Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokki! Suostuisitko tällaiseen työhön ja jos suostuisit, niin millä palkalla?

Vierailija
09.01.2020 |

Yksityisperheen kokki, jonka tehtävänä on valmistaa päivällinen 10-henkiselle perheelle joka arkipäivä. Tämä edellyttäisi sitä, että kokki itse käy kaupassa perheen ja ostaa tarvitsemansa ainekset (luonnollisesti perhe kustantaa nämä kulut, myös auton käytön tai matkakulut yms.).

Päivällisen lisäksi kokki tekee aamu-, väli- ja iltapalaan tarvittavat valmistelut, kuten kuorii, puhdistaa, pilkkoo, raastaa hedelmiä, juureksiä, marjoja jne.

Erona ravintolakokkiin kokki myös kattaa päivällisen ja pitää keittiön siistinä työskentelyn jäljiltä.

Työaika muuten joustava, mutta päivällisen on oltava katettuna pöydässä valmiina tasan klo 17.30 joka arkipäivä. Aterian tulee olla täyspainoinen, erityisruokavaliot huomioon ottava (lähinnä laktoositon) ja ravitsemuksellisesti tasapainoisesti suunniteltu.

Suostuisiko tähän kukaan ammattikokki ja millä palkalla?

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin normaalipalkkaan plus kulut.

Jos kyseessä on todellakin vain kotiruoka-tasoinen ruoka.

Ruokin nytkin päivittäin 7 henkeä kylläiseksi oman työni ohessa. Aina on silti hyvää ruokaa, välipaloja, leipomuksia ja siisti keittiö. Ehkä teille kuitenkin sopisi kokkaava kodinhoitaja ennemmin kuin kokki. Hänen työnkuvaansa siistiminen sopisi enemmän.

Vierailija
62/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskoti ja oma rauha vs. ravintola ja kiire? Eipä olisi vaikea valinta, jos olisin kokki. Tuo olisi mukavaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Hyvä idea ei näköjään ollutkaan niin hyvä idea kuin luulin. Näyttää ihan mahdottomalta, että joku tällaiseen lähtisi, koska on ilmeisesti hirveän rasittavaa ja mahdotonta työtä.

No, olisiko jollain vinkata sitten yritystä, jolta tällaisen palvelun voisi ostaa? Ongelmahan tässä on se, että ruoan pitäisi olla lämmintä, eli vähintään pitäisi olla lämmitettävää ruokaa.

Siirrytään sitten eineksiin, jos ei löydy ketään. Minä en vain yksinkertaisesti enää jaksa pyörittää tätä!

ap

Älä nyt tosissas ota täällä päivystävien työnvieroksujien ruikuttamista. Kyllähän tuo ihan houkutteleva työmahdollisuus olisi. Toisaalta sä varmasti ymmärrät että tuo ruokailuaika estää sen, että sen kokin on lähes mahdotonta tehdä siinä sivussa mitään muuta työtä, eli se eläminen pitäisi tapahtua sun maksamalla palkalla. Eli vaikka se työaika siellä teidän kotona ei veisikään sitä normaalia 7-8 tuntia päivässä pitäisi sen palkan sitä vastata ravintola- alan tesin mukaan plus sitte vielä mahdollisesti korvaukset siitä oman auton käytöstä kauppareissulla. Kokkien työtilannehan on varsinkin etelä- Suomessa tällä hetkellä hyvä ja Helsingin lähellä sitten on jo pulaa eli palkaamista helpottaa jos vähän enemmän kuin se 7-8 tunnin tessin pystyt maksamaan. Jos sä nyt ihan tosissas tän jutun kanssa olet niin hae työkkärin kautta, kyllähän siellä muutkin yksityisihmiset etsii itselleen esim. henkilökohtaista- avustajaa.

Vierailija
64/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sehän on toki otettu huomioon että jos maksat 2000€ palkkaa, todellinen kustannus on jotain 3000€ luokkaa?

Pääsyy siihen miksi tämä on ei-niin-haluttu työ, on työnantaja.

Yksityishenkilö voi olla toki ihana ja täydellinen.

Mutta todennäköisesti hän on jotain näistä tai kaikkia:

Mulqqu

Nattsi

Kyylä

Skitso

Jättää maksamatta

Liian vaativa

Vierailija
65/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Hyvä idea ei näköjään ollutkaan niin hyvä idea kuin luulin. Näyttää ihan mahdottomalta, että joku tällaiseen lähtisi, koska on ilmeisesti hirveän rasittavaa ja mahdotonta työtä.

No, olisiko jollain vinkata sitten yritystä, jolta tällaisen palvelun voisi ostaa? Ongelmahan tässä on se, että ruoan pitäisi olla lämmintä, eli vähintään pitäisi olla lämmitettävää ruokaa.

Siirrytään sitten eineksiin, jos ei löydy ketään. Minä en vain yksinkertaisesti enää jaksa pyörittää tätä!

ap

Kiinnostaisi tietää että miksi olet yksin vastuussa koko konkkaronkan muonituksesta? Eivätkö ne muut aikuiset osallistu hommaan?

Vanhempani osallistuvat rahallisesti. Maksavat käytännössä kaiken ruoan (päivällinen siis). Vanhempani ovat iäkkäitä, mutta asuvat kahdestaan. Heille ruoanlaitto alkoi olla vaivalloista jo n. 10 vuotta sitten, jolloin minä olin kotiäitinä. Siskoni oli tuolloin köyhä opiskelija. Meille muodostui tapa, että minä tein ruokaa päivällä, kun vanhempani katsoivat lasten perään. Syötiin sitten yhdessä, kun mies tuli kotiin. Sisko alkoi tulla myös jossain vaiheessa mukaan, kun muutti lähelle.

Tämä sopi minulle pitkään, kun olin siis aluksi kotiäiti ja sitten osa-aikatöissä. Viimeisen vuoden olen ollut kuitenkin ihan normaalisti töissä ja vaikka ruoka tuleekin "ilmaiseksi" meille, niin en yksinkertaisesti ehdi ja jaksa järjestää sitä ruokaa enää, vaikka yhteinen arkipäivällinen on kivaa. Jaan usein ruoanlaittoon liittyviä hommia siskolleni ja lapsille, miehellekin, mutta monta kokkia ei ole välttämättä hyvä soppa ja useimmiten olen sitten tehnyt sen helpon arkiruoan alusta asti itse työpäivän jälkeen.

Nyt siis haluttaisiin jatkaa yhteisiä arkipäivällisiä, mutta ulkoistaa sen tekeminen jollekin muulle.

ap

Vierailija
66/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan aamupala syödään? Jos kokin on laitettava ruoka pöytään klo puoli kuudeksi illalla ja sen jälkeen siivottava jäljet, niin työpäivä venyy melko pitkäksi (ellei aamiaista sitten tarjoilla klo 10).

Ei meillä tarvitse olla laittamassa aamupalaa pöytään, syödäänkin ihan eri aikaan. Tarkoitin sitä, että jääkaapissa olisi valmiina aamu-, väli- ja iltapalalle terveellisempiä vaihtoehtoja valmiiksi kuorittuina, pestyinä ja pilkottuina. Olen itse niin laiska, että syön mieluusti kyllä porkkanoita, mutta en oikeasti jaksa nälkäisenä alkaa kuoria niitä. Tartun siis helpommin vaikka pullaan tai suklaaseen, jos on pikkunälkä.

ap

Vierailija
67/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja, mikäs tässä nyt oikein oli se ongelma?!? Joko en itse ymmärrä jotain tai... Siis asiakasperhe tarvitsee valmiin päivällisen katettuna ja aamu-, ilta- ja välipalojen esivalmistelun, ruokiensunnittelun, kaupassakäynnin ja keittiön siivouksen?

Noh. Työpäivä alkaa kello 12 kaupassa käynnillä, noin yhden aikaan perheessä. Ostosten purku. Välipala koululaisille, pöydän raivaus. Päivällisen teko, iltapalan ja aamupalan valmistelu jääkaappiin, keittiön siivous, pöydän kattaminen. Kaikki valmista heittämällä puolikuuteen mennessä, vaikka tekisi jotain parituntia haudutettavaa/ kypsytettävää ruokaa.

Kaupassa voisi käydä vaikka maanantaisin ja keskiviikkoisin. Tiistaisin ja perjantaisin leivontapäivä, keskiviikkona seuraavan viikon ruokien ja ostoslistan suunnittelu. Työpäivä alkaisi aina kello 12 ja kestäisi viiteen-puolikuuteen.

Jos nettona jäisi paritonnia käteen olisin oikein tyytyväinen. T. Perheenäiti, jolle tuo on arkea omassa kodissa TYÖPÄIVIEN PÄÄLLE

Vierailija
68/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita 5500e/kk.

Lisäksi vapaa-aikaa järjestettävä kun on omia asioita hoidettavana ja koirat seuraa työpaikalle. Keittiö on  mun työmaa johon perheellä ei ole mitään asiaa mun töissäollessa. En korjaa enkä siivoa perheen jälkiä eli omat astiat  koneeseen ruokailun jälkeen ja omat sotkunne muuten korjaatte ja tiskaatte tietenkin. Tarkoittaa että keittiö on putipuhdas kun aloitan työpäiväni eikä aikaa kulu muiden sotkujen korjaamiseen. Lomat tietenkin kertyy normaalisti, loma-ajat määrittelen itse.

Viikon ruokalista on nähtävissä edeltävän viikon lopussa. Ei gourmeeta vaan ihan perus sapuskaa kuten keittoja, laatikoita jne. Koska voin aloittaa ;D 

Vierailija
69/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin harkita 5500e/kk.

Lisäksi vapaa-aikaa järjestettävä kun on omia asioita hoidettavana ja koirat seuraa työpaikalle. Keittiö on  mun työmaa johon perheellä ei ole mitään asiaa mun töissäollessa. En korjaa enkä siivoa perheen jälkiä eli omat astiat  koneeseen ruokailun jälkeen ja omat sotkunne muuten korjaatte ja tiskaatte tietenkin. Tarkoittaa että keittiö on putipuhdas kun aloitan työpäiväni eikä aikaa kulu muiden sotkujen korjaamiseen. Lomat tietenkin kertyy normaalisti, loma-ajat määrittelen itse.

Viikon ruokalista on nähtävissä edeltävän viikon lopussa. Ei gourmeeta vaan ihan perus sapuskaa kuten keittoja, laatikoita jne. Koska voin aloittaa ;D 

"Hei!

Hait perheemme yksityiskokin tehtävää. Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistu sinuun.

Kiitos mielenkiinnosta meitä ja hyvää kevään jatkoa!"

Vierailija
70/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tekisin. En pitänyt ravintolassa työskentelystä mutta mielelläni tekisin tällaista työtä, saisi yksin suunnitella ja hoitaa alusta loppuun hommat ilman muiden kuin asiakkaiden vaatimuksia. Jos saisin samaa tuntipalkkaa kuin ravintolassa työskennellessäni (ei se kovin kummoinen ollut) ja muut työsuhde-edut niin mikäs siinä.

Vierailija
71/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan ammattikokki ei halua yksityisperheeseen töihin, vaan se koetaan rasittavampana kuin ravintolassa työskentely?

Saisinko kommentoijilta tarkennusta, miksei tällainen työ ole kokille ollenkaan mieluinen tai houkutteleva? Kokin palkka on yleisesti alle 3000 euroa kuussa, joten mitään 5000 euroa ei missään nimessä tällaisesta työstä maksettaisi, mutta ravintolatyötä paremmin kuitenkin.

ap

Ravintolassa kokki voi keskittyä työhönsä eikä hänen tarvitse itse käydä kaupassa tehdäkseen työnsä. Esimerkiksi se että tilaisit kokin tarvitsemat ( tai kokki voisi tilata) ne kotiinkuljetuksena helpottaisi työtä huomattavasti.

Vierailija
72/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kokin ottaisit? Näyttävätpä kyllä ketjun perusteella olevan melko hyvätuloisia ja kingejä siellä keittiöissään.

Ota joku keittäjä tms.

Vierailija
73/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo pahalta kuulostaisi. Kaupassakäynti, päivällinen ja muiden aterioiden valmistelut ja tiskit. Säännöllinen työaika eikä kovin myöhään menisi edes illasta. Voisin suostua hiukan TES-minimiä korkeammalla palkalla, jos työmatka ei olisi kohtuuton. Mutta nyt olen sitoutunut vuoden pestiin.

Helpommalla tuossa pääsisi luin annosravintolassa ilta aikaan.

Vierailija
74/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä kokin ottaisit? Näyttävätpä kyllä ketjun perusteella olevan melko hyvätuloisia ja kingejä siellä keittiöissään.

Ota joku keittäjä tms.

Hei nyt keksin! Ota perhepäivähoitaja. Sehän huokaisisi helpotuksesta kun lapset jää kuvioista pois.

Vierailija
75/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti tekee ruoan 10 hengelle: palkka 0 euroa, aikaa päivittäin 1-1,5 tuntia.

Ammattikokki tekee ruoan 10 hengelle samoista aineksista: palkka 5000 euroa ja aikaa ruoan valmistamiseen menee 8 tuntia.

???

Haluan tavata sen äidin joka käy kaupassa, valmistaa ruoan kymmenelle hengelle, kattaa, siivoaa ja preppaa aamu-, väli- ja iltapalat koko porukalle 1-1,5h. Ihan todella.

T. Kokki ja äiti

Vierailija
76/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä työpaikka, en käsitä suurta negatiivisuutta asiasta palstalla.

Joka työpaikassa pitää tehdä töitä, eikä tuo ole sen kummallisempaa.

Ja yksityiskodissa ei ole pomo aina niskan takana.

Käyhän kodeissa yksitysisiivojatkin, joilla päivässä useita työkohteita.

Vierailija
77/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaavailemasi palkka kuulostaa ihan hyvältä. Mutta maksaisitko sitten päälle eläkemaksut ja muut työnantajalle kuuluvat maksut? Nehän nostavat palkkakuluja huomattavasti.

Oltiin alustavasti ajateltu, että työntekijälle jäisi bruttopalkaksi jotain 3000-4000 euron väliltä. Palkkaan vaikuttaisi moni erikseen sovittava asia. Tuon päälle meille tulisi tietenkin ne työnantajamaksut.

Tämä koko idea lähti vanhemmiltani (jotka ovat rikkaita). Meillä on ollut tällainen järjestely jo pitkään, koska asumme lähekkäin. Nyt tästä "työstä" ei ole maksettu, mutta minä olen käynyt kaupassa vanhempieni rahoilla. Tähän työntekijän palkkaamiseen osallistuisi kuitenkin kaikki kolme taloutta (vanhempani, me ja siskoni). En vain enää yksinkertaisesti jaksa ja ehdi, eivätkä vanhempani, eikä siskokaan. Eikä siitäkään tule mitään, että jaetaan vastuut kolmeen. Yritettty on.

ap

Mä voin tulla. Missä asutte? Ja ammattikokki olen.

Vierailija
78/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmatyö. Huomattavasti kohtullisemmalla palkallakin mitä ap kaavaili.

Vierailija
79/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos alkaisitte tilata päivällisruokaa ravintoloista? Isommissa kaupungeissa varsinkin tarjontaa alkaa olla jo melkoisen paljon. Itsellehän siinä sitten kyllä jää pöydän kattaminen mutta sen uskoisin onnistuvan.

Vierailija
80/237 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyse olisi ainoastaan päivällisestä ja valmistelut aamu- väli- ja iltapalalle, eli ei tarvitsisi olla kyseisten valmisteltujen palojen nauttimisen aikaan paikalla, sekä kaupassakäynti ja päivällisen kattaus, sekä ainoastaan keittiön puhtaanapito ja siis kyse on ainoastaan arkipäivistä ma-pe, niin kyllähän minä tuohon pestiin 2500 e/kk tulisin, jos se siis olisi omalla paikkakunnallani. Enkä todellakaan asu pääkaupunkiseudulla.

En tosin ole ammatiltani kokki, vaikka ruokaa joka päivä valmistankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän