Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun on olen ollut työttömänä jonkin aikaa, ymmärrän ettei työelämä ole minua varten

Vierailija
27.08.2026 |

Aina sanottiin, että pitää kasvattaa paksumpi nahka, mutta minä vain ahdistuin. Tulin työpaikalla kiusatuksi ja stressasin pahasti.

Työttömänä sentään yleensä nukun hyvin. Töissä käydessä olin jatkuvasti ylivireä ja minulla oli pahoja univaikeuksia.

Ei ole kestävä yhtälö, että on paljon ihmisiä jotka eivät käy töissä. Tilanne ei taida kuitenkaan tulla paranemaan niin kauan kuin työelämä on näin epäinhimillistä. Työstä saa palkkaa, mutta ei se palkka ole sen arvoinen asia, että mielenterveytensä kannattaisi sen takia pilata.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt on ikäviä, kun joutuu tekemään töitä. 

Muuta jonnekin Intiaan, niin näet millaista on, kun kaikki työntekeminen on mukavaa, rentoa ja välinpitämätöntä.

Vierailija
2/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on ihan parasta jos vaan on riittävä taloudellinen tilanne ja kykyä keksiä itselleen järkevää tekemistä.  En ole ikinä voinut niin hyvin  ja kehittänyt itseäni niin monipuolisesti, kuin pitkään jatkuneen työttömyysjakson aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta jonnekin Intiaan, niin näet millaista on, kun kaikki työntekeminen on mukavaa, rentoa ja välinpitämätöntä.

Maksatko lipun sinne? Reissu voisi piristää kun  yhä on ongelmia jaksamisen kanssa, kun työpaikalla minut kiusattiin henkisesti loppuun. Siellä ne kiusaajat jatkavat, minä en.

Vierailija
4/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on ihan parasta jos vaan on riittävä taloudellinen tilanne ja kykyä keksiä itselleen järkevää tekemistä.  En ole ikinä voinut niin hyvin  ja kehittänyt itseäni niin monipuolisesti, kuin pitkään jatkuneen työttömyysjakson aikana.

Sama. Mässäilen ajatuksella, miten jotkut istuvat 6 tuntia päivässä. Minä taas juoksen kevyesti 6km päivässä.

Vierailija
5/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mässäilen ajatuksella, miten jotkut istuvat 6 tuntia päivässä. Minä taas juoksen kevyesti 6km päivässä.

Ne jotkut elättävät sinua työnteollaan. Miten nopeasti luulet yhteiskunnan romahtavan jos kaikki vain juoksisivat kevyesti 6km päivässä? Kuka sinulle maksaisi tuet, äitisikö?

Vierailija
6/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä työnsä hyvin ja laatua, niin olet "hidas".

Oikeasti saatat olla tehokas, mutta et näytä tarpeeksi kiireiseltä, koska kehtaat hiukan pysähtyä ajattelemaan, mitä olet tekemässä.

Vierailija
7/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko lipun sinne? Reissu voisi piristää kun  yhä on ongelmia jaksamisen kanssa, kun työpaikalla minut kiusattiin henkisesti loppuun. Siellä ne kiusaajat jatkavat, minä en.

Pomo jatkoi kiusaamistaan vielä silloinkin kun työsuhde oli jo ohi. En saanut ajallaan loppupalkkaa enkä työtodistusta, kun pomo ei suostunut tietoja henkilöstöhallinnolle toimittamaan.

Aika itku meinasi tulla kun loppupalkkaa vaikutti joutuvan odottamaan monta kuukautta pomon toiminnan takia. Kiusa se on pienikin kiusa.

Ei enää koskaan valtiolle uudestaan töihin.

Vierailija
8/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät ovat katkeria, kun heidän pitää raataa, jotta työttömät voi hyvin. Mikäs siinä, mäkin oon työtön ja voin paremmin kuin koskaan työssäoloaikana kiusattuna pahasti. 

Vierailija
9/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotkut elättävät sinua työnteollaan. Miten nopeasti luulet yhteiskunnan romahtavan jos kaikki vain juoksisivat kevyesti 6km päivässä? Kuka sinulle maksaisi tuet, äitisikö?

Mistä sinä tiedät, millä minä itseni elätän? Saan esimerkiksi vuokratuloa. Ei työttömyys tarkoita samaa kuin olla yhteiskunnan tuista riippuvainen.

Saattaa olla niin, että minä elätän sinua maksamillani veroilla.

Vierailija
10/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut huonossa työyhteisössä. 

Vierailija
11/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut huonossa työyhteisössä. 

Ei niitä nykyään enää muita taida ollakaan.

Vierailija
12/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tehdä työnsä hyvin ja laatua, niin olet "hidas".

Oikeasti saatat olla tehokas, mutta et näytä tarpeeksi kiireiseltä, koska kehtaat hiukan pysähtyä ajattelemaan, mitä olet tekemässä.

Virheitä ei saa tehdä, mutta silti tehtäviin ei saisi käyttää kovin paljon aikaa tehdäkseen ne huolellisesti. Siinä on paradoksi, joka on onneksi nyt jonkun ihan muun piruparan ongelma kuin minun.

Vierailija
13/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla työskentely on ollut ehdottomasti huonoimpia aikuisiän työkokemuksista. Ilmapiiri oli aivan hirveä.

Vierailija
14/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on tietysti tukien vuoksi hakea kaikenlaista, mutta välttämättä en enää oikeasti haluaisi päätyä palkkatöihin. Tuntuu että olen nähnyt aivan tarpeeksi.

Vierailija
15/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kelaloissaatana

Vierailija
16/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkkiä huonoja kokemuksia työelämästä ihan jo jostain yläkoulun tet-jaksoista lähtien enkä tiedä pystynkö enää koskaan tekemään töitä. Aina joku raivoaa päin naamaa tai puhuu selän takana kuinka tuo tyttö ei sitäkään osannut tehdä oikein. Aina menee jollain väärin ja huudot tulee. Esim. Jos sanotaan, että tee rauhassa, ja teen rauhassa, niin saan valitusta siitä, että olen tehnyt liian hitaasti.

Vierailija
17/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla työskentely on ollut ehdottomasti huonoimpia aikuisiän työkokemuksista. Ilmapiiri oli aivan hirveä.

Hyvinvointialueella työskentelen ja olen viihtynyt todella hyvin. Palkassa ei ole myöskään valittamista. Ihanaa kun on hyvä esimies ja työn määrä sopiva. Lomat ovat myös pitkät ja lisää lomaviikkoja palkatta toki saa jos haluaa.

Vierailija
18/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä keikkaduunaillen eläen on parasta ikinä. Voi optimoida tulojen ja vapaiden määrän itselleen sopivaksi. Ei koskaan enää vakiduuniin. 10 yövuoroa kuussa ja 20 vp. 2200-2700 netto kuussa.

- sotekeikkaa pk-seudulla

Vierailija
19/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pelkkiä huonoja kokemuksia työelämästä ihan jo jostain yläkoulun tet-jaksoista lähtien enkä tiedä pystynkö enää koskaan tekemään töitä. Aina joku raivoaa päin naamaa tai puhuu selän takana kuinka tuo tyttö ei sitäkään osannut tehdä oikein. Aina menee jollain väärin ja huudot tulee. Esim. Jos sanotaan, että tee rauhassa, ja teen rauhassa, niin saan valitusta siitä, että olen tehnyt liian hitaasti.

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Yritin kuitenkin pitkään. Pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
20/22 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialueella työskentelen ja olen viihtynyt todella hyvin. Palkassa ei ole myöskään valittamista. Ihanaa kun on hyvä esimies ja työn määrä sopiva. Lomat ovat myös pitkät ja lisää lomaviikkoja palkatta toki saa jos haluaa.

Eikö niissäkin ole koko ajan yt-neuvottelut jossain käynnissä? Eikö se näy ilmapiirissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän