Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
321/490 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino heilahti viikon aikana enimmillään pari kiloa ylöspäin, vaikken ole syönyt mitenkään epänormaalisti. Onhan heilahtelu tietysti normaalia, mutta noin suurta ei ole vielä ollut. Tänään lukema oli taas vihdoin sama kuin viime sunnuntaina, toivottavasti seuraavaksi suunta on alaspäin. Ruokien kirjaaminen alkaa sujua rutiinilla. Ruuan sisältöön pitäisi keskittyä enemmän, vitamiinien saanti ei oikein ole riittävää.

Olen liikkunut tällä viikolla 3x1h, huomenna vielä tarkoitus lähteä lenkille. Näiden lisäksi tietysti kaikki arkiliikunta, mitä en jaksa edes laskea. Vastustelen ja venytän edelleen liikkeelle lähtöä, vaikka tiedän että jo liikkuessa ja varsinkin sen jälkeen tuntuu tosi hyvältä.

Kertaakaan ei ole syömisen tai liikunnan suhteen tullut sellaista tunnetta, että lyön hanskat tiskiin. Koko aikana, Yazion mukaan 49 päivää, en ole syönyt enempää kuin kulutan ja vain yhtenä päivänä melkein saman kuin kulutin. Yritän pitää tämän mielessä, kun vaaka tai mittanauha ei juurikaan näytä edistymistä.

Kasi

eli syöt edelleen vähä liikaa. Väärät lukemat , ei niihin kannata luottaa kovin sokeasti.

Vierailija
322/490 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino heilahti viikon aikana enimmillään pari kiloa ylöspäin, vaikken ole syönyt mitenkään epänormaalisti. Onhan heilahtelu tietysti normaalia, mutta noin suurta ei ole vielä ollut. Tänään lukema oli taas vihdoin sama kuin viime sunnuntaina, toivottavasti seuraavaksi suunta on alaspäin. Ruokien kirjaaminen alkaa sujua rutiinilla. Ruuan sisältöön pitäisi keskittyä enemmän, vitamiinien saanti ei oikein ole riittävää.

Olen liikkunut tällä viikolla 3x1h, huomenna vielä tarkoitus lähteä lenkille. Näiden lisäksi tietysti kaikki arkiliikunta, mitä en jaksa edes laskea. Vastustelen ja venytän edelleen liikkeelle lähtöä, vaikka tiedän että jo liikkuessa ja varsinkin sen jälkeen tuntuu tosi hyvältä.

Kertaakaan ei ole syömisen tai liikunnan suhteen tullut sellaista tunnetta, että lyön hanskat tiskiin. Koko aikana, Yazion mukaan 49 päivää, en ole syönyt enempää kuin kulutan ja vain yhtenä päivänä melkein saman kuin kulutin. Yritän pitää tämän mielessä, kun vaaka tai mittanauha ei juurikaan näytä edistymistä.

Kasi

eli syöt edelleen vähä liikaa. Väärät lukemat , ei niihin kannata luottaa kovin sokeasti.

Ei välttämättä. Ihminen ei ole kone, joka kuluttaa täsmälleen tietyn verran tai laihtuu täsmälleen tietyn verran, kun kulutusta rajoitetaan. Voi olla, että kirjoittaja syökin liian vähän, ja pieni lisäys esim. proteiinin muodossa voisi piristää tilannetta.

Joskus paino vaan jumittaa jonkun aikaa ja humpsahtaa yhtäkkiä alas. Toisinaan se heilahtelee kk-kierron takia. Ja liikunta voi ihan yllättäen pamauttaa vaakaan monta kiloa lisää, koska se kerää nestettä lihaksiin.

Ja sitten on tietenkin mahdollista, että vaikka vaihdevuodet tai kilpparin vajaatoiminta hankaloittavat tilannetta.

Tsemppiä joka tapauksessa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/490 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Ei välttämättä. Ihminen ei ole kone, joka kuluttaa täsmälleen tietyn verran tai laihtuu täsmälleen tietyn verran, kun kulutusta rajoitetaan. Voi olla, että kirjoittaja syökin liian vähän, ja pieni lisäys esim. proteiinin muodossa voisi piristää tilannetta.

Joskus paino vaan jumittaa jonkun aikaa ja humpsahtaa yhtäkkiä alas. Toisinaan se heilahtelee kk-kierron takia. Ja liikunta voi ihan yllättäen pamauttaa vaakaan monta kiloa lisää, koska se kerää nestettä lihaksiin.

Ja sitten on tietenkin mahdollista, että vaikka vaihdevuodet tai kilpparin vajaatoiminta hankaloittavat tilannetta.

Ap

Minkä verran proteiinia kannattaisi syödä? Minulla on ollut sovelluksessa oletustavoite 20%, en ole osannut säätää sitä kumpaankaan suuntaan. Välillä tavoite ylittyy, välillä alittuu. Vaje on keskimäärin 600kcal/päivä. Tavoitteena on se n. 500kcal, mutta rankemmat liikuntapäivät suurentaa vajetta, kun en viitsi syödä kuitenkaan hirveän paljon normaalipäivän kalorimäärän yli, vaikka periaatteessa voisikin.

Joka tapauksessa täytyy vain luottaa siihen, että kun syö terveellisesti ja vajetta on jatkuvasti, paino putoaa ennemmin tai myöhemmin.

Kasi

Vierailija
324/490 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Ap

Minkä verran proteiinia kannattaisi syödä? Minulla on ollut sovelluksessa oletustavoite 20%, en ole osannut säätää sitä kumpaankaan suuntaan. Välillä tavoite ylittyy, välillä alittuu. Vaje on keskimäärin 600kcal/päivä. Tavoitteena on se n. 500kcal, mutta rankemmat liikuntapäivät suurentaa vajetta, kun en viitsi syödä kuitenkaan hirveän paljon normaalipäivän kalorimäärän yli, vaikka periaatteessa voisikin.

Joka tapauksessa täytyy vain luottaa siihen, että kun syö terveellisesti ja vajetta on jatkuvasti, paino putoaa ennemmin tai myöhemmin.

Kasi

25-30 prosenttiakin voisi olla kokeilun väärti? Ja kalorivajetta voi olla liikaakin, voisit ihan hyvin kokeilla syödä enemmän hetken aikaa, ja katsoa miten käy.

Vierailija
325/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelut liikunnan esteenä jälleen. Ruokavaliolla pidän pudotusta yllä.

Tilanne nyt -4kg.

Lähinnä itselleni tätä päivittelen tänne. Jostain syystä viesteihini ei ole tullut "vastauksia" täällä ketjussa, hah, kuin pahimpina kouluaikoina!

NOITA

Vierailija
326/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikki. Ajattelin liittyä mukaan.

Bmi yli 35. Olen aloittanut vähentämällä kaloreita. En aio käydä vaa'alla ennen helmikuun loppua, koska tämä paino aiheuttaa ahdistusta ilman sitäkin.

Olen toiveikas mutta yhä epäileväinen.

Efelantti

Heippa kaikki.

Tuli heikko hetki enkä jaksanut pitää vaakalupaustani. Punnitsin siis itseni jo eilen, mutta toivon että seuraava kerta olisi vasta helmikuun lopussa.

Alkutilanne oli se, että lääkärissä käydessäni painoksi oli mitattu 114kg. Pituutta minulla on 170cm. Tuo oli melkein se viimeinen pisara, en kestänyt nähdä itseäni peilistä, yksikään vaate ei sopinut enää ja ulkona lannisti ihmisten (itseni kuvittelemat) katseet.

Alku: 114kg

10.2: 104kg

Tiputusta siis 10kg. Se on jo merkittävä pudotus, vaikka iso osa varmaan olikin alussa lähtevää nestettä. Vaikka pudotus on hyvä olo ei ole rauhaisa asian suhteen. Se 100kg on jotenkin maaginen raja, ennen sitä en kykene uskomaan itseeni tai siihen että pudotus on mahdollista.

Jokainen miinuskilo on positiivinen asia, mutta jos saisin painon omalle normaalialueelleen eli 68-72kg olisin uskomattoman iloinen. Realistisena loppupainona pidän kuitenkin 85kg, sinnekin on sen verran matkaa että parempi laittaa välitavoitteet viiden kilon välein. Eka etappi on saada paino nyt alle sadan.

Efelantti

En kykene selkeästikään pysymään erossa vaa'asta.

18.2: 101,5kg

Kaksinumeroinen paino häämöttää jo!

Efelantti

Vierailija
327/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikakiloja on kertynyt. Mietin tässä tänään et miten paljon olen syönyt (kaloreita) että kiloja on päässyt kertymään. Tein sitten arvion omasta tyypillisestä päivästä silloin kun en miettinyt lahduttamista ja söin mitä mieli teki. Tulos 3200 kaloria/päivä. Olen nainen paino nyt 72kg/ 167cm. Eli ihan liikaa kaloreita mulle. Liika kalorit on tullut suklaasta, jäätelöstä, sipseistä yms herkuista. Pienessä suklaapatukassa on jopa 200 cal ja sellasia on voinut mennä päivässä 2 kpl. 

Kyllähän sitä on tiennyt että on lihonnut koska on syöny liikaaherkkuja, mut silti sitä kysyy et miksi olen lihonnu, niin jotenkin helpottavaa tietää et joo olen tosiaankin lihonnu koska kalorimäärät ovat olleet liian suuret :). kai sitä alitajuntaisesti valehtelee itselleen et enhän mä ole liikaa syönyt et miten ihmessä mulla liikakiloja on? (en tiedä tajusko kukaan mun pointia). Olen joskus pitänyt ruokapäiväkirjaa mut niinä päivinä en syönyt herkkuja niin kalorit oli jotain 1500-1600 cal/pvä ja kai mä olen jotenkin myös KUVITELLUT alitajuntaisesti et niinä päivinä kun olen syönyt mitä haluan eli myös niitä herkkuja kalorit on ollut muka jotain 2000+ ja sit tulee paniikki et apua enhän mä ikinä laihdu. Mun kalori raja on noin 2000cal missä pysyn nykyisessä painossa. Et on niistä kaloreiden laskemisesta hyötyäkin saa ainakin realistisen kuvan että missä lukemissa kalorimäärät paukkuu kun on syönyt mitä mieli on tehnyt. Herkästi me ihmiset valehdellaan itsellemme " enhän mää mitää oo syönyt, miten mää muka oon lihonu?" ja sit onkin tullut syötyä 1000 cal ylimäärästä ja vyötärön rengas kiittää ja paisuu. 

Vierailija
328/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bmi yli 35. Olen aloittanut vähentämällä kaloreita. En aio käydä vaa'alla ennen helmikuun loppua, koska tämä paino aiheuttaa ahdistusta ilman sitäkin.

Efelantti

Heippa kaikki.

Tuli heikko hetki enkä jaksanut pitää vaakalupaustani. Punnitsin siis itseni jo eilen, mutta toivon että seuraava kerta olisi vasta helmikuun lopussa.

Alkutilanne oli se, että lääkärissä käydessäni painoksi oli mitattu 114kg. Pituutta minulla on 170cm. Tuo oli melkein se viimeinen pisara, en kestänyt nähdä itseäni peilistä, yksikään vaate ei sopinut enää ja ulkona lannisti ihmisten (itseni kuvittelemat) katseet.

Tiputusta siis 10kg. Se on jo merkittävä pudotus, vaikka iso osa varmaan olikin alussa lähtevää nestettä. Vaikka pudotus on hyvä olo ei ole rauhaisa asian suhteen. Se 100kg on jotenkin maaginen raja, ennen sitä en kykene uskomaan itseeni tai siihen että pudotus on mahdollista.

Jokainen miinuskilo on positiivinen asia, mutta jos saisin painon omalle normaalialueelleen eli 68-72kg olisin uskomattoman iloinen. Realistisena loppupainona pidän kuitenkin 85kg, sinnekin on sen verran matkaa että parempi laittaa välitavoitteet viiden kilon välein. Eka etappi on saada paino nyt alle sadan.

Efelantti

Efelantti

Mahtavaa! Minulla on nyt tasan 100 kg. Sunnuntaina oli pudonnut puoli kiloa lauantaista, eilen puoli kiloa sunnuntaista. Kaipa tahti taas hidastuu tämän hyppäyksen jälkeen, tai sitten seilaa taas ylöspäin, mutta kaksinumeroinen ei ole täälläkään enää kaukana. Nostin nyt silti vinkin mukaan proteiinin määrän 25%.

Kasi

Vierailija
329/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne nyt -4kg.

Lähinnä itselleni tätä päivittelen tänne. Jostain syystä viesteihini ei ole tullut "vastauksia" täällä ketjussa, hah, kuin pahimpina kouluaikoina!

NOITA

Jos positiivista haluaa hakea, niin sairaana ei yleensä edes tee mieli syödä juuri mitään. Pikaista paranemista!

Kasi

Vierailija
330/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin tulihan se sieltä ,miksi normaalipainoisen pitää laihduttaa ? Mulla kiikun kaakun,että olen normaalipainoin. Se rasva vyötäröllä ei todellakaan ole terveellistä. Jos en muuta ruokatapoja ja lisää liikuntaa niin jenkkikahvat ,turvotus ei lähde minnekkään. Ei kivaa kun välillä näyttää kun raskaana. Huomenta suomi ohjelmassa kerrottiin juuri siitä ,että normaalipainoisella ,mutta rasvaa vyötäröllä voi myös nousta diebetes arvot. 

bmi mukaan olen lievästi lihava. Voi sanoa et näytän normaali kokoiselta eli en ole hoikka mut en myöskään tooosi lihava. Vyötärä on yli 90 cm eli liian iso naiselle. Vyötärölle kertyy mut esim nilkat ja ranteet on tikku laihat(laihat luut), nytkin ku katson itseäni ranteet on ku linnulla( ei läskin läskiä) ja vyötörä ku virtahevolla. :D

Vierailija
331/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne nyt -4kg.

NOITA

Jos positiivista haluaa hakea, niin sairaana ei yleensä edes tee mieli syödä juuri mitään. Pikaista paranemista!

Kasi

Se positiivisuus loppuu, kun paranee. Vähien syömisten jälkeen ruokahalu on kova. Ja silloin pitäisi oikeasti syödä tarpeeksi, koska keho haluaa korjata ravinnon puutteen.

Vierailija
332/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne nyt -4kg.

NOITA

Pahoittelut, jos jotain tärkeää on mennyt ohitse - olen ainakin itse välillä poissa palstalta useita päiviä, ja on ollut vaikeaa löytää olennaisia viestejä, kun väliin on saattanut pamahtaa (turhaa) vääntöä monta sivua.

Paranemisia sinulle! Meilläkin tämä alkuvuosi on ollut hirveän tautista aikaa. Pitää kuitenkin yrittää tehdä edes liikkuvuusharjoittelua (venyttelyä ja nivelten pyörittelyä) päivittäin, vaikka ei muuten pääsisikään vielä liikkeelle. Ap

Vierailija
333/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisena aloitin ja nyt tasan 6 viikossa on lähtenyt 10,9 kg.

Edelleen pätkäpaastoa yhdistettynä vähähiilariseen. Syön ateriat 6h tai korkeintaan 8h sisällä, yleensä vain 2 ateriaa päivässä jotka molemmat pienehköjä ja vähähiilarisia. Proteiinia pidän huolen että grammoissa tulee vähintään se 50% kehonpainosta. Rasvaa en välttele mutten tarkoituksella lisääkkään. Lihasta ei ole lähtenyt kehonkoostumusmittarin mukaan. Tunnin lihastreeni pari kertaa viikossa, ei muuta liikuntaa.

Vierailija
334/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on tänä vuonna lisätä aktiivisuutta, parantaa yleiskuntoa ja jaksamista. En aio stressata kiloista tai laskea kaloreita. Lisään terveellistä ruokaa, vähennän herkkuja, lisään liikuntaa ja ulkoilua.

Vierailija
335/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Minulla on nyt tasan 100 kg. Sunnuntaina oli pudonnut puoli kiloa lauantaista, eilen puoli kiloa sunnuntaista. Kaipa tahti taas hidastuu tämän hyppäyksen jälkeen, tai sitten seilaa taas ylöspäin, mutta kaksinumeroinen ei ole täälläkään enää kaukana. Nostin nyt silti vinkin mukaan proteiinin määrän 25%.

Kasi

Onnea satasen rajapyykistä! :)

-Efe

(Taidan vaihtaa Efelantin Efeen)

Vierailija
336/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen pätkäpaastoa yhdistettynä vähähiilariseen. Syön ateriat 6h tai korkeintaan 8h sisällä, yleensä vain 2 ateriaa päivässä jotka molemmat pienehköjä ja vähähiilarisia. Proteiinia pidän huolen että grammoissa tulee vähintään se 50% kehonpainosta. Rasvaa en välttele mutten tarkoituksella lisääkkään. Lihasta ei ole lähtenyt kehonkoostumusmittarin mukaan. Tunnin lihastreeni pari kertaa viikossa, ei muuta liikuntaa.

Onpa hieno saavutus, onnea! Paljonko sulla on matkaa tavoitepainoon? Ap

Vierailija
337/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Efelantti

Heippa kaikki.

Efelantti

Efelantti

Kasi

Tuosta painon seilaamisesta: oman kokemuksen mukaan isojakin heilahteluita voi tulla, ja mitä enemmän kehonpainoa on, sitä suurempia heilahtelut voi olla. Eli voi mennä ihan senkin piikkiin sinulla. Suunta on kuitenkin oikea, hyvä! Ap

Vierailija
338/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on tänä vuonna lisätä aktiivisuutta, parantaa yleiskuntoa ja jaksamista. En aio stressata kiloista tai laskea kaloreita. Lisään terveellistä ruokaa, vähennän herkkuja, lisään liikuntaa ja ulkoilua.

Tässä muuten hyvä ohjenuora! Vaikka ei laihduttaisi, noilla muutoksilla terveys, paino ja hyvinvointi eivät mene ainakaan yhtään huonompaan suuntaan. Niin koetan itsekin ajatella, että vaikka varsinainen laihdutus on lähtenyt käyntiin vähän niin ja näin, niin jokainen ateria, ulkoilu tai muu hyvinvointia tukeva valinta on kuitenkin aina kotiin päin. Ap

Vierailija
339/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hieno saavutus, onnea! Paljonko sulla on matkaa tavoitepainoon? Ap

Noin 12 kg vielä BMI normaalipainoon mutta tavoitteeseen 17 kg. En minä näitä lopullisia tavoitteita paljoa ajattele, menen 5kg kerralla ja 2,3 kg on seuraavaan tasalukuun matkaa joten keskityn nyt vain noihin 2,3 kiloon.

Vierailija
340/490 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vedätte pelkästään 1000-1200kcal päivässä, nii miten hemmetissä ette mene säästöliekille? Ja eikö tuolla kalorimäärällä ole ihan jumalaton nälkä? Jos perusaineenvaihdunta + aktiivisuus kuluttaa ~2000kcal päivässä ja siitä vetää 1600kcal niin millä tavalla se on liikaa? Ja jos joka paikassa sanotaan, että ei tarvita mitään kitudieettejä, syöt normaalia kotiruokaa vaan, nii jo laihtuu. Niin joku asiahan tässä ei täsmää?! Ja salilla käyminenkö on turhaa koska ei lisää kalorinkulutusta? Eli vedät kivan voimatreenin ja jätätkin syömättä kunnolla sen jälkeen, niin miten on sitten palautumisen laita? Lihaksethan tarvitsevat hiilaria ja proteiinia palautuakseen. 

Tuo 2000kcal on todella harvan naisen kulutus. Itsellä peruskulutus n. 1500kcal/vrk (40v toimistotyötä tekevä nainen), joten 1000-1200kcal on ihan perussettiä, eikä todellakaan tule mtiään huuhaa säästöliekkiä.

Salilla käynti ei ole turhaa, mutta se täytyy ymmärtää, että salilla käynti ei nosta kulutusta eikä kuluta itsessään mitenkään valtavasti kaloreita.  Jos siis muutenkin syö jo 1600kcal + "palauttelee" protskupirtelöllä salin jälkeen ei paino luonnollisesti putoa, kun syön sen verran kun kuin kuluttaa + liikunnan kalorit menettää sillä palkkarilla.

Ja ei, ei ole nälkä. Välillä pitää pakottaa itseään syömään lisää, kun on syönyt vain n. 700kcal edestä ja tiedostaa, että se ei riitä. Aina en syö.

Hohhoijaa... Olen 37v. toimistotyötä tekevä nainen, peruskulutukseni on toki vain 1400kcal mutta ihan normaali aktiivisuus päivän aikana (työmatka kävellen + julkisilla, kaupassa käynti, kävely töissä, lounaalla, tai pieni lenkki/asioiden hoito töiden jälkeen) nostaa sen jo 1800, ja jos tulee yli 10 000 askelta (niin kuin tulee) yli 2000-2200 kcaliin. Salipäivinä 2500! 

Salilla käynti nimenomaan kuluttaa niitä kaloreita! Voimaharjoittelu mahdollisimman raskailla painoilla ja HIIT kuluttaa vielä tunteja treenin jälkeen, puhumattakaan siitä kun lihakset kehittyvät, ne pikkuhiljaa kuluttavat enemmän lepotilassakin. Toki kalorit ja niiden kulutus on aina vain arviointia, mutta syön 1600-2000 kcal mahdollisimman puhdasta ruokaa päivässä ja olen laihtunut 72 kilosta 65 kiloon. Viisi vielä pois niin alkaa olla hyvä. 

Itsensä näännyttämisessä ei ole mitään järkeä... Ja sitä 700 kcal on, vaikka olisi minkäkokoinen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan