Mistä rahat hoitajille- tolkuton vaatimus aiheuttaa palkkavihaa! Poliisi ja paloMIES sinnittelevät 2ke palkalla hoitajien kolmea tonnia vastaan!
Ja kyllä poliisin ja palomiehen työt OVAT hoitajan työtä raskaampaa ja vaativampaa työtä. Hoitajien jäjetön palkkavaade tuntuu turhauttavalta monien raskaantyön raatajien ollessa iloisia ja tyytyväisiä huomattavasti näillä ahnehtijoilla jo olevaa palkkaa pienemmällä palkalla.
Nyt haetaan huomiota mutta haluavatko hoitajat todella ajaa kunnat konkurssiin ahneutensa vuoksi, erittäin naisvaltainen ala jolla on suuri uhriutumispotentiaali.
Kommentit (991)
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja korviani myöten kyllästynyt kuulemaan valituksia hoitajien ahneudesta. Tervetuloa filippiiniläiset ja muutkin hoitamaan suomalaisia, minä vaihdan syksyllä toiselle alalle.
Kiinnostaa tietää mille alalle vaihdat? Itse aikoinaan hoitoalalla työskennelleenä tunnen alan todellisuuden joten ymmärrän sinua hyvin.
Heh. Toivottavasti nämä "pillerinkiikuttajista" ulisijat sun muut setämiehet eivät ikinä vanhene tai muuten ole hoitajien palveluiden tarpeessa. Koska jos näissä yhtään on miestä, niin siinä vaiheessa kyllä itse vaihtavat vaippansa, hoitavat painehaavansa, katetroivat kusensa, annostelevat lääkkeensä ja ottavat verikokeensa. Jos ei siitä kerran kenellekään kuulu palkkaa maksaa ja se on niin helppoa että keneltä tahansa onnistuu, niin antaa mennä sitten vaan. Kerrassaan hulvatonta kun rutina turhista ja toimettomista hoitajista taukoaa vain silloin kun hoitajat ovat lakossa/ylityökiellossa, jolloin se vaihtuu rutinaksi siitä, että nyt ei mikään toimi, ihmiset kuolee ja maailmanloppu tulee.
Olen myös sairaanhoitaja, joka nosti kytkintä. En palkan vuoksi, vaan siksi, ettei työ tuntunut mielekkäältä kaiken kiireen ja työyhteisöongelmien keskellä. Kuulostaa ehkä heppoiselta syyltä alanvaihtoon, mutta kyllä työhönsä pitää olla tyytyväinen, ihan oman jaksamisen vuoksi.
Nykyään, kun olen jo jonkin verran päässyt tutustumaan labrahoitajan työnkuvaan (josta suurinpiirtein sama palkka luvassa), ihan äimistyin, kun tajusin että kuinka paljon henkisesti ja fyysisesti helpommalla sen saman palkan voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kuin se että kaikki hoitajat Suomessa kieltäytyy vaihtamassa vuoroja tai tekemästä ylitöitä viikon ajan, niin Suomi on polvillaan......
Lapset, vanhukset ja pienituloiset korkeintaan. Mutta en ihmettelisi, vaikka hoitajanaiset noiden ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin lähtisivät palkka-ahneuksissaan vaarantamaan.
Perustelepa miten vaarannetaan kenenkään turvallisuutta tekemällä oman työvuoronsa? Siis se mihin on palkattu ja jonka mukaan maksetaan palkkaa.
Vain työvuoron, ei enempää eikä vähempää. Ei vaihdeta vuoroja lennosta, tehdään vain työvuorolistan mukainen vuoro.
Ei kai se voi yksittäisen työntekijän vika olla, ettei väkeä ole tarpeeksi tai että työtä on liikaa ja hommia ei ehdi tehdä työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita kuin se että kaikki hoitajat Suomessa kieltäytyy vaihtamassa vuoroja tai tekemästä ylitöitä viikon ajan, niin Suomi on polvillaan......
Ette te semmoisiin pysty. Toisekseen hoitajia saa aina ja niitä riittää. Lääkäreitä ei. Lääkärille pitää maksaa paljon, että tulee töihin ja vielä enemmän että pysyy.
Tuttavalääkäri sanoi että nämä hoitajien palkankorotusvaatimukset eivät mene läpi, ei kuuna päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te semmoisiin pysty. Toisekseen hoitajia saa aina ja niitä riittää. Lääkäreitä ei. Lääkärille pitää maksaa paljon, että tulee töihin ja vielä enemmän että pysyy.
Tervetuloa todellisuuteen!
Ainakaan pk-seudulla ei kaikkiin paikkoihin ole edes hakijoita. Aikaisemmin tämä ongelma koski lähinnä perusterveydenhuoltoa. Nyt hakijoita ei välttämättä ole edes HUS:iin. Sijaisuuksiin nolla ja vakipaikkoihin korkeintaan kourallinen (joista kaikki eivät kykeneviä ko.tehtävään) monin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavalääkäri sanoi että nämä hoitajien palkankorotusvaatimukset eivät mene läpi, ei kuuna päivänä.
Sehän nyt on ihan päivän selvä asia. Piikki-iitat, Pilleri-tiinat ja muut pillerin kiikuttajat ovat vajaapäisiä, ahneita ja tyhmyydellään vasemman jalan saappaisiin verrattavia turhasta rutisijoita. Ainoa mitä noille kitisijöille pitäisi antaa, on remmillä perseelle niin että läiske käy, oppisivat olemaan ja kitisemättä.
Jaa. Isäni on palomies, äitini hoitaja. Isän mielestä hoitajien työ on rankempaa ja ansaitsisivat enemmän palkkaa. Äitini rakastaa työtään, eli ei ole siitä koskaan valittanut. Isäni sen sijaan vihasi ammattiaan ainakin viimeiset 20 vuotta ennen eläköitymistään.
Palomiehen peruspalkka on noin 2000 e, mutta siihen tulee lisinä päälle noin tonni kuussa.
Olen ollut palkkaani tyytyväinen sairaanhoitajana. Peruspalkka 2500, johon kokemuslisiä 200 euroa. Vuorolisiä keskimäärin noin 400 euroa/kk. Kokonaispalkka 3100 euoa, 3,5 vuoden koulutuksella on minulle ja perheelleni ollut riittävä. Työaika-autonomiassa olisi kehittämisen varaa ym työyhteisön toimintaan ja tasavertaisuuteen liittyvissä seikoissa. Työtä olen tehnyt ns perustyössä, toki erikoissairaanhoidon puolella. Meillä ei ole pulaa työntekijöistä, vaan heitä olisi kyllä, jos haluttaisiin ottaa.
Joo joo se 40 000 vuodessa on huomattavasti helpommin saavutettu noilla aloilla ja vähemmällä vaaralla kuin monissa muissa töissä. Riippumatta mistään varmaan lähemmäs arviostani josta kilahdit.