Menee niin vtun hermo
Tuli taannoin veden tasauslasku, ennakko mukaan luettuna lähes 2000 euroa :) haistakaa vttu ihan oikeasti. No minähän soitin välittömästi, että mitä vttua tämä on olevinaan, en todellakaan maksa näin järjetöntä summaa. Alkoi isännöitsijänainen lässyttää, että voidaan tehdä maksusuunnitelma :)))))) v*tut tehdään.
Näillä näkymin mittari ei raksuta tyhjää, mutta jotain ihan vtun pimeää tässä on, nimittäin KYLMÄN VEDEN kulutus on aivan törkeän suuri. LÄMPIMÄN veden kulutus on normaali. Rakennusajan lukemat on otettu ylös, itse en ole niitä nähnyt.
Joo että minähän käynkin vttu kylmässä suihkussa ja kodinkoneeni käyttävät kylmää vettä pesemiseen, totta kai. Mitä vttua oikeasti, olen niin vtun täynnä tuota p*skaisännöitsijää, joka yrittää jatkuvasti saada minut uskomaan, että olen itse kuluttanut tuollaiset törkeät määrät KYLMÄÄ VETTÄ ja sanoi, että pääsääntöisesti laskuja ei pienennetä tasapuolisen kohtelun vuoksi. Haistakoon p*skan. Kyllä minä huomaan isännöitsijän viesteissä piilovinoilun, koska olen lähettänyt hänelle vihaisia viestejä parista eri asiasta.
Tuo isännöitsijä on oikeasti NIIN SURKEA. Mikään ei toimi enää kun se vaihtui. S**tana!! Vihaan sitä ämmää.
Joo ja ihan vtun turha kuvitella, että maksan saatana lähes 2000 euroa vedestä. 🤣
Kommentit (273)
### kirjoitti:
Älkää nyt jaksako ruokkia trollia.
No mikä ettei? Tää on ihan ok ketju verrattuna moneen muuhun, tähän tulee ihan asiallisia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Minua vtuttaa niin vtusti se, että minua syyllistetään aina ja kaikesta, vaikka maalaisjärkikin sanoo, etten mitenkään voi olla syyllinen. Ei se ole minun TUHLAILUANI, jos vesimittari raksuttaa hirveitä lukuja pesukoneen letkun takia. En MINÄ valuta vettä ja aiheuta asiaa!! MINÄ olen asian unohtanut, mutta se ei silti ole minun aiheuttamani asia!! Minua on tässä koko ajan nimenomaan syyllistetty TUHLAILUSTA, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Jos sinulla on väärin asennettu pesukoneen letku, niin arvaat myös maksajan ...?
MMS85 kirjoitti:
Haasta oikeuteen petoksena.
siis kenet? sen väärin asennetun pesukoneen letkunko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kokea aina ja jatkuvasti syyllistämistä kaikesta. Sen sijaan, että epäiltäisiin pesukoneen letkua tai mittarivirhettä, ihan surutta syyllistetään, että minä se valuttelen tuhat litraa päivässä ja käyn kahden tunnin suihkuissa aamuin illoin. Aivan järjettömiä syytöksiä eikä kukaan usko minua missään asiassa.
Itseasiassa useampi kirjoittaja pohtinut mahdollsiia syitä syyttämättä sinua vedenkäytöstä. Käytöstapojen puutteesta useampi syyttänyt, varmaan perustuen huutamiseen ja kiroiluun.
Voisiko olla, että tarkoitin muita kuin ketjuun kirjoittaneita???
Minä en ole pesukonetta asentanut, joten en ota syitä niskoilleni letkun väärästä asennosta. Mutta se ei ole satavarma syy, vaikkakin erittäin todennäköinen.
Kyllä sinä maksat väärin asennetusta letkusta ellei sinulla ole osoittaa että sen asennuksen teki valtuutetta yritys eikä naapurin kummin kaima.
Mikä tässä syyssä on niin vaikeaa ymmärtää, syytät kaikkia muita omasta letkustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee idiootti varmaan, että annan lopulta periksi ja kiltisti alan makselemaan. En todellakaan. Minulla on älliä päässä ja menen ihan tasan niin pitkälle kuin asia vaatii.
Menet ihan tasan tarkkaa ulosottoon jos asia ei selviä sinun eduksesi. Jossakin on nyt virhe; joko mittarissa tai sen lukemassa tai sitte sittenm sinussa. Ei isännöitsijä voi alentaa vesilaskua vaikka kuinka räyhäisit. Sen sijaan isännöitsijä voisi ottaa asian selvitettaväksi ja vaikka testauttaa mittarin. Jos virhettä ei ole, sinä maksat. Sitten jossakin pitää olla vuoto, sekin selviää putkistoa mittaamalla eikä riehumalla.
Ei velkoja voi laittaa maksua ulosottoon ilman suoritustuomiota käräjäoikeudesta. Oikeudenkäynnissä velkojan on näytettävä vaatimuksensa toteen. Jos mittarilukema on järjettömän suuri ja on perusteltua olettaa sen olevan virheellinen, niin oikeus ei sellaista tuomiota anna.
Aivan ihmeellinenhän tämä maailma olisi, jos perseestä revityn laskun kirjoittamalla voisi pakottaa ihmisen maksamaan mitä tahansa summia.
öö jutussasi on aika päljon epäselvää esim mikä oli lukema kun muutit sisään ällä vain kerro täällä että et ottanut sitä ylös siitä katsotaan seuraavaan lukukertaan lukemasi
mikä vielä tuntuu siltä että vettä kuluu niin teeppä niin että mene vkl kaverille kylään ja mennessäsi lue mittari ja tullessa kanssa mikääli lukema ei täsmää joku muu käyttää sun vettä tai se valuu rakennuksen alle
ei satu nekku oleen tukossa nykään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee idiootti varmaan, että annan lopulta periksi ja kiltisti alan makselemaan. En todellakaan. Minulla on älliä päässä ja menen ihan tasan niin pitkälle kuin asia vaatii.
Menet ihan tasan tarkkaa ulosottoon jos asia ei selviä sinun eduksesi. Jossakin on nyt virhe; joko mittarissa tai sen lukemassa tai sitte sittenm sinussa. Ei isännöitsijä voi alentaa vesilaskua vaikka kuinka räyhäisit. Sen sijaan isännöitsijä voisi ottaa asian selvitettaväksi ja vaikka testauttaa mittarin. Jos virhettä ei ole, sinä maksat. Sitten jossakin pitää olla vuoto, sekin selviää putkistoa mittaamalla eikä riehumalla.
Ei velkoja voi laittaa maksua ulosottoon ilman suoritustuomiota käräjäoikeudesta. Oikeudenkäynnissä velkojan on näytettävä vaatimuksensa toteen. Jos mittarilukema on järjettömän suuri ja on perusteltua olettaa sen olevan virheellinen, niin oikeus ei sellaista tuomiota anna.
Aivan ihmeellinenhän tämä maailma olisi, jos perseestä revityn laskun kirjoittamalla voisi pakottaa ihmisen maksamaan mitä tahansa summia.
Jaksoitko lukea viittä sanaa pidemmälle, et ilmeisesti mutta sitten ei kannattaisi kyllä kommentoidakaan
Kyllähän se lasku pitää maksaa, kun vettä olet lorotellut menemään. Jatkossa opit varmaan olemaan huolellisempi, vai mitä?
Miten on sen astianpesukoneen poistoletkun laita? Joko tarkastit, että lojuuko sekin pitkin lattiaa?
isännöitsijä kirjoitti:
Kyllähän se lasku pitää maksaa, kun vettä olet lorotellut menemään. Jatkossa opit varmaan olemaan huolellisempi, vai mitä?
Kyllä niitä isännöitsijöitäkin löytyy joka lähtöön, jotka yrittävät huijata asukkaalta rahaa jos pystyvät. Tarkkana saa olla tänä päivänä. Turha syyllistää kun ei tunne tapauksen faktoja.
Meillä on vesilasku n. 1200 - 1500 euroa vuodessa, vaikka ollaan usein kesällä kuusi viikkoa pois kotoa. Huoneistokohtainen mittari, rivari, eikä edes teinejä talossa.
Vesi ei ole suinkaan saman hintaista koko Suomessa, aiemmin Helsingissä asuessa vesi oli paljon halvempaa.
Onni on oma kaivo, ja vesi joka lämpeää oman metsän puilla ❤️
(sori, oli pakko...)
Kunnon vesipää tämä aloittaja, kiitos viihdyttävästä ketjusta.
Vaadi että tarkistavat vuotaako missään, esim. hyvin pienesti vuotava wc-pönttö voi vuotaa vuoden aikana paljon. Tätä ei paljain silmin näe.
Voit kokeilla itsekin. Ota mainos/pala sanomalehteä ja aseta vaakasuorassa pöntön sisälle takaseinää vasten, niin näet vuotaako pönttö. Vuotavissa pöntöissä on usein myös vihertävä pystyviiva siellä takana, joka muodostuu just siitä veden valumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi että tarkistavat vuotaako missään, esim. hyvin pienesti vuotava wc-pönttö voi vuotaa vuoden aikana paljon. Tätä ei paljain silmin näe.
Voit kokeilla itsekin. Ota mainos/pala sanomalehteä ja aseta vaakasuorassa pöntön sisälle takaseinää vasten, niin näet vuotaako pönttö. Vuotavissa pöntöissä on usein myös vihertävä pystyviiva siellä takana, joka muodostuu just siitä veden valumisesta.
Tässä vielä linkki:
https://yle.fi/uutiset/3-7500865
Tuo sanomalehti/mainos-kikka olen kuullut isältäni (lvi-isännöitsijän pitkä kokemus). Sanomalehteä/mainosta pystyy helposti taivuttamaan hiukan koveraksi pytyn muotoon. Eli vähän sieltä sivuilta kaarrat ylöspäin. Lehti kastuu kyllä aina mut jos norona valuu niin pönttö vuotaa.
Toki putkistovuoto voi olla muuallakin.
Meillä kahden aikuisen taloudessa vesilasku n. 400 - 450 eur/vuosi (kylmä ja lämmin yhteensä). Olen usein liian pitkään suihkussa, pyykkiä pestään paljon ja pönttökin vähän vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten on sen astianpesukoneen poistoletkun laita? Joko tarkastit, että lojuuko sekin pitkin lattiaa?
Vaikka se olisi kytketty sun perzeezees, niin ei sieltä vettä mene enempää kuin mitä pesukone ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten vaikeeta sen mittarin testaaminen voi AP olla?
pilkun jälkeiset numerot=sadat litrat->kymmenet litrat->litrat...
saat siis YHDEN litran tarkkuudella lukeman
Minkä hiton pilkun??? Minulla on nykyaikainen mittari eikä mikään antiikin aikainen pilkkumittari, millainen lie sellainen edes on.
Aiivan sama se mittaustapa on - mekaaninen - vain näyttö on sähköinen. Nykyisin.
Että saadaan data sähköisessä muodossa eteenpäin.