Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään
Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joulupäivän episodistahan opimme sen, että sinä et ole kykenevä sopimaan mitään kellonaikaa seuraavalle päivälle, koska et koskaan tiedä, millä fiiliksillä heräät aamulla. Tämä on varmaan syynä siihen, miksi mies ei ehdottanut mitään aikaa, vaan jätti päätöksen sinulle. Sinähän se kuitenkin parhaiten omat olosi tiedät, että millaiseen kellonaikaan pystyt sitoutumaan ja millaiseen et.
Ei, vaan hän ei ole milloinkaan ehdottanut mitään aikaa, josta ilahtuisi.
ApNo mikä olisi sellainen kellonaika, josta ilahtuisit?
Ei vaan hän ilahtuisi. Hän ei ilahdu, vaan on silleen ”ihan sama”. Vihaan sellaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä taas sanon lapsille, että jos se, mitä minä sanon tai haluan ei kelpaa, niin ole sen kanssa, jolle kelpaat,"
Aikamoinen paradoksi. Sinä syytät äitiäsi siitä, että hän ei kuunnellut sinua ja antanut sinun tehdä niinkuin itse halusit vaatimatta sinulta yhtään mitään. Mutta kuitenkin sinun lastesi tulisi kuunnella _sinua_ ehdottomasti ja jos eivät, niin hylkäät heidät. Ok.
Ei vaan kärsin itsekin tuosta opetuksesta lasteni suhteen. Äitini mielestä lapsia ei vain tule kuunnella missään, koska sillä lailla nämä eläisivät kuulemma suunnilleen jonain huumenarkkeina viemäriverkostossa.
ApEthän sinäkään halua niitä lapsia kuunnella, kun haluat että jokainen asia mene just millilleen niin kuin SINÄ haluat.
Eihän se, että itse tulee kuulluksi (lähinnä itselleen olisi se tärkein) tarvitse olla ristiriidassa muiden tarpeiden kanssa. Ja myös, että jos se on, niin se ei saisi aiheuttaa ahdistusta. Jos siis asia ei toisia kuitenkaan tapa tai vaurioita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joulupäivän episodistahan opimme sen, että sinä et ole kykenevä sopimaan mitään kellonaikaa seuraavalle päivälle, koska et koskaan tiedä, millä fiiliksillä heräät aamulla. Tämä on varmaan syynä siihen, miksi mies ei ehdottanut mitään aikaa, vaan jätti päätöksen sinulle. Sinähän se kuitenkin parhaiten omat olosi tiedät, että millaiseen kellonaikaan pystyt sitoutumaan ja millaiseen et.
Ei vaan hän ilahtuisi. Hän ei ilahdu, vaan on silleen ”ihan sama”. Vihaan sellaista.
Ap
Miehesi on vastuussa lapsistanne suurimman osan, itsekin masentunut ja odotat hänen hyppivän riemusta, kun pyytää sinua omia lapsiasi katsomaan?
Huono kopio äitihullusta, ei kuulosta ollenkaan alkuperäisen kivikissaäidin kirjoitustyyliltä. 0/5, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä taas sanon lapsille, että jos se, mitä minä sanon tai haluan ei kelpaa, niin ole sen kanssa, jolle kelpaat,"
Aikamoinen paradoksi. Sinä syytät äitiäsi siitä, että hän ei kuunnellut sinua ja antanut sinun tehdä niinkuin itse halusit vaatimatta sinulta yhtään mitään. Mutta kuitenkin sinun lastesi tulisi kuunnella _sinua_ ehdottomasti ja jos eivät, niin hylkäät heidät. Ok.
Ei vaan kärsin itsekin tuosta opetuksesta lasteni suhteen. Äitini mielestä lapsia ei vain tule kuunnella missään, koska sillä lailla nämä eläisivät kuulemma suunnilleen jonain huumenarkkeina viemäriverkostossa.
ApEthän sinäkään halua niitä lapsia kuunnella, kun haluat että jokainen asia mene just millilleen niin kuin SINÄ haluat.
Osoitat minulle vain sen, miten et ymmärrä, mitä kokeneelle ihmiselle puhut ja luulet tietäväsi asiani ja ymmärtäneesi minut oikein. Sinä et osaa kuunnella traumatisoituneita ihmisiä, ja sinä purat vain ahdistuksesi lapsistani minuun, vaikka sinua ahdistaa lasteni tilanne oman mielikuvituksesi pohjalta, tietämättä mitään faktoja heidän voinnistaan, tunteistaan, olostaan jne. Taidat olla joku lapseton.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiehesi on vastuussa lapsistanne suurimman osan, itsekin masentunut ja odotat hänen hyppivän riemusta, kun pyytää sinua omia lapsiasi katsomaan?
No nimenomaan, itse ainakin ilahtuisin kovasti.
Ap
Viimeksi joulupäivänä oli hulluäidillä sama farssi päällä🤦🏻♀️
Sama kehä kiertää..
AP kertoo käyvänsä terapiassa. Terapiasta hyötyäkseen täytyy kuitenkin olla jonkinlaista korkeampaa ymmärryskykyä ja kykyä nähdä oma itsensä, itsestä erilliset ihmiset ja oman toimintansa seuraukset ja olla myös halua alkaa vaikuttaa niihin. AP:n kohdalla ei näytä olevan oikein mitään näistä, psyyken vaurio on niin syvällä. esim. skitsofreenikot ja vaikeat persoonallisuuspatologiat eivät hyödy mistään syvällisemmästä psykoterapiasta. Tällaisissa tapauksissa terapia on lähinnä arkisissa toiminnoissa kehittymistä, viestintätaitojen kehittämistä, rutiinien kehittämistä ja niissä pysymistä jne. Jos ei ole mitään kykyä itsekritiikkiin eikä itseanalyysiin, ei kukaan terapeutti niitä taitoja päähän voi istuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Taas yksi lisääntyneiden ihmisten riemutarina! Ostahan ap peili.
Osta äidilleni peili, hän se tässä se on, joka ei ole ajoissa sinne katsonut. Minä myönnän, että jos olisin tuntenut itseni paremmin en olisi a) lisääntynyt ja/tai b) valinnut tätä kyseistä miestä ainakaan. Ei siinä, että hänessä olisi vikaa ihmisenä, vaan minun lasteni isänä on enemmän kuin arvasinkaan ennakkoon.
Olisin halunnut tuntea itseni, mutta sen sijaan minun äitini pakotti kuuntelemaan vain itseään, eikä hän ikinä koskaan missään asiassa kuunnellut minua! Eli en pystynyt tuntemaan itseäni, vaikka minua eivät äidin mielipiteet kiinnostaneet! Mutta en minä sitä saanut valita! Hän ei kuunnellut minua ikinä, mutta naamioi sen siksi, ettei se ole tarpeellista! Vaikka o li han, aivan samoin voidaan nyt sanoa, ettei minunkaan tarvitse kuunnella lapsiani sitten! Sanokaa, jos äitini ei muka ole tähän syypää!
Ap
Jos äitisi on tosiaan ollut tuollainen, häntä ei kiinnosta, vaikka kostaisit lapsille. Jos ei kiinnostanut sinun (oman lapsensa) midlipide silloin, miksi kiinnostaisi lastenlasten mielipiteet yhtään sen enempää kuin sinun? Turhaan kostat lapsillesi. Niiden kanssa voisit saada jotain ainutlaatuista, johon äitisi ei liity, mutta jos sinuakaan ei kiinnosta, et ole äitiäsi parempi.
Elät ilmeisesti menneessä kiinni, mutta kukaan ihminen ei voi sinne aikakoneella matkustaa tai muuttaa yhtään mitään niin miksi velloa siellä? Paras kosto olisi unohtaa äitisi ja hänen tekonsa, silloin osoitat ettei niillä ole ollut vaikutusta sinuun. Nyt olet edelleen hänen vallassaan. Lopeta se.
Vierailija kirjoitti:
AP kertoo käyvänsä terapiassa. Terapiasta hyötyäkseen täytyy kuitenkin olla jonkinlaista korkeampaa ymmärryskykyä ja kykyä nähdä oma itsensä, itsestä erilliset ihmiset ja oman toimintansa seuraukset ja olla myös halua alkaa vaikuttaa niihin. AP:n kohdalla ei näytä olevan oikein mitään näistä, psyyken vaurio on niin syvällä. esim. skitsofreenikot ja vaikeat persoonallisuuspatologiat eivät hyödy mistään syvällisemmästä psykoterapiasta. Tällaisissa tapauksissa terapia on lähinnä arkisissa toiminnoissa kehittymistä, viestintätaitojen kehittämistä, rutiinien kehittämistä ja niissä pysymistä jne. Jos ei ole mitään kykyä itsekritiikkiin eikä itseanalyysiin, ei kukaan terapeutti niitä taitoja päähän voi istuttaa.
Minullahan on halua vaikuttaa niihin, sinä se tässä olet se maallikkourpo, joka tätä et pysty ymmärtämään, etkä näe. Mietin kovasti, mitkä asiat estävät sen, etten voi vaikuttaa niihin kiusaamatta itseäni, sillä kukaan ei tarvitse katsos äitiä, joka uhrautuu. Ja on siitä martyyrina. Muutenkin minusta on jtsekästä olettaa, että vanhempien pitää lapsia kasvattaessaan kärsiä näistä, niinpä uhrautuminen on no-no. Jos en haluaisi vaikuttaa asioihin, miksi ihmeessä kävisin terapiassa?
Minusta on edelleen ikävää, etteivät lapet voi asua minun kanssani, ja me kaikki voisimme siinä hyvin, mutta ei ole minun syytäni se.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sinä et saa paljastaa täällä henkilökohtaisia asioita poikasi tervydestä ja diagnooseista, samoin miehesi äidin terveystiedot eivät kuulu tänne. Sinut ja lapsesi ja miehesi tunnistaa helposti ja sinä levittelet täällä heidän asioitaan. Lopeta heti!
Jokainen, joka miehen äidin tietää, tietää asian. Mitä taas tulee lapseemme, niin minusta masennusta lapsilla ei pidä salailla koska sitä tapahtuu ja ihmisten on syytä olla sellaisestakin ilmiöstä tietoisia. Ja koska näitä ei selvästikään lue saati kommentoi kukaan meidät tunteva, niin ihan sama.
Ap
Kyllä lukee teidät tunteva. Koulussa kiusataan pienemmistäkin asioista kuin mummon skitsofreniasta, äidin sekoilusta ja lapsen masennuksesta. Sinä et saa kertoa lapsistasi mitään! He ovat viattomia sinun asioihisi, mutta sinä pilaat heidätkin! Lopeta heti!
Minkähän ikänen tää äitihullu on , arvioisin lapsien iästä päätellen että ainakin 30.Eiköhän olisi aika lopettaa sen äitin syyttely ja elää omannäköistä elämää ja oppia niistä virheistä joita oma äiti on hänen mukaansa tehnyt.Ei menneisyyttä voi loputtomasti syytellä .
Halu ymmärtää ja parantua on ihan eri kuin kyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Taas yksi lisääntyneiden ihmisten riemutarina! Ostahan ap peili.
Osta äidilleni peili, hän se tässä se on, joka ei ole ajoissa sinne katsonut. Minä myönnän, että jos olisin tuntenut itseni paremmin en olisi a) lisääntynyt ja/tai b) valinnut tätä kyseistä miestä ainakaan. Ei siinä, että hänessä olisi vikaa ihmisenä, vaan minun lasteni isänä on enemmän kuin arvasinkaan ennakkoon.
Olisin halunnut tuntea itseni, mutta sen sijaan minun äitini pakotti kuuntelemaan vain itseään, eikä hän ikinä koskaan missään asiassa kuunnellut minua! Eli en pystynyt tuntemaan itseäni, vaikka minua eivät äidin mielipiteet kiinnostaneet! Mutta en minä sitä saanut valita! Hän ei kuunnellut minua ikinä, mutta naamioi sen siksi, ettei se ole tarpeellista! Vaikka o li han, aivan samoin voidaan nyt sanoa, ettei minunkaan tarvitse kuunnella lapsiani sitten! Sanokaa, jos äitini ei muka ole tähän syypää!
ApJos äitisi on tosiaan ollut tuollainen, häntä ei kiinnosta, vaikka kostaisit lapsille. Jos ei kiinnostanut sinun (oman lapsensa) midlipide silloin, miksi kiinnostaisi lastenlasten mielipiteet yhtään sen enempää kuin sinun? Turhaan kostat lapsillesi. Niiden kanssa voisit saada jotain ainutlaatuista, johon äitisi ei liity, mutta jos sinuakaan ei kiinnosta, et ole äitiäsi parempi.
Elät ilmeisesti menneessä kiinni, mutta kukaan ihminen ei voi sinne aikakoneella matkustaa tai muuttaa yhtään mitään niin miksi velloa siellä? Paras kosto olisi unohtaa äitisi ja hänen tekonsa, silloin osoitat ettei niillä ole ollut vaikutusta sinuun. Nyt olet edelleen hänen vallassaan. Lopeta se.
En minä tässä äidilleni mitään kosta, vaan toimin vain hänen antamiensa mallien mukaan (tosin en 1:1:een, mutta vaihtoehtoista mallia minulla ei ole vaan ero syntyy siitä, että luovutan tms.) niin kauan kunnes tulen tietoiseksi siitä, mikä siinä, miten hän kohteli minua niin, että se satutti, oli väärin. Vasta viikon sisällä oivalsin, ettei hän koskaan kuunnellut minua, ja että hänen olisi pitänyt, ja sen puute on tehnyt elämästäni itselleni vierasta ja väärää. En minä ole tehnyt sellaisia valintoja, kuin halusin, vaan joita minun oli pakko tehdä jäljellä olevilla korteilla. Mutta minulla oli täysin toisenlaiset kortit, hän vei minulta niistä kaikki toivekorttini. Hän kavensi mahdollisuuteni. Minä tiesin niiden olevan edelleen olemassa, mutta en vain yltänyt niihin, koska HÄN esti sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miten hyvä tuo nyt on lapsille, etteivät tiedä kellonaikaa, koska äiti tulee. Lapset ovat 10 ja 12.
Ap
Ei nää lapset sua osaa kaivata. Ne tietää jo, että olet täysi tuuliviiri. Tulet jos tulet.
Pitäis varmaan tehdä joku sopimus, että joka huomaa jälleen ap:n kirjoittelevan, niin kommentois heti että on kyseessä äitihullu, älkää jatkako, ei tule johtamaan mihinkään! Aloitukset on kyllä helppo huomata, niissä kerrotaan joka kerta että lapset asuvat isällään ja tapaaminen on ongelmallista.
Ja siihen on turha tuudittautua, että voi kirjoitella omasta elämästä ja perheestään ihan mitä tahansa, aina on joku tuttu joka lukee vauva.fi palstaa ja tunnistaa. Ei tarvitse olla kuin lapsen koulukaverin vanhempi.
niin makaa kuin petaa kirjoitti:
Minkähän ikänen tää äitihullu on , arvioisin lapsien iästä päätellen että ainakin 30.Eiköhän olisi aika lopettaa sen äitin syyttely ja elää omannäköistä elämää ja oppia niistä virheistä joita oma äiti on hänen mukaansa tehnyt.Ei menneisyyttä voi loputtomasti syytellä .
50 v.
niin makaa kuin petaa kirjoitti:
Noin 45v. Mies on ainakin 10 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis varmaan tehdä joku sopimus, että joka huomaa jälleen ap:n kirjoittelevan, niin kommentois heti että on kyseessä äitihullu, älkää jatkako, ei tule johtamaan mihinkään! Aloitukset on kyllä helppo huomata, niissä kerrotaan joka kerta että lapset asuvat isällään ja tapaaminen on ongelmallista.
Ja siihen on turha tuudittautua, että voi kirjoitella omasta elämästä ja perheestään ihan mitä tahansa, aina on joku tuttu joka lukee vauva.fi palstaa ja tunnistaa. Ei tarvitse olla kuin lapsen koulukaverin vanhempi.
Toivoisinkin että joku hämeenlinnalainen tunnistaisi tämän perheen. Nyt jos koskaan tarvittaisiin lasua.
Ethän sinäkään halua niitä lapsia kuunnella, kun haluat että jokainen asia mene just millilleen niin kuin SINÄ haluat.