Mistä voisi ns. elämäntapatyötön mies löytää naisen? Tulen kuitenkin loistavasti toimeen "omillani" eli teen tukien päälle hieman pimeää hommaa
Olen siis tällainen elämäntapatyötön mies. En käy virallisissa töissä, mutta olen kuitenkin aktiivinen. Teen marjanpoimintaan ja pullojenkeruuseen rinnastettavaa omaa hommaani vapaassa tahdissa. Syön terveellisesti ja harrastan urheilua. En polta tupakkaa enkä juurikaan juo alkoholia. Olen hyvin sivistynyt, ja ammatikseni on usein veikattu insinööriä. Minulla ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Elän pitkälti hyvin normaalia elämää muuten, paitsi että en ole oikeissa töissä.
Pystyn matkustelemaan tai vaikka ostamaan auton. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen.
Et osaisi tunnistaa minua pitkäaikaistyöttömäksi jos tulisin kadulla vastaan.
Kaipaisin parisuhdetta, mutta naisille tuntuu olevan todellinen kynnyskysymys tuo työttömyyteni. Jotenkin minut leimataan heti kaikkien stereotypioiden mukaan, enkä pääse edes tutustumaan naisiin.
Minulle kelpaa mainiosti myös työtön nainen jolla on asiat muuten samalla tavalla kunnossa kuin minulla.
Eli ei saa olla pahoja elämänhallinan puutteita, tai esimerkiksi alkoholismia. Mutta tällaisillekaan työttömille naisille en tunnu kelpaavan, koska olen itse työtön.
Mistä voisi kaltaiseni mies löytää parisuhteen?
Kommentit (103)
Miksi työttömistä miehistä jauhetaan palstalla jatkuvasti?
Varastaminen toisilta ei ole "omillaan toimeen tulemista". Se on varastamista.
Jos nostelet tukia, et todellakaan "tule toimeen omillasi". Silmissäni olet siis kesken kasvuinen. Olen kiinnostunut vain aikuisista, joten ei kiinnostaisi. Elämäntapatyötön on isoimpia asennevamma turnoffeja mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain lähiöräkälästä loytyy varmasti joku elämän kolulainen uraansa aloitteleva pubiruusu tai tai jo sen alan ammattilainen.
Minä en pidä lähiöräkälässä istumisesta, tai edes kaljasta.
ap
Oisko jotain tukiryhmää anonyymeille sosiopaateille?
46 ehti ensin, mut mäkin ehdotan vertaisryhmää. Missä te loiset siis yleensä kokoonnutte, K-marketin nurkalla vissiin tai Kelan tuulikaapissa. Omat juoksukaljat mukaan.
Tosin harvoin noissa luuserisakeissa naisia näkyy. Jos, niin semmoisia yhteiskäyttömimmejä.
Voi olla, ettei vastaavaa elämäntapaintiaania naispuolisena löydy. Paitsi Piian mummo, mutta se on jo yli 70 ja katkokävelee rollaattorin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Et taida löytää naista. Epärehellisyys ja laiskuus harvoin viehättää naisia.
Minä olen epärehellinen ja laiska, mutta minäkään en kiinnostuisi ap:sta. Jotain selkärankaa pitää epärehellisellä ja laiskallakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tökkää tuohon pimeän työn tekemiseen. Eihän tuollaisen kanssa voi asua yhdessä tai perustaa perhettä, kun koko ajan saa olla pelko persuuksissa, milloin asia tulee ilmi viranomaisille.
Pelkäisitkö samalla tavalla jos vaikka poimisin kesässä 5000e edestä marjoja / sieniä? Tai keräisin pulloja siihen päälle. Puhutaan vuositasolla tuosta viidestä tuhannesta.
ap
Sieniä ja marjoja saa kerätä ja myydä ihan luvanvaraisesti, siinä ei ole mitään väärää. Kyse on siitä, että teet pimeää työtä. Kumma, ettet ymmärrä eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikea hyväksyä miestä joka tietoisesti kuppaa yhteiskuntaa eikä edes yritä tuoda omaa korttaan kekoon vaikka pystyisi. Kai sitten neuvo on etsiä nainen jolla on samanlaiset arvot. Älä yritä esittää mitään vaan sanot suoraan että olet vapaaehtoisesti elämäntapatyötön eikä siihen ole tulossa muutosta.
Niin no se nyt on makukyssäri että mikä on tietoista kuppaamist yhteiskunnalta...esim aggressiivinen verosuunnittelu on ällöttävämpää kuppailuu kuin työttömän vähäiset pimeät duunit. Uskon että ap löytää meitä kaltaisiaan naisia kyllä suht iisisti.
Mitkä hemmetin työttömän pimeät duunit? Jos se käy duunissa, se on työssäkäyvä eikä mikään työtön. Jos se käy duunissa eikä maksa veroja, se on työssäkäyvä talousrikollinen. Ei se poikkea mitenkään siitä verosuunnittelijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain lähiöräkälästä loytyy varmasti joku elämän kolulainen uraansa aloitteleva pubiruusu tai tai jo sen alan ammattilainen.
Minä en pidä lähiöräkälässä istumisesta, tai edes kaljasta.
ap
Minä en pidä eläteistä vai omilla tulet toimeen? Ne rahat saat töissä käyviltä, en koskisi tikullakaan tuollaiseen. Hävettäisi esitellä tutuille.
Myönnä pois ap, sä oot NIIN sukupuuttomies.
0/5, miljoonannen kerran. Voisitko vaikka ripustaa itsesi johonkin, ap. Kaulasta.
Minä olen vähän samalainen nuori nainen ja pakko myöntää, että viihdyn aika hyvin työttömänä. Samalla täytyy sanoa, että olen kuitenkin hakenut opiskelemaan ja jos en koskaan pääse niin en tiedä miten elämäni menee. Pakko sanoa, että jos pitäisi käydä sellaisessa töissä koko elämänsä ajan missä voi viihdy niin mieluummin olisin työtön. Itsellä kuitenkin myös monia syitä tähän, kuten se että jännitän sosiaalisia tilanteita ja muutenkin en koe pärjääväni monessakaan ammatissa. Olen aika ujo sekä muutenkin yksin viihtyvä ihminen. Kuitenkaan en ole todellakaan ylpeä itsestäni ja monesti häpeän itseäni ja elämääni. En koe olevani minkään arvoinen ja olen epäonnistunut jo nyt aika paljon. Joillakin on tutkinnot ja vakityöpaikat ja itse en ole päässyt sinne kouluun. Samalla käyn jossain työharjoitteluissa ja teen sellaista työtä mitä inhoan.
En haluaisi tälläistä elämää ja mielummiin eläisin sitten työttämänä kuin menettäisin työn takia lopunkin ilon elämästä. Ei tämä todellakaan silti ole ylpeyden aihe, mutta ymmärrän myös aloittajaa sillä erotuksella, että minulla tämä kaikki on merkkinä siitä kuinka huono ja surkea ihminen olen, joka ei pärjää elämässä. Kuitenkin ymmärrän niitä joilla kaikki ei vaan mene niin hyvin eivät myöskään kestä tätä elämää ja pysty elämään sitä ehkä niinkuin joka toinen ihminen elää ja pystyy. Joillekin se työnteko on se tärkein asia ja ymmärrän sen. Ihmisen pitäisi kuitenkin olla arvokas jos en vähän huonompikin ja silti ymmärtää sne ettei kuitenkaan ole minkään arvoinen. Sitä ei oikeastaan meinaa aina kestää, kun ymmärtää totuuden.
Siis kerääkö ap marjoja pimeästi? Eihän niistä tarvitse minnekään ilmoittaa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömistä miehistä jauhetaan palstalla jatkuvasti?
Siksi, kun joku kierrättää samoja aloituksia vähän muunneltuna.
Tämäkin on ollut täällä vaikka miten monta kertaa. Tuotekehittelyäkin on tehty. Tässä on lisätty jo otsikkoon kohta, joka viimeksi keräsi eniten kommentteja. Joku elämäänsä pettynyt yrittää saada siihen edes jotain sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
46 ehti ensin, mut mäkin ehdotan vertaisryhmää. Missä te loiset siis yleensä kokoonnutte, K-marketin nurkalla vissiin tai Kelan tuulikaapissa. Omat juoksukaljat mukaan.
Tosin harvoin noissa luuserisakeissa naisia näkyy. Jos, niin semmoisia yhteiskäyttömimmejä.
Kerroin jo aloituksessa etten juo juurikaan alkoholia. En pidä kaljasta.
Enkä halua "yhteiskäyttönaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tökkää tuohon pimeän työn tekemiseen. Eihän tuollaisen kanssa voi asua yhdessä tai perustaa perhettä, kun koko ajan saa olla pelko persuuksissa, milloin asia tulee ilmi viranomaisille.
Pelkäisitkö samalla tavalla jos vaikka poimisin kesässä 5000e edestä marjoja / sieniä? Tai keräisin pulloja siihen päälle. Puhutaan vuositasolla tuosta viidestä tuhannesta.
ap
Sieniä ja marjoja saa kerätä ja myydä ihan luvanvaraisesti, siinä ei ole mitään väärää. Kyse on siitä, että teet pimeää työtä. Kumma, ettet ymmärrä eroa.
Sienistä ja marjoista tulevat tulot vähentävät myös toimeentulotukea, vaikka niistä ei veroa menekään.
Ei tästä hommasta mitä teen menisi veroa vaikka ilmoittaisin sen, vaan toimeentulotukeni leikkaantuisi kokonaan pois, jolloin homma olisi +-0, tai jopa menisi miinukselle
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kerääkö ap marjoja pimeästi? Eihän niistä tarvitse minnekään ilmoittaa muutenkaan.
Sienistä ja marjoista saatavat tulot vähentävät toimeentulotukiasiakkaan perustoimeentulotukea.
Kaikki yli 50e menevät tulot vähennetään toimeentulotuesta.
Tämä nykeinen hommani on verrattavissa marjojen keruuseen ja pullojen etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän samalainen nuori nainen ja pakko myöntää, että viihdyn aika hyvin työttömänä. Samalla täytyy sanoa, että olen kuitenkin hakenut opiskelemaan ja jos en koskaan pääse niin en tiedä miten elämäni menee. Pakko sanoa, että jos pitäisi käydä sellaisessa töissä koko elämänsä ajan missä voi viihdy niin mieluummin olisin työtön. Itsellä kuitenkin myös monia syitä tähän, kuten se että jännitän sosiaalisia tilanteita ja muutenkin en koe pärjääväni monessakaan ammatissa. Olen aika ujo sekä muutenkin yksin viihtyvä ihminen. Kuitenkaan en ole todellakaan ylpeä itsestäni ja monesti häpeän itseäni ja elämääni. En koe olevani minkään arvoinen ja olen epäonnistunut jo nyt aika paljon. Joillakin on tutkinnot ja vakityöpaikat ja itse en ole päässyt sinne kouluun. Samalla käyn jossain työharjoitteluissa ja teen sellaista työtä mitä inhoan.
En haluaisi tälläistä elämää ja mielummiin eläisin sitten työttämänä kuin menettäisin työn takia lopunkin ilon elämästä. Ei tämä todellakaan silti ole ylpeyden aihe, mutta ymmärrän myös aloittajaa sillä erotuksella, että minulla tämä kaikki on merkkinä siitä kuinka huono ja surkea ihminen olen, joka ei pärjää elämässä. Kuitenkin ymmärrän niitä joilla kaikki ei vaan mene niin hyvin eivät myöskään kestä tätä elämää ja pysty elämään sitä ehkä niinkuin joka toinen ihminen elää ja pystyy. Joillekin se työnteko on se tärkein asia ja ymmärrän sen. Ihmisen pitäisi kuitenkin olla arvokas jos en vähän huonompikin ja silti ymmärtää sne ettei kuitenkaan ole minkään arvoinen. Sitä ei oikeastaan meinaa aina kestää, kun ymmärtää totuuden.
Ymmärrän hyvin ajatuksiasi. Ei tämä minun nykyinen tilanteeni ole mikään haave, tai se mitä olisin halunnut. Kuitenkin tämä voittaa sen että tekisin jotakin epämielekästä ja matalasti palkattua työtä sekä saisin saman rahan käteen, tai luultavasti jopa vähemmän. Menettäisin todella suuren osan vapaa-ajastani ja joissakin alemman kastin töissä terveyskin on vaarassa.
ap
Elintapaloiset on yhteiskunnan pohjasakkaa, joten voi olla vaikeaa.