Työs hyöhaastattelija kysyy että mikä kirja on juuri nyt kesken, niin mitä vastaat?
Jos sinulla ei oikeasti ole mikään kirja kesken, niin valehteletko?
Kommentit (76)
Olen kirjastoalalla, ja minulla on koko ajan jokin kirja kesken, joten en joutuisi valehtelemaan. Tällä hetkellä vastaisin, että kesken on parikymmentä kirjaa ja mainitsisin niistä muutaman.
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin :D
Niinpä. Ainakin Sadan vuoden yksinäisyys ja Keskiyön lapset, joita olen kumpaakin yrittänyt moneen kertaan. Mutta ne ovat jääneet kesken jos useampi vuosi sitten.
Ja ihan hyvin voisin tämän myöntää työhaastattelussa.
Vastaisin totuudenmukaisesti, että tällä hetkellä ei ole yhtään omaa kirjaa kesken, mutta luen lapselle Peppi Pitkätossua. En tiedä miten kysymys liittyisi alani työpaikkaan.
Välillä luen paljon, jolloin on helppo kertoa. Joskus on jaksoja jolloin en jaksa avata kirjoja. Tällä hetkellä olen lueskellut hepatologiaan liittyviä, mutta tuskin kertoisin, koska se viittaa suoraan terveyshuoliini joista voi olla parempi olla puhumatta haastattelussa. Ehkä viimeisen oman alan kirjan voisin siinä tilanteessa kertoa.
Sinällään varmaan työhaastatteluun valmistuessa olisi hyvä aloittaa uusien kirjojen lukeminen. Silloin saisin pidettyä ajatukset irti tarpeettomasta ja tuohon kysymykseenkin olisi suora vastaus. Tuo tai tuonkaltainen kysymys on esitetty minulle parissakin työhaastattelussa. Muistan ainakin kertoneen lukevani Kissan tassut ja katapultit joskus, kun se piti paikkaansa.
"Auswitchin tatuoija, miksi kysyt?"
"Viimeksi luin *lisää tähän kirja minkä luit viimeksi, vaikka olisi peruskoulun pakkolukuja*. Vielä en ole päättänyt mitä lukisin seuraavaksi. Onko ehdotuksia?"
Tippelskirch: Geschiecte des zweiten Weltskrieg I-III
Riippuu työstä, johon haastatellaan. Joissain paikoissa voisi testata vastauksia "Työstäkieltäytyjän käsikirja" tai "Hullu työtä tekee" tai "Oikeus hyödylliseen työttömyyteen".
Vastaan että minulla on jatkuvasti useampia keskeneräisiä kirjoja, joitten pariin palaan aina välillä. Saatan lukea samalla loppuun aivan jonkun muun kirjan ja aloittaa myös uuden. Tällä hetkellä olen lukemassa loppuun Taivaanpalloa.
Jos juuri sillä hetkellä ei ole kirjaa kesken, sanon sen. Ja kerron kirjan, jonka viimeisimmäksi olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa Stephen Kingin kirja käy. Kaikkihan tietää ettei niitä kukaan jaksa sanasta sanaan lukea.
Jaa, mä luen justiinsa Eksyneiden jumalaa ja on kyllä aikas jännä. En oo vielä yhtään sanaa skipannu
Itse omistan kingin koko tuotannon ja useammat olen lukenut useampaan kertaan, nyt on menossa uusin Laitos ja voin suositella, kuten herran muutakin tuotantoa, king on kuningas ja aivan loistava kielen käyttäjä..
vastaan että mikä kirja mulla silloin on kesken. Aina jotain luen kuitenkin.
Äidinkielen oppikirja ja Suomalaisen kirjallisuuden historia.
J. K. Mikä on "työs hyöhaastattelija"?
Tällä hetkellä Suomen Pyövelit-historiankirja on kesken. Mielenkiintoista luettavaa.
Noin yksityisen asian kerron vain mie siehaastattelijalle