Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita aseksuaaleja?

Vierailija
06.01.2020 |

keskustelu aloitettu pääasiassa vertaistuen näkökulmasta, ei jotta muut kuin aseksuaalit kyselisivät että mikä teitä vaivaa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa että jos on aseksuaali mies niin eikö silloin koskaan tyydytä itseään?

Kyllä monet aseksuaalit masturboi mutta se on sellainen mekaaninen juttu enemmän, ei mitään seksuaalisia fantasioita.

Ei-aseksuaalina täältä nyt osallistun keskusteluun ja myönnän, että itselläni (ja varmasti monella muulla) oli pitkään väärä käsitys aseksuaalisuudesta juuri tähän asiaan liittyen: kuvittelin, ettei aseksuaali henkilö koe edes sellaista sisäsyntyistä himoa ja nauti masturboinnista tai seksistä fyysisesti. Mutta juttu siis kai yleensä on niin, että kukaan/ mikään kohde ei kiihota ja aiheuta fantasioita? Eli ei tunneta halua, millä on joku kohde?

Joo, se on sellainen nopeasti alta pois hoidettava juttu, pari kertaa kuussa.

Olen ihastunut aivan valtavasti yhteen mieheen, mutta en haaveile muusta kuin käsi kädessä kävelemisestä ja halailusta. Seksi olis hyi hänenkin kanssaan.

Tämä johtuu siitä ettei halusi ole kypsynyt, vaan olet edelleen teini-iän platonisen rakkauden tasolla. Jos uskaltaudut tuella tutkimaan itseäsi ja saamaan psyykkistä kasvua, voit tavoittaa jonkin seksualisuuden ja halun muodon, todennäköisesti heteronormatiivsen rakkauden koska naisena haaveilet ”ensimmäisellä portaalla” miehestä.

Vierailija
42/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa että jos on aseksuaali mies niin eikö silloin koskaan tyydytä itseään?

Kyllä monet aseksuaalit masturboi mutta se on sellainen mekaaninen juttu enemmän, ei mitään seksuaalisia fantasioita.

Ei-aseksuaalina täältä nyt osallistun keskusteluun ja myönnän, että itselläni (ja varmasti monella muulla) oli pitkään väärä käsitys aseksuaalisuudesta juuri tähän asiaan liittyen: kuvittelin, ettei aseksuaali henkilö koe edes sellaista sisäsyntyistä himoa ja nauti masturboinnista tai seksistä fyysisesti. Mutta juttu siis kai yleensä on niin, että kukaan/ mikään kohde ei kiihota ja aiheuta fantasioita? Eli ei tunneta halua, millä on joku kohde?

Olen ihastunut aivan valtavasti yhteen mieheen, mutta en haaveile muusta kuin käsi kädessä kävelemisestä ja halailusta. Seksi olis hyi hänenkin kanssaan.

Tämä johtuu siitä ettei halusi ole kypsynyt, vaan olet edelleen teini-iän platonisen rakkauden tasolla. Jos uskaltaudut tuella tutkimaan itseäsi ja saamaan psyykkistä kasvua, voit tavoittaa jonkin seksualisuuden ja halun muodon, todennäköisesti heteronormatiivsen rakkauden koska naisena haaveilet ”ensimmäisellä portaalla” miehestä.

Kun se ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva että joku aseksuaali viitsisi vastata tähän mastrurbaatio kysymykseen.

Johan minä vastasin. Se on nimenomaan kuin suklaan syömistä, se itse asia tuntuu hyvältä mutta ei tosiaan tarvitse ajatella mitään kunhan pureskelee ja nielee vrt. stimuloi fyysisesti itseään ja antaa orgasmin tulla.

Onkohan nyt ennemmin niin että sinä et stimuloidu kovin hyvin pelkästä oman käden kosketuksesta, tarvitset mielikuvia ja siksi et ymmärrä että monelle riittää vain se pelkkä fyysinen stimulointi?

Vierailija
44/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen miettinyt johtuuko aseksuaalisuuteni osin siitä että saan orgasmin niin helposti ja nopeasti omin käsin. Joku pariseksi ei anna mitään, tuntuu täysin turhalta ja tylsältä, sotkuiseltakin.

Vierailija
45/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva että joku aseksuaali viitsisi vastata tähän mastrurbaatio kysymykseen.

Johan minä vastasin. Se on nimenomaan kuin suklaan syömistä, se itse asia tuntuu hyvältä mutta ei tosiaan tarvitse ajatella mitään kunhan pureskelee ja nielee vrt. stimuloi fyysisesti itseään ja antaa orgasmin tulla.

Onkohan nyt ennemmin niin että sinä et stimuloidu kovin hyvin pelkästä oman käden kosketuksesta, tarvitset mielikuvia ja siksi et ymmärrä että monelle riittää vain se pelkkä fyysinen stimulointi?

Ei pidä paikkaansa. Kiihottuminen tapahtuu nimenomaan aivoissa.

Yritä tiedostaa ajatuksiasi, mielikuviasi.

Vierailija
46/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ehkä, aseksuaaleille saattaa olla sekin asia eri tavalla. Yritä tiedostaa se. - ohis

Vierailija
47/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tokihan kaikki fysiologia ohjautuu aivoista mutta ei tuohon masturbointiin nyt ihan oikeasti tarvitse mitään fantasioita.

Etkö tajua että jopa pikkulapsetkin masturboi/"unnuttaa" eikä siinä ole mitään seksuaalista.

En siis ajattele masturboinnin aikana mitään sen kummempaa kuin vaikka ajattelisin jonkun liikuntasuorituksen aikana. Joskus masturbointi on toki hyvä laukaisukeino harmitukseen, joten saatan ajatella vaikka sähkölaskua tai pohjaanpalanutta kattilaa...

Vierailija
48/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanko sellainen aseksuaaliksi jolla on haluja vain rakastuneena, vai vain sellainen ettei ole koskaan haluja?

Olet demiseksuaali.

Vierailija
49/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ikäraja kun kuitenkin iän myötä seksi muuttuu yhdentekeväksi ja lähinnä jo yhdessäolo tärkein?

Vierailija
50/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaaleilla saa olla ja voi olla seksuaalisia fantasioita. Aseksuaalisuus tarkoittaa, että ei tunne seksuaalista halua toista ihmistä kohtaan. Silti voi olla fetissejä kumppareihin, pitkään tukkaan, miekkoihin tai mihin tahansa. Aseksuaalisuus ei ole niin yksinkertainen juttu, että mintään seksuaalista halua ei olisi. Ei vain ole ihmisvartaloa kohtaan.

Joku voi aivan hyvin haaveilla henkilöstä, mutta tosielämässä ei kuitenkaan halua seksiä sen henkilön kanssa. Joku voi harrastaa seksiä kumppanin kanssa, koska haluaa miellyttää kumppanin tarpeita. Mikäli se ei itseään haittaa ja kumppani kestää, ettei toista kiinnosta niin tehköön kukin mitä huvittaa.

Vierailija
51/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaaleilla saa olla ja voi olla seksuaalisia fantasioita. Aseksuaalisuus tarkoittaa, että ei tunne seksuaalista halua toista ihmistä kohtaan. Silti voi olla fetissejä kumppareihin, pitkään tukkaan, miekkoihin tai mihin tahansa. Aseksuaalisuus ei ole niin yksinkertainen juttu, että mintään seksuaalista halua ei olisi. Ei vain ole ihmisvartaloa kohtaan.

.

Ei noin, sun määritelmä ei vastaa sitä miten aseksuaalisuus yleisimmin määritellään. Aseksuaalisuus on panseksuaalisuuden vastakohta eli ei ole seksuaalista halua mitään kohtaan. Noille sun fetisseille on oma määritelmä, esineistä kiihottuminen on parafiliaa eikä aseksuaalisuutta.

Vierailija
52/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tokihan kaikki fysiologia ohjautuu aivoista mutta ei tuohon masturbointiin nyt ihan oikeasti tarvitse mitään fantasioita.

Etkö tajua että jopa pikkulapsetkin masturboi/"unnuttaa" eikä siinä ole mitään seksuaalista.

En siis ajattele masturboinnin aikana mitään sen kummempaa kuin vaikka ajattelisin jonkun liikuntasuorituksen aikana. Joskus masturbointi on toki hyvä laukaisukeino harmitukseen, joten saatan ajatella vaikka sähkölaskua tai pohjaanpalanutta kattilaa...

Höpöhöpö. Pikkulasten unnettaminen ei ole aikuisen kiihottumista ja laukeamista, se on itsensä rauhoittelun muoto.

Vierailija
53/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta seurustelu, enkä ole ikinä edes ihastunut kehenkään. Itsetyydytän kyllä, mutta seksi ei edes kiinnosta.. olen 24v nainen

Vierailija
54/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Olen jo teini-iästä kasvanut ja on ollut monenlaisia miehiä, mutta yhdenkään kanssa en ole halunnut seksiä. Aseksuaaleilla voi olla erilaisia "lisukkeita", miksi niitä kuvailisin... Siis esimerkiksi aseksuaalisuuden määritelmään ei kuulu inho tai vastenmielisyys ihmisvartaloa ja sukupuolielimiä kohtaan, mutta aseksuaali voi kokea vastenmielisyyttä ja inhoa niitä kohtaan, jolloin kysymyksessä on tuollainen lisuke/kylkiäinen. Tämän selitän siksi, että itse olen aseksuaali tuolla lisukkeella ja se tilanne miehen kanssa nyt vaan on sellainen, että ensinnäkään ei herää mitään kiinnostusta "nykiä" toista ihmistä ja sukupuolielimet + seksi ovat kuvottavia asioita. Toisesta ihmisestä voi pitää vaikka kuinka paljon, mutta sitten tuossa "läheisyystilanteessa" ei vaan tule mitään tarvetta koskea toista eikä halua, että toinen nykii. Se ei vaan herätä kiinnostusta, innostusta, ei kiihota, ei tule haluja.. Sitten vaan haluaa lopettaa tilanteen siihen.

Vierailija
55/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalisuushan on jana, tai vaihtoehtoisesti kattotermi jonka alle mahtuu monenmoista suuntausta.

Itse kuulun siinä mielessä aseksuaalisuuden ”katon” alle, etten ole kiinnostunut seksistä muiden ihmisten kanssa, enkä ole tietääkseni koskaan tuntenut seksuaalista vetoa kehenkään tapaamaani ihmiseen.

Masturboin ja fantasioin kyllä, mutta mitään mielenkiintoa mihinkään seksuaaliseen muiden ihmisten kanssa ei ole.

Joku joskus kutsui minua näillä perustein ”autoseksuaaliksi”, mutta Google sanoo sen tarkoittavan ”seksuaalista vetoa itseään kohtaan”, mikä kuulostaa kyllä vähän väärältä. :D Joten sanottakoon mielummin vain rumasti, että olen ”r**kkari, joka ei halua panna”.

Vierailija
56/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ei noin, sun määritelmä ei vastaa sitä miten aseksuaalisuus yleisimmin määritellään. Aseksuaalisuus on panseksuaalisuuden vastakohta eli ei ole seksuaalista halua mitään kohtaan. Noille sun fetisseille on oma määritelmä, esineistä kiihottuminen on parafiliaa eikä aseksuaalisuutta.

Aseksuaalisuus määritellään juurikin niin, että ei ole seksuaalista kiinnostusta toista ihmistä kohtaan.

"Aseksuaalisuus on seksuaalisen suuntautumisen muoto, jossa henkilö (aseksuaali) kokee hyvin vähän tai ei lainkaan seksuaalista vetovoimaa toisia henkilöitä kohtaan.[1] Tästä huolimatta aseksuaalilla voi olla jopa voimakas sukuvietti (sex drive / libido). Hän voi kokea toisia henkilöitä kohtaan muunlaista vetovoimaa, esimerkiksi aistillista (halaamisen tms. kaipuu) tai romanttista vetovoimaa (rakkauden kaipuu)"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus

Vierailija
57/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen aseksuaali, ja en ole ikinä tuntenut seksuaalista halua ketään/mitään kohtaan. Taustalla ei ole mitään traumaa tai ahdasmielistä kasvuympäristöä tms., en vain ole ikinä tuntenut minkäänlaista kiinnostusta asiaa kohtaan. Sama kuin joku kysyisi että mikset harrasta sukellusta tai muuta asumaan ulkomaille, ei vain kiinnosta.

Olen harrastanut seksiä aiempien kumppaneiden aloitteesta, ja tunneskaalassa se on sijoittunut jonnekin yhdentekevän ja vastenmielisen välimaastoon. Olen saanut orgasmejakin, mutta en ymmärrä mikä niissä on niin ihmeellistä. Paljon parempia ja pitkäkestoisempia kokemuksia saan esim. hyvästä musiikista, elokuvasta, ravintolaillallisesta jne. Nykyisin seurustelen onneksi aseksuaalimiehen kanssa.

Minun on vaikea ymmärtää, että mikä seksissä on se tekijä, joka saa ihmiset haluamaan sitä niin paljon. Useat yritysjohtajat ja valtionpäämiehet tms. ovat menettäneet asemansa joidenkin sivusuhteiden ja härskien viestien takia, moni perhe on hajonnut äidin tai isän käytyä vieraissa. Ja en siis tarkoita tuomita, ei ole minun asia arvostella muiden tapaa elää. Tavallaan olisi vaan hauska tietää että missä siinä seksuaalisessa halussa on kyse, kun ei ole sellaista ikinä tuntenut.

Vierailija
58/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän ei ikinä tee mieli seksiä? Entä parisuhdetta? Onko se silloin seksitön suhde toisen aseksuaalin kanssa?

Onko aseksuaalit usein neitsyitä vai olette kokeilleet ja todennut ettei minun juttu?

Mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
59/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen masturboiva aseksuaali ja olin todella mielettömän ihastunut yhteen mieheen. Yritin huijata aivojani niin, että kun masturboin niin yritin ajatella häntä ja minulla oli jopa hänen kuvansa ja muutama tavara käytössä. Eipä toiminut. Se "kutina" on ihan fyysistä ja lähtee raapimalla.

- eri

Vierailija
60/94 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen aseksuaali, ja en ole ikinä tuntenut seksuaalista halua ketään/mitään kohtaan. Taustalla ei ole mitään traumaa tai ahdasmielistä kasvuympäristöä tms., en vain ole ikinä tuntenut minkäänlaista kiinnostusta asiaa kohtaan. Sama kuin joku kysyisi että mikset harrasta sukellusta tai muuta asumaan ulkomaille, ei vain kiinnosta.

Olen harrastanut seksiä aiempien kumppaneiden aloitteesta, ja tunneskaalassa se on sijoittunut jonnekin yhdentekevän ja vastenmielisen välimaastoon. Olen saanut orgasmejakin, mutta en ymmärrä mikä niissä on niin ihmeellistä. Paljon parempia ja pitkäkestoisempia kokemuksia saan esim. hyvästä musiikista, elokuvasta, ravintolaillallisesta jne. Nykyisin seurustelen onneksi aseksuaalimiehen kanssa.

Minun on vaikea ymmärtää, että mikä seksissä on se tekijä, joka saa ihmiset haluamaan sitä niin paljon. Useat yritysjohtajat ja valtionpäämiehet tms. ovat menettäneet asemansa joidenkin sivusuhteiden ja härskien viestien takia, moni perhe on hajonnut äidin tai isän käytyä vieraissa. Ja en siis tarkoita tuomita, ei ole minun asia arvostella muiden tapaa elää. Tavallaan olisi vaan hauska tietää että missä siinä seksuaalisessa halussa on kyse, kun ei ole sellaista ikinä tuntenut.

No mulle heteronaisena seksuaalisessa halussa vaikka poikaystävääni kohtaan on se intiimiys, on ihana olla toista lähellä, saada toiselle ihan taivaallinen olo.

Se on vähän niinkuin semmonen jännityskipristely mahan pohjassa ja tuntuu et tulee hulluksi jos ei juuri nyt saa toista ja se toinen tuntee samoin.

Ompa vaikea laittaa näin sanoiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi