Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

52 vuotta ja raskaana

Mimosa67
11.01.2020 |

Hei,
Olen urheilullinen ja nuorekas 52-vuotias eronnut nainen pääkaupunkiseudulta. Minulla ei ole lapsia enkä niitä ole aikaisemmin halunnut.

Nyt vaikuttaa siltä, että syksyn lomaromanssista on jäljellä muutakin kuin muistot. Olen suurella todennäköisyydellä raskaana!

En tiedä mitä tehdä. Ajatukseni ovat todella ristiriitaiset. Vanhempani ovat kuolleet ja perintöriidoista johtuen en ole väleissä sisarusteni kanssa. Yksinäinen vanhuus on alkanut pelottaa ja toinen puoli minusta nyt iloitsee todennäköisestä raskaudesta.

Mutta miten selviän ja millä todennäköisyydellä lapsi on terve? Isä on nuorempi eli riskit liittyvät vain minun ikääni.

Jos joku on ollut samassa tilanteessa, olisi kiva kuulla miten teitte päätöksen ja jos piditte lapsen, miten elämänne viisikymppisenä äitinä kehittyi.

Kiitokset jo etukäteen!

Kommentit (262)

Vierailija
261/262 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tosiasia nyt kuitenkin on, että ne perin harvat yli viisikymppisenä lapsensa saaneet ovat hedelmöityshoitojen tulosta."

Ei ollenkaan välttämättä. Harvoin Suomessa edes annetaan lapsettomuushoitoja niin iäkkäille. Ennen hoitojen kehittymistäkin on ollut yli viisikymppisiä synnyttäjiä. Suomen vanhin synnyttäjä oli 58, ja aikana ennen hoitojen keksimistä.

Kyllä ne usein on vahinkoja. Luullaan ettei enää voi tulla raskaaksi ja jätetään ehkäisy pois.

Nämä olivat kuitenkin yleensä ihmisiä, joilla oli jo monta lasta, jopa yli kymmenen. On eri asia tulla ensi kertaa raskaaksi tuossa iässä.

Vierailija
262/262 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, 

Olen kuuden lapsen äiti.ikää 52-vuotta ja tänään tein kaksi positiivista raskaustestiä jeeeee 🙏🙏🙏🙏

ensimmäiseen en uskonut. Kaksi kuukautta ollaan vaavia yritetty ja nyt jo onnistui !

elämä on ihanaa 🥰🥰🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla