Aikuinen ihminen nuolee ruokalautasensa syönnin jälkeen... mitä hittoa???
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Itselleni tuli ensi kertaa eteen, nimittäin oma mies teki noin. Olin aivan tyrmistynyt ja sähähdin, että tuo touhu muuten loppuu ja heti, en enää ikinä halua nähdä moista. Kysyin, joutuiko hän lapsena näkemään nälkää vai mikä on, että pitää käyttäytyä kuin koira? Ei kuulemma joutunut, virnistelee vaan idioottimaisesti purkautumiseni johdosta. Lautaselle jääneessä liemessä on kuulemma niin paljon makua, ettei sitä voi heittää hukkaan. Siis lientä on joku muutama pisara, ei sen vertaa että lusikalla voisi loput suuhun laittaa jos se helkkarin liemi niin älyttömän tärkeää ja arvokasta on!
Muuten fiksu mies kyseessä, joten sitäkin käsittämättömämpää. Tuntuu pieneltä asialta, mutten jotenkin pääse yli tästä. Jos vielä kerrankin näen moista, tekee mieli lopettaa koko muuten hyvä suhde. En ole mikään järkyttävä nipottaja-hienostelija, mutta normaalit pöytätavat pitää jokaisella terveellä aikuisella olla. Lautasen nuoleminen herättää ainoastaan seuraavia mielleyhtymiä:
a) koira
b) pikkulapsi
c) henkisesti vajavainen, jollain tapaa vammainen
Jotenkin tuntuu että jotain meni pilalle jos en pysty unohtamaan tätä asiaa. Sanoin kyllä miehelle suoraan, että sun miehekkyys laskee ihan roimasti mun silmissä jos teet tuollaista. Ei oikein pöksyt kostu miehestä joka nuolee lautasta kuin koira. Ärsyttää ihan mielettömästi, oli pakko vain avautua jollekin tästä. Kavereille ei kehtaa, hehän pitäisivät miestäni täysin vajakkina ja alikehittyneenä ja se vaikeuttaisi ajanviettoa yhdessä. Tai lähinnä sitä sosialisointia ei kai olisi enää luvassa.
Onko muilla tullut vastaan vastaavaa?
Kommentit (143)
Joko suurin osa vastaajista on trolleja tai sitten suomalaisilla on oikeasti aika juntit pöytätavat/pöytätapojen puute.
Oikeasti, ei kiinnosta mitä joku tekee yksin kotonaan, ihan sama! Mutta toisten seurassa pitää olla käytöstavat.
Hyvä vinkki muuten tuo lautasen kattaminen pöydän alle. Jos mies vielä kerrankin nuolee lautasensa, aion todellakin toteuttaa tuon.
Ällistyttävää että joillekin on ok käyttäytyä ruokapöydässä kuin koira. Aikuiset ihmiset. En olisi ikinä uskonut. Mutta enpä taida ottaa tosissani kommenttejanne.
-ap
Lautasen nuolemisesta ainut pulma on että parta usein likaantuu, mutta senkin voi kyllä imeskellä sitten viimeisenä puhtaaksi.
Olen joskus nuollut lautasen kokille osoitukseksi siitä kuinka onnistunut ruoka oli. "Näin hyvää", tokaisen ja nuolen lautasen. Joku sosiaalisten tilanteiden taju pitää olla sen suhteen missä näin voi tehdä.
Koko postauksesta paistaa "mithän muutkin ajattelee" -ajattelusi koko valtakuntaan. "hehän pitäisivät miestäni..." Ehkä miehesi on opettamassa sinulle chillailua? Pelkäätkö että miehesi nolaa sinut sosiaalisesti niinku muissa tilanteissa kuin ruokailussa?
Me nuollaan molemmat lautaset kotona. Miehesi täytyy vain löytää nuoleva nainen ja sinun mies joka ei lautasta nuole. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus nuollut lautasen kokille osoitukseksi siitä kuinka onnistunut ruoka oli. "Näin hyvää", tokaisen ja nuolen lautasen. Joku sosiaalisten tilanteiden taju pitää olla sen suhteen missä näin voi tehdä.
Koko postauksesta paistaa "mithän muutkin ajattelee" -ajattelusi koko valtakuntaan. "hehän pitäisivät miestäni..." Ehkä miehesi on opettamassa sinulle chillailua? Pelkäätkö että miehesi nolaa sinut sosiaalisesti niinku muissa tilanteissa kuin ruokailussa?
Siis oletko aivan tosissasi?
Tämä häiritsee KAKSIN OLLESSA, se miten paljon enemmän tuo häiritsisi jos tekisi vielä kaiken lisäksi muiden seurassa oli vain sivujuonne (se tästä nyt vielä puuttuisi). Vaikkei luojan kiitos tee muiden seurassa, moukkamaisen käytöksen häiritsevyys on ihan samaa tasoa eikä ongelma todellakaan ole se, että minä olisin joku huumorintajuton nipottaja vaan se, että mieheltä puuttuu pöytätavat. Kuvitelkaa nyt siististi pukeutunut, normaali työssä käyvä fiksu ja kiva mies. Juttelette ja syötte siinä. Ja sitten mies nuolee lautasen. Kuin koira.
Anteeksi, mutta naisena en pysty haluamaan miestä joka käyttäytyy kuin koira. En halua koiraa, haluan miehen. -ap
Huh, huh... en voi uskoa, että ihmiset oikeasti nuolee lautasen puhtaaksi?!
Minulla on jäänyt elävästi mieleen entinen työkaveri joka nuoli jugurttipurkin kannen ja reunat puhtaaksi työpaina kahvihuoneessa. Olin tyrmistynyt ja se on jäänyt minulle ikävästi mieleen, en ole ennen sitä enkä sen jälkeen nähnyt, että joku aikuinen ihminen nuolee ruoka-astiaansa. Toivottavasti ei tarvitse enää moista nähdä. Ja oikeasti en ole mikään tiukkis ja sääntöjen pikkumainen noudattaja, mutta tuossa nuolemisessa menee raja.
Olen psykiatri. Vastaanotolleni hakeutui kerran nainen, joka oli masentunut ja kuormittunut siitä, että hänen tohtori-miehensä oli sairastunut jo varhain (50-vuotiaana) Alzheimerin tautiin. Kaikki suunnitelmat mukavasta vanhenemisesta menivät uusiksi. Viime aikoina nainen oli erityisen ahdistunut siitä, että mies oli alkanut nuolla lautasensa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jäänyt elävästi mieleen entinen työkaveri joka nuoli jugurttipurkin kannen ja reunat puhtaaksi työpaina kahvihuoneessa. Olin tyrmistynyt ja se on jäänyt minulle ikävästi mieleen, en ole ennen sitä enkä sen jälkeen nähnyt, että joku aikuinen ihminen nuolee ruoka-astiaansa. Toivottavasti ei tarvitse enää moista nähdä. Ja oikeasti en ole mikään tiukkis ja sääntöjen pikkumainen noudattaja, mutta tuossa nuolemisessa menee raja.
Tietenkin jugurttipurkit kansineen ja jätskituutin paperit nuollaan. Haarukka ja lusikkakin nuollaan. Mikei siis lautasta? Ruoan haaskaaminen on moraalitonta.
"Olen akateeminen nainen Helsingissä ja nuolen lautaseni usein. Tytär joskus katsoo paheksuen, mutta hän on nuori ja ymmärtämätön. Mies ei enää paheksu, hyväksyy.
Pienet lautaset on kivempia nuolla kuin isot.[/quote]
No kyllähän se sikailu on ilman muuta oikein soveliasta jos oikein akateeminen nainenkin Helsingistä nuolee kipponsa.
Vierailija kirjoitti:
Joko suurin osa vastaajista on trolleja tai sitten suomalaisilla on oikeasti aika juntit pöytätavat/pöytätapojen puute.
Oikeasti, ei kiinnosta mitä joku tekee yksin kotonaan, ihan sama! Mutta toisten seurassa pitää olla käytöstavat.
Hyvä vinkki muuten tuo lautasen kattaminen pöydän alle. Jos mies vielä kerrankin nuolee lautasensa, aion todellakin toteuttaa tuon.
Ällistyttävää että joillekin on ok käyttäytyä ruokapöydässä kuin koira. Aikuiset ihmiset. En olisi ikinä uskonut. Mutta enpä taida ottaa tosissani kommenttejanne.
-ap
Ex-miehen isä nuoli äänekkäästi lurpsuttaen ja maiskuttaen jälkiruokajäätelökulhonsa.
Mjäm mjäm mjäiskislurpsnjääämm ...
Oli toki muutenkin itsekäs röyhkimys joka halusi aina järkyttää jollain vastenmielisellä tavalla läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Jukurttipurkin kannen nuoleminen nyt on itsestään selvää.
"Olen joskus nuollut lautasen kokille osoitukseksi siitä kuinka onnistunut ruoka oli. "Näin hyvää", tokaisen ja nuolen lautasen. Joku sosiaalisten tilanteiden taju pitää olla sen suhteen missä näin voi tehdä."
Kuule kiva että maistuu, mutta ihan "kiitos" riittää.
Tuollainen ei kuulu hyviin pöytätapoihin ja hyvät pöytätavat jos mitkä, ovat kokin kunnioittamista.
t.kokki
Olen mensalainen ja nuolen lautasen, jos kastike on erityisen hyvää. Eihän haarukalla ja veitsellä saa kastiketta syötyä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kata sille junttimiehellesi lautanen suosiolla pöydän alle. En katselisi. Kunnioituksen puutetta sinua kohtaan jos jatkaa tuollaista toimintaa vaikka olet pyytänyt lopettamaan.
Olen akateeminen nainen Helsingissä ja nuolen lautaseni usein. Tytär joskus katsoo paheksuen, mutta hän on nuori ja ymmärtämätön. Mies ei enää paheksu, hyväksyy.
Pienet lautaset on kivempia nuolla kuin isot.
Olen diplomi-insinööri mies Inkeroisista ja minusta tuo ihan oivallista. Minä puolestani paskon vaikkaekeskellä lattiaa, jos ulostuttaa. Päivällisvieraat joskus katsovat paheksuen, mutta ovat ymmärtämättöminä vieraantuneet inhimillisistä ruumiintoiminnoista, teennäisen teko-sofistikoitumisen jyllätessä. Isoimmille matoille tosin tähtään huomaavaisesti, kuin pienille.
Minä olen vakavarainen ekonomi nainen Lievestuoreelta.
Minusta on nautinnollista puhua samalla kun syön suu auki.
Oikein mässyttää suu auki. Tällöin maistaa kunnolla kaikki ruoan aromit ja maut , ilman sekoittuessa kierteellä kitalaessa.
Samalla se on minun kiitokseni kokille ja illan emännälle/isännälle kun näkevät että kylläpä maistuu gourmee!
Minun iäkäs omaiseni teki joskus noin. Ehkä köyhä lapsuus taustalla, ruokaa ei saa haaskata. Nuoremmalla ihmettelisin.
Nuolija kirjoitti:
Me nuollaan molemmat lautaset kotona. Miehesi täytyy vain löytää nuoleva nainen ja sinun mies joka ei lautasta nuole. Ei voi mitään.
Miksi teillä on vaan kaksi lautasta?
Minäpä olen Filosofian tohtori (fil.tri.FT) Vantaalta.
Tykkään pureskella varpaankynsiäni seurapelien lomassa. Se nimittäin rentouttaa.
Lisäksi olen varsin ylpeä notkeudestani. Jäliruokakahviin ja konjakkiin siirryttäessä, heti kun monopolipeli levitetään, kotoisa narskutus alkaa. Kaikkihan niin tekee. Turha nyrpistellä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mensalainen ja nuolen lautasen, jos kastike on erityisen hyvää. Eihän haarukalla ja veitsellä saa kastiketta syötyä kunnolla.
mensa-lainen ei ole ikinä kuullut leivänpalasta millä kastike pyyhkäsitään suukkuun?
Taidat oikeesti olla manse--lainen ? ?
Ei voi.
Korkeintaan jossain Alaskan Bush People-Dinnereillä kaadetaan kastike suuhun.