Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahat hoitajille- tolkuton vaatimus aiheuttaa palkkavihaa! Poliisi ja paloMIES sinnittelevät 2ke palkalla hoitajien kolmea tonnia vastaan!

Vierailija
03.01.2020 |

Ja kyllä poliisin ja palomiehen työt OVAT hoitajan työtä raskaampaa ja vaativampaa työtä. Hoitajien jäjetön palkkavaade tuntuu turhauttavalta monien raskaantyön raatajien ollessa iloisia ja tyytyväisiä huomattavasti näillä ahnehtijoilla jo olevaa palkkaa pienemmällä palkalla.
Nyt haetaan huomiota mutta haluavatko hoitajat todella ajaa kunnat konkurssiin ahneutensa vuoksi, erittäin naisvaltainen ala jolla on suuri uhriutumispotentiaali.

Kommentit (991)

Vierailija
361/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.

Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne

Vierailija
362/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.

Millisessa paikassa teit sairaanhoitajan työtä?

Isossa sairaalassa.

Ei kerro tarpeeksi. Tk- vai keskussairaala, osasto, poli, valvonta, dialyysi? Somaattinen vai psykiatrinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Th kirjoitti:

Minä olen opiskellut 4v AMK:ssa ja mieheni on käynyt amiksen. Tienaa tuplat minun palkasta. Joskus mietin että kannattiko opiskella juuri tämä ala vaikka työstäni tykkään...

Niin, koulutus ei ole mikään automaatio hyväpalkkaisiin tehtäviin.

Mutta siinä vaiheessa kun verrataan insinöörin ja sairaanhoitajan palkkoja, se onkin taas automaatio? :D

Myöntäkää nyt suoraan, että tämä johtuu siitä että insinöörillä on (todennäköisesti) munat ja sairaanhoitajalla ei... "kyllä MIES ansaitsee saada hyvän palkan MIEHEN työstä. Ei naisille tarvitse hoitamisesta maksaa, ne tekee sitä luonnostaan".

Ps. Tule meille katsomaan kun oletkin sydän-keuhkokonetta ja kerro kuinka luonnolliselta näyttää :D

Niin, kumpis on tehnyt sen sydän-keuhkokoneen? Sairaanhoitaja vai insinööri? Sille on syynsä, miksi insinöörit tienaa enemmän.

Tämä on hyvä kommentti. Jotkut hoitajat tuntuvat ajattelevan, että ne laitteet vaan tipahtavat sairaaloihin jostakin ilman, että kukaan on ne suunnitellut ja toteuttanut. Se, että sairaanhoitaja on opetettu käyttämään laitetta, ei tarkoita, että hän osaisi itse suunnitella ja toteuttaa laitteen.

Nyt muistan miksi niin moni insinööri vaikuttaa rasittavalta putkiaivolta.

Tiedätkö mitä? Kun ne koneet eivät siellä vaan itsekseen hoida sitä potilasta, vaan hoitajan pitää osata tarkkailla muutoksia ja reagoida niihin oikein. Ai niin mutta eihän sua edes kiinnosta sen vertaa että ottaisit selvää ja vaikka kysyisit mitä me teemme missäkin paikassa.

Mutta kun piin likiarvo ja massan suhde tilavuuteen nönnönnöö.

Olette te yksinkertaista väkeä. Hoitaja ei voi tarkkailla niitä muutoksia, jos sitä konetta ei ole olemassakaan.

Ei se sydän-keuhokokone niitä muutoksia tarkkaile, vaan kierrättää ja hävettää veren kehon ulkopuolella. Kukas nyt on yksinkertainen? Ekgn ja saturaatiomittarin taas on keksinyt lääkäri, ei insinööri.

Ollakseen uskottava, pitäisi tietää edes mistä puhuu.

Vierailija
364/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne

Juuri meinasin kysyä samaa. Iso sairaala. Ei kukaan vastaa noin.

Vierailija
365/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millisessa paikassa teit sairaanhoitajan työtä?

Isossa sairaalassa.

Hah! Tää trolli ei oo hetkeäkään tehnyt sh:n töitä. "isossa sairaalassa" ei kerro yhtään mtn. Isoja sairaaloita on esim monet kuntoutussairaalatkin ja niissä pelkissä osastoissa on huikeat erot. On myös eroa sillä millon on sh:n töitä tehnyt jne. Kukaan sh ei ikinä sanoisi että se työ on jtn muuta helpompaa koska sh tietäisi, että työn vaativuus ja raskaus sekä tietotaito on niin eri tasoa eri paikoissa. Enkä usko kenenkään hoitajan myöskään kutsuvan mitään toista duunia selkeästi vaativammaksi kun on joskus kokenut sen, kuinka toisen elämä on omissa käsissä ja pienikin virhe voi päättää toisen elämän. Sh ymmärtäisi eron henkisesti vaativan työn ja teknisesti vaativan työn välillä.

Tsiisus onneks oma insinööri ystäväni ymmärtää hoitajien tärkeyden. Hän kehittää hoitovälineitä työkseen ja btw hänen tiimiinsä kuuluu myös sh asiantuntija, koska tiimissä toimivilla insinööreillä ei ole mitään hoitotyön kokemusta.

Vierailija
366/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Th kirjoitti:

Minä olen opiskellut 4v AMK:ssa ja mieheni on käynyt amiksen. Tienaa tuplat minun palkasta. Joskus mietin että kannattiko opiskella juuri tämä ala vaikka työstäni tykkään...

Mutta siinä vaiheessa kun verrataan insinöörin ja sairaanhoitajan palkkoja, se onkin taas automaatio? :D

Myöntäkää nyt suoraan, että tämä johtuu siitä että insinöörillä on (todennäköisesti) munat ja sairaanhoitajalla ei... "kyllä MIES ansaitsee saada hyvän palkan MIEHEN työstä. Ei naisille tarvitse hoitamisesta maksaa, ne tekee sitä luonnostaan".

Ps. Tule meille katsomaan kun oletkin sydän-keuhkokonetta ja kerro kuinka luonnolliselta näyttää :D

Niin, kumpis on tehnyt sen sydän-keuhkokoneen? Sairaanhoitaja vai insinööri? Sille on syynsä, miksi insinöörit tienaa enemmän.

Tämä on hyvä kommentti. Jotkut hoitajat tuntuvat ajattelevan, että ne laitteet vaan tipahtavat sairaaloihin jostakin ilman, että kukaan on ne suunnitellut ja toteuttanut. Se, että sairaanhoitaja on opetettu käyttämään laitetta, ei tarkoita, että hän osaisi itse suunnitella ja toteuttaa laitteen.

Tiedätkö mitä? Kun ne koneet eivät siellä vaan itsekseen hoida sitä potilasta, vaan hoitajan pitää osata tarkkailla muutoksia ja reagoida niihin oikein. Ai niin mutta eihän sua edes kiinnosta sen vertaa että ottaisit selvää ja vaikka kysyisit mitä me teemme missäkin paikassa.

Olette te yksinkertaista väkeä. Hoitaja ei voi tarkkailla niitä muutoksia, jos sitä konetta ei ole olemassakaan.

Selvä. Tilaa kone kämpillesi ja tunge omaisesi koneeseen ja hoida itse.

Perusta itse firma jossa valvot ko. konetta ja veloitat siitä 130€ tunti. Saat maksaa itsellesi mitä haluat.

Etkö saanut opiskeluaikana pil lua vai miksi olet niin fiksoitunut tähän aiheeseen?

Vastasin kommenttiin, onko se rikos keskustelupalstalla?

Unohdin laittaa "eri", pahoittelut siitä...

Ei. Onko sittemmin lohjennut? Muistathan ettet tule sitten julkiselle hoitoon vaan viet äitisi ja lapsesi yksityissairaalaan koska julkisella vaan kulutetaan yksityissektorin varoja.

Ootko tarjoomassa vai miksi kyselet? Ilmeisesti maksaa kuitenkin?

Enemmän siitäkin saisi kuin tästä hommasta.

Vierailija
367/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.

Vierailija
368/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ vaativaa. Heheheee

Näitä amk- inssejä koulutetaan joka puskassa ja kirkonkylässä ja ryhmät ei tule täyteen, joten niihin otetaan ketä vaan. Ja koulutus järjestetään mahdollisimman halvalla ja vähällä vaivalla. Tunnen monta idioottia, jotka eivät kykene suunnilleen edes kengännauhojaan solmimaan, mutta smk- insinööriksi ovat lähteneet opiskelemaan.

Vierailija
369/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.

Joo kyllä kyllä. TOTTAKAI. Yes, aivan varmasti.

🤣🤣👍👍👍😀😀😀👍👍👍😀😀😀🤣🤣😁

Vierailija
370/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten insinööri voi kehittää mitään tarpeellista laitetta hoitoon ilman jotakuta hoitoja tai lääkäriä joka osaa kertoa mitä tarvitaan?

Käytännössähän se menee niin, että insinöörille kerrotaan mille on tarvetta ja insinöörin tehtävä on ratkaista miten sellainen väline saadaan tehtyä.

Vierailija
371/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ vaativaa. Heheheee

Näitä amk- inssejä koulutetaan joka puskassa ja kirkonkylässä ja ryhmät ei tule täyteen, joten niihin otetaan ketä vaan. Ja koulutus järjestetään mahdollisimman halvalla ja vähällä vaivalla. Tunnen monta idioottia, jotka eivät kykene suunnilleen edes kengännauhojaan solmimaan, mutta smk- insinööriksi ovat lähteneet opiskelemaan.

Et ehkä ole kuullut, mutta kaikkia inssejä ei kouluteta kirkonkylissä. Jos mietit alanvaihtoa, käy kokeilemassa, pääsetkö sisään. Ehkä et pystyisi siellä itsekään muuhun kuin kengännauhojen solmimiseen.

Vierailija
372/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Th kirjoitti:

Selvä. Tilaa kone kämpillesi ja tunge omaisesi koneeseen ja hoida itse.

Perusta itse firma jossa valvot ko. konetta ja veloitat siitä 130€ tunti. Saat maksaa itsellesi mitä haluat.

Kun et ilmeisesti tiedä, niin kerrottakoon että sydän-keuhkokonetta käytetään avosydänkirurgiassa. Yksityisellä ei voida kyseisen laisia toimenpiteitä tehdä, sillä yksityisillä sairaaloilla ei ole tehohoitomahdollisuutta, jota kuvatun lainen toimenpide vaatii. Yksityiset voivat harjoittaa vain hyvin rajatusti elektiivistä kirurgia ja erikoisalat ovat akselilla ortopedia ja plastiikkakirurgia, pienet gastron toimenpiteet ja pienet gynekologiset leikkaukset. Potilasmateriaali on suhteellisen tervettä ja leikkausindikaatio elämän laadun parantaminen - ei hengen pelastaminen.

Koska talossa ei ole 24/7 leikkauspäivystystä, tehomahdollisuutta, eikä jatkuvasti anestesialääkäriä, akuutti päivystyksellinen kirururgia, traumatologia, kardio ja thoraxkirurgia, isot gastrol toimenpiteet, syöpäkirurgia, synnytykset ym. eivät ole hoidettavissa yksityisellä, vaikka yrittäjä kuinka haluaisi. Niitä tarvitessaan potilas hoidetaan aina päivystävässä sairaalassa. Sellaista yrittäjää ei ole, jolla olisi varaa pyörittää sairaalaansa tarvittavalla kaliberillä, että ko. toimenpiteet olisivat mahdollisia. Eikä Suomessa paljoa sellaisia asiakkaitakaan, joilla olisi rahaa kustantaa omasta pussistaan avosydänleikkaus ja tehohoito.

Jos kaikki hoitajat noudattaisivat neuvovasi, alkaisi taas uusi itku kun julkisella ei saa hoitoa ja yksityisellä on niin kallista. Päästään kohta Amerikan malliin, jossa vain hyväksyisinpä on varaa hoitaa itseään.

Vierailija
373/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lähdit sairaanhoitajan hommista, kun et pärjännyt niissä, ja lähdit helpompiin insinöörin hommiin?

Vierailija
374/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten insinööri voi kehittää mitään tarpeellista laitetta hoitoon ilman jotakuta hoitoja tai lääkäriä joka osaa kertoa mitä tarvitaan?

Käytännössähän se menee niin, että insinöörille kerrotaan mille on tarvetta ja insinöörin tehtävä on ratkaista miten sellainen väline saadaan tehtyä.

Mutta hoitohenkilöstö ei pysty toteuttamaan sitä laitetta teknisesti. Siinä on se ero.

Vierailija
375/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lähdit sairaanhoitajan hommista, kun et pärjännyt niissä, ja lähdit helpompiin insinöörin hommiin?

Olet nolo.

Vierailija
376/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tämän ketjun kommenttien perusteella hoitoalalle tiukkaa soveltuvuuskoetta.

Vierailija
377/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hoitohenkilöstö ei pysty toteuttamaan sitä laitetta teknisesti. Siinä on se ero.

Ei tietenkään pysty. Kuka niin luulee? Pitäisikö pystyä/haluta? Missä välissä ne omat työt tehtäisiin jos pitäisi vielä jotain apparaatteja suunnitella? Ihan kuin nelivuotiaan jankutusta.

Vierailija
378/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja edelleen se insinööri ei tiedä mitä suunnitella eikä osaa hyödyntää sitä suunnittelemaansa hoitajan tavoin. Eli molempia tarvitaan eikö?

Btw. Hoitajat on tehneet töitään ennen noita helpottavia laitteitakin. Mutta insinöörit eivät ole voineet tehdä niitä hoitolaitteita ilman hoitohenkilökuntaa.

Vierailija
379/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tämän ketjun kommenttien perusteella hoitoalalle tiukkaa soveltuvuuskoetta.

Varmaan valitsisit ne nöyrimmät sylkykupit jotka eivät tarvitse unta tai ruokaa+asuntoa, perhettä tai vessataukoja ja joilla on k u t s u m u s. Joku kestokatetrilla varustettu piripää?

Vierailija
380/991 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä ottaa selvää onko helpompi päästä opiskelemaan nykyään hoitoalalle vai insinööriksi.

Hoitoalalla on soveltuvuuskokeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän