Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään
Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.
Kommentit (267)
Onpas tosi ongelmallista. Annat lasten asua sinun omasta tahdostasi isänsä kanssa, joka on mielestäsi ihan paska isä eikä piittaa lasten turvallisuudesta, kun ei ilmoita sinulle kellonaikaa, jolloin tulla vaan saat mennä, kun "jaksat". Ei ole koskaan osannut ilmoittaa aikaa, josta "ilahtuisit"? No ei lie ihme, jos ei ilmoita aikaa. 10 -12 vuotiaat pärjäävät kyllä keskenään päivällä useamman tunnin ja entä jos ilmoittaisit heille ihan itse, milloin tulet. Taidat tykätä tehdä ongelman asiasta, joka ei oikeasti ole ongelma. Uhriudu nyt ihan huolella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis varmaan tehdä joku sopimus, että joka huomaa jälleen ap:n kirjoittelevan, niin kommentois heti että on kyseessä äitihullu, älkää jatkako, ei tule johtamaan mihinkään! Aloitukset on kyllä helppo huomata, niissä kerrotaan joka kerta että lapset asuvat isällään ja tapaaminen on ongelmallista.
Ja siihen on turha tuudittautua, että voi kirjoitella omasta elämästä ja perheestään ihan mitä tahansa, aina on joku tuttu joka lukee vauva.fi palstaa ja tunnistaa. Ei tarvitse olla kuin lapsen koulukaverin vanhempi.Toivoisinkin että joku hämeenlinnalainen tunnistaisi tämän perheen. Nyt jos koskaan tarvittaisiin lasua.
Kyllä! Viikon välein jos tänne palstalle jauhaa omaa perhe-elämää ja kertoo lasten teksitiviestisisällöt ja tarkat iät niin sehän loukkaa lasten yksityisyyttä ja pahasti! Samalla haukutaan isä.
Vierailija kirjoitti:
niin makaa kuin petaa kirjoitti:
Minkähän ikänen tää äitihullu on , arvioisin lapsien iästä päätellen että ainakin 30.Eiköhän olisi aika lopettaa sen äitin syyttely ja elää omannäköistä elämää ja oppia niistä virheistä joita oma äiti on hänen mukaansa tehnyt.Ei menneisyyttä voi loputtomasti syytellä .
50 v.
En ole vielä moneen vuoteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sinä et saa paljastaa täällä henkilökohtaisia asioita poikasi tervydestä ja diagnooseista, samoin miehesi äidin terveystiedot eivät kuulu tänne. Sinut ja lapsesi ja miehesi tunnistaa helposti ja sinä levittelet täällä heidän asioitaan. Lopeta heti!
Jokainen, joka miehen äidin tietää, tietää asian. Mitä taas tulee lapseemme, niin minusta masennusta lapsilla ei pidä salailla koska sitä tapahtuu ja ihmisten on syytä olla sellaisestakin ilmiöstä tietoisia. Ja koska näitä ei selvästikään lue saati kommentoi kukaan meidät tunteva, niin ihan sama.
ApKyllä lukee teidät tunteva. Koulussa kiusataan pienemmistäkin asioista kuin mummon skitsofreniasta, äidin sekoilusta ja lapsen masennuksesta. Sinä et saa kertoa lapsistasi mitään! He ovat viattomia sinun asioihisi, mutta sinä pilaat heidätkin! Lopeta heti!
Ei lue. Sellainen henkilö olisi jo bustannut kokeakseen yhteisön hurmahenkisen arvostuksen xd
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis varmaan tehdä joku sopimus, että joka huomaa jälleen ap:n kirjoittelevan, niin kommentois heti että on kyseessä äitihullu, älkää jatkako, ei tule johtamaan mihinkään! Aloitukset on kyllä helppo huomata, niissä kerrotaan joka kerta että lapset asuvat isällään ja tapaaminen on ongelmallista.
Ja siihen on turha tuudittautua, että voi kirjoitella omasta elämästä ja perheestään ihan mitä tahansa, aina on joku tuttu joka lukee vauva.fi palstaa ja tunnistaa. Ei tarvitse olla kuin lapsen koulukaverin vanhempi.Toivoisinkin että joku hämeenlinnalainen tunnistaisi tämän perheen. Nyt jos koskaan tarvittaisiin lasua.
Kyllä! Viikon välein jos tänne palstalle jauhaa omaa perhe-elämää ja kertoo lasten teksitiviestisisällöt ja tarkat iät niin sehän loukkaa lasten yksityisyyttä ja pahasti! Samalla haukutaan isä.
Eihän loukkaa, koska en kerro mitään tunnistettavia asioita. Ei minun asioistani tiedä, kuin sellaiset, jotka eivät joko palstaile tai eivät haluaisi satuttaa minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän loukkaa, koska en kerro mitään tunnistettavia asioita. Ei minun asioistani tiedä, kuin sellaiset, jotka eivät joko palstaile tai eivät haluaisi satuttaa minua.
Ap
Mutta sinä satutat lapsiasi ja heidän isäänsä kertomalla kaikkea netissä. Häpeä! Kyllä Hämeenlinnassa sinut tunnetaan ja koulussa tiedetään lapsesi. Älä jatka tätä julkista avautumista. Se on kunnianloukkausta lapsiasi ja vanhusäitiäsi ja eksääsi kohtaan. He voivat nostaa syytteen, minä ainakin tekisin niin.
.”Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti..., ”
Suomessa paljon lapsia kaipaavia ihmisiä. Miksi he ja tällaiset eivät kohtaa? Sääli lapsia. Ps. Ihan sama mikä on syy, niin AINA pitäisi ajatella lapsen etua, ei masentuneen tai muuten huonon vanhemman lähtökohtia 😡
Onko sinulla ystäviä, Ap. Onko heidän kanssaan yhtä vaikeaa tulla toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Joko kävit?
Joo, olin joskus 13.30 alkaen siellä. Nyt kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMutta sinä satutat lapsiasi ja heidän isäänsä kertomalla kaikkea netissä. Häpeä! Kyllä Hämeenlinnassa sinut tunnetaan ja koulussa tiedetään lapsesi. Älä jatka tätä julkista avautumista. Se on kunnianloukkausta lapsiasi ja vanhusäitiäsi ja eksääsi kohtaan. He voivat nostaa syytteen, minä ainakin tekisin niin.
En satuta, urpo. Miten voisin satuttaa, kun kellään ei ole hajuakaan, keistä on kyse?
Ap
Vierailija kirjoitti:
.”Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti..., ”
Suomessa paljon lapsia kaipaavia ihmisiä. Miksi he ja tällaiset eivät kohtaa? Sääli lapsia. Ps. Ihan sama mikä on syy, niin AINA pitäisi ajatella lapsen etua, ei masentuneen tai muuten huonon vanhemman lähtökohtia 😡
Tietenkin pitää ajatella ensin vanhempia, happinaamari jne. Jos tässä ei olisi nimenomaan minua ajatellen asioita järjestelty, en olisi voinut olla siellä tänään ja jos en siis olisi muuttanut pois ja siksi ollut siellä kaikki nämä vähän reilun 2 vuoden päivät, niin lasten kokemus äidistään (ja itsestään) olisi PALJON pahempi. Monia lapsia ei kuunnella kodeissaan, eikä vanhempi EDES tajua mikä hirviö ja väärintekijä ja epäreilu pska on lapselleen. Se traumatisoi lapsia paljon enemmän, kuin se, että sellainen vanhempi tiedostaa ettei kuuntele vaikka pitäisi ja siirtyy sivuun, kuten mä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ystäviä, Ap. Onko heidän kanssaan yhtä vaikeaa tulla toimeen?
Ei sellaista, joka olisi kuullut mitä haluan. Vain sellaisia, joille olen, mitä he haluavat. Tulen ihan hyvin toimeen, jos jaksan sitä.
Ap
Äidilläni oli tänään syntymäpäivä 😢 hän ei kuullut meistä sanaakaan 😢😢😢
Toivottavasti ei sure liikaa, koska en vain voi ottaa mitään yhteyttä. Enkä sanoa lapsille, että he ottaisivat, jos äidin esimerkki on riidellä mummin kanssa ja siis kieltäytyä soittamasta. Mietin kyllä, kertoisinko syntymäpäivästä lapsille, mutta he olisivat vain surullisia että on jotain riitaa, joten en kertonut. Koska riita on sen syy, joka ei kuuntele toista. Eli äitini.
Ap
En tiedä, haluanko ensi vuonna *tähän jääpuikkoja* onnitella *jääpuikot päättyvät* häntä, vaikka en olisikaan häneen suhteessa, jossa toista kuunnellaan tai millään, mitä hän sanoo, olisi mitään merkitystä, koska hän on itse syypää sihen, etten voi kuunnella häntä, enkä välittää hänen puheistaan yhtään mitään, ja syypää siihen, ettei hänen sanoilaan saa antaa olla mitään merkitystä itselle.
Haluaisin hänen ennemmin käsittävän tämän, koska mikä vattu se sellainen ihmissuhde on? Umpisurkea ja mielestäni turha (minulle siis) ja tarpeeton.
Ja koska se on ollut itselleni vahingollinen suhde, se on turhana myös sen takia jopa haitallinen.
Ap
Jos tämä tieto, ettei minun tarvitse huomioida äitini puheita olisi tullut tajuntaani vuosia sitten voisin varmaan onnitellkin. Mutta minusta ihmiset, jotka eivät välitä mistään, mitä toinen sanoo ja tarkoittaa, mutta pitävät silti yhteyttä varsinaisina epäystävinä, ovat kertakaikkiaan täysin hirveitä ihmisiä. En itse ainakaan haluaisi yhtäkään sellaista tuttua.
Ap
Ja siis lapsenahan minut on pakotettu onnittelemaan, jos en itse ole katsonut sitä aiheelliseksi nimenomaan sen takia, että äiti ei välittänyt minusta, eikä kuunnellut minua. Niin ei hän SILLOINKAAN älynnyt miettiä, että mitäpäs jos kuuntelisin lastani, että miksi tämä ei onnittele? Ei, vaan hän väkivaltaisesti pakotti minut ilahduttamaan itseään onnitteluilla (äitienpäivänä, eli pakotti menemään poimimaan itselleen kukkia), ettäs kehtasi. Miten kukaan sadistipaska”äiti” voi ilahtua lapsen pakottamisesta ja vihaavasta suhtautumisesta (= ei ottanut selvää, miksei onnitteluja tule. Oisko itsessä vikaa?), no sadistipska just voi.
Ehkä siksi on nytkin hiukan paha mieli ja vaikea suhtautua omista tunteista ja tarpeista kiinnipitämiseen rennosti ja ahdistumatta siitä, miten hän ei kestä MITÄÄN itseensä kohdistuvaa arvostelua.
Ap
Onneksi ei tarvitse kuin muistella hiukan äitini käytöstä, niin ei niin kauaa sureta kylmä kohtelu, jota häneen on pakko soveltaa, vaikka se onkin häntä kohtaan väärin, niin se on minua kohtaan oikein ja hän itse voisi tilanteen muuttaa ☺️ Opettelemalla kuuntelemaan lastaan. Että mitä mä sanon ja haluan.
Ap
Hän on itse ihan suoraan sanonut, että tietyt asiat, joita olen hänelle sanonut, että haluan (esim. että hän olisi pahoillaan loukattuaan minua), eivät kiinnosta häntä. Niin sen puoleen toivottavasti ei tosiaan toivo ja odotellut mitään synttärimuistamisia.
Ap
No onpas outo homma. Olet omien lastesi lastenvahti? Pitäkää vaan kiinni tapaamisoikeuksista ja kumpikin hoitaa lapset omalta osaltaan. Ei sinun tarvitse suostua edes omia lapsiasi hoitamaan miehesi mieliksi, jos kerran et halua.