Mistä voisi ns. elämäntapatyötön mies löytää naisen? Tulen kuitenkin loistavasti toimeen "omillani" eli teen tukien päälle hieman pimeää hommaa
Olen siis tällainen elämäntapatyötön mies. En käy virallisissa töissä, mutta olen kuitenkin aktiivinen. Teen marjanpoimintaan ja pullojenkeruuseen rinnastettavaa omaa hommaani vapaassa tahdissa. Syön terveellisesti ja harrastan urheilua. En polta tupakkaa enkä juurikaan juo alkoholia. Olen hyvin sivistynyt, ja ammatikseni on usein veikattu insinööriä. Minulla ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Elän pitkälti hyvin normaalia elämää muuten, paitsi että en ole oikeissa töissä.
Pystyn matkustelemaan tai vaikka ostamaan auton. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen.
Et osaisi tunnistaa minua pitkäaikaistyöttömäksi jos tulisin kadulla vastaan.
Kaipaisin parisuhdetta, mutta naisille tuntuu olevan todellinen kynnyskysymys tuo työttömyyteni. Jotenkin minut leimataan heti kaikkien stereotypioiden mukaan, enkä pääse edes tutustumaan naisiin.
Minulle kelpaa mainiosti myös työtön nainen jolla on asiat muuten samalla tavalla kunnossa kuin minulla.
Eli ei saa olla pahoja elämänhallinan puutteita, tai esimerkiksi alkoholismia. Mutta tällaisillekaan työttömille naisille en tunnu kelpaavan, koska olen itse työtön.
Mistä voisi kaltaiseni mies löytää parisuhteen?
Kommentit (103)
Yksinkin on hyvä olla, joskus jopa paras.
Millä logiikalla tukia nostava tulee toimeen omillaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkin on hyvä olla, joskus jopa paras.
Osaan minä yksinkin olla, ja asun tälläkin hetkellä yksin.
Kyllä sitä vain silti huomaa kaipaavansa sitä toista ihmistä rinnalleen...
ap
Jostain lähiöräkälästä loytyy varmasti joku elämän kolulainen uraansa aloitteleva pubiruusu tai tai jo sen alan ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei olisi kynnyskysymys mikäli kaikki muu natsaisi. Näkyypä noilla työttömillä olevan puolisoita yleisemminkin.
Missä nämä työttömät ovat naisensa tavanneet?
Vierailija kirjoitti:
Jostain lähiöräkälästä loytyy varmasti joku elämän kolulainen uraansa aloitteleva pubiruusu tai tai jo sen alan ammattilainen.
Minä en pidä lähiöräkälässä istumisesta, tai edes kaljasta.
ap
Empä tiedä, eipä sitä tunnu löytyvän vaikka olisi töissäkin.
Jaa. Ei minua kyllä haittaisi, kuulostat ihan asialliselta.
Aika moni asia ns. mättää ap:n luomassa omakuvassa. Tässä maailmassa olet valitettavasti jompaa kumpaa, menestynyt muiden mielestä tai omasta mielestä. Voit miettiä kumpaa näistä tämän päivän ihmiset arvostaa.
On vaikea hyväksyä miestä joka tietoisesti kuppaa yhteiskuntaa eikä edes yritä tuoda omaa korttaan kekoon vaikka pystyisi. Kai sitten neuvo on etsiä nainen jolla on samanlaiset arvot. Älä yritä esittää mitään vaan sanot suoraan että olet vapaaehtoisesti elämäntapatyötön eikä siihen ole tulossa muutosta.
Minä olen elämäntapatyötön nainen. En käytä päihteitä ollenkaan. Aikalailla samanloinen kuin ap. Olen vaan varmaan liian vanha ap: n makuun.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Tiedän monta työtöntä kunnollista ja koulutettua ihmistä. Ei sillä että koulutus olusi ihmisarvon mitta.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea hyväksyä miestä joka tietoisesti kuppaa yhteiskuntaa eikä edes yritä tuoda omaa korttaan kekoon vaikka pystyisi. Kai sitten neuvo on etsiä nainen jolla on samanlaiset arvot. Älä yritä esittää mitään vaan sanot suoraan että olet vapaaehtoisesti elämäntapatyötön eikä siihen ole tulossa muutosta.
Niin no se nyt on makukyssäri että mikä on tietoista kuppaamist yhteiskunnalta...esim aggressiivinen verosuunnittelu on ällöttävämpää kuppailuu kuin työttömän vähäiset pimeät duunit. Uskon että ap löytää meitä kaltaisiaan naisia kyllä suht iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei olisi kynnyskysymys mikäli kaikki muu natsaisi. Näkyypä noilla työttömillä olevan puolisoita yleisemminkin.
Missä nämä työttömät ovat naisensa tavanneet?
Siellä missä muutkin, normaaleja ihmisiä. Eivät muuten välttämättä ole aina olleet työttömiä.
Uskoisin että nykyään ihmisiä kiinnostaa raha ja omistaminen yhä vähemmän kun maailman tila on mikä on, ja yhä useampi ymmärtää että tärkeintä on olla hyvä ihminen itselleen ja toisille. Rahahommat on sivuseikka.
Ap, sulle ei kerry lainkaan eläkettä...
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että nykyään ihmisiä kiinnostaa raha ja omistaminen yhä vähemmän kun maailman tila on mikä on, ja yhä useampi ymmärtää että tärkeintä on olla hyvä ihminen itselleen ja toisille. Rahahommat on sivuseikka.
Ja sun mielestä aloittaja on hyvä ihminen toisille loisimalla sen pikkupalkkaisen ihmisen verovaroista ja antamatta itse mitään omistaan takaisin. No ei sen vian tarvitse olla iso, kun se on päässä.
Vierailija kirjoitti:
Mutkun ei pysty näkemään miten on hyvä toisille semmoinen ihminen joka ottaa vaan toisilta mutta ei anna itse mitään. Tuskin tykkäisit siitäkään että se hakis polkupyörän sun pihasta itselleen. Samahan se on mutta vain yhteiskunnan kautta.