä.

Vierailija
507/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediatekillä oli yksi työkaveri, joka oli monesti äänessä kaikenlaisissa tilaisuuksissa. Hän lausui englantia erittäin suomalaisittain, mutta erityisen häiritsevä oli sana and. Hän lausui sen että and. Ei vaikka änd tai mitään muutakaan sellaista. Tuli vaan and. Aina vaan and.

Vierailija
508/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VERY

Vierailija
509/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

world

Tästä tuli mieleen vähän samantyylisen kirjoitusasun omaava sana sword eli miekka. Sen moni ilmeisesti luulee osaavansa lausua, mutta pieleen menee. Ravintolassa yritetään usein tilata jotain svoordfishiä tai svöödfishiä kun havittelee miekkakalaa. Miekka lausutaan kutakuinkin soord ja näin ollen miekkakala lausutaan soordfish.

Vierailija
510/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orava

Vierailija
511/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rye wholemeal flour

Trivial Pursuit

Massachusetts

Gwyneth Paltrow

Vierailija
512/512 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä clothes on mulle vaikea. Se th kun on melkein hiljainen, mut kuitenkin sen pitäis vähän kuulua. En tiedä miks just toi on niin vaikea. 

Toinen on photographer, joka menee usein pieleen kun se äännetään erilailla kuin photograph, ja lähden liikkeelle sillä photograph-ääntämykselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä