Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi ns. elämäntapatyötön mies löytää naisen? Tulen kuitenkin loistavasti toimeen "omillani" eli teen tukien päälle hieman pimeää hommaa

Vierailija
07.01.2020 |

Olen siis tällainen elämäntapatyötön mies. En käy virallisissa töissä, mutta olen kuitenkin aktiivinen. Teen marjanpoimintaan ja pullojenkeruuseen rinnastettavaa omaa hommaani vapaassa tahdissa. Syön terveellisesti ja harrastan urheilua. En polta tupakkaa enkä juurikaan juo alkoholia. Olen hyvin sivistynyt, ja ammatikseni on usein veikattu insinööriä. Minulla ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Elän pitkälti hyvin normaalia elämää muuten, paitsi että en ole oikeissa töissä.
Pystyn matkustelemaan tai vaikka ostamaan auton. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen.
Et osaisi tunnistaa minua pitkäaikaistyöttömäksi jos tulisin kadulla vastaan.

Kaipaisin parisuhdetta, mutta naisille tuntuu olevan todellinen kynnyskysymys tuo työttömyyteni. Jotenkin minut leimataan heti kaikkien stereotypioiden mukaan, enkä pääse edes tutustumaan naisiin.

Minulle kelpaa mainiosti myös työtön nainen jolla on asiat muuten samalla tavalla kunnossa kuin minulla.
Eli ei saa olla pahoja elämänhallinan puutteita, tai esimerkiksi alkoholismia. Mutta tällaisillekaan työttömille naisille en tunnu kelpaavan, koska olen itse työtön.

Mistä voisi kaltaiseni mies löytää parisuhteen?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit tulevasi taloudellisesti toimeen ja pystyväsi matkustelemaan, mutta samalla hakevasi toimeentulotukea? Onko sinulla salatilejä ja luottokortteja, vai miten oikein matkat maksat?

Vierailija
102/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo koittanut seurustella työttömän kanssa. Ei kiitos enää.

Oli kyllä säästeliäs, reissattiinkin yhdessä, ei tarvinnut tinkiä ruuasta, jne.

Mutta ei voitu pitkään aikaan muuttaa yhteen, ettei tuet pienene. Ei edes käynyt se, että oliskn maksanut enemmän kerta minulla oli isommat tulot.

Ja sitten kun muutettiin, ni piti laskeskella kuinka paljon minä "saan" tehdä töitä, jottei koidu liikaa menetystä esim. Asumistuen vähentymisenä.

Ärsyttävää. Haluan luoda uraa ja tehdä töitä ja olla taloudellisesti muista riippumaton. Enkä varsinkaan halua tuntea syyllisyyttä siitä, että omilla toimillani heikennän toisen aaemaa.

Että itse en lähde enää vapaaehtoisesti sellaiseen kikkailuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten voit väittää tulevasi toimeen omillasi mutta ehkä joku kaltaisesi yhteiskuntaa ja itseään huijaava voisi kiinnostua. Kaikki muut tajuaa että jossain vaiheessa joutuvat elättämään sinua jos ikinä mielivät yhteisessä taloudessa sun kanssa elää.

Itse seurustelen pitkäaikaistyöttömän kanssa, joka liikunnallisuuden ja raittiuden lisäksi on myös rehellinen. On tosin myös koulutettu ja tekee lyhyitä työpätkiä aina kun niitä saa.