Mikä vaivaa ihmistä, joka ei pidä koirista?
Nyt puhutaan pienistä ja söpöistä koirista, joista ei edes lähde karvaa, ja jotka ovat sisäsiistejä. Ymmärrän, jos joku ei pidä isoista, kuolaavista köriläistä, mutta pieni söpö koira..?
Uusi poikaystäväni ei halua koiraani kotiinsa, jos menen hänen luokseen yöksi. Sitä varten minun pitää viedä koira toiseen kaupunkiin hoitoon. Paljon helpompaa olisi, jos koiran voisi ottaa mukaan. Sehän vain syö ja nukkuu. Välillä vien sen ulos. Mies tiesi alusta asti, että minulla on koira. Jos se on niin suuri ongelma, niin miksi halusi tavata ja alkaa seurustella?!
Ex poikaystäväni oli paljon mukavampi. Hän jopa vei koiran aamulenkille vapaaehtoisesti, jotta minä sain nukkua pidempään.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole elänyt pitkän ikäni ja ehdottomasti ilman koiria. En suvaitse niitä kotiini, evvk. Aivan niinkuin sinä pidät koirista ap, minä en pidä niistä, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.
Ihan turhaa alkaa selittämääm miksi en pidä rakeista.Ihminen joka käyttää koirasta sanaa "rakki" ei voi olla ihan terve päästään.
Ohis, mutta koiraihmiset on kyllä huvittavaa kansaa. :D
/13
Miksi koirista olisi pakko tykätä? Miksi minun pitäisi tykätä sen pahasta hajusta? Miksi sen irtokarvoista pitäisi tykätä?
Järkevyys ja älykkyys. Koirat on suurinta syöpää. Hyi!
Omituinen on jos ei kissoista kaan pidä.
Pieni ja sievä, mutta räksyttää isolla egolla 24/7? Ei kiitos.
Lapsuudessani on ollut aina koira, meill oli koira kun lapset oli pieniä. Lapset muuttaneet ja nyt en missään nimessä ottaisi koiraa. Sitovuus häiritsee, sen ehdoilla on elämää järjestettävä, kaupunkiin koira ei mielestäni sovi, sokkeliin pissijät inhottaa.
Vierailija kirjoitti:
En itse koskaan suostuisi seurustelemaan miehen kanssa, joka ei pidä eläimistä. Suhtaudun hyvin epäluuloisesti ihmisiin, jotka eivät ole eläinrakkaita. Niissä on pakko olla jotain vikaa tunne-elämässään ja empatiakyvyssä. Omassa kaveripiirissäni olen myös huomannut, että kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä ovat ne, jotka eivät välitä eläimistä.
Näin. Varsinkin kun eläimeen yleensä on helpompi kiintyäkin kuin ihmiseen. Siksihän niitä terapiaeläimiäkin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole elänyt pitkän ikäni ja ehdottomasti ilman koiria. En suvaitse niitä kotiini, evvk. Aivan niinkuin sinä pidät koirista ap, minä en pidä niistä, eikä siinä ole mitään sen kummempaa.
Ihan turhaa alkaa selittämääm miksi en pidä rakeista.Ihminen joka käyttää koirasta sanaa "rakki" ei voi olla ihan terve päästään.
Ohis, mutta koiraihmiset on kyllä huvittavaa kansaa. :D
/13
Miksi koirista olisi pakko tykätä? Miksi minun pitäisi tykätä sen pahasta hajusta? Miksi sen irtokarvoista pitäisi tykätä?
On muutamia haisemattomia rotuja, ilman aluskarvaa. Ne eivät todellakaan haise enempää kuin karvalakki.
Itse kissoista enemmän. Ovat enemmän itsenäisiä muutenkin luonteltaan, kuin koirat en voisi ikinä ottaa koiraa siihen on liian sitoutunut. Enkä tykkää siitä sama myös lapsissa en ikinä. Oma elämä siinä menee
Isekkään en todellakaan lapsia haluaisi siinä menee oma elämä, ja koko ajan pitäisi niissä olla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, siihen haluaisin vastauksen, miksi jotkut eivät voi sietää koiria. Allergia ja pelko ovat hyväksyttäviä selityksiä, mutta jos niistä ei ole kyse? Tässä tapauksessa on vieläpä mies, jolla on ollut koira, ja josta omien sanojensa mukaan on huolehtinut.
Onko aina selityksenä empatiakyvyn puute ja persoonallisuushäiriö, kuten narsismi? Voiko olla mitään muita selityksiä? Auttakaa minua ymmärtämään.
Minusta se on enemmän narsistista ja empatiakyvyttömyyttä jos pitää koirista. Miksi kukaan haluaa ympärilleen eläintä, joka palvoo ja pitää sinua laumanjohtaja, jos ei ole narsisti? Ja pienet koirarodut ovat usein pilalle jalostettuja. Paljon sairaita yksilöitä, jotka kärsivät koko elämänsä, vaikka se ei aina selvästi ulos näykkään. Jos koiran hankkii ja ei ole täysin empatiakyvytön, niin hankkii keskikokoisen ja sekarotuisen, niin saa todennäköisemmin terveen.
Ja jos joku ei tajunnut, niin ylläoleva on kärjistys avauksen vastineeksi.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä,joka ei pidä eläimistä on jotain vikaa.Jonkinlaista empatian puutetta,tunnekylmyyttä.
Niistä kannattaa pysytellä erossa,ei ole normaalia.Tätähän on tutkittu ja se on ihan totta, että tällaisella ihmisellä on tunnekylmyyttä ja empatian puutetta eli samoja piirteitä mitä yleensä rikollisillakin on.
En tarkoita, että jokaisen pitäisi haluta juuri itselleen lemmikkieläin, mutta ei todellakaan ole normaalia VIHATA niitä tai haluta niille pahaa. Lemmikkieläimet (ja muutkin eläimet) on kuitenki todellisuudessa tosi viattomia ja on todella sairasta vihata niitä. Kyllä se kertoo siitä, että on jollain tavalla tunnekylmä ihminen.
Se vaan ei nykypäivänä tunnu olevan mahdollista sanoa ettei varsinaisesti pidä eläimistä, mutta ei niitä vihaakaan, kuten kaikessa muussakin nykyään, vaihtoehtoja on pelkästään eläinrakas tai eläinvihaaja.
Itsekin olen monesti kuullut olevani jonkinlainen eläinvihaaja, ja toki lapsiakin kuulemma vihaan, kun molempiin oma kantani on melko samanlainen, ne on ihan hauskoja joku vartin verran. En niitä senkään ajan jälkeen vihaa, en vain tykkää niistä pyörimässä siinä ympärillä.
Koiria tulee ja menee. Paitsi mun asuntoon ei tule. Eli jos naisystäväkseni jostain syystä päätyisi koiran omistaja, saisi hän hommata koiranhoitajan tänne tullessaan tai jos ei onnistuisi, saisi sitten jäädä koiransa kanssa kotiin.
En mä vihaa koiria, syyttömiähän ne ovat siihen, että ihmiset, joilla ei ole aavistustakaan koiran koulutustarpeesta ja ulkoilutarpeesta ja rahan tarpeesta niiden hoitamiseen ja ruokkimiseen ja lääkärikuluihin ottavat koiria esim. lapsien mankumisen perusteella.
Ne räkyttää, kerjää huomiota koko ajan, haisee, kyttää ja kerjää kun yrität nauttia omasta ruoasta, hepuloi ja riehuu. Siinä muutama syy, unohdinkohan jotain.
Koiranomistajat usein väittää ettei jotkut pitävät koirista. Asua on kuitenkin päinvastoin. Pitävät koirista enemmän kuin omistajat. Eivät haluaisi koiria rääkättävän lemmikkinä. Niistä omistajista ei pidetä, koska eivät osaa käyttäytyä niiden koiriensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En mä vihaa koiria, syyttömiähän ne ovat siihen, että ihmiset, joilla ei ole aavistustakaan koiran koulutustarpeesta ja ulkoilutarpeesta ja rahan tarpeesta niiden hoitamiseen ja ruokkimiseen ja lääkärikuluihin ottavat koiria esim. lapsien mankumisen perusteella.
Juuri näin!
Kyllä mä luottaisin eläinrskkaisiin ihmisiin enemmän kuin niitä vihaaviin.
Mies voi olla mustasukkainen koiralle, kokemusta on siitäkin, vaikka periaatteessa koirista pitäisikin ja olisi ollut joskus itsekin koiranomistaja. Koiran saama huomio ja hellyys naiselta on vain liikaa monille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa? Oletko yhtään ajatellut tulevaisuutta? Ette voi muuttaa yhteen jne. Eroa nyt herranjestas sentään, itse en koirarakkaana ihmisenä ikinä olisi tuollaisen miehen kanssa!
Niin totta tuo kommentti, suosittelen lämpimästi Ap:lle.
Ihmettelet, miksi poikaystäväsi halusi alkaa seurustella kanssasi, vaikkei pidä koirista ja tiesi sinulla olevan sellainen.
Käännä asia oikein päin ja ota vastuu itsellesi.
Miksi sinä itse aloit seurustella hänen kanssaan, kun tiedät, ettei hän pidä koirastasi.
Minusta se on enemmän narsistista ja empatiakyvyttömyyttä jos pitää koirista. Miksi kukaan haluaa ympärilleen eläintä, joka palvoo ja pitää sinua laumanjohtaja, jos ei ole narsisti? Ja pienet koirarodut ovat usein pilalle jalostettuja. Paljon sairaita yksilöitä, jotka kärsivät koko elämänsä, vaikka se ei aina selvästi ulos näykkään. Jos koiran hankkii ja ei ole täysin empatiakyvytön, niin hankkii keskikokoisen ja sekarotuisen, niin saa todennäköisemmin terveen.
Ja jos joku ei tajunnut, niin ylläoleva on kärjistys avauksen vastineeksi.