Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee niin vtun hermo

Vierailija
07.01.2020 |

Tuli taannoin veden tasauslasku, ennakko mukaan luettuna lähes 2000 euroa :) haistakaa vttu ihan oikeasti. No minähän soitin välittömästi, että mitä vttua tämä on olevinaan, en todellakaan maksa näin järjetöntä summaa. Alkoi isännöitsijänainen lässyttää, että voidaan tehdä maksusuunnitelma :)))))) v*tut tehdään.

Näillä näkymin mittari ei raksuta tyhjää, mutta jotain ihan vtun pimeää tässä on, nimittäin KYLMÄN VEDEN kulutus on aivan törkeän suuri. LÄMPIMÄN veden kulutus on normaali. Rakennusajan lukemat on otettu ylös, itse en ole niitä nähnyt.

Joo että minähän käynkin vttu kylmässä suihkussa ja kodinkoneeni käyttävät kylmää vettä pesemiseen, totta kai. Mitä vttua oikeasti, olen niin vtun täynnä tuota p*skaisännöitsijää, joka yrittää jatkuvasti saada minut uskomaan, että olen itse kuluttanut tuollaiset törkeät määrät KYLMÄÄ VETTÄ ja sanoi, että pääsääntöisesti laskuja ei pienennetä tasapuolisen kohtelun vuoksi. Haistakoon p*skan. Kyllä minä huomaan isännöitsijän viesteissä piilovinoilun, koska olen lähettänyt hänelle vihaisia viestejä parista eri asiasta.

Tuo isännöitsijä on oikeasti NIIN SURKEA. Mikään ei toimi enää kun se vaihtui. S**tana!! Vihaan sitä ämmää.

Joo ja ihan vtun turha kuvitella, että maksan saatana lähes 2000 euroa vedestä. 🤣

Kommentit (273)

Vierailija
141/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, otin nyt aikaa sekuntikellon säestyksellä suihkusessiostani. Tarkoituksena oli käydä todenmukaisessa suihkussa. En sheivannut, mutta tukan pesin kuten aina. Käytin hoitoainetta ja saippuoin kropan. Saippuointien välissä hana oli kiinni ja ajanotto alkoi siitä, kun olin kastellut itseni ekan kerran ja laittanut shampoon. Lopullinen aika 13 minuuttia, 44 sekuntia ja 55 sekuntin sadasosaa. Siihen päälle eka kastautuminen ja shampoo, eli todellinen aika noin 15 minuuttia.

Vierailija
142/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin vesi on vaihtunut mittarissa MELKEIN 04:stä nolla ysiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, otin nyt aikaa sekuntikellon säestyksellä suihkusessiostani. Tarkoituksena oli käydä todenmukaisessa suihkussa. En sheivannut, mutta tukan pesin kuten aina. Käytin hoitoainetta ja saippuoin kropan. Saippuointien välissä hana oli kiinni ja ajanotto alkoi siitä, kun olin kastellut itseni ekan kerran ja laittanut shampoon. Lopullinen aika 13 minuuttia, 44 sekuntia ja 55 sekuntin sadasosaa. Siihen päälle eka kastautuminen ja shampoo, eli todellinen aika noin 15 minuuttia.

Kielenkäytöstä olisin päätellyt että olet merimies :D vähintään.

Vierailija
144/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä kohtaa ole epävarmaa onko ap ilmoitetun veden kuluttanut vai ei. Joko on kuluttanut, mittari virheellinen, jossain vuoto tai laskuttajan virhe. Laskuttajan virhe voi olla tahallinen tai virheelliseen tietoon perustuva.

Heh, asiassa ei ole yhtään mitään epävarmaa 😂 KUKAAN EI KULUTA TUOLLAISTA MÄÄRÄÄ VETTÄ. Aivan totaalisen päivänselvä asia.

Sikäli on epävarmaa, että kyseessä tuntematon nettikirjoitus, joten tapahtumien totuudenmukaisuus on aina epävarma. Se ei toki estä keskustelemasta aiheesta. Tuhannen euron vesilaskun saa HSY:n laskurin:

https://www.hsy.fi/fi/asiointi/nykyiselle-asiakkaalle/hinnat/vesihuollo…

mukaan aikaan esimerkiksi 85 neliöisellä kodilla ja 300 kuution vuosikulutuksella. Motivan kertoman mukaan keskivertiosuomalaisen päivittäinen vedenkulutus on 140 litraa., Siihen verrattuna liki kuusinkertainen 822 litraa tuntuu todella kovalta tulokselta. Oma epäillys olisi mittavirhe, vuoto, huijaus tai ap:n oikeasti huikea vedenkulutus.

Vierailija
145/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten vtussa mittaria luetaan. Siis se punainen osio on osakuutio??? Paljonko se on litroissa? Nyt osakuutioluku on 10.

Vierailija
146/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä kohtaa ole epävarmaa onko ap ilmoitetun veden kuluttanut vai ei. Joko on kuluttanut, mittari virheellinen, jossain vuoto tai laskuttajan virhe. Laskuttajan virhe voi olla tahallinen tai virheelliseen tietoon perustuva.

Heh, asiassa ei ole yhtään mitään epävarmaa 😂 KUKAAN EI KULUTA TUOLLAISTA MÄÄRÄÄ VETTÄ. Aivan totaalisen päivänselvä asia.

Sikäli on epävarmaa, että kyseessä tuntematon nettikirjoitus, joten tapahtumien totuudenmukaisuus on aina epävarma. Se ei toki estä keskustelemasta aiheesta. Tuhannen euron vesilaskun saa HSY:n laskurin:

https://www.hsy.fi/fi/asiointi/nykyiselle-asiakkaalle/hinnat/vesihuollo…

mukaan aikaan esimerkiksi 85 neliöisellä kodilla ja 300 kuution vuosikulutuksella. Motivan kertoman mukaan keskivertiosuomalaisen päivittäinen vedenkulutus on 140 litraa., Siihen verrattuna liki kuusinkertainen 822 litraa tuntuu todella kovalta tulokselta. Oma epäillys olisi mittavirhe, vuoto, huijaus tai ap:n oikeasti huikea vedenkulutus.

Minä ap kirjoitin kommentin, johon vastasit. Ööö, miten kuvittelet asunnon koon vaikuttavan VESILASKUUN?

Huikea vedenkulutus tarkoittaa jotain 200 euron tasauslaskua. Nyt puhutaan YLI TUHANNESTA EUROSTA ja siinä ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että se pitää paikkaansa. Käytä nyt järkeä.

Vierailija
147/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ ON OSAKUUTIO? PALJONKO SE ON LITROISSA? 15 MINUUTIN SUIHKU muutti osakuutiolukemaa 6 pykälää!!!! Nelosesta kymppiin!!!

Ap

Vierailija
148/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaitokseen yhteys,ei ole normaalia!  Ymmärrän suuttumuksen.Istu kuitenkin alas ja puhalla,ota yhteyttä vesilaitokseen äläkä Isännöitsijä voi olla m ulkku,mutta vesilaitos ei. Kun selvyys tulee,voit onnellisena myhäillä ja heittää piikin ohimennen isännöitsijälle,mikäli ovat vastoin lakia toimineet.

Vierailija
149/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimän veden kohdalla on lukema 03, en tajua koska se on ihan totaalisen eri lukema kuin minkä huoltoukko sai. Eihän tuo mittari ikinä nollaannu, en tajua! Kolmonen ei ole suoraan näkyvissä vaan vähän vinossa. Tuo äskeinen 4 x 2,5 litran lämpimän veden kulutus ei muuttanut lukemaa ollenkaan.

Taidat olla trolli, se lukema muuttuu vasta kun olet päästänyt noin 1000 litraa eli kuution.

Meillä on kylläkin asuntohtaiset vanhanaikaiset mekaaniset mittarit, joista näkee kulutuksen litran tarkkuudella. On siinä mittarissa numeerinen lukema yhdellä desimaalilla  tuhansille litroille. Mutta sitten on pienet pyörivät viisarinäytöt, jotka näyttää sadat litrat, kymmenet litrat ja litrat. Siinä litraviisarissa näkyy pienikin veskipöntön vuoto hitaana siirtymänä. Periaatteessa jo desin lirautuksen hanasta näkee.

Vierailija
150/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mennyt laskutuksessa kuutiot ja litrat sekaisin? Kuutiossa on tuhat litraa vettä.

Vierailija
151/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tapaus tuli mieleen, että jollain mummelilla oli pesukoneen poistoputki maata myöden, eli ei tehnyt sitä lenkkiä ylös. Tällöin kone ei lakannut ottamasta vettä, vaan juoksutti koko koneen käyntiajan sitä läpi, eli lappoa ei synny. Tällöin vettä kului kauheasti, kun pesuohjelmat vielä aika pitkiä.

Vierailija
152/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone on päällä, puolentoista tunnin ohjelma. Nyt osakuutiolukema on lähes 14. Pari tuntia sitten se oli 3,5. Eli ei ihan vielä kääntynyt neloseksi mutta melkein.

Vierailija
153/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmasti ihana naapuri ja isännöitsijän ja muiden on ilo asioida hänen kanssaan.

Eikä ollenkaan sellaista tyyppiä, joka vetäisi parin tonnin laskun "viimeiseen asti" ja sitten raivoaisi  loppuelämänsä kaikille, jotka suostuvat kuuntelemaan kymppitonnien oikeuskuluista, jotka hänelle vääryydellä ja viekkaudella määrättiin. Ei ei, ei toki meidän sankari sellainen ole.

(Kulutus kuulostaa väärältä, vuotoa tms, mutta osaako sankarimme tehdä hommalle asiallisesti jotain, on taas eri kysymys.)

Vierailija
154/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt rikki se letkujuttu joka pitää letkun ylhäällä. Unohdin sen kokonaan ja siellä se on lattialla. Kukaan ei ole maininnut siitä mitään täällä käydessään tutkimassa asiaa.

Vierailija
155/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ap kirjoitin kommentin, johon vastasit. Ööö, miten kuvittelet asunnon koon vaikuttavan VESILASKUUN?

Kysy HSY:ltä, heidän laskuri.

Vierailija kirjoitti:

Huikea vedenkulutus tarkoittaa jotain 200 euron tasauslaskua. Nyt puhutaan YLI TUHANNESTA EUROSTA ja siinä ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että se pitää paikkaansa. Käytä nyt järkeä.

Ota huomioon, että kyseessä nettikeskustelu. Ilmoitettujen lukemien totuudenmnukaisuudesta turha keskusterlla ja useampi ihminen antanut hyviä neuvoja miten asiaa voi viedä eteenpäin. 

Lukujen valossa on epätodennäköistä, että päivittäinen vedenkulutus olisi 5-6 kertainen keskivertosuomalaiseen nähden, mutta kukaan täällä ei tätä voi tietää.

Vierailija
156/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ilmoittamiesi lukemien perusteella kulutuksesi yhden hengen taloudessa on 724l vuorokaudessa. Se on kyllä huikea kulutus.

Sanot, että et asu vuokralla etkä kerrostalossa. Mutta teillä on isännöitsijä, jolloin poissuljen omakotitalon. Asut siis omistusasunnossa rivitalossa tai ehkä paritalossa.

Teillä on asuntokohtaiset mittaukset ja mittari myös lämpimälle vedelle. Tästä päättelen, että teillä on taloyhtiön lämpökeskus, jossa vesi lämmitetään omalla lämpösysteemillä (öljylämpö, maalämpö, tuskin sähkö, hake, tms) tai kaukolämmöllä.

Joku teiltä ilmoittaa päävesimittarin vesilaitokselle. Sieltä tulee lasku isännöitsijälle. Joku (sinä itse, joku hallituksen jäsen tai huoltoyhtiö. Joissain uusissa asunnoissa ehkä etäluenta) ilmoittaa asuntokohtaiset lukemat isännöitsijälle. Hän jyvittää näiden lukemien perusteella vesilaitoksen laskun asuntokohtaisten mittailukemien perusteella asukkaille. Jos ennakkomaksu on ollut liian pieni, saat tasauslaskun. Jos liian suuri, saat palautusta.

Kysy isännöitsijältä:

1) Vastaako asuntokohtaisten mittareiden summakulutuslukema päävevesimittarin lukemaa. Jos vastaa, niin mittarit toimivat todennäköisesti oikein.

2) Kysy, mitkä olivat omat lukemasi vuoden (tai mittausjakson) alussa ja lopussa. Ja selvitä kuka ne ilmoitti. Vertaa, vastaako loppulukema nykyistä lukemaa.

3) Seuraa mittareita. Jos mittarisi eivät pyöri silloin kun hanat ovat kiinni ja veskejä ei vedetä, kyse ei ole vuodosta.

4) Jos edellisissä on jotain omituista, vaadi selvitystä.

Jos veden käyttösi on omasta mielestäsi kohtuullista (et tiskaa täysillä valuvalla vedellä). Vaatteita peset pari kertaa viikossa, vessanpytyt ei vuoda, käyt suihkussa kerran päivässä ja suihku kestää muutaman minuutin, niin kulutuksesi on väärin mitattu. Tee reklamaatio ja vaadi selvitys.

Koka lämpimän ja kylmän veden kulutus on balanssissa, kyse on todennäköisesti väärin ilmoitetuista lukemista. Epätodennäköisemmin siitä, että naapurin tai taloyhtiön yleisten tilojen kulutus menee sinun mittareihin. On tällaistakin sattunut sekä veden, että sähkön osalta.

Sekin on mahdollista, että isännöitsijä tai joku muu yrittää huijata.

Rauhoitu ja yritä ajatella analyyttisesti ja toimia järkevästi. Riehumalla pilaat uskottavuutesi.

Asun erillistalossa. Minulle ei tarvitse selittää tasauslaskun ideaa, ymmärrän sen kyllä. Eilinen huoltoukko sanoi, että naapurissa ei ollut kulunut lähes ollenkaan vettä. Ilmeisesti tarkoitti tuota samalla rivillä olevaa viereistä taloa. Tiedän kuka siinä asuu ja hän on ihan normaali nainen, ei mikään haiseva spurgu. Onpa kerrassaan kummallista, että vierekkäisissä taloissa toisella ei kulu lähes ollenkaan vettä ja toisella menee koko taloyhtiön edestä. Tämä oli arvokas tieto, täytyypä vielä kysyä huoltoukolta, että tarkoittiko tuota epäilemääni taloa.

Meillä taloyhtiössä asuu kaksi yksinäistä naista omissa asunnoissaan. Mittareiden ilmoittamisesta vastuullisena tiedän, että toinen kuluttaa vettä minimaallisesti, 50l/vrk. Ihan siisti vanhempi nainen. Toinen samanikäinen, vähemmän siistin näköinen, kuluttaa 440l/vrk. Sanoo itse käyttävänsä paljon vettä, joten kulutus ok. Molemmat ovat asunnoillaan jatkuvasti. Parilla ahkerasti mökkeilevällä ja matkailevalla pariskunnalla kulutus on myös hyvin pieni. Mutta heillä asunto on yli puolet ajasta tyhjillään.

Eipä siis ulkonäöstä voi päätellä miten itse kukin kuluttaa vettä. Selvitä tosiaan huoltomieheltä, että mitä hän tarkoitti.

Jos vettä menisi naspurin piikkiin, niin mittarilukemasi muuttuvat silloinkin kun et ole paikalla. Seuraa mittareiden toimintaa, niin saat eliminoitua tän vaihtoedon. Myös kesällä, jos ja kun nurtseja kastellaan tai autoja pestään pihassa.

Onko sulla muuten vesiposti? Kerran naapurissa (asuin silloin omakotitalossa) joku avasi kiusallaan vesipostin heidän ollessaan matkoilla. Vettä valui viikon. Me muut naapurit huomattiin, kun tielle alkoi tulla paannejäätä, oli siis talvi.

Mulla tuli kans mieleen toi et joku käyttää aapeen ulkohanaa. Onko ainoa tapa suojata ulkohana kytkeä vedet poikki kun lähtee kotoa

Ei ole mitään vtun ulkohanaa. Ymmärtäkää nyt jo: yhdessäkään omakotitalossa ei ole isännöitsijää. Omakotitalossa ei ole taloyhtiötä. Ihan päivänselvää.

Erillistalo on lähestulkoon omakotitalo, mutta ei ihan. Erillistalo on taloyhtiössä.

Miksi ette tajua. Kyllä minä tiedän mitä ulkohanaa tarkoitatte, olen asunut omakotitalossa 18 vuotta. Mutta kun ette tajua, että OMAKOTITALOSSA ei ole mitään hiton taloyhtiötä. Tämä on erillistalo!!

Kyllä vaan mun veljellä on erillistalossa oma vesiposti ELI ulkohana. Jokainen saa kastella omaa eriillispihaansa ja ruusupuskaansa kesähelteillä juuri niin paljon kun haluaa. eikä tarvi naapurin kastelua katsellessa kiristellä hampaitaan kun lasku menee kastelijalle. Sullakin varmaan sellainen valuu pitkin seinää yötä päivää. Käypäs kiertämässä sen ERILLISTALOn, joka ei siis ole OMAKOTITALO, ympäri ja tutki sen ulkohanan tilanne.

Vierailija
157/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se letku edes yllä mutkalle.

Vierailija
158/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja tosiaan pesukoneen letku ei yletä mutkalle!! Se on lattialla ja TIEDÄN ETTÄ SEN EI PITÄISI OLLA LATTIALLA. Vaan nimenomaan mutkalla!

Vierailija
159/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy HSY:ltä, heidän laskuri.

Siis mistä vtusta sinä luulet tietäväsi missä minä asun?????? En voi käsittää teidän järjen juoksuanne.

Ap

Vierailija
160/273 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkusta tulee noin 10l minuutissa. eli sellanen reilu sata litraa/päivä. 40 kuutiota vuodessa. Eli toi ei kyllä selitä kulutuslukemiasi. Vielä on 680l päivässä selittämätöntä kulutusta. Tai sanotaan 600l, kun huomioidaan muu kulutuksesi.