Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin faceen uutena vuotena perhekuvan (2lasta ja me). Lapsettomat sinkut..!

Vierailija
02.01.2020 |

Laitoin kivan perhekuvan meistä faceen ja ainoastaan lapsettomat sinkut, ”velat”, eivät pystyneet tykkäämään kuvasta.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Kaikesta muusta tykkäilevät, mutta ei lapsiperhekuvista.

Vierailija
2/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden olisi pitänytkään?

Itse olen parhaillaan raskaana, mutta en silti tykkäile muiden lapsiaiheisista kuvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tykkää, niin ei tykkää. Mikä ongelma?

Vierailija
4/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ei tykkää sun lapsista?

Vierailija
5/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen parhaillaan raskaana, mutta en silti tykkäile muiden lapsiaiheisista kuvista.

Odota vaan :) syntymän jälkeen huomaat..!

Vierailija
6/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko käytät aikaasi sen tilastoimiseen kuka tykkää mistäkin päivityksestä ja millä perhestatuksella..

Vierailija
7/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsesi sen ikäisiä että pystyvät antamaan luvan kuvansa julkaisuun? Yksi syy miksi lähdin facesta, oli juuri tuo että ihmiset laittoivat tosi ajattelemattomia ” söpöjä” kuvia lapsistaan, esim. n. 8-vuotiaan tytön nännit näkyvissä, ja niistä olisi pitänyt tykkäillä. Moraalini ei vaan taipunut, vaikka lapsia on itselläkin ja lopetin koko facen.

Vierailija
8/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini laittoivat uutena vuotena selfieitä faceen. En painanut tykkää nappia.

Tykkään toki kavereistani, mutta en siitä että täyttävät uutisvirtani naamakuvillaan.

Tiedän vallan hyvin miltä he näyttävät, ilman että siitä joka päivä muistutetaan.

Käytän tykkää toimintoa vain silloin kun kuva aiheuttaa minussa oikeasti positiivisen reaktion, enkä yleisenä ”olen huomannut tämän julkaisun”-nappulana.

Vierailija
9/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien ja sisarusten lapsista ja perhetouhuista on helppo pitää, kun ne tietävät että se ei tarkoita, että haaveilen omista. Tuttavien kanssa on helpointa olla mitenkään avoimesti ihastelematta, kun joutuu keskusteluihin siitä että millos teille. Musta tuntuu röyhkeältä sanoa perheille, että ei halua lapsia. Kun en mä niitä heidän lapsiaan tai perhettä siinä arvostele. Muutaman kiusallisen keskustelun ja sellaisen olon, että nyt joku loukkaantui, jälkeen on vaan helpompi näin.

Vierailija
10/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäile kavereiden perhekuvista vaikka mulla on myös omia lapsia. Lähes koskaan tykkäile muistakaan kuvista, en näe siinä mitään itua. Ei kiinnosta myöskään tippaakaan tykkääkö muut minun kuvistani vai eikö tykkää. 

Vierailija
11/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole soveliasta laittaa lapsista kuvia faceen ja muutenkaan nettiin ja sen takia en tykkäile. 

Vierailija
12/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää vanhempien jakamista lapsikuvista, koska niiden jakaminen on lapsen yksityisyyden loukkaamista.

Myös mm. MLL on samalla linjalla "(MLL lakimies) Iivonen muistuttaa myös Lapsen oikeuksien sopimuksesta, joka on YK:n kaikkia alle 18-vuotiaita koskeva ihmisoikeussopimus.

– Sopimukseen on kirjattuna muun muassa, että lasta koskevia päätöksiä tehtäessä on aina ensimmäiseksi otettava huomioon lapsen etu, lapsella on oikeus yksityisyyteen, lapsella on oikeus ilmaista mielipiteensä ja se on otettava huomioon ja että vanhemmilla on ensisijainen vastuu lapsesta ja lapsen edun valvomisesta."

Ette te niitä lasten kuvia jaa sen vuoksi, että se olisi lastenne parasta. Vaan ihan omista, itsekkäistä syistä.

Kuten MLL Iivonen sanoo: "Aikuiset eivät usein näissä tilanteissa samaistu lapsen asemaan. Kuvia ja kirjoituksia levitetään miettimättä, miltä se tuntuu lapsesta."

Että siksi.

Vierailija
13/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota vaan :) syntymän jälkeen huomaat..!

Minäkin luulin että synnytyksen jälkeen minusta tulisi lapsiystävällinen.

Ei tullut.

Oma lapsi on aina oma lapsi, mutta ennemmin otan vaikka jääpuikon persiiseen kuin alan hössöttämään muiden räkänokista.

Vierailija
14/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vela,mulla on yksi aikuinen lapsi. Lapsista en pidä,en yhtään paitsi omastani. En tykkäile edes sukulaisten lapsikuvista ja sellaisia henkilöitä poistanu facesta,jotka laittavat joka viikko pari kuvaa muksuista. Kaikki ei vain tykkää...

Vierailija
15/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin sinkku kun lapsiperhe ei kiinnosta. Miksi siis tykkäisin kuvista joiden aihe ei kiinnosta?

Vierailija
16/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheellinen, en tykkäile toisten kuvista juuri koskaan. En käytä aikaani sellaisen. Jos tykkään jonkun kuvasta, niin syy on esim. kuvassa hieno maisema.

Vierailija
17/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää kytätä kuka tykkää ja kuka ei ja vieläpä tehdä omia tuulesta temmattuja tulkintoja tykkäämättömyyden syistä. Itseasiassa helvetin creepyä myös. Osa tuskin edes näki sun päivitystä kaikkien uuden vuoden toivotusten seasta. Luuletko että olet ainoa joka siellä postaili kuvia? JA miksi pitäisi tykätä kuvista jotka ei kiinnosta. Jos oletetaan että tää velaus/sinkkuus on suuressa asemassa määrittelemässä sitä miksi joku ei tykkää (tuskin on), niin syy tod.näk. on se ettei vaan innosta. He ehkä tykkäilee sitten vaikka lemmikkikuvista, matkakuvista ym. Mitkä oikeasti heitä inspiroi. Kuinka läheinen sä edes oot näiden ihmisten kanssa, kun puhut heistä noin ikävään sävyyn? En mäkään jokaisen etäisemmän työkamun ja entisten opiskelukavereiden kuvista tykkää ellei kyseessä oo joku oikeasti erityinen kuva (perhepotretti ei tohon kategoriaan mene) Pääasiassa läheisempien ihmisten kuvista tykkäilen esitti ne mitä vaan, osoittaakseni että kiinnostaa heidän elämä ja kuulumiset.

Vierailija
18/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jotenkin helpompaa jos nämä erityisherkät ja -tärkeät ihmiset ilmoittaisivat vaikka profiilissaan, että odottavat poikkeuksellista huomiota aivan tavallisista asioista. Ei minua toisten ihmiset koirat tai lapset vaan siinä määrin kiinnosta, että edes tajuaisin tällaista. Jos lapsi pääsee vaikka lääkikseen tai selviytyy jostain vaikeasta sairaudesta, niin tällaiset ymmärrän. Mutta että on lapsi tai kaksi ja siinä kuvassa ovat. Mitä ihmeen tykkäämistä siinä nyt on, tavallisessa elämässä.

Etkö osaa olla onnellinen elämästäsi jos et saa peilata sitä muiden hyväksynnästä? Surullista. Tekisikö sometauko hyvää?

Vierailija
19/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliselle näköjään vaikea ymmärtää että heidän lapsi ei ole muiden elämän keskipiste.

Ihan samahan se on muidenkin harrastusten kanssa, joillekin koira elämän keskipiste, toisille auto, näistä sitten vähintään kerran viikossa kuvia someen. Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun muun koira, lapsi tai auto.

Vierailija
20/61 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että jokaisella ihmisellä on myös elämä? Helvetin tärkeä, merkityksellinen ja kiireinen, täynnä onnen ja surun aiheita, tunnista toiseen? He eivät elä sinun somepäivityksiäsi varten, hyvin todennäköisesti eivät edes NÄE niitä sieltä muiden joukosta. Jollain saattoi melkein osua sormi tykkäysnapille, kun mies kaappasi syliinsä ja vei sänkyyn rakastelemaan. Vähän ajan päästä kun puhuttiin kevään lomasuunnitelmista olit jo häipynyt ihmisenä ja aiheena helvetin kauas ko. ihmisen aivoissa. Et ehkä palaa sinne viikkoihin.

Tällaisilla ajatusharjoituksilla voit alkaa hahmottamaan paikkaasi muiden ihmisten ajattelussa.