Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasarvoista

Vierailija
09.01.2020 |

Tsh lähellä nollaa. T4V on 15 (viitearvot 11-22). Lääkitys 200 mikrogr päivässä. Miksi tuo T4V pysyy noinkin matalana? Ollut joskus liki 20. Olokaan ei maailman paras ole.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista, kun oli varastoraudan- ja jodinpuutetta (ehkä seleeninkin ja d-vitamiinin). Tyroksiini ei toimi ilman riittäviä hivenaineita, koska ei pääse muuntumaan käyttökelpoiseen muotoon. Oli rinnakkain liika- ja vajaatoiminnan oireita. 

Aika iso annos sinulla muutenkin. Minulla ei ole kilpirauhasta ja päiväannos on 137,5 mikroa. 

Superior Source Just Woman Iron nostaa juuri varastorautaa hyvin. Ja Floravital-juoma on hyvä, muttei ehkä riittävä. 

Vierailija
2/4 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt pitkään rautaa omin nokkineni. 100mg päivässä. Varastorautaa ei terkkari suostu mittaamaan. Kesällä nostettiin thyroxinia 0.25mikroa. Silti t4v junnaa. Mitä testejä voisin lääkäriltä pyytää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt pitkään rautaa omin nokkineni. 100mg päivässä. Varastorautaa ei terkkari suostu mittaamaan. Kesällä nostettiin thyroxinia 0.25mikroa. Silti t4v junnaa. Mitä testejä voisin lääkäriltä pyytää?

Käy yksityisellä varastorautamittauksessa. Ja vaihda erilaiseen rautaa, imeytymätön rauta ei muuta tilannetta. Ja osa raudasta toimii toisin kuin toisenlainen rauta. Muista myös syödä täyslihapihvejä, verilettuja tms. 

Vierailija
4/4 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten näet, ei tuosta tyroksiinin nostamisesta ole hyötyä, koska vain TSH laskee, eikä T4V nouse. Onko jo tykytyksiä tai korkea syke? Jos on, pitää annosta laskea.