KEVYEMPI VUOSI 2020
Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.
Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon yrittänyt treenailla tässä parin kuukauden ajan. lenkkeillyt n. 50 km kuukaudessa ja lähes joka päivä jumpannut kotosalla jumppamatolla monipuolisesti.
Jotain teen kuitenkin väärin, koska kärsin jatkuvasta väsymyksestä vaikka nukun yöni hyvin. Siitä lähtien kun olen alkanut treenaamaan olo on tuntunut lähinnä sairaalta.
Aikaisemmin elämässä olen jaksanut paremmin liikkua, onko tämä vanhuutta vai syönkö vain sitten huonosti vai mikä on? Minulla on myös 1,5 vuotias lapsi, mutta yöt nukutaan hyvin. On vaikeaa löytää aikaa treenaamiselle enkä tajua miten jotkut äidit kykenevät suoriutumaan niin hyvin kaikesta tästä arjesta ja siihen päälle vielä oman kunnon ylläpitämisessä.
Nytkin olen taas flunssassa, viimeksi kuukausi sitten olin. Ei tunnu hyvältä.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Treenimäärä kuulostaa aika hurjalta. Et ehdi palautua ja levätä, joten nukut huonosti.
Kerroit kai vitsin? 50km kuukaudessa kävelyä ja kotijumppa on aika minimaallinen liikkuminen.
Päivittäinen treenaaminen ON paljon. Ap on väsynyt, tuntee itsensä sairaaksi, on toistuvasti flunssassa... Kaikki merkkejä siitä, että lepo ja harjoitus eivät ole tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Silti 50 km kuukaudessa tekee alle 2 km päivässä, joten en nyt hirveesti viitsisi mainostaa liikkumista.
Johan tuossa todettiin, että liikkuminen on muutakin kuin se, mitä harrastaa.
Eikä tuollainen toisen väheksyminen ole mistään kotoisin. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpahan ihanan inspiroiva ketju! :) pakko ryhtyä mukaan vaikka en ihan alkuvuodesta aloittanutkaan..
Havahduin alkuvuodesta painavani 90,5kg. Huomasin toki olevani myös raskaana vkolla 12, joka viime keskiviikkona meni kesken.. Tämä ei ole todellakaan ollut ainut vastoinkäyminen. Ehkäisystä huolimatta raskauduin viime kesänä, joka osoittautuikin kohdun ulkopuoliseksi, jonka johdosta multa leikattiin toinen munasarja pois kokonaan. Tässä välissä myös muita pienempiä arkielämän haasteita, joita ei kenenkään pitäisi kokea. Menikö nyt liian henkkoht? Teki vain mieli avautua, oon ihan erakoitunut kaikista ihmisistä näiden asioiden takia. :D
Olin vuosia 70kg, pituus 170kg. Ja nyt tosiaan tuo 90,5kg nyt maanantaina. Mutta tästä on tie vain alaspäin 💪 tavoitepaino taas tuo sama 70kg. Ryhdyin noudattamaan 16/8 paastoa, sekä välttämään hiilareita, en niitä pelkää mutta esim pastat, leivät, herkut saavat nyt väistyä. :) kaloreita en laske, vaan yritän kuulostella miltä kehossani tuntuu, sekä tietenkin seurata vaakaa sekä mittoja.
Palailen itsekin tänne päivittelemään tilannetta, ehkä se motivoi vieläkin enemmän. :)
-Bambi
Hyvä Bambi, mukaan vaan! Olen pahoillani kaikesta kokemastasi, ymmärrän hyvin, mulla myös kaikenlaista painolastia. Bongasin viestisi, kun ollaan aika samankokoisia ja samat tavoitteet suunnilleen. Myös laihdutustapa samantapaista. Nyt tsempataan!
Aikaisempaa viestiäni, missä kerroin mm. juustokakun syömisestä on alapeukutettu jonkin verran. (Alapeukut ei haittaa, tykkään mielipiteistä!) Haluaisin vain lisätä viitaten elämäntaparemonttineskusteluun edellisissä viesteissä, että koetan toteuttaa ketoa juuri tästä näkökulmasta. Arkeen ja juhlaan sopivana,jolloin pystyn noudattamaan elämäntapana, en diettinä. Ja siis ylläpitämään tavoitteen saavutettuani.
-Muotila-
Itse olen taas kipeänä, tuntuu etten viime kesän jälkeen ole ollut yli viikkoa terveenä. Motivaatio tosi surkea kun liikkumaan ei pääse ja katoavat kilot on vaan lihasta. Ja tuntuu että kerran kun syö ravintolassa/juhlissa, vaikka söisikin ihan kohtuudella, paino nousee monta kiloa! Nytkin olin sunnuntaina painavampi kuin ennen vuoden vaihdetta ja nyt lähtenyt 4 päivässä 2 kg.. pomppii niin ihmeellisesti tämä paino.
Mars
Minäkin tulen mukaan. Tällä hetkellä mitat 165/87kg. Kesän alusta olen lihonut noin 15kg, eli ihan kamalan nopeasti. Osittain voi johtua myös uudesta masennuslääkkeestä jonka aloitin, mutta kyllä sitä on myös tullut herkuteltua oikein urakalla. Viimeiset puoli vuotta herkuissa erossa pysyminen on tuntunut tuskastuttavan vaikealta. Nyt ollaan paremmilla vesillä, mutta tulee yhä helposti syötyä yli kulutuksen.
Kävin kehonkoostumusmittauksessa ja tässä olivat tulokset (suluissa viitearvot):
Paino: 87kg (49,7-67,3kg)
Rasvaton massa: 50,3kg (40,6-49,6kg)
Kehon vesi: 36,8L (29,8-36,4L)
Rasvamassa: 36,7kg (11,7-18,7kg)
Painoindeksi: 32 (18,5-25)
Rasvaprosentti: 42,1 (18-28)
Mittauksen mukaan ideaalipaino minulle olisi 65,4kg.
Yritän nyt aluksi päästä kahdeksankympin paremmalle puolelle, eli alle 85kg. Minulla on takana jojoilua ja nälkäkuureja, tällä kertaa haluan laihduttaa terveellisesti. Jaksaminen on kyllä aika tapissa ja nälkää en enää siedä, se pahentaa masennusta niin paljon.
Pyrin liikkumaan päivittäin, olen nyt parin viikon ajan kävellyt reilusti ja tehnyt kotitreenejä. Kävelytavoite on 2h päivässä, vähintään kuitenkin yksi tunti. Kävellessä poltan noin 250kcal tunti, eli kahdessa tunnissa 500kcal. Se on jo aika paljon! Lisäksi voisin alkaa käydä läheisellä kuntosalilla tekemässä aerobista treeniä crosstrainerilla, sillä se on hellä nivelille. Kärsin siis nivelongelmista. Kotoota löytyy vapaapainot joten salia en tarvitse voimaharjoitteluun.
- Exotic Flower
Exotic Flower kirjoitti:
Minäkin tulen mukaan. Tällä hetkellä mitat 165/87kg. Kesän alusta olen lihonut noin 15kg, eli ihan kamalan nopeasti. Osittain voi johtua myös uudesta masennuslääkkeestä jonka aloitin, mutta kyllä sitä on myös tullut herkuteltua oikein urakalla. Viimeiset puoli vuotta herkuissa erossa pysyminen on tuntunut tuskastuttavan vaikealta. Nyt ollaan paremmilla vesillä, mutta tulee yhä helposti syötyä yli kulutuksen.
Kävin kehonkoostumusmittauksessa ja tässä olivat tulokset (suluissa viitearvot):
Yritän nyt aluksi päästä kahdeksankympin paremmalle puolelle, eli alle 85kg. Minulla on takana jojoilua ja nälkäkuureja, tällä kertaa haluan laihduttaa terveellisesti. Jaksaminen on kyllä aika tapissa ja nälkää en enää siedä, se pahentaa masennusta niin paljon.
Pyrin liikkumaan päivittäin, olen nyt parin viikon ajan kävellyt reilusti ja tehnyt kotitreenejä. Kävelytavoite on 2h päivässä, vähintään kuitenkin yksi tunti. Kävellessä poltan noin 250kcal tunti, eli kahdessa tunnissa 500kcal. Se on jo aika paljon! Lisäksi voisin alkaa käydä läheisellä kuntosalilla tekemässä aerobista treeniä crosstrainerilla, sillä se on hellä nivelille. Kärsin siis nivelongelmista. Kotoota löytyy vapaapainot joten salia en tarvitse voimaharjoitteluun.
- Exotic Flower
Ihan ok, mutta syömisistä et mainitse mitään. Painonhallinta hoidetaan syömällä, ei liikkumalla.
Mäkin tuun mukaan! Kiva ketju, inspiroi ja tsemppiä.
Aloitin painonpudotuksen vuoden vaihteessa ja lähtöpaino oli 82,7. Tavoitteena kesään mennessä 75 ja vuoden loppuun mennessä 69, joka olisi mulle sopiva paino. Tällä hetkellä paino on 79,8, eli ihan mukavasti on lähtenyt liikkeelle. Ekat kilot toki varmaan ne helpoimmin!
Olen ollut lapsena ja nuorena hoikka, mutta raskauksien aikana paino nousi todella paljon ja ei ole laskenut... Päin vastoin, vuosi vuodelta hilautuu hiljalleen ylöspäin. Ja olen hyvä esimerkki siitä, että liikunta ei laihdutustavoite, koska aloitin n 5 vuotta sitten siltä osin uuden elämäntavan ja liikun paljon - 5-12h viikossa. Liikuntaa rakastan, ja siitä olen saanut pysyvän elämäntavan, mutta nyt on aika tehdä ruokailun suhteen muutos. En käytännössä ole muuttanut ruokavalion sisältöä, vaan pienentynyt annoskokoja ja lopettanut kaiken napostelun.
Tsemppiä kaikille sinnikkääseen tekemiseen!
Raakel
Vierailija kirjoitti:
Exotic Flower kirjoitti:
- Exotic Flower
Ihan ok, mutta syömisistä et mainitse mitään. Painonhallinta hoidetaan syömällä, ei liikkumalla.
Eiköhän ruokavalion tärkeys painonhallinnassa ole tuttu kaikille edes hieman asiaan perehtyneille. :) Mainitsin, että olen ollut pahassa herkkukoukussa, joten herkuilla mässäilyn lopetus on jo paitsi iso muutos ruokavaliossa, mutta myös henkisesti suuri voitto. En oikein tiedä, että mitä olisit toivonut minun kertovan syömisistäni, mutta aina saa kysyä jos jokin herättää kysymysmerkkejä.
- Exotic Flower
Vierailija kirjoitti:
Hei kiva, taas on tullut uusia mukaan. Tervetuloa!
Monilla on viime päivinä ollut vaikeaa mielitekojen kanssa. Ei missään nimessä heitetä kirvestä kaivoon muutaman päivän tai edes viikon takia. Erehtyminen on inhimillistä ja itsensä soimaaminen johtaa yleensä vain pahempaan tilanteeseen: "kun kerran jo epäonnistuin, antaa mennä sitten kunnolla". Kokemuksella puhun.
Nyt on vasta helmikuun 4. päivä, vuotta on paljon jäljellä ja kesäänkin on vielä monta kuukautta aikaa. Harvoin kenenkään tie tavoitepainoon on suora ja selkeä: tulee sairastumisia, juhlia, darrapäiviä, sydänsuruja, stressiä, huonosti nukuttuja öitä... Paras taito opeteltavaksi on perusarkeen palaamisen taito viinittelyn ja herkuttelun jälkeen.
Ja jos ruokavalioon sopimattomat herkut tms. houkuttelevat ylitsepääsemättömän sitkeästi, kannattaa kiinnittää huomiota ateriarytmiin ja ruoan määrään. Patrik Borg on kirjoittanut hienosti nälkävelasta - siis mitä elimistössä tapahtuu, kun mielitekoja tulee. Useimmiten nimittäin kyse on ihan oikeasti nälästä - ei vain herkuntuskasta ja selkärangan puutteesta!
http://patrikborg.blogspot.com/2012/12/nalkavelka.html?m=1
Muutenkin Borgin kirjoitukset ovat olleet minulle silmiä avaavia matkalla tiukistelusta ja sitä seuranneesta ahmimishäiriöstä normaaliin syömiseen. Vielä, kun ahmimisesta kertyneet kilot saisi karistettua... No, sitä varten täällä ollaan.
Tsemppiä kaikille helmikuuhun!
Ap
Olen kans lukenut noita Borgin tekstejä ja tykkään niistä, hyvä linkkaus ja muistutus :) Jotenkin Borgin tekstit sopivasti tuovat realismia tähän omaan tekemiseen ja myös toivottavasti hillitsee pahimpia omia ylilyöntejä ja hairahduksia oudoimpiin dieetteihin :D
Aloitin keventämisen marraskuussa ja marras-joulukuun aikana ei tapahtunut suunnilleen mitään. Mutta oon jatkanut samalla linjalla ja nyt jo huomaa että mahdun vaatteisiin paremmin. vielä on matkaa noihin tavoitevaatteisiin ja mittoihin..
Eilen ensimmäistä kertaa tajusin, että mähän tulen oikeasti pystymään tähän ja onnistun saavuttamaan tavoitteet. Tähän asti olen ajatellut että 50-50, saatan väsyä/repsahtaa. Mutta en enää ajattele herkkuja repsahtamisina enkä syö niin puuduttavasti että väsähtäisin. Tahti on hitaampi kuin ikinä ennen, mutta kiva tajuta että tosiaan tulen onnistumaan.
Tulen kyllä syömään myös pussin irtokarkkeja (suurinta herkkuani) kunhan olen tavoitevaatteissani ja voin nostaa viikoittaista kalorimäärää korkeammaksi :D
Kivaa viikonloppua kaikille vertaistukijoille :)
-Inka
Voimia Bambi vaikeisiin kokemuksiisi! En tiedä onko sinulla jo lapsia, itselläni on yksi jota sain odottaa todella pitkään. Kaikki tähän liittyvä koskettaa kovasti edelleen.
Meillä varmaan monella on sama tilanne että herkut tai hyvä ruoka on jonkinlaista itsensä palkitsemista tai hoitamista. Mummi sanoi aikanaan että syöminen on yksi elämän pienistä iloista ja näin se on ainakin minulla. Joskus tosin vähän liiankin suuri ilo. Itselläni se yhdistyy helposti rentoutumiseen: leivon kun tulee ystäviä kylään tai haluan ilahduttaa lapsia (oma ja bonus) tai varaan itselleni suklaalevyn lukuhetkeen. Yritän päästä eroon näistä yksin syömisistä, muille leivon edelleen ja samalla syön itsekin.
En ole koskaan kokeillut erikoisdiettejä. Edellisen kerran imetyksen lopettamisen jälkeen kertyneet kilot (ja ylimääräistäkin) lähtivät sillä että pienensin annoksia ja lopetin napostelun. Jos oli vieraita tai olin itse kylässä, otin kyllä esim. pullaa, mutta vain yhden. Se toimi omalla kohdalla. Liikunta oli enimmäkseen hyötyliikuntaa kuten nytkin. Tosin lihasta olisi hyvä saada lisää nyt kun keski-ikä häämöttää.
Tsemppiä kaikille viikonloppuun! Ihanaa kun on ketju jossa voi kertoa omia kokemuksia ja saada / jakaa tukea! <3
-Hippa
Eilinen sujui paljon paremmin kuin pari edellistä perjantaita, kun pääsin suoraan töistä kotiin ja kotona odotti valmis ruoka. Ihan vinkkinä tällainen itsestäänselvyys, jos muillakin on mielitekoja väsyneenä työviikon jälkeen.
4 kg lähtenyt. Tein tänään pitkän lenkin ja mieliala on pitkästä aikaa oikeasti hyvä.
Kasi
Kuten olen kirjoitellutkin niin viime aikoina on sujunut todella vaihtelevasti. Monta päivää mennyt hyvin, mutta joka viikkoon on mahtunut muutama repsahtelu päivä valitettavasti. Täytyy nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa taas herkut täysin toistaiseksi. Kävin eilen pitkästä aikaa vaa'alla ja olin ihan varma, että kiloja oli tullut paljon takaisin, mutta ei, paino pysynyt aikalailla siinä samassa 72 kilossa.
Kokeilin myös yksiä farkkuja jotka tammikuun alussa kiristivät ja reisiin tuli kankaaseen sellaiset rypyt ja nyt sopivat täydellisesti! Eli ilmeisesti kuitenkin säännöllisempään treenirytmiin takaisin paluu (tästä olen siis pystynyt pitämään kiinni) on auttanut kiinteytymisessä eikä nämä herkuttelut siis vielä ole pilanneet koko projektia onneksi. Mutta tosiaan nyt otan kyllä taas tiukemman linjan, sokerista ei tule kuin maha kipeäksi.
- Mustikka
Kiitos kaikille tsempeistä ❤️ ja sitähän tämä elämä on, taistelua ja tasapainottelua ylä- ja alamäkien välissä.. Noille huonoillekin jutuille on varmasti tarkoitus, aivan jokaisen elämässä.
Vähän neste- ja hiilarivarastoja näköjään kertynyt, koska ensimmäisen viikon aikana paino keveni 3,1 kg. Viime ma paino 90,5kg, kun nyt maanantaina 87,4kg. Ei ole pelkkää läskiä tietenkään, tästä hyvä jatkaa kohti normipainoa kilo kerrallan 😊💪
-Bambi
Mulla on excelissä taulukko, johon kerran kuukaudessa laitan painon ja mitat, sulamoon kirjaan päivittäin painon, mutta se mikä "merkitsee" on se kerran kuukaudessa excel taulukko, että kunhan siinä on suunta alaspäin :)
Kahden kuukauden laihistelun jälkeen painoa on pudonnut aikalailla tasan 5kg (olen tosi, tosi tyytyväinen!) ja senttejä on myös lähtenyt, vyötärö on 6cm pienentynyt, reisistä pari, lantionsta muutama, rinnanympäryksestä jne.
Eli muutosta tapahtuu, vaikka välillä tuntuukin, ettei sitä mistään huomaa :)
Hienoa oli kuitenkin se, että sain kiskottua sellaiset farkut jalkaan, joihin olen aina ollut liian iso ja ne menivät ja niitä voi käyttää!! :) aika hienoa :)
Mun lihominen karkasi käsistä 2017 syksyllä ja sen jälkeen mulla on ollut monta "nyt laihdutan" päätöstä erittäin huonolla menestyksellä. Alin painoni on ollut syksyllä 2018 joka oli 71,2 ja sen jälkeen paino on seilallun 74 ja 80kg välillä. Nyt aion oikeasti rikkoa sen 70kg maagisen rajan... en enää halua olla pullukka.
Liikkumalla saa lisää syötävää, minusta liikunnan arvoa painonhallinnassa vähätellään ihan valtavasti. Liikkumalla saa syödä enempi, mikä itselle ainakin on kiva juttu, ettei tarvitse kituuttaa niillä 250kcal aterioilla.
Itse kävelen päivittäin n. 1,5h, tuon ansiosta saan syödä 350kcal lisää/pva joka on jo ihan kunnon ateria :) se auttaa siinä, ettei tarvitse kituuttaa nälässä. Lisänä tietty liikkunnan kaikki muutkin terveysvaikutukset!
Eilen pihistelin ruokailussa, mut lenkin ansiosta illalla sitten söin pussillisen karkkia ja siitä huolimatta kalorivajetta tuli yli 500kcal :)
Vierailija kirjoitti:
Heippa kaikki. Ajattelin liittyä mukaan.
Bmi yli 35. Olen aloittanut vähentämällä kaloreita. En aio käydä vaa'alla ennen helmikuun loppua, koska tämä paino aiheuttaa ahdistusta ilman sitäkin.
Olen toiveikas mutta yhä epäileväinen.
Efelantti
Heippa kaikki.
Tuli heikko hetki enkä jaksanut pitää vaakalupaustani. Punnitsin siis itseni jo eilen, mutta toivon että seuraava kerta olisi vasta helmikuun lopussa.
Alkutilanne oli se, että lääkärissä käydessäni painoksi oli mitattu 114kg. Pituutta minulla on 170cm. Tuo oli melkein se viimeinen pisara, en kestänyt nähdä itseäni peilistä, yksikään vaate ei sopinut enää ja ulkona lannisti ihmisten (itseni kuvittelemat) katseet.
Alku: 114kg
10.2: 104kg
Tiputusta siis 10kg. Se on jo merkittävä pudotus, vaikka iso osa varmaan olikin alussa lähtevää nestettä. Vaikka pudotus on hyvä olo ei ole rauhaisa asian suhteen. Se 100kg on jotenkin maaginen raja, ennen sitä en kykene uskomaan itseeni tai siihen että pudotus on mahdollista.
Jokainen miinuskilo on positiivinen asia, mutta jos saisin painon omalle normaalialueelleen eli 68-72kg olisin uskomattoman iloinen. Realistisena loppupainona pidän kuitenkin 85kg, sinnekin on sen verran matkaa että parempi laittaa välitavoitteet viiden kilon välein. Eka etappi on saada paino nyt alle sadan.
Efelantti
Täällä viikonlopun jäljiltä paino hieman noussut :( Menee kuitenkin mun normaalin vaihtelun sisään, 1-2kg on vaihtelua riippuen vähän kk-kierrosta ja millon mistäkin. Yleinen trendi kuitenkin alaspäin, se on tärkeintä!
Mietin kyllä tota viikonloppua, että se liittyi nyt ehkä kuitenkin annoskokoihin. En herkutellut vaan söin normaalia kotiruokaa, mutta ehkä vanhasta muistista "normaalin" kokoisia annoksia. Eli täyteen. Liikun toki myös paljon, mutta silti taisin syödä vaan kerrassaan liikaa. On kyllä ainakin itselle opettelua ja erityisesti psyykkisesti omien ajatusmallien haastavassa, että vatsaa ei tarvi syödä ähkytäyteen. Ja silti voi syödä ihan hyvin eikä tarvitse kärsiä nälästä.
Tänään muuten inspiroiva juttu Hesarissa:
Yli 200-kiloinen Tatu Visuri laihdutti 90 kiloa sauvakävelemällä – Samalla hän huomasi muutoksen muiden ihmisen käytöksessä https://www.hs.fi/elama/art-2000006399816.html?share=3b244ace76bce343a3…
Tsemppiä kaikille viikkoon!!!!
Raakel
Kirjoitellaanpas välillä tännekin 😁
Muutaman viestin laitoin tuohon vuoden 2019 ketjuun. Viime syksynä aloittelin painonpudotusprojektiani vähän laiskanpuoleisesti, mutta kuitenkin ihan ok otteella. Alkutalvesta tuli kauhea määrä töitä ja liikkuminen (tässä tapauksessa uinti) jäi. Jouluna sitten mässäilin ihan olan takaa morkkikseen asti...
Nyt sitten otin itseäni uudestaan niskasta kiinni ja jatkoin uintia ja otin kaveriksi vielä kuntosalinkin. Näiden lisäksi tulee siis liikuttua arkena ihan mukavasti koiran kanssa, mutta sitä en kunnon hikiliikunnaksi laske. 😄 Lisäksi olen alkanut tarkkailemaan omia syömisiäni ja asetinkin päiväkohtaisen kaloritavoitteen. Paino on taas lähtenyt onneksi laskemaan ja mielikin on virkeä. Kovasti haluaisin jo nähdä kropassani suurempia tuloksia, mutta ehkä ne sieltä tulee vielä. Hoikentumista on jo siis tapahtunut, mutta silmä tottuu niin hitaasti omaan peilikuvaan... Enpä älynnyt tosin senttejä ottaa ylös, olisi ollut kiva tietää paljonko niitä on lähtenyt.
Nyt on kiloja karistettu 7 ja eteenpäin mennään! Tsemppiä muillekin uuden viikon kanssa!
- Nuffe
Haluaisitteko laittaa vähän esimerkkiä mitä syötte päivässä ja suunnilleen minkä verran? Koitin saamani kommenttien perusteella rukata ruokavaliotani ja mitään ei silti tapahdu, paino pysyy sitkeästi jatkuvasti samassa. Olen lisännyt ruokavaliooni runsaasti kasviksia, juureksia ja hedelmiä, pastat ja riisit on täysjyvää, samoin leipä. Syön tasaisesti pitkin päivää ja lounas sekä päivällinen on koostettu lautasmallin mukaan, kaloreita menee noin 1600/päivä eli vajetta pitäisi olla . Aktiivisuutta olen lisännyt (koska istumatyö) ja salilla käyn edelleen kaksi kertaa viikossa. Ja silti paino pysyy tasan tarkkaan samassa. Minulla myös tuota väsymystä vaikka nukkuisin kuinka paljon yöllä.
Noh toukokuussa on muutenkin käynti lapsettomuuspolille, joten toivon että siellä tehdään laajat verikokeet jos niistä löytyy jotain ihmeellistä..
-Epäonnistunut-
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitteko laittaa vähän esimerkkiä mitä syötte päivässä ja suunnilleen minkä verran? Koitin saamani kommenttien perusteella rukata ruokavaliotani ja mitään ei silti tapahdu, paino pysyy sitkeästi jatkuvasti samassa. Olen lisännyt ruokavaliooni runsaasti kasviksia, juureksia ja hedelmiä, pastat ja riisit on täysjyvää, samoin leipä. Syön tasaisesti pitkin päivää ja lounas sekä päivällinen on koostettu lautasmallin mukaan, kaloreita menee noin 1600/päivä eli vajetta pitäisi olla . Aktiivisuutta olen lisännyt (koska istumatyö) ja salilla käyn edelleen kaksi kertaa viikossa. Ja silti paino pysyy tasan tarkkaan samassa. Minulla myös tuota väsymystä vaikka nukkuisin kuinka paljon yöllä.
Noh toukokuussa on muutenkin käynti lapsettomuuspolille, joten toivon että siellä tehdään laajat verikokeet jos niistä löytyy jotain ihmeellistä..
-Epäonnistunut-
Vähennä hiilareita äläkä napostele pitkin päivää.
Silti 50 km kuukaudessa tekee alle 2 km päivässä, joten en nyt hirveesti viitsisi mainostaa liikkumista.