1250/kk käteen kuussa on rittävästi?
1250/kk käteen kuussa sopivasti? Riittävästi? Liikaa? Liian vähän? Päälle ei tule mitään tukia. Mitä mieltä?
Kommentit (23)
Nuoren kesätyö? Eläke? Täysi työaika? Eli kenelle ja miksi?
Saan 5x enemmän kuussa, joten ei tollasilla rahoilla tee mitään
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on täysituntisen työn palkasta niin liian vähän. Jos sosiaalituista niin liikaa.
Aloituksessa luki ei mitään tukia. Kysymys on siitä onko kyseessä sellainen summa, jonka varaan voi elämänsä rakentaa? Summa on tuntuvasti alle pienituloisuuden rajan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren kesätyö? Eläke? Täysi työaika? Eli kenelle ja miksi?
Ihan kenelle tahansa arjen pyörittämiseen tästä tulevaisuuteen
Ei tuolla entiset kansanedustajat sopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on täysituntisen työn palkasta niin liian vähän. Jos sosiaalituista niin liikaa.
Aloituksessa luki ei mitään tukia. Kysymys on siitä onko kyseessä sellainen summa, jonka varaan voi elämänsä rakentaa? Summa on tuntuvasti alle pienituloisuuden rajan Suomessa.
Tuolla summalla elää mutta ei "rakenna elämää", mitä se sitten tarkoittaakaan. Eli toimeentulotukena tosi hyvä, palkkana ei ok.
Ihan hirveästi liian vähän. Kituuttamiselämää.
En tiedä miksi tämä yhteiskunta on pitänyt saattaa tällaiseksi, kun sotien jälkeen rakennettiin niin paljon hyvää. Kai se ahneus on.
Ja ei ole ahneutta että saisi elää nykyisen kaltaisessa yhteiskunnassa hyvää elämää.
Riippuu monesta. Itellä ei riitä reilu viisituhattakaan.
Minä pärjäisin tuolla vallan mainiosti ilman tukia. Tosin minulla on runsaasti omaisuutta ja pääomatuloja. Ilman niitäkin pärjäisin, jos nuukasti eläisin.
Yhdelle ihmiselle parhaimmillaan riittävästi. Koskisiko tuo summa myös alaikäisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjäisin tuolla vallan mainiosti ilman tukia. Tosin minulla on runsaasti omaisuutta ja pääomatuloja. Ilman niitäkin pärjäisin, jos nuukasti eläisin.
Eli et pärjäisi, koska tuossa sinulla ei ole muita tuloja
Kyllä minä sillä pärjäisin. Asunto 320 €/kk sis. veden ja lämmön, muut laskut noin 200 €/kk. Jäisi vielä 730 € elämiseen. Onneksi kuitenkin tienaan enemmän niin jää vielä enemmän käyttörahaa ja jotain säästöönkin.
No niin avataanpa vähän. Kyseessä on summa, jonka saat verojen jälkeen lapaan kuussa sijoittamalla 500 000€ Helsingin pörssissä vakaisiin suuryrityksiin 4% osinkotuotolla. On totta, että jonain vuosina voit saada vähän enemmän, mutta toisaalta pienikin kriisi niin saat huomattavasti vähemmän.
Aloittajalla ei ole tuollaisia summia pankkitilillä, mutta laskin huvikseni mitä tarvittaisiin Suomessa ja suomalaisella verotuksella, että voisi jäädä pääomien turvin eläkkeelle. Vastaus lienee miljoonia...
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle ihmiselle parhaimmillaan riittävästi. Koskisiko tuo summa myös alaikäisiä lapsia?
Lapsilisät tuohon vielä saa päälle, mutta ei muuta, eikä summaan tehdä indeksikorotuksia.
Kyllähän tuo ihan sopiva kansanedustajan palkka on. Vai mistä oli kyse?
Mulle riittäisi vallan mainiosti jos luopuisin matkailuautosta.
t. Todella kadehtittava tk eläkeläinen.
Eläkettä 47 vuoden työuran jälkeen saan tuon ja tulee sillä juuri ja juuri toimeen. Opiskelija saa opintorahaa ja asumislisää juuri vuokran verran, heillä on ilman lainaa melko tiukkaa, (ellei ole vierasmaalainen, silloin tukia löytyy). Töihin meno taas vie aika paljon aikaa pois opiskelusta eli kyllä hallituksen pitäisi miettiä heidän toimeentuloaan vaikka edes ateriakorteilla, tuettu kouluruokakin vie jo yli 60€/kk.
Onko tuo perustulon määrä jos se joskus saadaan aikaiseksi. Voisin luopua työstäni ja alkaa viettämään aikaa kotona tuolla rahalla.