Jos olisit nainen jota tapailisin ja kuulisit tämän salaisuuden minusta, niin mitä tekisit?
Harrastin vuosia sitten seksiä yhden illan jutussa tinderistä tapaamani naisen kanssa.
Parin kuukauden päästä sain tietää naisen olevan raskaana, mutta ei tiedä onko lapsi minun vai toisen miehen, jonka kanssa hän harrasti myös seksiä samoihin aikoihin.
He olivat tämän toisen miehen kanssa parisuhteessa tuolloin kun kuulin tästä raskaudesta.
Sovimme että lapsi tulee olemaan tämän toisen miehen, aivan sama kenen se biologisesti on.
En edelleenkään oliko se biologisesti minun lapseni vai ei, koska sovimme että emme pidä yhteyttä.
Tästä on aikaa jo 4 vuotta, sopimus on pitänyt.
Tapasimme naisen kanssa vain tuon yhden ainoan kerran.
Mitä tekisit tai sanoisit jos kertoisin tapailuvaiheessa asiasta sinulle?
Pitääkö tätä asiaa mielestäsi kertoa?
Olenko mielestänne kamala ihminen?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Et ole kamala ihminen, vastuuton vain, kuten nainenkin. Ehkäisy kun ei ole vaikeaa.
Mielesäni tuota ei tarvitse kertoa nykyiselle kumppanille. En kokisi omalla kohdalla, että tuollaisen asian ilmeneminen vaikuttaisi mitenkään. Tietenkin pitäisin sinua vähän tyhmänä, kun et ole ehkäisystä huolehtinut. Tosin jos olisimme jo päässeet tapailuasteelle, se tarkoittaisi sinun viisastuneen asian suhteen.
Paitsi vastuuton ehkäisyn suhteen, niin onhan ap myös kiero kun hänelle ei ole ongelma että joku toinen äijä uskoo omakseen lasta, joka voikin olla ap:n. Ja tyhmäkin hän on, kun ei ymmärrä, miten asia voi vielä joskus vaikuttaa hänen mahdollisten jälkeläistensä elämään. Eli todellakaan ei mitään mahdollisuuksia jatkoon, jos itse saisin tietää tuollaisesta.
Vain tyhmähän tuollaista menee kertomaan! Ei ole oleellista tietoa tulevalle kumppanillesi.
Tosi törkeä kaveri olet, vastuuton.
Jättäisin välittömästi asiasta kuultuani.
Ajattelen sinut ihmisenä joka on tehnyt virheen. Ei ole minun tehtävä tuomita itseäsi. Olet tainut tuomita jo itsesi kun olet sitä niin kovin miettinytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kamala ihminen, vastuuton vain, kuten nainenkin. Ehkäisy kun ei ole vaikeaa.
Mielesäni tuota ei tarvitse kertoa nykyiselle kumppanille. En kokisi omalla kohdalla, että tuollaisen asian ilmeneminen vaikuttaisi mitenkään. Tietenkin pitäisin sinua vähän tyhmänä, kun et ole ehkäisystä huolehtinut. Tosin jos olisimme jo päässeet tapailuasteelle, se tarkoittaisi sinun viisastuneen asian suhteen.
Paitsi vastuuton ehkäisyn suhteen, niin onhan ap myös kiero kun hänelle ei ole ongelma että joku toinen äijä uskoo omakseen lasta, joka voikin olla ap:n. Ja tyhmäkin hän on, kun ei ymmärrä, miten asia voi vielä joskus vaikuttaa hänen mahdollisten jälkeläistensä elämään. Eli todellakaan ei mitään mahdollisuuksia jatkoon, jos itse saisin tietää tuollaisesta.
Tämä toinen mies tietää miten asia on, ja hyväksyi sen ettei lapsi välttämättä ole biologisesti hänen.
ap
Todennäköisestihän se ei ole sinun, mutta on kyllä aika hankala tilanne tuollainen kun naisella on jo oma mies ja lapsi syntyy heidän parisuhteeseen.
Ts. ei kai tuollaiseen tilanteeseen ole edes voinut mennä vaatimaan ”sivullisena” isyystestejä kuin vasta pari vuotta?
En pidä kamalana ihmisenä, mutta ei tuollainen elämä ole minulle tuttua ja turvallista ollenkaan, että tehdään tuollaisia asioita ja luodaan kaappiin jättimäisiä luurankoja. Hyi.
Sitä naista pidän kyllä aika kamalana, kun salaa tuollaista asiaa ihmisiltä (miehensä ja lapsensa) joiden kanssa elää ja joita tuo asia koskee.
Mutta ehkä hänkin tajuaa, että lapsi on todennäköisesti hänen oman miehensä siittämä ja voi olla vaikka selkeästi tämän miehen näköinenkin tms. mikä on poistanut viimeisenkin epävarmuuden.
Sovitteko te siis kolmestaan että ketkä rupeaa perhettä pyörittämään? :D vai tietääkö se toinen mies sinusta? Minua tuollainen ei haittaisi jos siitä ei haittaa tule.
Vierailija kirjoitti:
Parempi tietenkin kertoa, ja minusta tuo on enemmän sinun ongelman ja murhe, kuin nykyisen naisystäväsi. Eihän asia edes kuulu hänelle, kun ei tuntenut sinua vielä silloin.
Ja epätodennäköistä että lapsi olisi sinun.
Sinun päätös ollut aikanaan, vain itse voit kärsiä päätöksestäsi.
Jos muuten teillä kaikki kohdillaan, niin tuskinpa tuosta eroa tulee.
Mutta eihän tuota heti alussa kannata kertoa, ennekuin näkee natsaako teillä yleensä.
Mites se olikaan sen isyyden selvittämisen kanssa jälkikäteen, voiko lapsi vaatia sitä aikuisena jos saa tietää että ap on isäehdokas? Silloin ainakin olisi myös mahdollisten tulevan puolison ja lastenkin elämään vaikuttava asia.
Sitten kertoisin sinulle kuinka monta lasta minulla on huostaanotossa, jossain missä lienevätkään.
Mammoilla aina sädekehät kiiltää. Kyllä moni vaan paneskelee mennen tunnen ilman kumia etenkin humalassa. Ei ole niin suuri yllätys, mutta toki turvonneelle perheenäidille on, kun ne villit vuodet on vaihtuneet aikoja sitten pieruverkkareihin ja saunan jälkeiseen lähetyssaarnaajaan pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisestihän se ei ole sinun, mutta on kyllä aika hankala tilanne tuollainen kun naisella on jo oma mies ja lapsi syntyy heidän parisuhteeseen.
Ts. ei kai tuollaiseen tilanteeseen ole edes voinut mennä vaatimaan ”sivullisena” isyystestejä kuin vasta pari vuotta?En pidä kamalana ihmisenä, mutta ei tuollainen elämä ole minulle tuttua ja turvallista ollenkaan, että tehdään tuollaisia asioita ja luodaan kaappiin jättimäisiä luurankoja. Hyi.
Sitä naista pidän kyllä aika kamalana, kun salaa tuollaista asiaa ihmisiltä (miehensä ja lapsensa) joiden kanssa elää ja joita tuo asia koskee.
Mutta ehkä hänkin tajuaa, että lapsi on todennäköisesti hänen oman miehensä siittämä ja voi olla vaikka selkeästi tämän miehen näköinenkin tms. mikä on poistanut viimeisenkin epävarmuuden.
Tuolta mieheltä ei asiaa ole salattu, kuten jo kerroin. Se mitä he lapselle aikanaan kertovat, on heidän kahdenvälinen asiansa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen mies tietää miten asia on, ja hyväksyi sen ettei lapsi välttämättä ole biologisesti hänen.
ap
No ohhoh. Kaikkia niitä on.
Myös aviottomalla lapsella on perintöoikeus joten vaikuttaa tuo pitkälle tulevaisuuteen. Vaikka lapsen äidin kanssa olisitte sopineet mitä, ei tätä voi kumota. Kunhan aikaa kuluu, voi mieli muuttua siitä naiivista ajatuksesta, "et hei, ei sen väliä kenen tämä lapsi on, tsih-hih, ei kerrota kellekään".
Vierailija kirjoitti:
Kun olit noin huoleton ehkäisyssä, et edes pelännyt tarttuvia tauteja, kun kondomia et käyttänyt, on aivan oikein että nykyinen naisystäväsi jättäisi sinut.
Ja kyllä hän jättääkin.
Minä aikanakin lopettaisin suhteen heti.
Eli ei kannata kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Mammoilla aina sädekehät kiiltää. Kyllä moni vaan paneskelee mennen tunnen ilman kumia etenkin humalassa. Ei ole niin suuri yllätys, mutta toki turvonneelle perheenäidille on, kun ne villit vuodet on vaihtuneet aikoja sitten pieruverkkareihin ja saunan jälkeiseen lähetyssaarnaajaan pimeässä.
Moni varmaan toimiikin noin, mutta toisaalta moni ei myöskään juo itseään sellaiseen kuntoon ettei järki pelaa ja monelle oma ja toisen terveys merkkaa jotain. Ehkä teidän wt-piireissä on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Sovitteko te siis kolmestaan että ketkä rupeaa perhettä pyörittämään? :D vai tietääkö se toinen mies sinusta? Minua tuollainen ei haittaisi jos siitä ei haittaa tule.
Järkevin ratkaisu tämä silloin tuntui olevan. He olivat parisuhteessa, ja me olimme tavanneet yhden kerran.
Sovimme että minä en sekaannu heidän elämäänsä tulevaisuudessa, eikä minulta vaadita mitään asian suhteen. Ja että emme pidä yhteyttä.
Lapsi sai ydinperheen ja molemmat vanhemmat...Se on minun mielestäni tärkeintä.
Mies oli täysin tietoinen asiasta.
ap
Yhdenillan tinderjutut ei kerro tuollaisia jälkikäteen, joten en jatkaisi kaltaisesi satusedän kanssa.
Kai se riippuu ihmisestä. Itse esim. en ole yhdenyön juttuja harrastanut, eli sikäli "kummallinen" kun pidän seksiä niin erityisenä. Vastuuttomasti toiminut kylläkin muuten.
n27
Tapailuvaiheessa ei kerrota noin diippejä juttuja itsestä. Jos tapailu etenee ns. seurusteluasteelle ja vakavampaan suuntaan, silloin tuo kannattaa ottaa esille. Et ole kamala ihminen, mutta toisaalta "valintasi" saattavat viestittää naiselle, että olet jollain tavalla kyvytön kantamaan vastuuta teoistasi (suojaamaton seksi, mahdollinen lapsi jne.)
Oletko ajatellut tilannetta, että lapsi mahdollisesti onkin sinun. Vaikka sinulla ja lapsen äidillä on "sopimus", jonka mukaan et ole isä, niin tilanteet saattavat muuttua. Esimerkiksi naisen nykyinen parisuhde saattaa päättyä eroon/ lapsen todellinen isä tulla ilmi jne. Tällöin nainen luonnollisesti haluaa turvata lapsensa toimentulon ja elatuksen. Jos lapsi on sinun, niin sinä maksat. Juridisia seuraamuksia asialla on myös perintöoikeuden muodossa. Se lapsi on perillisesi, jos sinä olet isä.
Moraaliset ja eettiset kysymykset ovat myös oma lukunsa. Jos lapsi jossain vaiheessa saa selville, että olet hänen isänsä, hän saattaa esittää kysymyksiä siitä, miksi et ole halunnut olla hänen elämässään. Kerroit myös, etteivät esim. omat vanhempasi tiedä asiasta. Heillä on mahdollisesti lapsenlapsi, josta he eivät tiedä mitään. Tuntuu siltä, että olet työntänyt pääsi pensaaseen tämän sinulle ilmeisesti epämiellyttävän asian suhteen.
Pohdittuani asiaa näin monelta kantilta, tulisin luultavasti siihen tulokseen, etten haluaisi jatkaa suhdetta kanssasi. En tuomitsekaan, mutta totean, että omat arvoni poikkeavat liikaa sinun arvoistasi, joten suhteellamme ei olisi tulevaisuutta. Ehkä persoonassasi on aavistuksen verran epäluotettavuutta. Kuinka kauan pääsi mahtaa kestää näin ison asian kanssa elämistä?
Reagoisin niin, että kertomasi jälkeen, et olisi enää minun mies.
Noin vastuuntota miestä en huolisi, en mistään hinnasta.