Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työs hyöhaastattelija kysyy että mikä kirja on juuri nyt kesken, niin mitä vastaat?

Vierailija
14.01.2020 |

Jos sinulla ei oikeasti ole mikään kirja kesken, niin valehteletko?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina vähintään yksi kirja kesken, mutta jos sillä hetkellä mikään niistä ei ole ns. salonkikelpoinen, sanon jonkun viimeksi lukemistani. 

Vierailija
62/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu, viimeiset 7 vuotta. Innostun aina välillä ja luen jonkin matkaa, mutta sitten kyllästyn. Olen muistaakseni jossain vanhan testamentin puolivälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tällä hetkellä Suomen työväenliikkeen historiaa ja Emily Brontën Humisevaa harjua. Saattaisin jättää ensimmäisen mainitsematta. Kirjahan se vain on, mutta en haluaisi välttämättä ottaa esille mitään politiikkaan tai työväenliikkeeseen liittyvää työhaastattelussa. 

Vierailija
64/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastalon salissa. Keskustelu päättyy siihen syvän ymmärryksen vallitessa.

Paitsi jos haastattelija on kolmikymppinen pikupimu/poju joka ei ole Volterista koskaan kuullutkaan ja näitähän riittää. 

Vierailija
65/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monikin :D

Niinpä. Ainakin Sadan vuoden yksinäisyys ja Keskiyön lapset, joita olen kumpaakin yrittänyt moneen kertaan. Mutta ne ovat jääneet kesken jos useampi vuosi sitten.

Ja ihan hyvin voisin tämän myöntää työhaastattelussa. 

Kysytään mikä kirja on juuri nyt menossa eikä mikä kirja on jäänyt kesken.

Vierailija
66/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan rehellinen en voi olla, koska kesken jääneet ovat alani kirjallisuutta :D enkä meinaa niitä lukea loppuun.

Vierailija
67/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan työpaikan, mainitsen jonkun älykköklassikon, jos en, niin vaikkapa Viisikko retkellä.

Vierailija
68/76 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käynyt tämä ihan oikeasti. Tosin kysymys oli, minkä kirjan luit viimeksi. Vastasin rehellisesti toisen, jonka olin juuri lukenut ja jatkoin mainitsemalla sen, mitä juuri aloittelin. Vastaukseni jälkeen toinen haastattelija ilmaisi, että hän ei pidä kotimaisista kirjoista eikä niitä yhtään arvosta. Tunnelma muuttui ikäväksi, haastattelijoista toinen jäi koko loppuajaksi sen näköiseksi että olin jotakin alempaa kastia. En saanut paikkaa ja ajattelen nyt, että hyvä niin. Silloin harmitti.

Vierailija
69/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuinka vastata oikein työhaastattelussa” 😁

Vierailija
70/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nuo mitään terapia sessioita ole, joten enpä usko että kysytään. Heittäisin varmaan Dostojevski, en kyllä tiedä yhdenkään teoksen nimeä.

Vierailija
71/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yks homovampyyriromaani."

Vierailija
72/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käynyt tämä i olihan oikeasti. Tosin kysymys oli, minkä kirjan luit viimeksi. Vastasin rehellisesti toisen, jonka olin juuri lukenut ja jatkoin mainitsemalla sen, mitä juuri aloittelin. Vastaukseni jälkeen toinen haastattelija ilmaisi, että hän ei pidä kotimaisista kirjoista eikä niitä yhtään arvosta. Tunnelma muuttui ikäväksi, haastattelijoista toinen jäi koko loppuajaksi sen näköiseksi että olin jotakin alempaa kastia. En saanut paikkaa ja ajattelen nyt, että hyvä niin. Silloin harmitti.

Kuulostaa melkein samalta kun: minkä värinen oli viimeisin poikaystäväsi.

Vierailija
73/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

***tuuks se sulle kuuluu?

Vierailija
74/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen himolukija joten luultavasti jos ei olisi kirjaa sillä hetkellä kesken niin vastaisin jonkun aiemmin lukemistani. En kylläkään väitä, että harrastan lukemista enää. Ennen luin 3-5 kirjaa kuussa, nyt tuo määrä menee vuodessa.

Vierailija
75/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku alastalon salissa tai joycen odysseus alkukielellä tai jotain. Onhan se selvästikin edelleen kesken jos on avannut kirjan 30 vuotta sitten ja hyytynyt ekalle sivulle. 

Vierailija
76/76 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden alla III. 

Jätän kertomatta, että olen kahlannut trilogiaa läpi lähes kaksi vuotta ja nyt vasta kolmannessa osassa, vaikka yleensä luen nopeasti.