Menee niin vtun hermo
Tuli taannoin veden tasauslasku, ennakko mukaan luettuna lähes 2000 euroa :) haistakaa vttu ihan oikeasti. No minähän soitin välittömästi, että mitä vttua tämä on olevinaan, en todellakaan maksa näin järjetöntä summaa. Alkoi isännöitsijänainen lässyttää, että voidaan tehdä maksusuunnitelma :)))))) v*tut tehdään.
Näillä näkymin mittari ei raksuta tyhjää, mutta jotain ihan vtun pimeää tässä on, nimittäin KYLMÄN VEDEN kulutus on aivan törkeän suuri. LÄMPIMÄN veden kulutus on normaali. Rakennusajan lukemat on otettu ylös, itse en ole niitä nähnyt.
Joo että minähän käynkin vttu kylmässä suihkussa ja kodinkoneeni käyttävät kylmää vettä pesemiseen, totta kai. Mitä vttua oikeasti, olen niin vtun täynnä tuota p*skaisännöitsijää, joka yrittää jatkuvasti saada minut uskomaan, että olen itse kuluttanut tuollaiset törkeät määrät KYLMÄÄ VETTÄ ja sanoi, että pääsääntöisesti laskuja ei pienennetä tasapuolisen kohtelun vuoksi. Haistakoon p*skan. Kyllä minä huomaan isännöitsijän viesteissä piilovinoilun, koska olen lähettänyt hänelle vihaisia viestejä parista eri asiasta.
Tuo isännöitsijä on oikeasti NIIN SURKEA. Mikään ei toimi enää kun se vaihtui. S**tana!! Vihaan sitä ämmää.
Joo ja ihan vtun turha kuvitella, että maksan saatana lähes 2000 euroa vedestä. 🤣
Kommentit (273)
En silti maksa tuollaisia summia, koska minä en ole pesukonetta asentanut eikä kukaan ole muistuttanut minua letkun asennosta. Olen ajatellut, että se on lähinnä suositeltavaa, mutta en voi mitenkään tietää, että se vaikuttaa aivan järjettömästi vesilaskuun.
Vaadi näyttämään jonkun toisen asukkaan vastaavanlainen lasku ja kysytään mitenkä he ovat käyttäneet vettä, ja verrataan muiden talon asukkaiden kulutukseen, eiole kovin vaikea selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Saan kokea aina ja jatkuvasti syyllistämistä kaikesta. Sen sijaan, että epäiltäisiin pesukoneen letkua tai mittarivirhettä, ihan surutta syyllistetään, että minä se valuttelen tuhat litraa päivässä ja käyn kahden tunnin suihkuissa aamuin illoin. Aivan järjettömiä syytöksiä eikä kukaan usko minua missään asiassa.
Itseasiassa useampi kirjoittaja pohtinut mahdollsiia syitä syyttämättä sinua vedenkäytöstä. Käytöstapojen puutteesta useampi syyttänyt, varmaan perustuen huutamiseen ja kiroiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kokea aina ja jatkuvasti syyllistämistä kaikesta. Sen sijaan, että epäiltäisiin pesukoneen letkua tai mittarivirhettä, ihan surutta syyllistetään, että minä se valuttelen tuhat litraa päivässä ja käyn kahden tunnin suihkuissa aamuin illoin. Aivan järjettömiä syytöksiä eikä kukaan usko minua missään asiassa.
Itseasiassa useampi kirjoittaja pohtinut mahdollsiia syitä syyttämättä sinua vedenkäytöstä. Käytöstapojen puutteesta useampi syyttänyt, varmaan perustuen huutamiseen ja kiroiluun.
Voisiko olla, että tarkoitin muita kuin ketjuun kirjoittaneita???
Minä en ole pesukonetta asentanut, joten en ota syitä niskoilleni letkun väärästä asennosta. Mutta se ei ole satavarma syy, vaikkakin erittäin todennäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurailin äsken, kone kuivaa nyt siis. Ei ole ottanut montaa kertaa vettä pesun aikana. Kuivauksen aikana tuollaisen äänen kuuluessa ratas pyörähtää aina. Punainen lukema oli pari tuntia sitten lähes 04, tällä hetkellä 14!! Olen koko tämän aamun ja keskipäivän kyttäillyt mittarin liikkeitä.
Ja tässä ajassa olen tosiaan käynyt vartin suihkussa (hana kiinni saippuointien aikana) ja tuo yksi koneellinen on pyörinyt tässä koko ajan. Miten hitossa tässä ajassa nelonen voi muuttua neljäksitoista?!
No jos mittarissa XX,XX ja mittaa kuutioita niin jälkimmäiset kaksi lukua kertoo suoraan sinun kuluttaneen sata litraa. Alussa lukema XX,04 ja sitten XX,14 niin sata litraa mennyt. Mittari ei kerro litran tarkkuudella vaan kymmenen litran tarkkuudella.
Josmittarin tulkinta on oikein ja tohon 100 litraan on käyty suihkussa ja pesty pyykit, niin ihan normi kulutusta. Ap:n lasku ei selity pesukoneella eikä suihkuilla.
Väärin ilmoitetut lukemat ja kusetus siis jäljellä. Edellyttäen, että ap puhuu totta. Mitä vo kyllä epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just! Onneks tää on keskustelupalsta eikä pulinapuhelin 059. Eihän tota huutoa kuuntelis erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurailin äsken, kone kuivaa nyt siis. Ei ole ottanut montaa kertaa vettä pesun aikana. Kuivauksen aikana tuollaisen äänen kuuluessa ratas pyörähtää aina. Punainen lukema oli pari tuntia sitten lähes 04, tällä hetkellä 14!! Olen koko tämän aamun ja keskipäivän kyttäillyt mittarin liikkeitä.
Ja tässä ajassa olen tosiaan käynyt vartin suihkussa (hana kiinni saippuointien aikana) ja tuo yksi koneellinen on pyörinyt tässä koko ajan. Miten hitossa tässä ajassa nelonen voi muuttua neljäksitoista?!
No jos mittarissa XX,XX ja mittaa kuutioita niin jälkimmäiset kaksi lukua kertoo suoraan sinun kuluttaneen sata litraa. Alussa lukema XX,04 ja sitten XX,14 niin sata litraa mennyt. Mittari ei kerro litran tarkkuudella vaan kymmenen litran tarkkuudella.
Josmittarin tulkinta on oikein ja tohon 100 litraan on käyty suihkussa ja pesty pyykit, niin ihan normi kulutusta. Ap:n lasku ei selity pesukoneella eikä suihkuilla.
Väärin ilmoitetut lukemat ja kusetus siis jäljellä. Edellyttäen, että ap puhuu totta. Mitä vo kyllä epäillä.
Eikö se jo pesukoneella selittynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy HSY:ltä, heidän laskuri.
Siis mistä vtusta sinä luulet tietäväsi missä minä asun?????? En voi käsittää teidän järjen juoksuanne.
Ap
Kysyit miten asunnon koko vaikutta vedenkulutukseen, niin vastasin että kysy HSY:ltä kun oli heidän laskuri mitä kritisoit.
No käyttämällä arkijärkeä voimme todeta, että sillä ei ole mitään tekemistä vesilaskun kanssa. SÄHKÖLASKUN kanssa on, paljonkin.
HSY:n laskurissa kuitenkin hinnaksi tulee eri jos samalla veden kulutuksella on 100 neliöinen tai 200 neliöinen asunto. Näyttää ero tulevan erilaisesta perusmaksusta, mikä siis perustuu asunnon pinta-alaan.
https://www.hsy.fi/fi/asiointi/nykyiselle-asiakkaalle/hinnat/vesihuollo…
Tuo on kyllä ihan älytön laskuri. Ja että tosiaan perusmaksut on sidottu asunnon neliöihin. Hinta lasketaan laskurissa sen mukaan, mikä on kulutus. Tuo mittari muuntaa vaan toteutuneen kulutuksen rahaksi.
Meidän vesilaitoksen alueella perusmaksu on sama, oli asunnon neliöt melkein mitä tahansa (siis normi asuinhuoneiston tapauksessa).
Sikälihän jossain arviolaskurissa asunnon neliöt voisivat vaikuttaa, että usein isommassa sunnossa asuu enemmän väkeä.
Laskuri olisi hyödyllinen, kun kysyy arviota, niin että kysytään asukkaiden lukumäärä ja vaikka kulutustottumuksia (vähän/keskimääräisesti/paljon vuorokauddessa). Mutta tämä ei ollut selvästikään linkitetyn laskurin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se jo pesukoneella selittynyt?
Ei selittynyt. Suihkuun ja pyykinpesuun meni vain sata litraa. Siitä ei tule kuin 36,5 kuutiota vuodessa. mikäli ap pesee pyykit kerran päivässä. Ja mikäli tulkitsimme mittarin näytön oikein.
Hänellä kuluu lisäksi yli 600l vuorokaudessa johonkin muuhun. Tuskin hän sitä vessanpöntöstä vetää.
Toki pöntön vuoto on mahdollinen. Jos pönttö vuotaisi puoli litraa minuutissa, niin siitä tulee jo tuo 600 litraa vuorokaudessa.
Onko ap testannut vessan pöntön vuotamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jumalauta. Mieti nyt järjellä, saako kukaan aikaiseksi melkein KAHDEN TONNIN VESILASKUA?? Ennakko mukaan luettuna. SE ON MONEN KUUKAUDEN PALKKA!!!
Tuollaisen summan kertymiseen tarvitaan 10 ihmistä!!!!!
Järkeä saa käyttää.
Turha minulle vttuilla, kun suutun asioiden jatkuvaan toistamiseen. Olen sanonut jo aiemmin, että pönttö EI VUODA.
Olen myös sanonut, että mitään vesipostia eli ulkohanaa EI OLE. Ei voida sitäkään uskoa, vaan tiedetään, että kyllä sinulla muuten ON ulkohana, koska MINUN VELJELLÄNIKIN ON.
Ei helvetti 😑😑
En pese ainoastaan kerran päivässä pyykkiä! Mutta en pese myöskään yhtä vaatetta kerrallaan!
Lasku pitää kyllä paikkansa. Lämmin vesi on lähes kolme kertaa kalliimpaa kuin kylmä vesi. Jos siis käyt pitkissä kuumissa suihkuissa niin varmasti pitää paikkansa. Kylmää vettä kuluu kyllä joka kerta kun vedät vessanpöntön. Astianpesukone ja pyykkikone ottavat usein kylmää vettä sisään ja vasta sitten lämmittävät sen itse. Tarkkuutta siihen veden käyttöön! Monet laskuttavat myös jätevedestä.
Tuo on täysin mahdollista tuo 2000e lasku. Ei todellakaan ennen kuulumatonta ja yhdelle ihmiselle tiedän vastaavaa käyneen. Hoidan työkseni vuokra-asuntoja joissa vesimittarit.
Vierailija kirjoitti:
Lasku pitää kyllä paikkansa. Lämmin vesi on lähes kolme kertaa kalliimpaa kuin kylmä vesi. Jos siis käyt pitkissä kuumissa suihkuissa niin varmasti pitää paikkansa. Kylmää vettä kuluu kyllä joka kerta kun vedät vessanpöntön. Astianpesukone ja pyykkikone ottavat usein kylmää vettä sisään ja vasta sitten lämmittävät sen itse. Tarkkuutta siihen veden käyttöön! Monet laskuttavat myös jätevedestä.
Ap puhuu euroista. Mutta keskustelun alkupuolella hän ilmoitti myös laskun perustana olevan kulutuksen. Ja se (yli 700l/vrk) on kyllä yhden hengen taloudessa käsittämättömän iso. Se on vettä kohtalaisesti (ei siis säästeliäästi) kuluttavan viisi henkisen perheen kulutus. Sikäli ap:n riehumisen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täysin mahdollista tuo 2000e lasku. Ei todellakaan ennen kuulumatonta ja yhdelle ihmiselle tiedän vastaavaa käyneen. Hoidan työkseni vuokra-asuntoja joissa vesimittarit.
Voi olla mahdollista.
Mutta ei ole mahdollista ap:n tapauksessa, jos hän puhuu totta. Hän nimittäin sanoo käyvänsä kerran päivässä suihkussa, käyttävänsä astianpesukonetta päivittäin ja pyyykinpesukonetta muutaman kerran viikossa. Ja vesanpönttökään ei vuoda. Noilla tiedoilla yli 700l/vrk kulutus ei ole mahdollinen.
AP, miten se sun astianpesukoneen poistoletku on asennettu? Makaako sekin lattialla?
En lukenut koko ketjua mutta onko ap selvittänyt ettö onko hänellä koko taloyjtiön/paritalon KOKOOMAMITTARI? Eli mittari jonka läpi kaikkien vesi menee.
Asun itse paritalossa ja mun mittari on se kokoomamittari ell sen läpi menee sekä oma vesi että naapurin vesi. Vesilaitokselle ilmoitetaan lukema siten että otetaan oman mittarin lukema ja siitä miinustetaan naapurin lukema. Siitä saa sen oman lukeman.
Tämä on erittäin YLEINEN tapa paritalossa joten veikkaan että kyse on tuosta. Rivitalossakin on joskus sama juttu, vaikkapa neljä asuntoa ja kaikkien vesi menee ekan asunnon mittarin läpi.
Tuo on halpa tapa rakentaa mittarit ja siksi grynderit tekee noin. Itseä ärsyttää asia paljon mutta en hoksannut sitä etukäteen, kävi ilmi jälkikäteen.
HSY:n laskurissa kuitenkin hinnaksi tulee eri jos samalla veden kulutuksella on 100 neliöinen tai 200 neliöinen asunto. Näyttää ero tulevan erilaisesta perusmaksusta, mikä siis perustuu asunnon pinta-alaan.
https://www.hsy.fi/fi/asiointi/nykyiselle-asiakkaalle/hinnat/vesihuollo…