Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ihmistä, joka ei pidä koirista?

Vierailija
02.01.2020 |

Nyt puhutaan pienistä ja söpöistä koirista, joista ei edes lähde karvaa, ja jotka ovat sisäsiistejä. Ymmärrän, jos joku ei pidä isoista, kuolaavista köriläistä, mutta pieni söpö koira..?

Uusi poikaystäväni ei halua koiraani kotiinsa, jos menen hänen luokseen yöksi. Sitä varten minun pitää viedä koira toiseen kaupunkiin hoitoon. Paljon helpompaa olisi, jos koiran voisi ottaa mukaan. Sehän vain syö ja nukkuu. Välillä vien sen ulos. Mies tiesi alusta asti, että minulla on koira. Jos se on niin suuri ongelma, niin miksi halusi tavata ja alkaa seurustella?!

Ex poikaystäväni oli paljon mukavampi. Hän jopa vei koiran aamulenkille vapaaehtoisesti, jotta minä sain nukkua pidempään.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä kaikista, minä inhoan lapsia enkä ikinä voisi seurustella ihmisen kanssa jolla niitä on tai joka niitä haluaa, asunnossani ei myöskään ole koskaan käynyt yhtään penikkaa eikä tule tänne sotkemaan ja kiljumaan. Minun elämä, minun tavat, minä määrään elämästäni ja asunnostani.

Vierailija
102/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät pidä eläimistä enkä sellaisten ihmisten kanssa ole muuta kuin pakollisissa tilanteissa. Jotain vikaa on ihmisessä, joka ei arvosta muita elämänmuotoja kuin ihmiselämää. Tosin, olen huomannut, että ihminen joka ei kunnioita eläimiä, ei yleensä kunnioita ihmisiäkään.

On eri asia kunnioittaa eläimiä kuin olla eläinrakas. Itse en sanoisi olevani eläinrakas, mutta olen esim. vegaani osin eläinoikeudellisista syistä, ja mielestäni eläimiä pitää kohdella hyvin. Saatan kiinnostua luontodokumenteista ja voi olla ihan mielenkiintoista katselle eläimiä luonnossa tai vaikka joskus lemmikkejäkin. Mutta en silti halua rapsuttaa koiria, en halua että koirat hyppivät päälleni, en halua lenkittää koiria, en halua hoitaa eläimiä, en halua nukkua eläimiä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, siihen haluaisin vastauksen, miksi jotkut eivät voi sietää koiria. Allergia ja pelko ovat hyväksyttäviä selityksiä, mutta jos niistä ei ole kyse? Tässä tapauksessa on vieläpä mies, jolla on ollut koira, ja josta omien sanojensa mukaan on huolehtinut. 

Onko aina selityksenä empatiakyvyn puute ja persoonallisuushäiriö, kuten narsismi? Voiko olla mitään muita selityksiä? Auttakaa minua ymmärtämään.  

Vierailija
104/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, siihen haluaisin vastauksen, miksi jotkut eivät voi sietää koiria. Allergia ja pelko ovat hyväksyttäviä selityksiä, mutta jos niistä ei ole kyse? Tässä tapauksessa on vieläpä mies, jolla on ollut koira, ja josta omien sanojensa mukaan on huolehtinut. 

Onko aina selityksenä empatiakyvyn puute ja persoonallisuushäiriö, kuten narsismi? Voiko olla mitään muita selityksiä? Auttakaa minua ymmärtämään.  

No jospa ei vaikka tykkää siitä, että koirasta on vaivaa. Tai ei tykkää siitä, miltä koira tuoksuu. Tai ei tykkää (enää) siitä, että koira ottaa kontaktia ja tulee lähelle. Tai sitten on muuttunut ihmisenä ja ei halua enää elämäänsä koiraa, vaikka hänellä ei olisikaan mitään niitä vastaan.

Se, että joku ei tykkää jotain, ei tarkoita, että siihen pitäisi olla mitään dramaattista syytä. Varsinkaan ei kannata lähteä heti miettimään jotain narsismeja ja muuta älytöntä.

Vierailija
105/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on itsessään jees, mutta ei niitä jaksa olla koko ajan viihdyttämässä.

Vierailija
106/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä kimeällä äänellä räksyttävistä koirista en todellakaan pidä. Keskikokoiset ja isot koirat ovat taas hyvinkin paljon mieleeni.

Vierailija
107/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voisi olla ihmisen kanssa joka pitää lemmikkejä. Itsekästä orjuuttamista. Olin tätä mieltä jo 70-luvulla. 

Olen niin jyrkkä kannassani että mielestäni kaikki vapaaehtoinen eläinsuojelutyö ja bisnestä tekevät löytöeläintalot pitäisi lopettaa, sillä ne ylläpitävät eläinten kärsimystä.  

Vierailija
108/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisessä,joka ei pidä eläimistä on jotain vikaa.Jonkinlaista empatian puutetta,tunnekylmyyttä.

Niistä kannattaa pysytellä erossa,ei ole normaalia.

Tätähän on tutkittu ja se on ihan totta, että tällaisella ihmisellä on tunnekylmyyttä ja empatian puutetta eli samoja piirteitä mitä yleensä rikollisillakin on.

En tarkoita, että jokaisen pitäisi haluta juuri itselleen lemmikkieläin, mutta ei todellakaan ole normaalia VIHATA niitä tai haluta niille pahaa. Lemmikkieläimet (ja muutkin eläimet) on kuitenki todellisuudessa tosi viattomia ja on todella sairasta vihata niitä. Kyllä se kertoo siitä, että on jollain tavalla tunnekylmä ihminen.

No onhan se normaalia vihata lemmikkejä ihan kuin mitä tahansa muuta tässä maailmassa

Vierailija
109/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan voisi olla ihmisen kanssa joka pitää lemmikkejä. Itsekästä orjuuttamista. Olin tätä mieltä jo 70-luvulla. 

Olen niin jyrkkä kannassani että mielestäni kaikki vapaaehtoinen eläinsuojelutyö ja bisnestä tekevät löytöeläintalot pitäisi lopettaa, sillä ne ylläpitävät eläinten kärsimystä.  

Irvokkain esimerkki tästä on ne ällönimelät Friin Eläinpoliisit. Ne eläimet eivät oikeasti ole iloisia joutuessaan lemmikeiksi.

Vierailija
110/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole elänyt pitkän ikäni ja ehdottomasti ilman koiria. En suvaitse niitä kotiini, evvk. Aivan niinkuin sinä pidät koirista ap, minä en pidä niistä, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.

Ihan turhaa alkaa selittämääm miksi en pidä rakeista.

Ihminen joka käyttää koirasta sanaa "rakki" ei voi olla ihan terve päästään.

Mutta nehän on rakkeja

Vierailija
111/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimenomaa inhoan niitä pieniä huonosti koulutettuja mulkosilmiä tai ehkä ennemmin niitä jalostavia ja ostavia/omistavia ihmisiä. Eihän se niiden eläinparkojen vika ole. Isot koiran näköiset ja kokoiset koirat, joista lähtee sitä karvaa ja jotka on pakko kouluttaa, ovat kivoja, itsellänikin on sellainen.

Vierailija
112/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) viet koiran piikille

x) jatkat panosuhdetta ja viet koiran hoitolaan

2) sanot heipat miesystävälle

Vierailija
113/175 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään koirista, mutta niiden omistajat ovat usein aika pelottavia ihmisiä.

Vierailija
114/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen allerginen koirille ja en pidä sitä että ne usein haluaa väkisin tehdä tuttavuutta. Koiria pidetään myös usein hyvin pitkässä flexivihnassa jolloin voi halutessa hypätä/hyökötä vastaantulijoiden kimppuun. Haukkuvat ja aiheuttavat häiriöitä. En kertakaikkiaan pidä koirien luonteesta!

Vierailija
115/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enemmän isommista kuin pikkuruisista koirista.

Vierailija
116/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen allerginen koirille ja en pidä sitä että ne usein haluaa väkisin tehdä tuttavuutta. Koiria pidetään myös usein hyvin pitkässä flexivihnassa jolloin voi halutessa hypätä/hyökötä vastaantulijoiden kimppuun. Haukkuvat ja aiheuttavat häiriöitä. En kertakaikkiaan pidä koirien luonteesta!

Mitä se haittaa, jos koira haluaa tehdä tuttavuutta kanssasi? Seuraavassa hetkessä sillä on jo katse muualla.

Vierailija
117/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka tekee pahaa puolustuskyvyttömille, tekee väärin.

Vierailija
118/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on maailmassa miljardi

eli

1000 000 000 kappaletta

.

Kaikki pitäisi hävittää!!

Vauvoja tilalle!

Ootte vaan sekaisin kun käytätte hormiehkäisyä

Säälin teitä

Vierailija
119/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samaa mieltä kuin muut vastaajat, että ihminen joka on kunnossa myös hengellisesti on eläin rakas ja tykkää eläimistäkin. Meillä ihmisillä voi olla paljonkin yhtäläisyyksiä eläinten kanssa ja yhteyttä luontoon.

Vierailija
120/175 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät pidä eläimistä enkä sellaisten ihmisten kanssa ole muuta kuin pakollisissa tilanteissa. Jotain vikaa on ihmisessä, joka ei arvosta muita elämänmuotoja kuin ihmiselämää. Tosin, olen huomannut, että ihminen joka ei kunnioita eläimiä, ei yleensä kunnioita ihmisiäkään.

On eri asia kunnioittaa eläimiä kuin olla eläinrakas. Itse en sanoisi olevani eläinrakas, mutta olen esim. vegaani osin eläinoikeudellisista syistä, ja mielestäni eläimiä pitää kohdella hyvin. Saatan kiinnostua luontodokumenteista ja voi olla ihan mielenkiintoista katselle eläimiä luonnossa tai vaikka joskus lemmikkejäkin. Mutta en silti halua rapsuttaa koiria, en halua että koirat hyppivät päälleni, en halua lenkittää koiria, en halua hoitaa eläimiä, en halua nukkua eläimiä kanssa.

Minulla ihan sama! Miksi ihmeessä koiraihmiset ajattelevat, että ihmisessä on jotain vikaa, jos ei halua koiria kotiinsa eikä lähelleen. Yhtä hyvin voisi ajatella, että koiranomistajissa on jotain outoa ja arveluttavaa. Katson olevani myös "eläinrakkaampi" kuin monet koiranomistajat.