Lapsen synttärit tulossa, isovanhemmat kertovat tarkasti, kuinka pitäisi toimia
Meillä on tulossa kuopuksen 3-vuotissynttärit maaliskuussa. Olen nyt tilannut juhliin kolme kakkua pienyrittäjältä, koska haluan, että kakut ovat maultaan hyviä sekä ulkonäöltään hienoja. Vieraita tulee kolmessa erässä päivän aikana noin 30, lapsen kavereita vanhempineen sekä sukulaisia (isovanhemmat ja kummit). Osan suolaisista teemme itse, osa tulee myös valmiina.
Nyt sitten närää aiheuttaa äitini, joka jaksaa kommentoida sitä, että en tee (siis huom, nimenomaan minä, ei mieheni) kaikkia tarjottavia itse. Nostaa esille omat rippi- ja yo-juhlani, joissa teki kaiken itse (muistan nuo yo-juhlat, kun äiti huutoitki, kuinka paljon hommaa kaikessa on). Äitini julisti myös kovaan ääneen esikoisemme kastejuhlissa, että "näitä tarjoiltavia ei ole itse tehty." Myös appiukko alkoi valittaa juhlista, niihin pitäisi kutsua hänen kolme veljeään perheineen, jotta hän saisi seurustella "omien tuttujen" kanssa. Emme tietysti kutsu, koska emme ole tekemisissä heidän kanssaan.
Jos joku haluaa leipoa kaiken juhliin itse sekä kutsua 100 vierasta, niin saa kutsua. Mutta missä määrin isovanhempien ohjeistusta täytyy kuunnella? Äitini ja/tai appiukkoni eivät maksa juhlia.
Olemme mieheni kanssa molemmat työelämässä, tämän lisäksi meillä yhteinen yritys. Meillä kummallakaan ei ole aikaa/mielenkiintoa tehdä kaikkea itse. Tärkeintä on järjestää mukavat ja stressivapaat juhlat lapsellemme.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ei valitettavasti ole provo. Äitini neuvoo meitä jatkuvasti ja jos/kun jotain tehdään vastoin hänen tahtoaan, niin aloittaa mykkäkoulun. Pitää myös omaa toimintatapaansa ainoana oikeana vaihtoehtona (tässä tarjoiltavien tekeminen itse).
Appiukko taas on jäärä, joka vänkää kaikesta ja haluaa aina sanoa viimeisen sanan.
-ap
Eikö se olisikin helpotus, jos äitisi olisi mykkäkoulussa!
Negatiiviset ja muita kyykyttävät ihmiset on raskaita.