Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen ihminen nuolee ruokalautasensa syönnin jälkeen... mitä hittoa???

Vierailija
02.01.2020 |

Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Itselleni tuli ensi kertaa eteen, nimittäin oma mies teki noin. Olin aivan tyrmistynyt ja sähähdin, että tuo touhu muuten loppuu ja heti, en enää ikinä halua nähdä moista. Kysyin, joutuiko hän lapsena näkemään nälkää vai mikä on, että pitää käyttäytyä kuin koira? Ei kuulemma joutunut, virnistelee vaan idioottimaisesti purkautumiseni johdosta. Lautaselle jääneessä liemessä on kuulemma niin paljon makua, ettei sitä voi heittää hukkaan. Siis lientä on joku muutama pisara, ei sen vertaa että lusikalla voisi loput suuhun laittaa jos se helkkarin liemi niin älyttömän tärkeää ja arvokasta on!
Muuten fiksu mies kyseessä, joten sitäkin käsittämättömämpää. Tuntuu pieneltä asialta, mutten jotenkin pääse yli tästä. Jos vielä kerrankin näen moista, tekee mieli lopettaa koko muuten hyvä suhde. En ole mikään järkyttävä nipottaja-hienostelija, mutta normaalit pöytätavat pitää jokaisella terveellä aikuisella olla. Lautasen nuoleminen herättää ainoastaan seuraavia mielleyhtymiä:
a) koira
b) pikkulapsi
c) henkisesti vajavainen, jollain tapaa vammainen

Jotenkin tuntuu että jotain meni pilalle jos en pysty unohtamaan tätä asiaa. Sanoin kyllä miehelle suoraan, että sun miehekkyys laskee ihan roimasti mun silmissä jos teet tuollaista. Ei oikein pöksyt kostu miehestä joka nuolee lautasta kuin koira. Ärsyttää ihan mielettömästi, oli pakko vain avautua jollekin tästä. Kavereille ei kehtaa, hehän pitäisivät miestäni täysin vajakkina ja alikehittyneenä ja se vaikeuttaisi ajanviettoa yhdessä. Tai lähinnä sitä sosialisointia ei kai olisi enää luvassa.

Onko muilla tullut vastaan vastaavaa?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän rajattomalta ajatella että SINÄ olet siinä jonain kohteena, jos ystävien seurassa noin tekee. Miehen häpeähän se on, miksi sinä siitä ahdistut?

Vierailija
22/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan lautasen voi hyvin nuolla ja jos on jotain kastiketta jäänyt sen voi varovasti kaataa suuhun lautaselta, haarukalla tai muulla voi vähän avittaa.

Niin meillä aina tehdään oman perheen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää nuolen aina poikittain. Pilun.

Vierailija
24/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, vasta jonkin aikaa ollaan oltu yhdessä ja ollaan molemmat todellakin jo ihan aikuisia, yli kolmekymppisiä. En ole koskaan eläessäni joutunut kenellekään muulle miehelle tai ystävälle antamaan palautetta pöytätapojen puutteesta... siksikin on niin äimistynyt olo. Että ihanko oikeasti joudun sanomaan aikuiselle miehelle, että älä käyttäydy kuin koira?

Itse nuolin lautasia vain lapsena. Jäätelölautasia. Tosin sekin tapa loppui jo kouluun mennessä. Ei ole sen erityisemmin kotona tarvinnut vanhempien pöytäkasvattaa kun oltiin normaaleja lapsia ja jokaisella järki päässä. En nuole lautasia, en piere pöydässä, niistä pöytäliinaan, puhu suu auki tai mitään sellaista. Sen sijaan ihan joutavat säännöt kuten kummassa kädessä on haarukka tai onko lippis päässä pöydässä, ei kiinnosta vähääkään. Ei niissä jutuissa ole mitään ällöttävää.

-ap

Vierailija
25/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juu, vasta jonkin aikaa ollaan oltu yhdessä ja ollaan molemmat todellakin jo ihan aikuisia, yli kolmekymppisiä. En ole koskaan eläessäni joutunut kenellekään muulle miehelle tai ystävälle antamaan palautetta pöytätapojen puutteesta... siksikin on niin äimistynyt olo. Että ihanko oikeasti joudun sanomaan aikuiselle miehelle, että älä käyttäydy kuin koira?

Itse nuolin lautasia vain lapsena. Jäätelölautasia. Tosin sekin tapa loppui jo kouluun mennessä. Ei ole sen erityisemmin kotona tarvinnut vanhempien pöytäkasvattaa kun oltiin normaaleja lapsia ja jokaisella järki päässä. En nuole lautasia, en piere pöydässä, niistä pöytäliinaan, puhu suu auki tai mitään sellaista. Sen sijaan ihan joutavat säännöt kuten kummassa kädessä on haarukka tai onko lippis päässä pöydässä, ei kiinnosta vähääkään. Ei niissä jutuissa ole mitään ällöttävää.

-ap

puhu suu auki... siis puhu ruoka suussa, hyvänen aika.

-ap

Vierailija
26/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoleeko hän lautasensa vain silloin kun olette kahdestaan? Vai tekeekö sitä samaa myös esim. ravintolassa ja isommissa seurueissa?

Voihan olla, että hän vain testasi, kelpaako hän sinulle sellaisena kuin on. Mutta jos hänellä ei ole pelisilmää sen vertaa, että jättäisi lautasensa nuolematta esim. juhlissa tai muissa hienommissa tilanteissa, niin aika paha.

Vain ollessamme kahdestaan. Tämäkin on liikaa, mutta kriittinen piste olisi ylitetty heti paikalla jos olisi erehtynyt tekemään noin jossain seurueessa tai ravintolassa.

-ap

Vierailija
27/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ai kauhee, mullakin menisi maku tuommoisesta. Karvat nousee pystyyn jo, jos toinen nuolee sormia! 

Silla leipapalalla voi tosiaan halutessaan "nuolla" ne liemen- tai kastikkeenjamat.

Nuoleeko se myos jogurttikupit? :D 

Minä en nuole jogurttipurkkia mutta pyyhkäisen sen aina sormella puhtaaksi ja sitten nuolen sormen.

Vierailija
28/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa muiden nähden tehdä tuollaista.

Sama kuin että ei kaiveta nenää, tarkoituksella piereskellä eikä röyhtäillä, kaivella hampaita tms.

Ei todellakaan ole toisen kunnioittamista noin ruma käytös. Ehkä vanhan kaverin edessä voi käyttäytyä noin jos on molemminpuolista, mutta että romanttisen kumppanin?

Vierailija
29/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rukoilen että miehesi jättää sinua. Olet just sellainen huumoritajuton, vakava ja ärsyttävä ihminen. Toi on niin viatonta.

Sitten ihmiset hyväksyvät rankkaa ilkeetä käyttäytymistä ja kiusaamista. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?

Vierailija
30/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin isommalla porukalla juhannusta viettämässä mökillä.

Siellä yksi vihernainen oli tuohtunut, kun emme suostuneet kaikki nuolemaan ruokapöydässä omia lautasiamme.

Kauniit vaatteet päällä, meikit laitettuna, rakennettuamme koko päivän sivistynyttä keskustelua ja juhlatunnelmaa, olisi pitänyt ruveta kieli pitkällä lipomaan kupin pohjaa. Kuulemma olisi helpottanut tiskausta.

Vierailija
31/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minusta on aidosti hämmentävää, miten mies (tai muut vastaavat miehet) eivät yhtään ajattele tai tajua, mikä vaikutus noin junttimaisella ääliökäytöksellä voi olla. Itse en ikinä käyttäytyi kumppanin edessä noin, en milloinkaan. Muutenkin pyrin olemaan siisti jne säilyttämään viehättävyyteni (olen silti oma itseni). Minua ei haittaa jos joku yksin ollessaan kaivaa nenää tai nuolee lautasensa, mutta sen voi tosiaan jättää niihin hetkiin oman itsensä kanssa kun kukaan ei ole katsomassa.

Jotenkin surettaa että tämmöistäkin on... kuvani miehestä rapisi vähän, en tiedä pystynkö nyt haluamaan esim seksuaalista kanssakäymistä vähään aikaan. Ällöttää niin, ei se pelkkä teko vaan se, että hänelle näytti olevan ihan ok käyttäytyä kumppanin seurassa noin ja sitten vielä virnistellä päälle ja ruveta lässyttämään jostain ekologisuudesta.

-ap

Vierailija
32/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankauta. Nuolen jos nuolen, se ei ole sun asiasi motkottaa päin naamaa saati täällä netissä selän takana. Kyllä se pilden nuoleminen kelpaisi, mutta ihan vaan tiedoksi, eipä tule sitäkään jos en saa lautasta nuolla.

Vierailija
33/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolen pillua ja lautasta

Vierailija
34/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa vain sen että mies kunnioittaa ruokaa eikä halua heittää mitään pois.

Vierailija
35/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vapaa nuolemaan oman lautasensa koska tahtoo, no kylläkin kotioloissa vain. Mutta teen sen usein koska kokkaan niin mielettömän hyvää ruokaa!

Vierailija
36/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rukoilen että miehesi jättää sinua. Olet just sellainen huumoritajuton, vakava ja ärsyttävä ihminen. Toi on niin viatonta.

Sitten ihmiset hyväksyvät rankkaa ilkeetä käyttäytymistä ja kiusaamista. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?

Minä taas ihmettelen, mikä sinunlaisiasi palstailijoita vaivaa. Te ilmestytte jokaiseen ketjuun parjaamaan aloittajaa, joka kirjoittaa  jostakin ongelmasta, oli se sitten huonot pöytätavat, parisuhdeväkivalta, kumppanin itsekkyys tai mikä vaan. Aina se on teidän mielestä aloittajan ja hänen "huumorintajuttomuutensa" syytä. Mikä TEITÄ vaivaa? Eikö ole muuta tekemistä kuin yrittää jotain säälittävää keittiöpsykologista hevonpaskareflektiota? Etkö käy töissä, ei ole tarpeeksi tekemistä?

Olen huumorintajuinen hassuttelija, jolla on pöytätavat. Pystytkö käsittämään, että sellaistakin on olemassa?

-ap

Vierailija
37/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Ystäväni mies nuoli lautasen hienossa ravintolassa. Rouva nousi ylös ja lähti hotellille sanaakaan sanomatta. Ovat kyllä vielä naimisissa. :D

Vierailija
38/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nuolen lautaset. Mutta mun elämä ei olekaan tylsää ja kriisiytynyttä.

Vierailija
39/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta. Nuolen jos nuolen, se ei ole sun asiasi motkottaa päin naamaa saati täällä netissä selän takana. Kyllä se pilden nuoleminen kelpaisi, mutta ihan vaan tiedoksi, eipä tule sitäkään jos en saa lautasta nuolla.

Nuole ihan omissa oloissasi, kuka sitten oletkaan.

Vierailija
40/143 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on miehesi mutta nyt näit tämän ensimmäisen kerran? Ettekö yleensä syö yhdessä vai oliko ekat ruokatreffit teillä?