Mistä rahat hoitajille- tolkuton vaatimus aiheuttaa palkkavihaa! Poliisi ja paloMIES sinnittelevät 2ke palkalla hoitajien kolmea tonnia vastaan!
Ja kyllä poliisin ja palomiehen työt OVAT hoitajan työtä raskaampaa ja vaativampaa työtä. Hoitajien jäjetön palkkavaade tuntuu turhauttavalta monien raskaantyön raatajien ollessa iloisia ja tyytyväisiä huomattavasti näillä ahnehtijoilla jo olevaa palkkaa pienemmällä palkalla.
Nyt haetaan huomiota mutta haluavatko hoitajat todella ajaa kunnat konkurssiin ahneutensa vuoksi, erittäin naisvaltainen ala jolla on suuri uhriutumispotentiaali.
Kommentit (991)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tämän ketjun kommenttien perusteella hoitoalalle tiukkaa soveltuvuuskoetta.
Se olis todella hyvä. Ei pelkästään tämän ketjun perusteella vaan siksi että siellä työskentelisit vain ne kotka oikeasti siellä pärjäisivät. Pitää olla hyvä stressinsieto kyky, Tarvitaan matemaattista taitoa, pitää osata ymmärtää asioita laaja-alaisesti, ptää olla hyvät vuorovaikutustaidot Ja tulla toimeen ihmisten kanssa. Lisäksi lisään tähän ns. ”Paksunahkaisuuden” kaiken varalta.
Jokaiselle alalle on varmaan olemassa ihannetyyppi joka on kuin tehtaassa tehty juuri tätä alaa varten. Valitettavasti näitä on varmaan murto-osa kunkin ammatin harjoittajista.
Kyseessä on kuitenkin häthätää keskinkertaisesti palkattu, usein fyysisesti ja henkisesti kuluttava ja henkilöstömitoitukseltaan aliresurssoitu ala. Mistä löydät juuri noita superpaineenkestäviä matikkaneroja hoitajiksi ja saat vielä pysymään alalla?
Matikkaneroja ei tarvita. Kai tämä nyt on selvää? Superpaineenkestoa ei tarvita hoitajana. Keskinkertaiset ominaisuudet riittää. Sama kuin sanoisi että vartijana pitää osata tutkia rikoksia ja sen mukaan tulee myös maksaa palkkaa.
Oletko hoitoalalla?
Ja Kuka puhuu matikkanerosta? Oikeesti pitää osata laskea, kukaan joka ei osaa matikkaa kuin välttävästi ei kannata alalle hakeutua. Työ on henkisesti stressaavaa, joten hyvä paineensietokyky ja oikeesti lukemisen ymmärrystä tarvitaan. Noin yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten insinööri voi kehittää mitään tarpeellista laitetta hoitoon ilman jotakuta hoitoja tai lääkäriä joka osaa kertoa mitä tarvitaan?
Käytännössähän se menee niin, että insinöörille kerrotaan mille on tarvetta ja insinöörin tehtävä on ratkaista miten sellainen väline saadaan tehtyä.
Mutta hoitohenkilöstö ei pysty toteuttamaan sitä laitetta teknisesti. Siinä on se ero.
Ei tietenkään pysty. Kuka niin luulee? Pitäisikö pystyä/haluta? Missä välissä ne omat työt tehtäisiin jos pitäisi vielä jotain apparaatteja suunnitella? Ihan kuin nelivuotiaan jankutusta.
Ihan uhmaikäisen pikkulapsen tasolla tämä kommentointisi näyttää olevan. Hyvä, että tunnistat ongelman.
Kuvailit juuri itsesi. Arvon insinööri amk kertoi suurena uutisena että hoitohenkilöstö ei osaa suunnitella laitteita. Kyllä tuon uutisarvoa voi jo vähän ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.
Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne
Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.
Insinöörien kouluttajana voin kertoa, että meille tulee joka vuosi sairaanhoitajia. Motivoitunutta porukkaa, jolla on selkeitä tavoitteita, miten käyttävät työelämässä hyödyksi näiden kahden alan osaamisen.
Mikä on insinöörien kouluttaja? Miten se eroaa opettajasta?
Siinäpä sitä onkin hoitsulle älyllinen pähkinä purtavaksi.
No katsos kun kouluttajaksi voi sanoa ketä vaan, mutta opettaja on opettajaksi kouluttautunut henkilö. Toi insinöörien koulutus on niin helppoa, että sitä nyt voi tehdä kuka vaan. Muissa ammateissa vaaditaan substanssiosaamisen lisäksi opettajan pätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tämän ketjun kommenttien perusteella hoitoalalle tiukkaa soveltuvuuskoetta.
Se olis todella hyvä. Ei pelkästään tämän ketjun perusteella vaan siksi että siellä työskentelisit vain ne kotka oikeasti siellä pärjäisivät. Pitää olla hyvä stressinsieto kyky, Tarvitaan matemaattista taitoa, pitää osata ymmärtää asioita laaja-alaisesti, ptää olla hyvät vuorovaikutustaidot Ja tulla toimeen ihmisten kanssa. Lisäksi lisään tähän ns. ”Paksunahkaisuuden” kaiken varalta.
Jokaiselle alalle on varmaan olemassa ihannetyyppi joka on kuin tehtaassa tehty juuri tätä alaa varten. Valitettavasti näitä on varmaan murto-osa kunkin ammatin harjoittajista.
Kyseessä on kuitenkin häthätää keskinkertaisesti palkattu, usein fyysisesti ja henkisesti kuluttava ja henkilöstömitoitukseltaan aliresurssoitu ala. Mistä löydät juuri noita superpaineenkestäviä matikkaneroja hoitajiksi ja saat vielä pysymään alalla?
Sanopa muuta.. ei niitä varmaan ole. Kannattaa lopettaa koko hoitajakoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sairaanhoitajatutkinto ja olen tehnyt monta vuotta töitä sairaanhoitajan töitä. Minulla on myös insinööritutkinto. Kun vertaan näiden kahden alan koulutusta, niitä ei mitenkään voi vetää samalle viivalle. Teknisen alan koulutus ja insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa.
Eli lähdit sairaanhoitajan hommista, kun et pärjännyt niissä, ja lähdit helpompiin insinöörin hommiin?
Kysymys joka sisältää olettamuksen on vähän yksinkertaisen ihmisen keino vittuilla.
Kateellinen se on, kun ei itsellä ole rahkeita samaan.
Kateus, tuo naisvaltaisten alojen syöpä. Olen naisvaltaisella alalla jossa jokainen on neuvotellut oman palkkansa. Miehenä minä tienaan vähemmän kuin muut, mutta olen neuvotellut itselleni vähän vastuuta ja vain yksinkertaiset tehtävät, koska ei voisi vähempää kiinnostaa ylimääräinen raha tai vastuu. Lyhyt työpäivä ja aikaa nauttia elämästä pitävät minut onnellisena. Sitten nämä naiset ovat oikeasti sodassa keskenään kun vahtaavat toistensa tekemisiä ja puukottavat toisiaan selkään minkä ehtivät. Saan mukavana ja rauhallisena miehenä näitä vuodatuksia kuunnella päivästä toiseen, ja en voi kuin ihmetellä, kuinka elämän isoin asia voi olla se että toinen tienaa enemmän. Sääli on päälimmäisenä mielessä kun katselen tuota toimintaa. Sama näkyy tässä, mutta vain suuremmassa mittakaavassa. Varmaankin some ja älytön statuksentavoittelu lietsoo tätä ilmiötä. Ei varmaankaan kaikkialla ole tätä, mutta nämä ovatkin vain minun kokemuksia. Huvittavinta tästä tekee sen, että kun minä olen silminnähden tyytyväinen elämään (tätä työpaikan ilmiötä lukuunottamatta), niin minun luullaan tienaavan hyvin ja minullekkin ollaan kateellisia. Huumorilla kun tämän ottaa, niin onhan tässä hyviäkin puolia.
Hoito- ja kasvatusalalla on juuri se vikana, että teet työsi kuinka loistavasti tahansa tai kehität itseäsi vapaaehtoisesti kuinka paljon tahansa niin palkassa se ei näy. Henkilökohtainen lisä voi olla 70-100e kuukaudessa kun samaa palkkaa tienaavalla miesvaltaisella alalla hk-lisä voi olla 200-400e ja palkassa huomioidaan kaikki omaehtoiset koulutukset ja hyvä työnjälki. Puhumattakaan yksityisen puolen lisistä. Miesvaltaisilla aloilla ei tulisi kuuloonkaan että työntekijä kouluttautuu omalla ajalla ja omalla rahalla. Se on aina työajalla ja työnantaja kustantaa ja kouluttautuminen nostaa palkkaa.
Tähän kun päästään hoito- ja kasvatusaloilla niin palkka on niin kin pitääkin. Pienuus ei haittaa jos saa oikeudenmukaiset lisät. Myös työkokemuslisä on onneton. Maksimi on 8% peruspalkasta, olet sitten tehnyt töitä 10 tai 30 vuotta ja hoidat työsi siinä hyvin tai huonosti niin enempää et saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten insinööri voi kehittää mitään tarpeellista laitetta hoitoon ilman jotakuta hoitoja tai lääkäriä joka osaa kertoa mitä tarvitaan?
Käytännössähän se menee niin, että insinöörille kerrotaan mille on tarvetta ja insinöörin tehtävä on ratkaista miten sellainen väline saadaan tehtyä.
Mutta hoitohenkilöstö ei pysty toteuttamaan sitä laitetta teknisesti. Siinä on se ero.
Ei tietenkään pysty. Kuka niin luulee? Pitäisikö pystyä/haluta? Missä välissä ne omat työt tehtäisiin jos pitäisi vielä jotain apparaatteja suunnitella? Ihan kuin nelivuotiaan jankutusta.
Ihan uhmaikäisen pikkulapsen tasolla tämä kommentointisi näyttää olevan. Hyvä, että tunnistat ongelman.
Kuvailit juuri itsesi. Arvon insinööri amk kertoi suurena uutisena että hoitohenkilöstö ei osaa suunnitella laitteita. Kyllä tuon uutisarvoa voi jo vähän ihmetellä.
Olen huolissani. Miten olet voinut päätyä hoitajaksi, kun et osaa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lähdit sairaanhoitajan hommista, kun et pärjännyt niissä, ja lähdit helpompiin insinöörin hommiin?
Kysymys joka sisältää olettamuksen on vähän yksinkertaisen ihmisen keino vittuilla.
Kateellinen se on, kun ei itsellä ole rahkeita samaan.
Kateus, tuo naisvaltaisten alojen syöpä. Olen naisvaltaisella alalla jossa jokainen on neuvotellut oman palkkansa. Miehenä minä tienaan vähemmän kuin muut, mutta olen neuvotellut itselleni vähän vastuuta ja vain yksinkertaiset tehtävät, koska ei voisi vähempää kiinnostaa ylimääräinen raha tai vastuu. Lyhyt työpäivä ja aikaa nauttia elämästä pitävät minut onnellisena. Sitten nämä naiset ovat oikeasti sodassa keskenään kun vahtaavat toistensa tekemisiä ja puukottavat toisiaan selkään minkä ehtivät. Saan mukavana ja rauhallisena miehenä näitä vuodatuksia kuunnella päivästä toiseen, ja en voi kuin ihmetellä, kuinka elämän isoin asia voi olla se että toinen tienaa enemmän. Sääli on päälimmäisenä mielessä kun katselen tuota toimintaa. Sama näkyy tässä, mutta vain suuremmassa mittakaavassa. Varmaankin some ja älytön statuksentavoittelu lietsoo tätä ilmiötä. Ei varmaankaan kaikkialla ole tätä, mutta nämä ovatkin vain minun kokemuksia. Huvittavinta tästä tekee sen, että kun minä olen silminnähden tyytyväinen elämään (tätä työpaikan ilmiötä lukuunottamatta), niin minun luullaan tienaavan hyvin ja minullekkin ollaan kateellisia. Huumorilla kun tämän ottaa, niin onhan tässä hyviäkin puolia.
Kiitos, että kirjoitit tämän. Sinun asenteestasi voisi moni ottaa oppia.
Suomessa ei kukaan tarvitse palkankorotusta. Jos jonkun on tultava toimeen 1500 eurolla kuussa, ei kukaan muukaan tarvitse yhtään enempää, eikä ainakaan palkankorotusta. Maapallo tuhoutuu parhaillaan juuri ihmisen ahneuden takia ja juuri rahan himo aiheuttaa koko pallon tuhoutumisen enemmin kuin arvaatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani. Miten olet voinut päätyä hoitajaksi, kun et osaa edes lukea.
Tuossa ylhäällä on ketju jossa näkyvät lainaukset. En tiedä näetkö tekstin toisin kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja korvat heiluu. Ei tätä usko kukaan. Ei sulla ole kumpaakaan koulutusta, amis- jonne
Sille en voi mitään, jos et usko, että Suomessa on muitakin sairaanhoitajan ja insinööritutkinnon suorittaneita kuin pelkästään minä.
Insinöörien kouluttajana voin kertoa, että meille tulee joka vuosi sairaanhoitajia. Motivoitunutta porukkaa, jolla on selkeitä tavoitteita, miten käyttävät työelämässä hyödyksi näiden kahden alan osaamisen.
Mikä on insinöörien kouluttaja? Miten se eroaa opettajasta?
Siinäpä sitä onkin hoitsulle älyllinen pähkinä purtavaksi.
No katsos kun kouluttajaksi voi sanoa ketä vaan, mutta opettaja on opettajaksi kouluttautunut henkilö. Toi insinöörien koulutus on niin helppoa, että sitä nyt voi tehdä kuka vaan. Muissa ammateissa vaaditaan substanssiosaamisen lisäksi opettajan pätevyys.
Täällä on kyllä todella urpoa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matikkaneroja ei tarvita. Kai tämä nyt on selvää? Superpaineenkestoa ei tarvita hoitajana. Keskinkertaiset ominaisuudet riittää. Sama kuin sanoisi että vartijana pitää osata tutkia rikoksia ja sen mukaan tulee myös maksaa palkkaa.
Oletko hoitoalalla?
Ja Kuka puhuu matikkanerosta? Oikeesti pitää osata laskea, kukaan joka ei osaa matikkaa kuin välttävästi ei kannata alalle hakeutua. Työ on henkisesti stressaavaa, joten hyvä paineensietokyky ja oikeesti lukemisen ymmärrystä tarvitaan. Noin yleisesti.
Normaalit taidot riittävät. Jos on työssä välttävä, ei kannata tehdä sitä työtä. Paineensietokykyä tarvitaan monessa ammatissa, eikä tämä ole poikkeus, mutta ei mikään erityinenkään. Jos työ tuntuu liian kuormittavalta, kannattaa vaihtaa työpaikkaa, sama joka ainoalla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä viha hióitajia kohtaan oikein kumpuaa?
Ylimielisestä käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä, kenen?
Jos alanvaihtoa miettii ja ohjelmointi kiinnostaa, kannattaa testata jo ennen hakua omaa kiinnostusta ja teknistä älyä täällä: https://ohjelmointi-20.mooc.fi/
Niiden hoitsujen, jotka pitävät insinöörikoulutusta lasten leikkinä, on hyvä tietää, että tuo on alkeistasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä, kenen?
Tarvitseeko tuota edes kysyä. Tällä palstalla kommentoivat hoitajat pilaavat kaikkien maineen.
En käsitä, miten 3000 euron bruttopalkalla ei tule maakunnissa toimeen. Sen taas ymmärrän, että Helsingissä se tekee tiukkaa ja sinne pitäisi palkankorotukset keskittää. Kaikille ei rahaa riitä, vaikka se mukavaa olisikin.
Vierailija kirjoitti:
tuntuva palkan ALENNUS nyt näille! Koko ajan uutisia miten ei vanhuksia hoideta ja kuinka paskaa oikeasti hoito on ja nämä ovat käsi pitkällä kiristämässä hallitusta. Näytön paikka feministihallitukselle että osataanko olla tasapuolisia kyllä nyt koska sama korotus tulee sitten myös miesaloille. Moni muistaa vielä rinteen kohtalon jossa näennäisesti postilakon varjolla kammettiin rinne sivuun ja saatiin sisäpiirin tyttö pääministeriksi- onko nyt hoitajaliitossa siskot ottaneet todesta sdpn vaalilupaukset joka kyllä NAURUUTTAA!
Niitä vanhuksia ei hoideta, kun hoitajamitoitus on liian vähäinen. Harva hoitaja on laiska vaan oikeasti esim. kotihoidossa tehdään töitä omien voimavarojen rajoilla. Ne vaihtavat työpaikkaa, jotka voivat. Kaikki eivät voi. Vaihtuvista hoitajista kärsii vain pitkäaikaishoidon asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miten 3000 euron bruttopalkalla ei tule maakunnissa toimeen. Sen taas ymmärrän, että Helsingissä se tekee tiukkaa ja sinne pitäisi palkankorotukset keskittää. Kaikille ei rahaa riitä, vaikka se mukavaa olisikin.
Miksi maakunnissa olisi halvempi asua? Ihan yhtä paljon se sähkö yms. täällä maksaa..
Joo. Tämän ketjun perusteella voin sanoa että noi insinöörit eivät tarvitse palkankorotusta. Miksi tarvitsisivat. Tyhmää sakkia kaikki.