Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syrjäytyneitä naisia olemassa?

Vierailija
09.01.2020 |

Onko sellaisia olemassa ollenkaan?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei tarvitse edes kuoltuani laittaa ilmoitusta lehteen, kun juuri kukaan ei edes tiedä, että olen olemassa,

Vierailija
2/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ok näköinen 28v nainen ja käyn joskus osa-aikatöissä, en ole ikinä seurustellut miehen (tai naisen) kanssa. Niin vaan minuakin on netissä huoriteltu silti.

Vierailija
4/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta naisten työttömyys ja vanhempien nurkkaan jääminen ei ärsytä ihmisiä niin paljon.

Minun setäni on tällainen syrjäytynyt mies. Hän on saanut kerran naisen ja naiselta kaksi lasta. Nämä aikuiset naiset asuvat setäni luona ja kaikki kolme on kouluttamattomia, alkoholiin taipuvaisia työttömiä sossupummeja.

Vierailija
5/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Masentunut, kyllästynyt, v.ttuuntunut. Olen tekemisissä kaupan kassan kanssa, siinä sosiaaliset kontaktini.

Vierailija
6/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, esimerkiksi minä.

Vierailija
7/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Littoisten Metsänpeikko, Laukku-Leena, Runosmäen Ruusu jne.

Vierailija
8/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, minä.

Vierailija
9/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, joilla ei siis ole työhistoriaa päivääkään, joko ikuinen opiskelija tai ei koulutustakaan päivääkään. 

Vierailija
10/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta naisten työttömyys ja vanhempien nurkkaan jääminen ei ärsytä ihmisiä niin paljon.

Minun setäni on tällainen syrjäytynyt mies. Hän on saanut kerran naisen ja naiselta kaksi lasta. Nämä aikuiset naiset asuvat setäni luona ja kaikki kolme on kouluttamattomia, alkoholiin taipuvaisia työttömiä sossupummeja.

Naisten jääminen vanhempien nurkkaan ei ärsytä niin paljon koska naiset todennäköisemmin hoitaa niitä vanhempiaan. Kun taas aikuinen mies voi olla itse vanhempiensa huollettavana.

Vierailija
11/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta niilläkin on poikaystävät.

Vierailija
12/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä, joilla ei siis ole työhistoriaa päivääkään, joko ikuinen opiskelija tai ei koulutustakaan päivääkään. 

Olen syrjäytynyt, mutta koulutukseltani akateeminen ja hyvässä työssä. Mulla ei vaan ole ketään sukulaista, ketään ystävää, ei edes ketään tuttua tässä kaupungissa. Omat vanhemmat ei ole pitäneet yhteyttä vuosikymmeniin. Syrjäytyminen ei ole siis synonyymi työttömyydelle. Voi olla työssä mutta syrjäytynyt ja osaton.

Vierailija
13/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös syrjäytymisellä yleensä tarkoiteta sitä, että on jäänyt työelämän ja opiskelun ulkopuolelle? Esim. itselläni ei ole sosiaalista elämään melkeinpä lainkaan, mutta kuitenkin opiskelen, täten en siis pidä itseäni syrjäytyneenä. Tämä huomio siis edelliset kommentit lukeneena.

Vierailija
14/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on.

Vierailija
15/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedian mukaan: "Syrjäytymiselle ei ole vakiintunutta määritelmää suomenkielisessä sosiaalitutkimuksessa, mutta sitä käytetään usein kuvaamaan yksilön, kotitalouden tai jonkin ihmisryhmän joutumista taloudellisesti ja sosiaalisesti ongelmallisiin olosuhteisiin, joista on huonot mahdollisuudet vapautua."

Tuon määritelmän mukaan esim. iäkkäämmät, yksinäiset, pienintä mahdollista eläkettä saavat naiset ovat syrjäytyneitä, ja heitä on varmaan aika paljon.

Vierailija
16/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

m31. kirjoitti:

Voi olla, mutta niilläkin on poikaystävät.

Jo viestiäsi ennen oli kolme syrjäytynyttä naista jolla ei ole poikaystävää. Se on ennenkin huomattu ettei syrjäytynyt mies kuuntele ketään muuta kuin omia aivoituksiaan ja omia pinttyneitä käsityksiään.

17/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Ei siihen tarvita monesti kuin työkyvyttömyyden aiheuttama sairaus, että syrjäytyy. Sairaana ei välttämättä jaksa ihmissuhteitakaan ylläpitää.

Vierailija
18/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaltaisiani naisia, jotka ovat ilman työ- tai opiskelupaikkaa sekä vailla tarvitsemaansa hoitoa tai kuntoutusta on paljon. Vaikka sosiaalisua suhteitakaan ei ole, on jäljellä kuitenkin jonkinlaiset sosiaaliset taidot, eikä siksi vaikuta niin oudolta. Jos ei ole päihde-, käytös- tai talousongelmia, menee kevyesti läpi kaikista yhteiskunnan turvaverkoista, koska ei joudu viranomaisten kanssa tekemisiin em. ongelmista johtuen. Sitten voikin olla se näkymätön syrjäytynyt loppuelämänsä.

Vierailija
19/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syrjäytynyt, mutta koulutukseltani akateeminen ja hyvässä työssä. Mulla ei vaan ole ketään sukulaista, ketään ystävää, ei edes ketään tuttua tässä kaupungissa. Omat vanhemmat ei ole pitäneet yhteyttä vuosikymmeniin. Syrjäytyminen ei ole siis synonyymi työttömyydelle. Voi olla työssä mutta syrjäytynyt ja osaton.

Olet ehkä yksinäinen, mutta et syrjäytynyt. Syrjäytynyt on jäänyt yhteiskunnan ulkopuolelle. Työelämässä oleva on edelleen täysivaltainen yhteiskunnan jäsen ja toimija. 

Vierailija
20/93 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko syrjäytynyt kun tietoisesti olen halunnut omaa aikaa ja rauhaa. Olen alle 30v. Kyllästynyt pinnallisiin suhteisiin ja tapahtumiin. En halua olla lopullisesti erakkokaan mutta oikeasti on muuta tekemistä kuin tyhjät ihmissuhteet. Uskon että ihmisuhteita vielä löytyy mutta olen tarvinnut aikaa selvittää elämää itsellenikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä