52 vuotta ja raskaana
Hei,
Olen urheilullinen ja nuorekas 52-vuotias eronnut nainen pääkaupunkiseudulta. Minulla ei ole lapsia enkä niitä ole aikaisemmin halunnut.
Nyt vaikuttaa siltä, että syksyn lomaromanssista on jäljellä muutakin kuin muistot. Olen suurella todennäköisyydellä raskaana!
En tiedä mitä tehdä. Ajatukseni ovat todella ristiriitaiset. Vanhempani ovat kuolleet ja perintöriidoista johtuen en ole väleissä sisarusteni kanssa. Yksinäinen vanhuus on alkanut pelottaa ja toinen puoli minusta nyt iloitsee todennäköisestä raskaudesta.
Mutta miten selviän ja millä todennäköisyydellä lapsi on terve? Isä on nuorempi eli riskit liittyvät vain minun ikääni.
Jos joku on ollut samassa tilanteessa, olisi kiva kuulla miten teitte päätöksen ja jos piditte lapsen, miten elämänne viisikymppisenä äitinä kehittyi.
Kiitokset jo etukäteen!
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäi vähän epäselväksi oliko lomaromanssi naisten suositussa gambiassa vaiko göteborgissa, mutta joka tapauksessa luulen että lapsela on tummenus kalvo valmiina kun syntyy. oliko joku pätevä syy harrastaa ulkomailla suojaamatonta seksiä vai olitko vain loma aikana ns horopäällä?
tuleeko annettua kusilooraa yhtä usein kotimaassakin? yllättikö emättimen kuivuus ja tiukkuus pienen kikkarapään siinä kun kapusi päälle?
En ole ap, mutta saanut myös lapsen lomaromanssin seurauksena - minä tosin olin 23-vuotias tämän tapahtuessa. Lapsen isä on kyproslainen joten kaipa sitä pieni ”tummennuskalvo” useimpiin härmäläisiin nähden on, mutta mitäpä tuolla on enää merkitystä monikulttuurisessa maailmassa?
Suojaamaton seksi toki ei koskaan ole fiksua ja omassa tapauksessani tosiaan humalatila ja pitkäaikainen seksin puute johtivat tuollaiseen huolimattomuuteen. Mutta hyvä onni oli ettei tauteja tullut, mutta ihana lapsi kyllä, nyt jo teini-ikäinen.
Tietääkö isä lapsesta ja tuntevatko toisensa?
Todennäköisimmin et ole kuitenkaan raskaana. Vaihdevuuet.
Oliko ap raskaana? Muita yli 50v raskautuneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään tuntuu, että lapsen haluaa niin lapsi pidetään. Muuten varmasti tulee kaduttamaan. Voi olla, että menee kesken, mutta ainakaan ei sitten tarvi itseään syyttää kun ei lasta tullutkaan.
Lapsi voi olla vammainen tai sitten ei, näin on kaikissa tapauksissa.
Positiivisesti nyt sinuna lähtisin tähän asiaan suhtautumaan.
Se mahdollinen lapsi tuskin suhtautuu yhtä positiivisesti mummoäitiinsä.
Ihan oikeasti joskus kannattaa miettiä muitakin, eikä mennä oma halu edellä. Mitään positiivista ei ole siinä, että lähes 60v. äiti saattaa ekaluokkalaista ensimmäisenä päivänään kouluun. Koulukaverit varmaan ihmettelee, että miksi kaverin mummo on mukana.
Ja ikäkuilu on niin suuri, että mummoikäinen ei enää pysy nuoren lapsen juttujen mukana, kuten nuorempi äiti pysyy. Myös fyysinen kunto rapistuu (vaikka kuinka tällä hetkellä tuntuu "nuorekkaalta") ja iäkäs äiti ei jaksa mennä lapsen mukana kaikkialle ja tehdä yhtä paljon kuin nuorempi äiti.
Höpö höpö. Minulla on vanha äiti eikä koskaan ollut ongelma. Hirveän harva tulee raskaaksi vanhempana, mutta jos tulee ja raskaus ei mene kesken, ei se ikä tee huonoksi vanhemmaksi. Tuollainen "mitä koulukaveritkin ajattelee" asenne on nolo, ei kai sitä elämää muiden mielipiteiden mukaan eletä.
Oma äiti ei vauhdissaan ja jaksamisessaan jäänyt yhtään kavereiden äideistä jälkeen. Oli myös ihmisenä tasapainoinen ja kypsä, toisin kuin monet nuoremman.
Ja elää edelleen, vaikka mä oon jo 45v. Kaikilla ei tietysti mee näin hyvin, mutta kyllä nuoremmankin äidin voi menettää esim. syövälle.
Oksensin ajatukselle raskausmahasta jollain 50v mummolla
Vierailija kirjoitti:
Aloitus v 2020...
Kai sen jälkeenkin on joku voinut yli 50v tulla raskaaksi?
Itse olen kohta 50-v ja raskaana.Ei iällä ole niin suurta merkitystä,enemmän se että pystyit tulemaan luomuna raskaaksi kertoo sinun elimistösi kyvystä tuottaa jälkeläinen. Maailmassa vain länsimaissa rajoitetaan synnytyksiä äidin iän mukaan,suurin osa maailman lapsista syntyy aina kun raskaus on mahfollinen
Ihanaa.haluan itse aina tuottaa naiselle hyviä siittiöitä ja paljon olen saanut niitä ruiskutella eri ikäisiin ja tuloksia on myös tullut isosta elimestäni 👌
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia fantasioita sitä onkin.
Luomusti ei 52-vuotias raskaudu kuin kuvitelmissaan. Noh... ehkä joku yksi miljardista tämänkin on kokenut.
Provon haistaa jo avaamatta tietsikkaa.
No useampi kuin yksi miljardista, itse tunnen kaksi tapausta jotka raskautuneet luomusti (50 ja 52-vuotiaat) ja yhden joka hoidoilla (52)
Kahdella terveet lapset, yhden lapsella vaikea ja harvinainen perinnöllinen sairaus, joka kulkee naislinjassa mutta ilmenee yleensä vain poikalapsissa eikä tyttöjä jo viidessä sukupolvessa tuottanut suku tästä tiennyt ennakkoon.
Kannattaa jutella lääkärin kanssa asiasta eikä täällä ..
Hei Mimosa 67 :)
Olisi niin ihanaa kuulla, että miten sinulla kävi ?
Minä olen kuuden ihanan lapsen 51-vuotias äiti ( kohta 52 ). Jätin ehkäisyn huhtikuussa pois ja kahdet menkat ehti tulla, kun rupesimme yrittämään seitsemättä lasta. Tänään tuli raskaustestiin todella haalea viiva ja menkat 2 päivää myöhässä..iiks.
Voinko oikeasti olla jo raskaana tässä iässä ?
Yönsäde
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaverini äiti tuli raskaaksi 50 -vuotiaana, ihan luomusti. Perheen vanhin lapsi oli tuossa vaiheessa 20 v. ja nuorempi 15 v. Perheen teiniä tuo ylläri koetteli 🙄
Nojoo, minulla on tuon ikäiset lapset, olen itse kyllä alle 50. Tulin raskaaksi uudessa suhteessa, eikä vauvan mitenkään lapsia koetellut. Pikkusisaruksesta tuli heille rakas ja molemmat pojat hoitivat häntä innoissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään tuntuu, että lapsen haluaa niin lapsi pidetään. Muuten varmasti tulee kaduttamaan. Voi olla, että menee kesken, mutta ainakaan ei sitten tarvi itseään syyttää kun ei lasta tullutkaan.
Lapsi voi olla vammainen tai sitten ei, näin on kaikissa tapauksissa.
Positiivisesti nyt sinuna lähtisin tähän asiaan suhtautumaan.
Se mahdollinen lapsi tuskin suhtautuu yhtä positiivisesti mummoäitiinsä.
Ihan oikeasti joskus kannattaa miettiä muitakin, eikä mennä oma halu edellä. Mitään positiivista ei ole siinä, että lähes 60v. äiti saattaa ekaluokkalaista ensimmäisenä päivänään kouluun. Koulukaverit varmaan ihmettelee, että miksi kaverin mummo on mukana.
Ja ikäkuilu on niin suuri, että mummoikäinen ei enää pysy nuoren lapsen juttujen mukana, kuten nuorempi äiti pysyy. Myös fyysinen kunto rapistuu (va
Minä jäin pian lapseni synnyttyä yksinhuoltajaksi. Minun äitini, eli lapsen mummo on ollut paljon lapsen elämässä läsnä. Myös saattanut hänet kouluun, kun en itse töiltäni pystynyt.
Mummo on ollut aina lapselle rakas, tärkeä ja läheinen. Lapsi kyllä tottuu vallitsevaan tilanteeseen, eihän hän muusta tiedä. Jos oma äiti on mummoikäinen, niin sitten on, hän on kuitenkin lapsen oma, rakas äiti. Nyt , 70 täytettyään äiti ei enää jaksa, kuten nuorena. Mutta jaksaa silti hyvin. Ei 50 ole mikään maailmanloppu, ja jos raskaus silloin etenee ja lapsi syntyy, antaa asioiden edetä niin.
Ensin kannattaa tehdä raskaustesti. Mitä tarkoittaa suurella todennäköisyydellä?
Eiköhän tämä asia ole tässä viiden vuoden aikana selvinnyt.
Eikös Antti Lidntmanin vaimo saanut lapsen viisikymppisenä?