Mistä voisi ns. elämäntapatyötön mies löytää naisen? Tulen kuitenkin loistavasti toimeen "omillani" eli teen tukien päälle hieman pimeää hommaa
Olen siis tällainen elämäntapatyötön mies. En käy virallisissa töissä, mutta olen kuitenkin aktiivinen. Teen marjanpoimintaan ja pullojenkeruuseen rinnastettavaa omaa hommaani vapaassa tahdissa. Syön terveellisesti ja harrastan urheilua. En polta tupakkaa enkä juurikaan juo alkoholia. Olen hyvin sivistynyt, ja ammatikseni on usein veikattu insinööriä. Minulla ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Elän pitkälti hyvin normaalia elämää muuten, paitsi että en ole oikeissa töissä.
Pystyn matkustelemaan tai vaikka ostamaan auton. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen.
Et osaisi tunnistaa minua pitkäaikaistyöttömäksi jos tulisin kadulla vastaan.
Kaipaisin parisuhdetta, mutta naisille tuntuu olevan todellinen kynnyskysymys tuo työttömyyteni. Jotenkin minut leimataan heti kaikkien stereotypioiden mukaan, enkä pääse edes tutustumaan naisiin.
Minulle kelpaa mainiosti myös työtön nainen jolla on asiat muuten samalla tavalla kunnossa kuin minulla.
Eli ei saa olla pahoja elämänhallinan puutteita, tai esimerkiksi alkoholismia. Mutta tällaisillekaan työttömille naisille en tunnu kelpaavan, koska olen itse työtön.
Mistä voisi kaltaiseni mies löytää parisuhteen?
Kommentit (103)
Kuulostaisi hyvälle ja mielenkiintoiselle, että muiden halveksunnankin uhalla on tehnyt elämästään itseään miellyttävän.
En tuomitsisi sinua, kotieläimetkin tykkäisivät kun olisi joku kotona niiden kanssa. Luonteenominaisuudet ovat ainakin minulle tärkeämpiä ja ymmärrän jos ei kiinnosta olla nykyajan työelämässä kenenkään komenneltavana. Työttömyyskorvaus on pieni puro siihen verrattuna, paljonko veronmaksajien rahoja hassataan esim. haitta maahan muuttajien elättämiseen ja turva paikka sirkuksen pyörittämiseen, yritystukiin jne. Ja suurin osa tavallisen työn tekijöistä varmaan vaan odottaa lomia ja viikonloppuja, että pääsee eroon työstä. Entäs jos kuolee jo ennen eläkeikää ja kuka jaksaa olla töissä seitsemänkymppiseksi asti, jos eläkevarat hupenee johonkin, niin onko mitään eläkeikää 30-40 vuoden kuluttua? Turhaan raadettu, kuka kävisi töissä jos olisi varakas?
Se kiinnostaisi, miksi olet päätynyt ratkaisusi?
Olisi ollut miellyttävämpää elää entisajan pientilallisen elämää ennen rakennemuutosta, missä kukaan ei hengitä niskaan, mutta muutamalla lehmänkantturalla, itse viljelemällä, kalastamalla, metsästämällä ja näitä tuotteita myymällä olisi saanut elannon. Olisitko Ap, tykännyt tällaisesta vapaan miehen elämästä, että on hommia, mutta minimi tilivelvollisuus kenellekään tekemisistään? Hyvää jatkoa sinulle.
Oletko koskaan tehnyt palkkatyötä, ap?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulle ei kerry lainkaan eläkettä...
Olen kyllä tietoinen asiasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi hyvälle ja mielenkiintoiselle, että muiden halveksunnankin uhalla on tehnyt elämästään itseään miellyttävän.
En tuomitsisi sinua, kotieläimetkin tykkäisivät kun olisi joku kotona niiden kanssa. Luonteenominaisuudet ovat ainakin minulle tärkeämpiä ja ymmärrän jos ei kiinnosta olla nykyajan työelämässä kenenkään komenneltavana. Työttömyyskorvaus on pieni puro siihen verrattuna, paljonko veronmaksajien rahoja hassataan esim. haitta maahan muuttajien elättämiseen ja turva paikka sirkuksen pyörittämiseen, yritystukiin jne. Ja suurin osa tavallisen työn tekijöistä varmaan vaan odottaa lomia ja viikonloppuja, että pääsee eroon työstä. Entäs jos kuolee jo ennen eläkeikää ja kuka jaksaa olla töissä seitsemänkymppiseksi asti, jos eläkevarat hupenee johonkin, niin onko mitään eläkeikää 30-40 vuoden kuluttua? Turhaan raadettu, kuka kävisi töissä jos olisi varakas?
Se kiinnostaisi, miksi olet päätynyt ratkaisusi?Olisi ollut miellyttävämpää elää entisajan pientilallisen elämää ennen rakennemuutosta, missä kukaan ei hengitä niskaan, mutta muutamalla lehmänkantturalla, itse viljelemällä, kalastamalla, metsästämällä ja näitä tuotteita myymällä olisi saanut elannon. Olisitko Ap, tykännyt tällaisesta vapaan miehen elämästä, että on hommia, mutta minimi tilivelvollisuus kenellekään tekemisistään? Hyvää jatkoa sinulle.
Tuo entisajan pientilallisen elämä kuulostaa todella mukavalta, ja olenkin asiaa ennenkin pohtinut.
Tietynlainen vapaus viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan tehnyt palkkatyötä, ap?
Olen tehnyt, hyvin lyhyitä pätkiä ja vähän aikaa elämässäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
33
ap
Minulla tökkää tuohon pimeän työn tekemiseen. Eihän tuollaisen kanssa voi asua yhdessä tai perustaa perhettä, kun koko ajan saa olla pelko persuuksissa, milloin asia tulee ilmi viranomaisille.
Olen lukenut tämän ihan saman aloituksen ennenkin. Etkö tykännyt silloin saamistasi vastauksista vai miksi postitit kysymyksesi uudelleen?
Itse en voisi kuvitella kiinnostuvani kaltaisestasi miehestä.
Mulle olis ongelma tuo pimeän työn teko, tulis mieleen että pitää ilmiantaa ap, koska muuten tavallaan tukisin hänen väärintekoaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tökkää tuohon pimeän työn tekemiseen. Eihän tuollaisen kanssa voi asua yhdessä tai perustaa perhettä, kun koko ajan saa olla pelko persuuksissa, milloin asia tulee ilmi viranomaisille.
Pelkäisitkö samalla tavalla jos vaikka poimisin kesässä 5000e edestä marjoja / sieniä? Tai keräisin pulloja siihen päälle. Puhutaan vuositasolla tuosta viidestä tuhannesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut tämän ihan saman aloituksen ennenkin. Etkö tykännyt silloin saamistasi vastauksista vai miksi postitit kysymyksesi uudelleen?
Itse en voisi kuvitella kiinnostuvani kaltaisestasi miehestä.
Mielestäni en ole ainakaan ihan samanlaista aloitusta tehnyt.
Jos teet töitä pimeästi, edes satunnaisesti, et ole elämäntapatyötön, vaan liero.
Vierailija kirjoitti:
Mulle olis ongelma tuo pimeän työn teko, tulis mieleen että pitää ilmiantaa ap, koska muuten tavallaan tukisin hänen väärintekoaan.
Sama mulla, ja ihan yhtä iso ongelma olisi tuo tukien nostaminen. En itsekään ole tmkiinnostunut työelämästä enkä tee enempää töitä kuin on ihan välttämätöntä, mutta downshiftailen omilla varoillani, en tuilla. Joku muu vastoin tahtoaan työtön tarvitsee niitä enemmän. Eipä taida ap kelvata kuin kaltaiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäisitkö samalla tavalla jos vaikka poimisin kesässä 5000e edestä marjoja / sieniä? Tai keräisin pulloja siihen päälle. Puhutaan vuositasolla tuosta viidestä tuhannesta.
ap
No ilmoita ne muutaman tonnin tulosi rehellisesti kelaan niin ei mitään ongelmaa.
Olet varas, varastat yhteiskunnalta. Kuka haluaa varkaan puolisoksi? Mulla oli ihan hyvä ystävä, mutta kun se joutu työttömäksi niin ensinnäkin huijas kelaa että sai isommat tuet ja teki myös pimeetä työtä. Mua alkoi oksettaa kyseinen varas, hiljalleen lopetin ystävyyden, meillä ei selvästikään ollut samoja arvoja, en halua viettää aikaani varkaan seurassa.
Rehellisesti: tulee mieleen yhteiskunnan loinen. Siksi ei kiitos.
Et taida löytää naista. Epärehellisyys ja laiskuus harvoin viehättää naisia.
Kuvauksesta päätellen hänellä on ehkä metsää ym. varallisuutta. Jos ei ole käynyt kouluja niin mihin kokopäivätyöhön pääseekään (toisin kuin minä, puolet elämästä kouluttautunut mutta liian vanha).Tuo korsi kekoon kuulostaa jotenkin irvokkaalta kun ajattelee ilmaistöitä ja muuta pelleilyä ja hakijamääriä. On ainakin rehellinen - monihan huilaa vähän ansiosidonnaisella vaikka voisi periaatteesssa olla töissä.