Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin faceen uutena vuotena perhekuvan (2lasta ja me). Lapsettomat sinkut..!

Vierailija
02.01.2020 |

Laitoin kivan perhekuvan meistä faceen ja ainoastaan lapsettomat sinkut, ”velat”, eivät pystyneet tykkäämään kuvasta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla nyt äitinä pitäisi olla elämässäsi niin paljon sisältöä (joka omien sanojenne mukaan on tärkeämpää kuin lapsettomien elämän sisältö) että miten ihmeessä sinulla on aikaa johonkin noin pinnalliseen kuin kytätä mistä kuvista lapsettomat tykkäävät. Vai olisiko sittenkin niin että laittelet niitä kuvia someen jotta muut olisivat jotenkin kateellisia sinulle ja nyt harmittaa kun heistä lapsesi eivät ole niin suloisia että muuttaisivat mielensä alkaisivatkin itsekin haluamaan lapsiperhe-elämää.

Katson asiaa eri kantilta. Ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
42/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kuvistani ovat kyllä myös velat ja lapsettomat kaverit tykänneet (piti ihan erikseen tarkistaa, kun mainitsit asian). Mistä te kriittiset tiedätte, että lapsilta ei ole kysytty lupaa? Itse olen kysynyt, enkä julkaissut lapsista kuvia kun he olivat pieniä. Kauempana asuvat sukulaiset kommentoivat, että olipa kiva nähdä kuva ja ovatpa lapset taas kasvaneet. Kavereilta on tullut samantyyppisiä kommentteja. Lapset ovat iloisia kun kuvista tykätty. En ymmärrä mitä vikaa tässä on, vähän sama kuin laittaisi joulukortin? Tietysti jos on tuhansia "kavereita" niin tilanne on hieman erilainen.

Olet varmaan kysynyt lupaa niin vanhoilta lapsilta, että he ymmärtävät sen että esim. kuvan julkaisu facessa siirtää kuvan oikeudet facebookille ja kuvaa voidaan käyttää muuhunkin? Tämähän koskee myös Messengerin/viestien välityksellä liikkuvia kuvia; kaikista tulee facebookin "omaisuutta". Minkäköhän ikäinen lapsi muuten ymmärtää tällaisen asian kun tuntuu olevan monella aikuisellakin hakusassa? Joltain kymmenenvuotiaalta voi toki luvan kysyä ja saada mutta ei sen ikäinen vielä täysin tajua, mihin lupaa antaa....

Lapset ovat iloisia kun heidän kuvistaan tykkäillään? Aika kaukana siitä, että lähettää jollekin sukulaiselle joulukorttikuvan tai muuten kuvia lapsesta ja hänen kasvustaan ja kehityksestään. Somen tuoma ahdistus on ihan tunnettu juttu, palveluntarjoajat piilottaa tykkäyksiä ym. ja toiset opettaa tieten tahtoen lapset siihen että se on kivaa kun saa tykkäyksiä! 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela ????

Vierailija
44/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin uutenavuotena someen hauskan "me yhdessä" -kuvan sinkkuystävistäni skumpalla, ainoastaan nämä perheelliset eivät kyenneet siitä tykkäämään. On se kumma, kun toisten ilosta ei voi itsekin iloita.

Vierailija
45/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuilla on muutakin elämää kuin jumittaa kotona facebookin ääressä.

Vierailija
46/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi niille jotka kauhistelee lasten kuvia Facessa ja samaan hengenvetoon kertoo itse lähettävänsä kuvia VAIN Whatsappin kautta, silloinkin ne kuvat päätyvät jonkun muun omistukseen kuin sinun ja vastaanottajan.

Vierailija
47/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselliselle näköjään vaikea ymmärtää että heidän lapsi ei ole muiden elämän keskipiste.

Ihan samahan se on muidenkin harrastusten kanssa, joillekin koira elämän keskipiste, toisille auto, näistä sitten vähintään kerran viikossa kuvia someen. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun muun koira, lapsi tai auto.

Ihmetten tätä asennetta. Mitä sinne Suomeen kuuluu laittaa? En ymmärrä näitä Super estyneitä ihmisiä. Tykkääminen on minulle kohteliaisuutta ja todellakin tykkään ystävieni julkaisuista. Mikä järki on facelle jos sinne ei saisi mitään laittaa???

Vierailija
48/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, onnistuit. Täällähän populaatio uskoo sun juttus.

Vierailija
49/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden olisi pitänytkään?

Itse olen parhaillaan raskaana, mutta en silti tykkäile muiden lapsiaiheisista kuvista.

Niinpä. Ei ne toisten lapset kiinnosta, vain omat on ihania.

Toinen mitä en tykkäile on kännäilykuvat

T.ihan kahden äiti

Vierailija
50/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkäile kenenkään lapsikuvista koska lapset ei kiinnosta minua. Minulla on omia lapsia eikä ole tullut mieleen esitellä. Enpä niitä kyllä juuri ole kuvaillutkaan. Hyvä jos kerran vuodessa syntymäpäivä kuvan muistaa ottaa.

Vierailija
51/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna44vnt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden olisi pitänytkään?

Itse olen parhaillaan raskaana, mutta en silti tykkäile muiden lapsiaiheisista kuvista.

Odota vaan :) syntymän jälkeen huomaat..!

Minäkin luulin että synnytyksen jälkeen minusta tulisi lapsiystävällinen.

Ei tullut.

Oma lapsi on aina oma lapsi, mutta ennemmin otan vaikka jääpuikon persiiseen kuin alan hössöttämään muiden räkänokista.

Jotain on tapahtunut tämänkin kirjoittajan lapsuuden tunne-elämässä. Olen pahoillani, että näet ja koet pienet ihmisen alut näin ja pahoillani mitä olet joutunut kokemaan.

Vierailija
52/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä iässä, että kavereilla ja tutuilla on paljon päiväkoti- ja alakouluikäisiä lapsia. Perheiden elämät näyttävät kauhean samanlaisilta keskenään, ja kuvat, joita lapsista otetaan, ovat kuin jostain kuvapankista. En jaksa tykätä kaikista keskenään lähes identtisistä kuvista, ja Facebookin algoritmihan toimii niin, että kullekin käyttäjälle näytetään päivityksiä, joista hänen oletetaan olevan kiinnostunut. En varmaan siis edes näe kaikkia tuttavieni lapsiperhepäivityksiä.

Minulla on kuitenkin joitain tuttavia, jotka elävät lastensa kanssa jollain tavalla vähän tavallisesta poikkeavaa elämää, esimerkiksi asuvat ulkomailla tai lapset kulkevat vanhempien mukana vaellusretkillä. Tällaisista kuvista tykkään. Ap tuntuu ajattelevan, että hänen tuttavansa kadehtivat hänen elämäänsä, mutta ehkä se ei vain kiinnosta heitä. Tuskin ap:kaan jaksaa tykätä jokaisesta tuttavaporukkansa fanaattisimman koiraharrastajan tai kotikokin postauksesta, jos nämä harrastukset eivät itseä kiinnosta.

Vierailija
53/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin uutenavuotena someen hauskan "me yhdessä" -kuvan sinkkuystävistäni skumpalla, ainoastaan nämä perheelliset eivät kyenneet siitä tykkäämään. On se kumma, kun toisten ilosta ei voi itsekin iloita.

Vanhatpiiat-kerho kokoontui, ketä kiinnostaa. Toivo on jo menetetty, toisin kuin lapsista.

Vierailija
54/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli taloon kissanpentu viikko ennen joulua. Postasin siitä kuvan ja lyhyen leikkivideon faceen kun se oli pari päivää kotiutunut. Läheskään kaikki fb-kaverit eivät ole tykänneet kuvasta /videosta. En ole jaksanut perehtyä siihen kuka on tykännyt ja kuka ei ja onko tykkääjillä itsellään kissoja vaiko ei. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja käyttää facebookia, että pitäisin ajanhukkana alkaa tällaisia asioita pohtimaan, puhumattakaan siitä että alkaisin analysoimaan ihmisten syitä tykkäämättömyydelle.

Siskoni oli tykännyt sekä kuvasta että videosta ja jälkimmäistä jopa kommentoi. Siihen kiinnitin huomiota, koska se oli iloinen yllätys. Sisko ei juuri käy koko Facebookissa eikä itse koskaan päivitä mitään. En osannut odottaa että juuri muutama päivä ennen joulua olisi se hetki vuodesta, kun hän päättää kirjautua sisään facebookiin. 😂😂

Vierailija
55/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo välttis liity mitenkään lapsiin. Jos sulla on vaikka ruma mies?

Vierailija
56/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat-kerho kokoontui, ketä kiinnostaa. Toivo on jo menetetty, toisin kuin lapsista.

Mutta niiden lasten toivo on kyllä menetetty tässä maailmassa. 

Vierailija
57/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkäilen aika harvoista kuvista ja päivityksistä. Tykkään muutaman läheisimmän ihmisen kuvista usein, muiden aika harvoin. Yleensä täytyy olla jotain poikkeuksellista tapahtumaa, poikkeuksellisen hieno kuva tai poikkeuksellisen hauska juttu että tykkään. Vaikka en tykkäisi jonkun kuvista tai postauksista, niin kyllä niitä katson ja se on ihan mukavaa niinkin.

Vierailija
58/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela. Vietin uudevuodenaattoa ensin juhlissa (joissa noin neljäsosa vieraista oli leikki-ikäisiä lapsia) ja sitten romanttisesti kahdestaan kumppanini kanssa.

En tykännyt kenenkään kuvista.

Kumppanillani on lapsia. Hän ei laita heistä kuvia someen, mitä arvostan todella.

Vierailija
59/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on monien muiden ohella taas yksi esimerkki näistä tyypeistä, jotka kuvittelevat sen heidän perhe-elämänsä olevan parempaa, hienompaa ja tärkeämpää kuin perheettömien elämä. Siinä määrin, että kaikkien pitäisi tykätä heidän kuvistaan ja voi itkujen itku jos joku ei tykkääkään. Ääri-itsekästä. Suosittelen myös vähän miettimistä, että kuinka paljon antaa somen vaikuttaa...

Vierailija
60/61 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsirakas ja perheellinen. En ikinä tykkää facessa lapsista otetuista kuvista, koska olen sitä mieltä, että alle 15v. lasten kuvia ei pidä julkaista sosiaalisessa mediassa. Isommilta lapsilta pitää kysyä lupa kuvien julkaisuun.

Onneksi nykyään lapsikuvia julkaistaan lähinnä lähipiirin nähtäväksi mun ystäväpiirissä. On kuitenkin henkilöitä, jotka suorastaan nolaavat lapsensa 300 fb-kaveriensa nähden.