Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi ns. elämäntapatyötön mies löytää naisen? Tulen kuitenkin loistavasti toimeen "omillani" eli teen tukien päälle hieman pimeää hommaa

Vierailija
07.01.2020 |

Olen siis tällainen elämäntapatyötön mies. En käy virallisissa töissä, mutta olen kuitenkin aktiivinen. Teen marjanpoimintaan ja pullojenkeruuseen rinnastettavaa omaa hommaani vapaassa tahdissa. Syön terveellisesti ja harrastan urheilua. En polta tupakkaa enkä juurikaan juo alkoholia. Olen hyvin sivistynyt, ja ammatikseni on usein veikattu insinööriä. Minulla ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Elän pitkälti hyvin normaalia elämää muuten, paitsi että en ole oikeissa töissä.
Pystyn matkustelemaan tai vaikka ostamaan auton. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen.
Et osaisi tunnistaa minua pitkäaikaistyöttömäksi jos tulisin kadulla vastaan.

Kaipaisin parisuhdetta, mutta naisille tuntuu olevan todellinen kynnyskysymys tuo työttömyyteni. Jotenkin minut leimataan heti kaikkien stereotypioiden mukaan, enkä pääse edes tutustumaan naisiin.

Minulle kelpaa mainiosti myös työtön nainen jolla on asiat muuten samalla tavalla kunnossa kuin minulla.
Eli ei saa olla pahoja elämänhallinan puutteita, tai esimerkiksi alkoholismia. Mutta tällaisillekaan työttömille naisille en tunnu kelpaavan, koska olen itse työtön.

Mistä voisi kaltaiseni mies löytää parisuhteen?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kerääkö ap marjoja pimeästi? Eihän niistä tarvitse minnekään ilmoittaa muutenkaan.

Sienistä ja marjoista saatavat tulot vähentävät toimeentulotukiasiakkaan perustoimeentulotukea.

Kaikki yli 50e menevät tulot vähennetään toimeentulotuesta.

Tämä nykeinen hommani on verrattavissa marjojen keruuseen ja pullojen etsintään.

Ja pystyt matkustelemaan ja ostamaan auton? Mikä tukihuijari-veronkiertoparasiitti oikein olet?

Vierailija
62/103 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonosta, itsepalvelukirpparista, kierrätyskeskusesta, aa tai narkki kokouksista, kaupasta punaisten lappujen aikaan voit varmaan pokata naisen jolla on sama elämämtyyli. Tai laitat roskiksen viereen pari tyhjää pulloa ansaksi ja jäät odottamaan.

Tai laitat tori.fi pöydän myyntiin eurolla. Kun soittavat niin miehille sanot että myyty jo. Tällä tavalla saat sopivan eukon kotiovelle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei vastaavaa elämäntapaintiaania naispuolisena löydy. Paitsi Piian mummo, mutta se on jo yli 70 ja katkokävelee rollaattorin kanssa

Kyllä niitä löytyy rutkasti. Usko pois.

Just tuollaisia entisiä instabimboja jotka rupsahtamisen jälkeen eivät enää onnistu löytämään miehiä tarjoamaan kaiken.

Vierailija
64/103 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaisi hyvälle ja mielenkiintoiselle, että muiden halveksunnankin uhalla on tehnyt elämästään itseään miellyttävän.

En tuomitsisi sinua, kotieläimetkin tykkäisivät kun olisi joku kotona niiden kanssa. Luonteenominaisuudet ovat ainakin minulle tärkeämpiä ja ymmärrän jos ei kiinnosta olla nykyajan työelämässä kenenkään komenneltavana. Työttömyyskorvaus on pieni puro siihen verrattuna, paljonko veronmaksajien rahoja hassataan esim. haitta maahan muuttajien elättämiseen ja turva paikka sirkuksen pyörittämiseen, yritystukiin jne. Ja suurin osa tavallisen työn tekijöistä varmaan vaan odottaa lomia ja viikonloppuja, että pääsee eroon työstä. Entäs jos kuolee jo ennen eläkeikää ja kuka jaksaa olla töissä seitsemänkymppiseksi asti, jos eläkevarat hupenee johonkin, niin onko mitään eläkeikää 30-40 vuoden kuluttua? Turhaan raadettu, kuka kävisi töissä jos olisi varakas?

Se kiinnostaisi, miksi olet päätynyt ratkaisusi?

Olisi ollut miellyttävämpää elää entisajan pientilallisen elämää ennen rakennemuutosta, missä kukaan ei hengitä niskaan, mutta muutamalla lehmänkantturalla, itse viljelemällä, kalastamalla, metsästämällä ja näitä tuotteita myymällä olisi saanut elannon. Olisitko Ap, tykännyt tällaisesta vapaan miehen elämästä, että on hommia, mutta minimi tilivelvollisuus kenellekään tekemisistään? Hyvää jatkoa sinulle.

Tuo entisajan pientilallisen elämä kuulostaa todella mukavalta, ja olenkin asiaa ennenkin pohtinut.

Tietynlainen vapaus viehättää.

Eiköhän se ole ollut työtä aamusta iltaan ja vapaudesta ei siinä mielessä tietoakaan.

Vierailija
65/103 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eiköhän se ole ollut työtä aamusta iltaan ja vapaudesta ei siinä mielessä tietoakaan."

Onko SISÄLUKUTAITOA eli kommentoit vaikka et ymmärrä lukemaasi:"Olisi ollut miellyttävämpää elää entisajan pientilallisen elämää ennen rakennemuutosta, MISSÄ KUKAAN EI HENGITÄ NISKAAN, mutta muutamalla lehmänkantturalla, itse viljelemällä, kalastamalla, metsästämällä ja näitä tuotteita myymällä olisi saanut elannon. Olisitko Ap, tykännyt tällaisesta vapaan miehen elämästä, että ON HOMMIA, MUTTA MINIMI TILIVELVOLLISUUS KENELLEKÄÄN TEKEMISISTÄÄN?" jos ei ymmärrä lukemaansa niin kannattaa olla hiljaa.

Vierailija
66/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks nuori nainen, joka jäämässä työttömäksi osa-aikatyöstä. Seurustelin 8 vuotta miehen kanssa, joka oli elämäntapatyötön. Suhde olisi kestänyt muuten, mutta miehellä oli hyvin erikoiset unirytmit eikä koskaan rahaa tai sen erikoisempaa innostusta oikein mihinkään muuhun kuin omiin tekemisiin, eli nukkumiseen, punttisaliin, urheilun seuraamiseen, elokuviin ja sarjoihin sekä kirjoittamiseen. Tuossakin ihan hyvää tekemistä ja elokuvat ja sarjat itselläkin lähellä sydäntä, mutta se, että nuo olivat hänelle se ykkösprioriteetti elämässä...Hyvin hedonismin painotteista elämää.

Ja tosiaan tuo unirytmi oli miehellä sellainen, että kun itse esim. nautin siitä, että voi yhdessä herätä vaapana aamuna tai aamupäivänä kumppaninsa vierestä ja syödä vaikka brunssia ja lähteä kävelylle, niin hänen kanssaan ei päässyt koskaan nauttimaan näistä asioista, saati päivänvalosta, ellei ollut kesä, jolloin paistaa iltaan/yöhön asti. Eli aika hemmetin itsekeskeistä ja mälsää, jos ei viitsi edes kerran viikossa tai vaikka edes kuukaudessa joustamaan tuollaisessa asiassa. Itse kuitenkin niin pitkään antanut siimaa ja katsonut tuota touhua ns. läpi sormien..

Oon itsekin luonteeltani enemmän semmoinen taiteellinen ja luova vastarinnankiiski, enkä pidä työntekoa minään elämän kutsumuksena ja pakkomielteenä, mutta olis se musta hyvä edes jotain tehdä ja panostaa sit siihen, mitä ikinä se onkaan.  Eli rahalla ja työllä ei oo mulle niinkään väliä, mutta sit se, onko oikeasti kykeneväinen parisuhteeseen, osaa ottaa toisen huomioon ja on valmis itsekin kehittämään itseään ja laittamaan edes jollain tavalla kortensa kekoon yhteistä tulevaisuutta varten.. se olisi ihan suotavaa.

N25

Vierailija
67/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea hyväksyä miestä joka tietoisesti kuppaa yhteiskuntaa eikä edes yritä tuoda omaa korttaan kekoon vaikka pystyisi. Kai sitten neuvo on etsiä nainen jolla on samanlaiset arvot. Älä yritä esittää mitään vaan sanot suoraan että olet vapaaehtoisesti elämäntapatyötön eikä siihen ole tulossa muutosta.

Niin no se nyt on makukyssäri että mikä on tietoista kuppaamist yhteiskunnalta...esim aggressiivinen verosuunnittelu on ällöttävämpää kuppailuu kuin työttömän vähäiset pimeät duunit. Uskon että ap löytää meitä kaltaisiaan naisia kyllä suht iisisti.

Haluaisin esimerkin aggressiivisesta verosuunnittelusta.

Vierailija
68/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eiköhän se ole ollut työtä aamusta iltaan ja vapaudesta ei siinä mielessä tietoakaan."

Onko SISÄLUKUTAITOA eli kommentoit vaikka et ymmärrä lukemaasi:"Olisi ollut miellyttävämpää elää entisajan pientilallisen elämää ennen rakennemuutosta, MISSÄ KUKAAN EI HENGITÄ NISKAAN, mutta muutamalla lehmänkantturalla, itse viljelemällä, kalastamalla, metsästämällä ja näitä tuotteita myymällä olisi saanut elannon. Olisitko Ap, tykännyt tällaisesta vapaan miehen elämästä, että ON HOMMIA, MUTTA MINIMI TILIVELVOLLISUUS KENELLEKÄÄN TEKEMISISTÄÄN?" jos ei ymmärrä lukemaansa niin kannattaa olla hiljaa.

Kuvitteletko, että viljely ja lypsy-/lihakarjan pito on sellaista, missä tehdään sen verran kuin jaksetaan silloin kun jaksetaan? Ja kun ei jakseta ollenkaan niin lomaillaan välillä, jätetään se lehmä pellolle, kyllä se sieltä ruokansa löytää?

eri

Vierailija
69/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostat tukia ja meinaat jatkaa sillä polulla se on turn off.

Vierailija
70/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki aggressiivisesta verosuunnittelusta, finnwatchin sivuilta:

"Yritysten aggressiivinen verosuunnittelu aiheuttaa suuren loven valtioiden saamiin verotuloihin. Suomi menettää sen vuoksi vuosittain arviolta 430–1 400 miljoonaa euroa yhteisöverotuloja. Euromääräisten vaikutusten lisäksi aggressiivinen verosuunnittelu asettaa kansainvälisesti ja kansallisesti toimivat yritykset eriarvoiseen asemaan ja haittaa markkinoiden toimintaa. "

Olet varmasti kuullut suomalaisten yksityishenkilöiden salaisista 60 miljoonan omistuksista Liechtensteinissa, Suomen suurin yksityishenkilöiden veronkierto, johon ei pystytä puuttumaan.

Muita esimerkkejä Nordea, suuret terveysjätit Mehiläinen yms. Härskiä veronkiertoa isossa mittakaavassa.

Vierailija
71/103 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla tukia nostava tulee toimeen omillaan?

Samaa mietin. Et tule toimeen omillasi vaan työttömyyskorvauksella. Joka on aivan surkea, jos et saa ansiosidonnaista, ja sehän ei ole pitkä tie. Työttömyyskorvaus taas tarkoittaa sitä, että olet Te-viranomaisten kontrollissa ja kaikkea mahdollista tekemistäsi seurataan. Varsinainen hirsipuu. Mut ehkä et tarkoita sillä loistavalla toimeentulolla ja omillaan olemisellasi ihan samaa kuin esim minä. Työttömyyskorvauksella eläessä on sekin ongelma ettei elämä siitä nouse koskaan lentoon, vaan nitkuttaa sitä samaa juuri ja juuri siedettävää elämää. Että jos rouva haluaa perheauton tai edes vähän isomman kodin tai lapsille hyvän elintason- ei kyllä onnistu noin. Hyvää elintasoa- tai edes siedettävää rakennetaan pitkään.  Mut hyvä toki et itse koet elämäsi mielekkääksi ja huolehdit itsestäsi- se on aina iso plussa. 

Vierailija
72/103 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole töissä, ei saa naistakaan

Vierailija
73/103 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että viljely ja lypsy-/lihakarjan pito on sellaista, missä tehdään sen verran kuin jaksetaan silloin kun jaksetaan? Ja kun ei jakseta ollenkaan niin lomaillaan välillä, jätetään se lehmä pellolle, kyllä se sieltä ruokansa löytää?

eri

Joo. En usko että sitovampaa työtä on mahdollista keksiä kuin lypsykarjatilallinen. Nouset kuuden pintaan 365 päivänä vuodessa askareille ja työpäivä loppuu kuuden pintaan 365 päivånä vuodessa. Talvella. Kesällä olet töissä kaiken hereilläoloaikasi.

Vierailija
74/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä harkita, jos muuten natsaa.

Vierailija
75/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä koen niin, että elämäntapatyötön mies ei ole kykenevä esimerkiksi perustamaan perhettä ja työskentelemään perheen eteen samalla tavalla kuin työssäkäyvä mies. Tulee ehkä mieleen, että mies on jotenkin itsekeskeinen.

Itse käyn töissä, jotta mahdollistan perheen yhteisen tekemisen, asunnon, lomat, harrastukset jne ja samasta syystä myös mieheni käy töissä. Vaikka olemmekin duunareita, niin meillä on ihan hyvä elintaso, ja toisaalta työ antaa ainakin itselleni elämään rutiinia ja mielekkyyttä.

Vierailija
76/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tapailin hetken miestä,joka oli kaltaisesi elämäntapa työtön. Ei toiminut. Päivärytmi oli ihan erilainen, miehellä ei ollut koskaan rahaa tehdä yhtään mitään, koin, että jouduin maksamaan kaikki yhteiset tekemiset ja menemiset. Mies ei myöskään ymmärtänyt, että olin väsynyt työpäivän jälkeen, vaan kiukutteli kuin lapsi, jos minua ei kiinnostanut tavata viikolla illalla, koska halusin levätä kotona. Lopetin tapailun edellä kerrotuista syistä.

Vierailija
77/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin tällaisen miehen kanssa. Hän oli aikaansaava ja ahkera, vuorokausirytmikin oli meillä sama. Lopulta vaan alko vituttamaan se että ite painaa duunissa ja toinen keskittyy urheilemaan ja itseensä. Ja minä jopa tykkään työtäni. Kun vihdoin ymmärsin ettei miehellä ole aikomustakaan mennä ikinä töihin, homma loppui siihen. Vaikka muuten olikin hyvä mies.

Vierailija
78/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat tukia yhteiskunnalta = ei tule silloin toimeen omillasi. En huolisi.

Vierailija
79/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vastata, minkä takia kuvittelet, että sinulla olisi oikeus olla ilmoittamatta töistäsi ja tällöin saada yhteiskunnalta rahaa joka ei sinulle kuulu?

Minä esimerkisi käyn ihan rehellisissä töissä enkä saa työttymyystukia tai mitään muitakaan vastaavia. Eikä ne minulle kuulukkaan. Minun mielestäni on käsittämätöntä, että joku nostaa itsensä muiden yläpuolelle että ei hänen tarvitse elättää itse itseään ja voi vaan huijata tukia itselleen. Kai tajuat että jos tarpeeksi moni toimisi samalla tavalla, niin eipä niitä tukia sinullekaan riittäisi. Millä oikeudella se olet juuri sinä, jonka pitää saada ilmaista rahaa? Miksi juuri sinä olet niin paljon parempi ihminen?

Ihan kun joku työssäkäyvä ja veroja maksava nainen sitten halusisi tuollaisen kumppanin. Tuollainen toiminta on käytännössä häneltäkin varastamista.

Vierailija
80/103 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule koskaan löytämään ainakaan fiksua naista, koska kukaan fiksu nainen ei voisi ikinä kunnioittaa sinua. Olet itsekäs, muita hyväksikäyttävä ja älyllisesti laiska ja epärehellinen vapaamatkustaja. Mutta voit vielä muuttua.