Menee niin vtun hermo
Tuli taannoin veden tasauslasku, ennakko mukaan luettuna lähes 2000 euroa :) haistakaa vttu ihan oikeasti. No minähän soitin välittömästi, että mitä vttua tämä on olevinaan, en todellakaan maksa näin järjetöntä summaa. Alkoi isännöitsijänainen lässyttää, että voidaan tehdä maksusuunnitelma :)))))) v*tut tehdään.
Näillä näkymin mittari ei raksuta tyhjää, mutta jotain ihan vtun pimeää tässä on, nimittäin KYLMÄN VEDEN kulutus on aivan törkeän suuri. LÄMPIMÄN veden kulutus on normaali. Rakennusajan lukemat on otettu ylös, itse en ole niitä nähnyt.
Joo että minähän käynkin vttu kylmässä suihkussa ja kodinkoneeni käyttävät kylmää vettä pesemiseen, totta kai. Mitä vttua oikeasti, olen niin vtun täynnä tuota p*skaisännöitsijää, joka yrittää jatkuvasti saada minut uskomaan, että olen itse kuluttanut tuollaiset törkeät määrät KYLMÄÄ VETTÄ ja sanoi, että pääsääntöisesti laskuja ei pienennetä tasapuolisen kohtelun vuoksi. Haistakoon p*skan. Kyllä minä huomaan isännöitsijän viesteissä piilovinoilun, koska olen lähettänyt hänelle vihaisia viestejä parista eri asiasta.
Tuo isännöitsijä on oikeasti NIIN SURKEA. Mikään ei toimi enää kun se vaihtui. S**tana!! Vihaan sitä ämmää.
Joo ja ihan vtun turha kuvitella, että maksan saatana lähes 2000 euroa vedestä. 🤣
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ilmoittamiesi lukemien perusteella kulutuksesi yhden hengen taloudessa on 724l vuorokaudessa. Se on kyllä huikea kulutus.
Sanot, että et asu vuokralla etkä kerrostalossa. Mutta teillä on isännöitsijä, jolloin poissuljen omakotitalon. Asut siis omistusasunnossa rivitalossa tai ehkä paritalossa.
Teillä on asuntokohtaiset mittaukset ja mittari myös lämpimälle vedelle. Tästä päättelen, että teillä on taloyhtiön lämpökeskus, jossa vesi lämmitetään omalla lämpösysteemillä (öljylämpö, maalämpö, tuskin sähkö, hake, tms) tai kaukolämmöllä.
Joku teiltä ilmoittaa päävesimittarin vesilaitokselle. Sieltä tulee lasku isännöitsijälle. Joku (sinä itse, joku hallituksen jäsen tai huoltoyhtiö. Joissain uusissa asunnoissa ehkä etäluenta) ilmoittaa asuntokohtaiset lukemat isännöitsijälle. Hän jyvittää näiden lukemien perusteella vesilaitoksen laskun asuntokohtaisten mittailukemien perusteella asukkaille. Jos ennakkomaksu on ollut liian pieni, saat tasauslaskun. Jos liian suuri, saat palautusta.
Kysy isännöitsijältä:
1) Vastaako asuntokohtaisten mittareiden summakulutuslukema päävevesimittarin lukemaa. Jos vastaa, niin mittarit toimivat todennäköisesti oikein.
2) Kysy, mitkä olivat omat lukemasi vuoden (tai mittausjakson) alussa ja lopussa. Ja selvitä kuka ne ilmoitti. Vertaa, vastaako loppulukema nykyistä lukemaa.
3) Seuraa mittareita. Jos mittarisi eivät pyöri silloin kun hanat ovat kiinni ja veskejä ei vedetä, kyse ei ole vuodosta.
4) Jos edellisissä on jotain omituista, vaadi selvitystä.Jos veden käyttösi on omasta mielestäsi kohtuullista (et tiskaa täysillä valuvalla vedellä). Vaatteita peset pari kertaa viikossa, vessanpytyt ei vuoda, käyt suihkussa kerran päivässä ja suihku kestää muutaman minuutin, niin kulutuksesi on väärin mitattu. Tee reklamaatio ja vaadi selvitys.
Koka lämpimän ja kylmän veden kulutus on balanssissa, kyse on todennäköisesti väärin ilmoitetuista lukemista. Epätodennäköisemmin siitä, että naapurin tai taloyhtiön yleisten tilojen kulutus menee sinun mittareihin. On tällaistakin sattunut sekä veden, että sähkön osalta.
Sekin on mahdollista, että isännöitsijä tai joku muu yrittää huijata.Rauhoitu ja yritä ajatella analyyttisesti ja toimia järkevästi. Riehumalla pilaat uskottavuutesi.
Asun erillistalossa. Minulle ei tarvitse selittää tasauslaskun ideaa, ymmärrän sen kyllä. Eilinen huoltoukko sanoi, että naapurissa ei ollut kulunut lähes ollenkaan vettä. Ilmeisesti tarkoitti tuota samalla rivillä olevaa viereistä taloa. Tiedän kuka siinä asuu ja hän on ihan normaali nainen, ei mikään haiseva spurgu. Onpa kerrassaan kummallista, että vierekkäisissä taloissa toisella ei kulu lähes ollenkaan vettä ja toisella menee koko taloyhtiön edestä. Tämä oli arvokas tieto, täytyypä vielä kysyä huoltoukolta, että tarkoittiko tuota epäilemääni taloa.
Meillä taloyhtiössä asuu kaksi yksinäistä naista omissa asunnoissaan. Mittareiden ilmoittamisesta vastuullisena tiedän, että toinen kuluttaa vettä minimaallisesti, 50l/vrk. Ihan siisti vanhempi nainen. Toinen samanikäinen, vähemmän siistin näköinen, kuluttaa 440l/vrk. Sanoo itse käyttävänsä paljon vettä, joten kulutus ok. Molemmat ovat asunnoillaan jatkuvasti. Parilla ahkerasti mökkeilevällä ja matkailevalla pariskunnalla kulutus on myös hyvin pieni. Mutta heillä asunto on yli puolet ajasta tyhjillään.
Eipä siis ulkonäöstä voi päätellä miten itse kukin kuluttaa vettä. Selvitä tosiaan huoltomieheltä, että mitä hän tarkoitti.
Jos vettä menisi naspurin piikkiin, niin mittarilukemasi muuttuvat silloinkin kun et ole paikalla. Seuraa mittareiden toimintaa, niin saat eliminoitua tän vaihtoedon. Myös kesällä, jos ja kun nurtseja kastellaan tai autoja pestään pihassa.
Onko sulla muuten vesiposti? Kerran naapurissa (asuin silloin omakotitalossa) joku avasi kiusallaan vesipostin heidän ollessaan matkoilla. Vettä valui viikon. Me muut naapurit huomattiin, kun tielle alkoi tulla paannejäätä, oli siis talvi.
Vuotaako sulla paskapönttö? Se muuten tekee nopeasti tonnin jos toisenkin.
Aapeen elämä olisi helpompaa, jos osaisit lukea. Mutta ei, sinä vain kimität ja menet TUNTEELLA.
Käänny taloyhtiön hallituksen puoleen ja pyydä tutkimaan sekä mittari, vesikalusteet että laskutus. Hiljalleen vuotava vessanpytty jo yksinään valuttaa hukkaan kymmeniä kuutioita vettä vuodessa. Se vuotaa, elleì koneisto ole kohdallaan. Painonappipöntöissä yleinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä, kun kaikki pitäisi saada about ilmaiseksi.
😂😂😂😂 Minä en suostu maksamaan lähes 2 tuhannen euron vesilaskua --> kaikki pitää saada ilmaiseksi😂😂😂😂😂😂
Olet varmasti tehnyt sopimuksen siitä, että mittarin mukaan tulee lasku. Ymmärrän kiukun, mutta itse olet vetesi kuluttanut. Nyt joudut maksamaan sen.
No ei se nyt noinkaan mene, että lammasmaisesti maksetaan lasku, jota voi vahvasti epäillä vääräksi. Kyllä tota nyt ainakin selvitellä kannatta. Jos syy on omat kulutustottumukset, niin eipä siinä auta kuin maksaa oppirahat ja muuttaa käyttäytymistään.
Ap ei ole avannut suihkunkäyttötyyliään ja tiskaustapojaan. Olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka monta kertaa päivässä ja kuinka kauan kerrallaan? Valuuko vesi koko ajan vai katkaiseeko veden saippuoinnin ja pesun aikana?
Tottakai kylmän veden kulutus on aina moninkertainen kuumaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti tehnyt sopimuksen siitä, että mittarin mukaan tulee lasku. Ymmärrän kiukun, mutta itse olet vetesi kuluttanut. Nyt joudut maksamaan sen.
Eiköhän tässä kohtaa ole epävarmaa onko ap ilmoitetun veden kuluttanut vai ei. Joko on kuluttanut, mittari virheellinen, jossain vuoto tai laskuttajan virhe. Laskuttajan virhe voi olla tahallinen tai virheelliseen tietoon perustuva.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimän veden kohdalla on lukema 03, en tajua koska se on ihan totaalisen eri lukema kuin minkä huoltoukko sai. Eihän tuo mittari ikinä nollaannu, en tajua! Kolmonen ei ole suoraan näkyvissä vaan vähän vinossa. Tuo äskeinen 4 x 2,5 litran lämpimän veden kulutus ei muuttanut lukemaa ollenkaan.
Taidat olla trolli, se lukema muuttuu vasta kun olet päästänyt noin 1000 litraa eli kuution.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei ole mitään hätää. Hengitä syvään ja nuku hyvät yöunet. Soita huomenna vesilaitokselle. Ei voi mitenkään olla noin suuri vesilasku. Itse lotraan kuin hullu eikä minullakaan ole noin suurta laskua. Tuossa on tapahtunut jokin virhe.
As.Oy:stä kysymys, niin eikö mittarit ole taloyhtiön?
On. Ja tuskin tuossa muutenkaan mitään virhettä on jos kerran kylmää on mennyt suhteessa 2:1 lämpimään. Eli ihan normaalia suhde, huoltoukko on puhunut omiaan. Ei ole siis mikään wcpyttykään laskenut pelkkää kylmää vettä läpi vaan myös lämmintä on mennyt helvetisti.
Eli siis vaihtoehdot ovat:
- mittarin aloituslukema on ollut väärin ja sen vuoksi lasku väärin (tämä kannattaisi itse tarkistaa oman oikeusturvan kannalta tai pyytää vaikka kuva lukemasta)
- AP tykkää suihkutella vähän enemmän...
Ymmärtäkää nyt kerrankin lukemanne: KYLMÄÄ VETTÄ ON KULUNUT TUPLASTI ENEMMÄN KUIN LÄMMINTÄ. KUVITTELETKO TOSISSASI, ETTÄ KÄYN KYLMÄSSÄ SUIHKUSSA?
0/5 Ai tää olikin provo, no toisaalta mikäs muukaan.
Ettekö te ap:ta eli miekkoshullua tunnista? Täysi trollaajahan tämä on. Aina vaikeuksissa oli kyseessä sitten Kela, työssäoppimispaikka tai työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä, kun kaikki pitäisi saada about ilmaiseksi.
😂😂😂😂 Minä en suostu maksamaan lähes 2 tuhannen euron vesilaskua --> kaikki pitää saada ilmaiseksi😂😂😂😂😂😂
No ei se nyt noinkaan mene, että lammasmaisesti maksetaan lasku, jota voi vahvasti epäillä vääräksi. Kyllä tota nyt ainakin selvitellä kannatta. Jos syy on omat kulutustottumukset, niin eipä siinä auta kuin maksaa oppirahat ja muuttaa käyttäytymistään.
Ap ei ole avannut suihkunkäyttötyyliään ja tiskaustapojaan. Olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka monta kertaa päivässä ja kuinka kauan kerrallaan? Valuuko vesi koko ajan vai katkaiseeko veden saippuoinnin ja pesun aikana?
😂😂😂 Se nyt on ihan päivänselvää, etten maksa mitään vtun tuhannen euron laskua. Eikä tuhatkaan riitä, vaan menee aika reippaasti yli sen. Hieman alle 2 tonnin jää. Ymmärrän, että vtuttaa huomata olleensa itse täysi idiootti maksellessaan kiltisti liikaa laskuja, mutta minä olen fiksumpi.
En tiskaa ikinä käsin. Astianpesukonetta käytän päivittäin. Suljen hanan kun saippuoin kroppaa. Käyn aamuisin suihkussa, en tiedä tarkkaa suihkuaikaa, koska en pomppaa välittömästi pois kylppäristä hanan suljettuani. Kuivailen rauhallisesti, laitan rasvaa. Saatan pestä hampaat samalla tai sitten myöhemmin.
Eli en ota kellosta aikaa mennessäni suihkuun ja syöksy sieltä tarkistamaan kelloa suihkun jälkeen. Arviolta 20 minsaa menee peseytymiseen. Pitkä, paksu tukka ei huuhtoudu parilla suihkauksella.
Iltaisin en käy suihkussa, koska ihoni kuivuu aivan liikaa kahdesta suihkusta. Aamuisin käyn aina.
Oli miten oli, kuka tahansa normaalijärkinen tajuaa, että yli tuhannen euron lasku EI OLE MAHDOLLINEN. Ei minun tarvitse perustella sitä mitenkään.
Minä en ruuvaile tuota peitelevyä jatkuvasti irti ja kyttäile mittarin liikkeitä. Vuoden aikana en ole yhtä ainutta kertaa seurannut sitä. Vasta ekan tasauslaskun jälkeen aloin seurailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ilmoittamiesi lukemien perusteella kulutuksesi yhden hengen taloudessa on 724l vuorokaudessa. Se on kyllä huikea kulutus.
Sanot, että et asu vuokralla etkä kerrostalossa. Mutta teillä on isännöitsijä, jolloin poissuljen omakotitalon. Asut siis omistusasunnossa rivitalossa tai ehkä paritalossa.
Teillä on asuntokohtaiset mittaukset ja mittari myös lämpimälle vedelle. Tästä päättelen, että teillä on taloyhtiön lämpökeskus, jossa vesi lämmitetään omalla lämpösysteemillä (öljylämpö, maalämpö, tuskin sähkö, hake, tms) tai kaukolämmöllä.
Joku teiltä ilmoittaa päävesimittarin vesilaitokselle. Sieltä tulee lasku isännöitsijälle. Joku (sinä itse, joku hallituksen jäsen tai huoltoyhtiö. Joissain uusissa asunnoissa ehkä etäluenta) ilmoittaa asuntokohtaiset lukemat isännöitsijälle. Hän jyvittää näiden lukemien perusteella vesilaitoksen laskun asuntokohtaisten mittailukemien perusteella asukkaille. Jos ennakkomaksu on ollut liian pieni, saat tasauslaskun. Jos liian suuri, saat palautusta.
Kysy isännöitsijältä:
1) Vastaako asuntokohtaisten mittareiden summakulutuslukema päävevesimittarin lukemaa. Jos vastaa, niin mittarit toimivat todennäköisesti oikein.
2) Kysy, mitkä olivat omat lukemasi vuoden (tai mittausjakson) alussa ja lopussa. Ja selvitä kuka ne ilmoitti. Vertaa, vastaako loppulukema nykyistä lukemaa.
3) Seuraa mittareita. Jos mittarisi eivät pyöri silloin kun hanat ovat kiinni ja veskejä ei vedetä, kyse ei ole vuodosta.
4) Jos edellisissä on jotain omituista, vaadi selvitystä.Jos veden käyttösi on omasta mielestäsi kohtuullista (et tiskaa täysillä valuvalla vedellä). Vaatteita peset pari kertaa viikossa, vessanpytyt ei vuoda, käyt suihkussa kerran päivässä ja suihku kestää muutaman minuutin, niin kulutuksesi on väärin mitattu. Tee reklamaatio ja vaadi selvitys.
Koka lämpimän ja kylmän veden kulutus on balanssissa, kyse on todennäköisesti väärin ilmoitetuista lukemista. Epätodennäköisemmin siitä, että naapurin tai taloyhtiön yleisten tilojen kulutus menee sinun mittareihin. On tällaistakin sattunut sekä veden, että sähkön osalta.
Sekin on mahdollista, että isännöitsijä tai joku muu yrittää huijata.Rauhoitu ja yritä ajatella analyyttisesti ja toimia järkevästi. Riehumalla pilaat uskottavuutesi.
Asun erillistalossa. Minulle ei tarvitse selittää tasauslaskun ideaa, ymmärrän sen kyllä. Eilinen huoltoukko sanoi, että naapurissa ei ollut kulunut lähes ollenkaan vettä. Ilmeisesti tarkoitti tuota samalla rivillä olevaa viereistä taloa. Tiedän kuka siinä asuu ja hän on ihan normaali nainen, ei mikään haiseva spurgu. Onpa kerrassaan kummallista, että vierekkäisissä taloissa toisella ei kulu lähes ollenkaan vettä ja toisella menee koko taloyhtiön edestä. Tämä oli arvokas tieto, täytyypä vielä kysyä huoltoukolta, että tarkoittiko tuota epäilemääni taloa.
Meillä taloyhtiössä asuu kaksi yksinäistä naista omissa asunnoissaan. Mittareiden ilmoittamisesta vastuullisena tiedän, että toinen kuluttaa vettä minimaallisesti, 50l/vrk. Ihan siisti vanhempi nainen. Toinen samanikäinen, vähemmän siistin näköinen, kuluttaa 440l/vrk. Sanoo itse käyttävänsä paljon vettä, joten kulutus ok. Molemmat ovat asunnoillaan jatkuvasti. Parilla ahkerasti mökkeilevällä ja matkailevalla pariskunnalla kulutus on myös hyvin pieni. Mutta heillä asunto on yli puolet ajasta tyhjillään.
Eipä siis ulkonäöstä voi päätellä miten itse kukin kuluttaa vettä. Selvitä tosiaan huoltomieheltä, että mitä hän tarkoitti.
Jos vettä menisi naspurin piikkiin, niin mittarilukemasi muuttuvat silloinkin kun et ole paikalla. Seuraa mittareiden toimintaa, niin saat eliminoitua tän vaihtoedon. Myös kesällä, jos ja kun nurtseja kastellaan tai autoja pestään pihassa.
Onko sulla muuten vesiposti? Kerran naapurissa (asuin silloin omakotitalossa) joku avasi kiusallaan vesipostin heidän ollessaan matkoilla. Vettä valui viikon. Me muut naapurit huomattiin, kun tielle alkoi tulla paannejäätä, oli siis talvi.
Mulla tuli kans mieleen toi et joku käyttää aapeen ulkohanaa. Onko ainoa tapa suojata ulkohana kytkeä vedet poikki kun lähtee kotoa
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ap:ta eli miekkoshullua tunnista? Täysi trollaajahan tämä on. Aina vaikeuksissa oli kyseessä sitten Kela, työssäoppimispaikka tai työnantajat.
Voi jessus. Täytyykö sinulle lähettää tuo tasauslasku sähköpostiin???
Tulin vaan kommentoimaan että vittu vittu:33
Vaikka vituttaa, voi kirjoittaa fiksusti että saa selvää. :))) 2€4(6(6(@!6#5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy isännöitsijältä:
Mulla tuli kans mieleen toi et joku käyttää aapeen ulkohanaa. Onko ainoa tapa suojata ulkohana kytkeä vedet poikki kun lähtee kotoa
Ei ole mitään vtun ulkohanaa. Ymmärtäkää nyt jo: yhdessäkään omakotitalossa ei ole isännöitsijää. Omakotitalossa ei ole taloyhtiötä. Ihan päivänselvää.
Erillistalo on lähestulkoon omakotitalo, mutta ei ihan. Erillistalo on taloyhtiössä.
Miksi ette tajua. Kyllä minä tiedän mitä ulkohanaa tarkoitatte, olen asunut omakotitalossa 18 vuotta. Mutta kun ette tajua, että OMAKOTITALOSSA ei ole mitään hiton taloyhtiötä. Tämä on erillistalo!!
Ja täällä ei ole mitään ulkohanaa yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä kohtaa ole epävarmaa onko ap ilmoitetun veden kuluttanut vai ei. Joko on kuluttanut, mittari virheellinen, jossain vuoto tai laskuttajan virhe. Laskuttajan virhe voi olla tahallinen tai virheelliseen tietoon perustuva.
Heh, asiassa ei ole yhtään mitään epävarmaa 😂 KUKAAN EI KULUTA TUOLLAISTA MÄÄRÄÄ VETTÄ. Aivan totaalisen päivänselvä asia. En minä kuvitellut missään vaiheessa mitään palautusta saavani, tiesin ettei tule palautusta. Mutta jumalauta olen maksanut ennakkoon jo 240 €. Siihen päälle MINUN TODELLISELLA KÄYTÖLLÄNI tulee ehkä 100 €. Joku 400 € menisi vielä jotenkin läpi, vaikka kyllä hälytyskellot soisivat kovaa jo siinä vaiheessa. Siis että tasauslasku olisi vaikkapa 160 e. Siihen päälle ennakko 240 = 400. Sen nyt jotenkin vielä ymmärtäisin, mutta tämä on ihan räikeä kusetus kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on juristi, osaan hoitaa juridisia asioita melkoisen hyvin.
Mihin ihmeen korrelaatioon viittaat tuossa? Ei se koulutus dna:ssa periydy.
OT, mutta kodinkoneet kyllä tosiaan käyttävät myös kylmää vettä. Katsos nyt vielä kerran sitä pyykinpesukoneesi hanaliitäntääkin. Ei edes ole lämminvesihanaa. Helpompaa pesukoneelle lämmittää vesi, kun useissa maissa on niin p*kat lämminvesimikserit, että veden lämpötila voi olla niin ja näin, ja sitten onkin kodinkonefirma oikeudessa, kun ihmisten pyykit ovat pilalla.
Mikä on sun verenpaine tänään ap?
Tuosta tulee äkkiä kulujen kanssa vielä tuhansien eurojen lisälasku ja luottotiedoille voit heittää hyvästit. Maksa nyt, säästyt isommilta murheilta. Muuta kämppään jossa ei ole huoneistokohtaista mittausta tai varaa jatkossa enemmän rahaa yllättäviä menoja varten.