Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
241/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä miinustelijat tällaisessa ketjussa. Ei nyt itseä millään lailla haittaa, kun eihän se vaikuta ollenkaan tähän projektiin, ja täällähän valtaosa on kaiken lisäksi tosi tsemppaavia ja mukana hyvällä mielellä. :) En vain voi olla miettimättä, että ketä oikeasti kiinnostaa miinustaa positiivisia viestejä ja toisten pyrkimyksiä tavoitella parempaa oloa ja kuntoa. Varsinkin, jos laihdutus on aivan terveellistä eikä esim. alipainossa tai muuten vain epäterveellisin keinoin. Mutta eipä näitä pidä liikaa ajatella vaan jatkaa eteenpäin. Hyvää viikonalkua kaikille ja tsemppiä projektiin! :)

-A

Vierailija
242/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kans liittyä tänne. Eli lähtökohtana painoa pitäisi saada putoamaan n. 30kg. Olen viime syksystä asti käynyt salilla n. kerran viikossa ja vuodenvaihteen jälkeen olen käynyt kaksi kertaa viikossa salilla. Lisäksi olen yrittänyt lisätä arkiaktiivisuutta, mutta siinä on vielä parantamisen varaa. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota ruokavalioon. Mitat nyt 161/90

Mielenkiintoista tässä on se, että vaikka kuinka teen painon pudotuksen eteen töitä, niin se ei vain putoa. Viime viikolla näytti että olisi lähtenyt 2kg pois, mutta nyt ne olivat tulleet takaisin.. Laitan tähän esimerkin mitä syön päivän aikana.

Aamupala: Ruis-kaurapuuroa, 100g raejuustoa ja sokeroimatonta mehukeittoa + cashew pähkinöitä

Lounas:  Jokin kotiruoka esim jauhelihaperunasoselaatikko + salaattia

Välipala: Rahkaa, sokeroimatonta jogurttia, sokeroimaton mehukeitto

Päivällinen: Uunimunakas + ruisleipää kasviksilla

Iltapala: Hedelmä (omena tai banaani) mahdollisesti ruisleipä

Tarkoitus on siis syödä normaalia kotiruokaa, mutta lisätä lautaselle runsaasti kasviksia. Näemmä tämä lähestymistapa on väärä, koska paino ei vain putoa. Alkaa suoraan sanottuna turhauttamaan ja tekisi mieli vaan jäädä sohvan pohjalle syömään mitä huvittaa milloin huvittaa. 

-Epäonnistunut-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kans liittyä tänne. Eli lähtökohtana painoa pitäisi saada putoamaan n. 30kg. Olen viime syksystä asti käynyt salilla n. kerran viikossa ja vuodenvaihteen jälkeen olen käynyt kaksi kertaa viikossa salilla. Lisäksi olen yrittänyt lisätä arkiaktiivisuutta, mutta siinä on vielä parantamisen varaa. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota ruokavalioon. Mitat nyt 161/90

Mielenkiintoista tässä on se, että vaikka kuinka teen painon pudotuksen eteen töitä, niin se ei vain putoa. Viime viikolla näytti että olisi lähtenyt 2kg pois, mutta nyt ne olivat tulleet takaisin.. Laitan tähän esimerkin mitä syön päivän aikana.

Aamupala: Ruis-kaurapuuroa, 100g raejuustoa ja sokeroimatonta mehukeittoa + cashew pähkinöitä

Tarkoitus on siis syödä normaalia kotiruokaa, mutta lisätä lautaselle runsaasti kasviksia. Näemmä tämä lähestymistapa on väärä, koska paino ei vain putoa. Alkaa suoraan sanottuna turhauttamaan ja tekisi mieli vaan jäädä sohvan pohjalle syömään mitä huvittaa milloin huvittaa. 

-Epäonnistunut-

Et ole epäonnistunut, mutta syöt kyllä tosi paljon. Et laittanut mitään määriä, mutta esim. tuo jauheliperunasoselaatikko on aikamoinen kaloripommi ja jos et punnitse ruokia niin kaloreita tulee yllättävän paljon, vaikka söisikin terveellisesti.

Mulla Sulamo käytössä ja niitä kaloreita tulee yllättävän paljon yllättävistä lähteistä. Syö siis jatkossakin noin, mutta punnitse ruokasi, jotta tiedät kuinka paljon energiaa noista oikeasti tulee ja vähennä sitten määriä, jos kalorit paukkuu.

Olet aika lyhyt ja jos et ole hirvittävän aktiivinen niin peruskulutuksesi ei myöskään ole kamalan suuri. Unohda se 2000kcal raja, koska hyvin harva nainen oikeasti kuluttaa noin paljon vuorokaudessa, ellei oikeasti liiku paljon.

Vierailija
244/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Epäonnistunut-

Älä nyt ihmeessä luovuta!  Noilla syömisillä et ilmeisesti sitten laihdu, joten tee ruokavalioon muutoksia.  Ruuan sisällöllä on suuri merkitys painonhallinnassa ja kannattaa vain kokeilla, minkälainen syöminen laihduttaa juuri sinua.

Vierailija
245/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista, olen koittanut taiteilla tämän suhteen etten söisi liian vähän eli olisi säästöliekillä ja etten söisi sitten liikaakaan. Ravintovalmentaja ohjeisti minua siihen, että jokaisella aterialla olisi tarpeeksi proteeinia, eli noin 20 grammaa ja tämän lisäksi sopivasti hyviä rasvoja sekä hiilareita. Ja lisäksi kannustivat syömään tasaisesti pitkin päivää.

Olen syöttänyt syömäni ruoat ja määrät MyFitnessPal nimiseen sovellukseen, joka on yhdistetty minun älykellooni. Olen siis punninnut kuinka paljon syön milläkin aterialla (vaikka se välillä onkin työlästä) Synkattuna ohjelma osaa laskea myös ne kulutetut kalorit aktiivisuuden perusteella ja lisätä ne päivän kalorimäärään. Tuo 2000kcal määrä on kyllä varmasti minulle liikaa ja pitää nyt koittaa kiinnittää enemmän huomiota annoskokoihin sekä syömäni ruoan kalorimääriin. 

-Epäonnistunut-

Vierailija
246/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin laihduttamisen alkuviikosta, ja tänä aamuna totesin laihtuneeni 0,6 kg. No, vielä on laihdutettava 9,4 kg, mutta onhan tämä jonkinlainen alku. Minulle sopii parhaiten lakto-ovovegetaarinen ketoruokavalio, jonka noudattaminen ei tunnu mitenkään hankalalta. En yleensä laske kaloreja, mutta nyt olen kirjannut niitä parin päivän ajan Fineliin saadakseni jonkinlaisen käsityksen päivittäisestä kalorimäärästä. Tähän asti se on ollut n. 1100, josta suurin osa on tullut rasvasta. Toistaiseksi en ole ainakaan kärsinyt nälästä, ja ruoka on ollut hyvää. Tästä on hyvä jatkaa.

Tellu

Moi Tellu! Mielenkiintoisen niminen ruokavalio sinulla. Voitko vähän valottaa, mitä syöt? Minäkin toivoisin löytäväni hyvänmakuisen, nälkää pitävän laihdutusruokavalion, ja ilman lihatuotteita! Maitoa ja munia haen läheiseltä luomutilalta (hintaan sisältyy ainakin kesäisin nautojen rapsuttelu 😀) enkä tällä tietoudella vielä ihan vegaaniksi halua ryhtyä. 15kg olisi toiveissa keventyä!

T: Pulla

Vierailija
247/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista, olen koittanut taiteilla tämän suhteen etten söisi liian vähän eli olisi säästöliekillä ja etten söisi sitten liikaakaan. Ravintovalmentaja ohjeisti minua siihen, että jokaisella aterialla olisi tarpeeksi proteeinia, eli noin 20 grammaa ja tämän lisäksi sopivasti hyviä rasvoja sekä hiilareita. Ja lisäksi kannustivat syömään tasaisesti pitkin päivää.

Olen syöttänyt syömäni ruoat ja määrät MyFitnessPal nimiseen sovellukseen, joka on yhdistetty minun älykellooni. Olen siis punninnut kuinka paljon syön milläkin aterialla (vaikka se välillä onkin työlästä) Synkattuna ohjelma osaa laskea myös ne kulutetut kalorit aktiivisuuden perusteella ja lisätä ne päivän kalorimäärään. Tuo 2000kcal määrä on kyllä varmasti minulle liikaa ja pitää nyt koittaa kiinnittää enemmän huomiota annoskokoihin sekä syömäni ruoan kalorimääriin. 

-Epäonnistunut-

Ja sisältöön myös.

Vierailija
248/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Epäonnistunut-

Vaihda tuo mehukeitto marjoihin (sokeroimattomiin) ja lisää muutenkin kasviksien määrää. Salaatti (jos siis ihan viher-kurkku-tomaattisalaatti) on tosi ravintoköyhää. Korvaa se esim. keitetyllä kukka- tai parsakaalilla. Kesäkurpitsaa on helppoa lisätä ruokien joukkoon raasteena, jolloin tulee syötyä kuin huomaamattaan kasviksia ja samalla ruoan kcal määrä/100g pienenee helposti.

Iltapalalla banaanin sijaan porkkana (tai se omppu).

Rasvoja sulla ei juurikaan ollut... esim. avokado tonnikalalla on huippuhyvä iltapala :)

Vierailija
249/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä miinustelijat tällaisessa ketjussa. Ei nyt itseä millään lailla haittaa, kun eihän se vaikuta ollenkaan tähän projektiin, ja täällähän valtaosa on kaiken lisäksi tosi tsemppaavia ja mukana hyvällä mielellä. :) En vain voi olla miettimättä, että ketä oikeasti kiinnostaa miinustaa positiivisia viestejä ja toisten pyrkimyksiä tavoitella parempaa oloa ja kuntoa. Varsinkin, jos laihdutus on aivan terveellistä eikä esim. alipainossa tai muuten vain epäterveellisin keinoin. Mutta eipä näitä pidä liikaa ajatella vaan jatkaa eteenpäin. Hyvää viikonalkua kaikille ja tsemppiä projektiin! :)

-A

🏆 Olen samaa mieltä näistä ala-asteista.  Jokaisen kirjoitus on kuitenkin henkilökohtainen uniikki eikä siihen kuulu millään lailla ulkopuolisten neka suhtautuminen.  Mutta, ota se positiivisen kautta, se on palkinto sulle.  Neka on lukenut viestisi.  Ehkä hän oppii siitä jotain hyvää, avointa rehellistä kirjoittelua sitten kun hän on valmis (tulemaan kaapista) aloittamaan oman elämäntapamuutoksensa. 

Pidetään hänelle jo etukäteen kannustus peukkuja 👏.                                                                                      

Vierailija
250/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli viime viikolla kuitenkin kilo takaisin, eli tulos on alkuun nähden -1kg. Ja niinpä sitten perjantaina, kiireisen ja stressaavan työviikon päätteeksi päätin avata viinipullon...meni koko pullo, ja seuraavana päivänä sitten sipsejä ja syöminen muutenkin ei niin hyvää....voi ei!

Siitä kuitenkin palasin ruotuun nopeasti heti sunnuntaina, söin kunnon aamupalan ja lähdin salille! Mulla on sunnuntaina tapana tehdä alkuviikoksi koko perheelle ruokaa valmiiksi, yleensä joku keitto tai laatikko ja vihannekset tietysti oheen, jos ei ole ruoassa mukana. Sekä töihin eväät. Näin eilenkin. Nyt on ruoat sekä kotiin että töihin pariksi, kolmeksi päiväksi valmiita. Ja päätin, että nyt täytyy alkaa merkkailla syömiset tiukasti Sulamoon joka päivä sen muutaman kerran viikossa sijaan. En anna tuon perjantain repsahduksen nyt pilata tätä! 

Joka tapauksessa muutamat housut tuntuu jo hieman väljemmiltä (ei toki löysiltä, muttei kiristä enää) ja olo jotenkin kevyemmältä. Eli jotain kropassa tapahtuu, vaikkei se puntarilla näykään. Sitä paitsi olen usein käynyt puntarilla salin jälkeisenä aamuna, ja tiedän sen jo aiemmasta kokemuksesta, että kunnon punttitreeni kerää kroppaan nestettä hetkeksi ja nostaa näin painoa. Täytynee muuttaa niitä päiviäkin, jolloin siihen puntarille nousee. 

Tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon, ei välitetä negailijoista! 

Riina

Vierailija
251/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijee, vertaistuessa mukana. Itse tiputtelen normaalipainon sisällä, valitettavasti kertyy juurikin keskivartalolle itsellä kilot niin pitää tästä hipsutella takaisin "peruspainoon" jossa pysyin vuosia. En ole vaa'alla käynyt viime kuukausina, mutta kilomäärä ei itsellä olekaan tavoitteena vaan mittarina toimivat peilikuva/vyötärönympärys ja vanhat vaatteet :D

Kahdeksan kiloa lienee matkaa, n. 73 -> 64kg. Olen aina syönyt vähärasvaisesti, nyt viime vuosina ovat tulleet herkut valitettavan jokapäiväisiksi. Finelin ja lukemisen avulla huomasin, että saan aivan liian vähän pehmeitä rasvoja vrs. kovat rasvat -> on näkynyt kolesteroliarvoissa, selluliitin kertymisessä ihmeellisiin paikkoihin ym. Eli pehmeitä rasvoja (rypsiöljy,auringonkukkaöljy,avokado,saksanpähkinä,mantelit) olen lisännyt varsin paljon, suklaata harventanut ja suklaamääriä vähentänyt. Leipä joko täysjyväruista tai 100% kauraa. Finelin avulla seuraan annoskokojen kalorimääriä, että pysyvät järkevinä. En niinkään kiinnitä huomiota päivittäiseen kalorimäärään, vaan enemmän viikoittaiseen - päivissä voi olla vaihtelua mutta viikkotasolla pitää olla järkeviä kaloreita :)

Mietin muutosten kohdalla, olenko valmis jatkamaan seuraavat 40 vuotta tällä ruokavaliolla. Eli kestävää muutosta haen, pikavoittoja en ollenkaan. Kesäkuun alussa tavoite olla solakampi, ja vuoden lopussa mahtua entisiin vaatteisiin. Ammatin puolesta näen jonkun verran ihmisiä ketkä ovat laihduttaneet pikavauhtia lihaksista suuria määriä, ja se kyllä sitten näkyy siinä miten vaikeaa paino on pitää normaalissa kun lihasmassa kuitenkin energiankulutukseen aikuttaa. Itse olisin taipuvainen pikavoittoihin ja hyvinkin tiukkoihin dieetteihin, mutta koitan nyt pysyä järkevänä. Ja toivottavasti tännekin pääsen sitten päivittämään ilouutisia vanhojen vaatteiden kohdalla :)

Tsemppiä hurjasti kaikille, olen tässä tammikuun lueskellut paljon onnistuneita elämänmuutostarinoita ja saan niistä voimaa itselleni. Joten uskoisinpa että täältä teidän pohdintoja lukiessa myös tulee jaksamista itsellekin elämäntapojen muutosprosessiin. Ja onneksi auringonvalon lisääntyminen ja kevät houkuttelevat ulkoilemaankin taas enemmän.

-Inka

252/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn joukkoon! Pudotettavaa on enemmänkin, mutta nyt ensi alkuun haluan päästä lukemasta 85 lukemaan 80. Olen kaikkiruokainen. Tarkoitukseni on vähentää lisätyn sokerin käyttöä, joka on minulle se suurin kompastuskivi. Teen sen lisäämällä entisestään ja surutta hedelmien, marjojen ja kuivattujen hedelmien käyttöä. Toki hyvät rasvat jne käytössä myös, ihan siis normaali ruokavalio. Olen aiemminkin onnistunut pääsemään sokerikoukusta irti näillä keinoilla. Aluksi terveellistä korvikemakeaa menee paljon, mutta sitten tilanne tasoittuu. Vielä en ole siinä vaiheessa... Silti olen saanut nyt alkuvuodesta painoa kilon-pari laskusuuntaan.

Vierailija
253/490 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin laihduttamisen alkuviikosta, ja tänä aamuna totesin laihtuneeni 0,6 kg. No, vielä on laihdutettava 9,4 kg, mutta onhan tämä jonkinlainen alku. Minulle sopii parhaiten lakto-ovovegetaarinen ketoruokavalio, jonka noudattaminen ei tunnu mitenkään hankalalta. En yleensä laske kaloreja, mutta nyt olen kirjannut niitä parin päivän ajan Fineliin saadakseni jonkinlaisen käsityksen päivittäisestä kalorimäärästä. Tähän asti se on ollut n. 1100, josta suurin osa on tullut rasvasta. Toistaiseksi en ole ainakaan kärsinyt nälästä, ja ruoka on ollut hyvää. Tästä on hyvä jatkaa.

Tellu

Moi Tellu! Mielenkiintoisen niminen ruokavalio sinulla. Voitko vähän valottaa, mitä syöt? Minäkin toivoisin löytäväni hyvänmakuisen, nälkää pitävän laihdutusruokavalion, ja ilman lihatuotteita! Maitoa ja munia haen läheiseltä luomutilalta (hintaan sisältyy ainakin kesäisin nautojen rapsuttelu 😀) enkä tällä tietoudella vielä ihan vegaaniksi halua ryhtyä. 15kg olisi toiveissa keventyä!

T: Pulla

No, syön vähähiilihydraattista kasvisruokaa (en siis viljoja), ja välttelen juureksia niiden suuren hiilihydraattipitoisuuden vuoksi.  Erilaisista siemenistä tykkään ja samoin manteleista, mutta pähkinöistä en hirveästi välitä. Marjoja syön kohtuullisesti, mutta hedelmistä ainoastaan jonkin verran sitruunaa ja omenaa. Lisäksi syön munia ja täysrasvaisia maitotuotteita - jogurttia, erilaisia juustoja (tykkään erityisesti goudasta, fetasta, hallumista, camembertista ja mozzarellasta), voita ja kermaa. Rasvoina käytän voita, kookosrasvaa ja oliiviöljyä. Juomana vettä, teetä ja kahvia. Voin myös syödä lihaa ja kalaa, jos sitä tarjotaan, mutta ostan ja laitan sitä itse harvoin. Minulle tällainen ruokavalio sopii ja tykkään siitä, että ruuanlaitto on nopeaa ja helppoa. Rasva pitää kylläisenä, joten ei tarvitse kärsiä nälkää. Netistä löytyy tosi paljon vinkkejä ja reseptejä, ja niiden ansiosta ruokavalio pysyy monipuolisena. Minusta tämä on aika vaivaton tapa laihduttaa.   

Vierailija
254/490 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Epäonnistunut-

Et ole epäonnistunut, mutta syöt kyllä tosi paljon. Et laittanut mitään määriä, mutta esim. tuo jauheliperunasoselaatikko on aikamoinen kaloripommi ja jos et punnitse ruokia niin kaloreita tulee yllättävän paljon, vaikka söisikin terveellisesti.

Mulla Sulamo käytössä ja niitä kaloreita tulee yllättävän paljon yllättävistä lähteistä. Syö siis jatkossakin noin, mutta punnitse ruokasi, jotta tiedät kuinka paljon energiaa noista oikeasti tulee ja vähennä sitten määriä, jos kalorit paukkuu.

Olet aika lyhyt ja jos et ole hirvittävän aktiivinen niin peruskulutuksesi ei myöskään ole kamalan suuri. Unohda se 2000kcal raja, koska hyvin harva nainen oikeasti kuluttaa noin paljon vuorokaudessa, ellei oikeasti liiku paljon.

No ei ole kyllä mitään paljon syömistä tuossa, vaan ihan normaalia ruokaa. Jos syö lautasmallin mukaan niin ei tuo mikään kaloripommi ole.

Vierailija
255/490 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva, taas on tullut uusia mukaan. Tervetuloa!

Monilla on viime päivinä ollut vaikeaa mielitekojen kanssa. Ei missään nimessä heitetä kirvestä kaivoon muutaman päivän tai edes viikon takia. Erehtyminen on inhimillistä ja itsensä soimaaminen johtaa yleensä vain pahempaan tilanteeseen: "kun kerran jo epäonnistuin, antaa mennä sitten kunnolla". Kokemuksella puhun.

Nyt on vasta helmikuun 4. päivä, vuotta on paljon jäljellä ja kesäänkin on vielä monta kuukautta aikaa. Harvoin kenenkään tie tavoitepainoon on suora ja selkeä: tulee sairastumisia, juhlia, darrapäiviä, sydänsuruja, stressiä, huonosti nukuttuja öitä... Paras taito opeteltavaksi on perusarkeen palaamisen taito viinittelyn ja herkuttelun jälkeen.

Ja jos ruokavalioon sopimattomat herkut tms. houkuttelevat ylitsepääsemättömän sitkeästi, kannattaa kiinnittää huomiota ateriarytmiin ja ruoan määrään. Patrik Borg on kirjoittanut hienosti nälkävelasta - siis mitä elimistössä tapahtuu, kun mielitekoja tulee. Useimmiten nimittäin kyse on ihan oikeasti nälästä - ei vain herkuntuskasta ja selkärangan puutteesta!

http://patrikborg.blogspot.com/2012/12/nalkavelka.html?m=1

Muutenkin Borgin kirjoitukset ovat olleet minulle silmiä avaavia matkalla tiukistelusta ja sitä seuranneesta ahmimishäiriöstä normaaliin syömiseen. Vielä, kun ahmimisesta kertyneet kilot saisi karistettua... No, sitä varten täällä ollaan.

Tsemppiä kaikille helmikuuhun!

Ap

Vierailija
256/490 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on nyt ollut pari päivää 76,8 kg, kun se oli tammikuun lopussa 78 kg. Suunta on siis oikea. Nuorimmaisen muutettua kotoa laihduttaminen on tullut sikäli helpommaksi, ettei minun tarvitse ajatella muuta kuin omia syömisiäni. Kesällä haluaisin mennä vaeltamaan, ja kiipeäminen sujuisi kyllä paremmin, jos olisi 10 kg vähemmän kannettavaa. Siihen tähtään, ja aikarajaksi olen asettanut kesäkuun lopun.

Tellu

Vierailija
257/490 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keventely ollut yllättävän helppoa, mutta se harmittaa tavallaan, että paino on oikeasti pudonnut tammikuun aikana ihan hirmuisella vauhdilla.

Paino 31.12.2019 80,4

Paino 31.1.2020 73,7

Mitään kitukuuria en todellakaan ole pitänyt, enkä ole kieltäytynyt mistään. Tosin, nyt jo on hidastumista, kun pe paino oli tosiaan tuo 73,7 ja tänäaamuna 73,8 se kävi kyllä sunnuntaiaamuna 73,2. En siis ole missään tapauksessa nyt huolestunut enkä masentunut :D

Jotenkin se oivallus, että laihduttaminen tiukoilla kuureilla tai kieltäytyisillä ei ole toimivaa pitkällä aikavälillä, tavoitteeni kun ei oikeastaan ole laihduttaa, vaan saavuttaa tavoitepaino, jossa pysyn oikeasti loppuelämäni. Syön ja liikun siis siten, kuten voisin kuvitella tekeväni loppuelämäni. Eipä ole ikinä yksikään "dieetti" aiemmin noin tehokkaasti painoa pudottanutkaan.

Vierailija
258/490 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt treenailla tässä parin kuukauden ajan. lenkkeillyt n. 50 km kuukaudessa ja lähes joka päivä jumpannut kotosalla jumppamatolla monipuolisesti. 

Jotain teen kuitenkin väärin, koska kärsin jatkuvasta väsymyksestä vaikka nukun yöni hyvin. Siitä lähtien kun olen alkanut treenaamaan olo on tuntunut lähinnä sairaalta. 

Aikaisemmin elämässä olen jaksanut paremmin liikkua, onko tämä vanhuutta vai syönkö vain sitten huonosti vai mikä on? Minulla on myös 1,5 vuotias lapsi, mutta yöt nukutaan hyvin. On vaikeaa löytää aikaa treenaamiselle enkä tajua miten jotkut äidit kykenevät suoriutumaan niin hyvin kaikesta tästä arjesta ja siihen päälle vielä oman kunnon ylläpitämisessä. 

Nytkin olen taas flunssassa, viimeksi kuukausi sitten olin. Ei tunnu hyvältä. 

Muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
259/490 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yrittänyt treenailla tässä parin kuukauden ajan. lenkkeillyt n. 50 km kuukaudessa ja lähes joka päivä jumpannut kotosalla jumppamatolla monipuolisesti. 

Jotain teen kuitenkin väärin, koska kärsin jatkuvasta väsymyksestä vaikka nukun yöni hyvin. Siitä lähtien kun olen alkanut treenaamaan olo on tuntunut lähinnä sairaalta. 

Aikaisemmin elämässä olen jaksanut paremmin liikkua, onko tämä vanhuutta vai syönkö vain sitten huonosti vai mikä on? Minulla on myös 1,5 vuotias lapsi, mutta yöt nukutaan hyvin. On vaikeaa löytää aikaa treenaamiselle enkä tajua miten jotkut äidit kykenevät suoriutumaan niin hyvin kaikesta tästä arjesta ja siihen päälle vielä oman kunnon ylläpitämisessä. 

Sun kannattais nyt ihan ensiksi miettiä syömisiäsi. Joku siinä mättää kun noin väsyt.  Väkisin, väsyneenä ja huonolla ravinnolla liikkuminen on pelkästään vahingollista.

Vierailija
260/490 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi kannattaa tarkastella ruokavaliota. Saatko tarpeeksi vitamiineja ja mineraaleja? Jos vastaus ei löydy ruokavaliosta, olisi hyvä tehdä mahdollisimman kattavat labratutkimukset. Kilpirauhasarvot, hemoglobiini, varastorauta ja verensokeri nyt ainakin. Jos olet aloittanut treenaamisen nollasta, väsymys voi johtua alipalautumisestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä