Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
1781/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mitään.

Vierailija
1782/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut akupunktiolääkäri minulle: "Onpas erikoiset korvat!" Rupesin miettimään, mikäs Dumbo minä olen.

Intiassa päin harrastetaan käden viivoista ennustamista. Kerran pakistanilainen mies halusi katsoa kättäni. Ainoa kommentti oli: "Unhappy."  Olisi kannattanut jättää sanomatta, se jäi alitajuntaan vaivaamaan.

Kiva oli kuulla parikymppisenä tavaratalon rullaportaissa: "Se oli kaunein tyttö, jonka olen nähnyt."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luuseri, tyhmä, kehitysvammainen, kakkosluokan kansalainen jne. Kaikkea mieltä alentavaa.

Vierailija
1784/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella. 

Samoin sanoi mun isä mulle.

Vierailija
1785/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin läheiseltä(jota vih aa n)kommentti, että kaltaiseni sairaan ku ole ma oli hänelle helpotus. Sairasti siis samantyylistä sairautta kuin minä ja tämä tokaisi näin, kun olin heikoimmillani muutenkin. Toivon itse, että tämä saa vähintäänkin todella invalidisoivan longcovidin tai vie sen jopa mukanaan. En vain tuon kommentin takia vaan miljoonien muiden vastaavien ja tekojensa. Siperia opettaa ja niin opettaa koronakin:)

Vierailija
1786/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ennen perheissä paljon lapsipsykologiasta ymmärretty. Eikä aina koulussakaan.

Mistähän se johtuu, että suomalaiset ainakin ennen kasvattivat omia lapsiaan mitätöimällä ja vähättelemällä? Se oli aika yleistä varmaan.

Vierailija
1787/2721 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama luokanvalvoja läpi yläasteen. Kun olin 9.luokalla, alkoivat opinto-ohjaajan tunnit ja luokanvalvoja kyseli meiltä teineiltä tulevaisuuden haaveammatteja. Minun kohdallani hän rääkäisi puheeni päälle ja nauroi: "Ja sinä siinä! Susta tulee elinkautisvanki!"

Se harmitti, sillä olin tsempannut hurjasti hankalan 7. luokan jälkeen(kotiolot olivat kurjat) ja nostanut arvosanoja koko kuluneen lukuvuoden jatko-opintoja varten, mutta opettaja näki minussa jonkin luuserin.

- Anteeksiantamatonta!

Vierailija
1788/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä saanut pari positiivista kommenttia, jotka toki jääneet mukavina mieleen.

Toinen oli kierrätyskeskuksessa työskennellessäni kun vanhempi nainen tuli kierrokselle, tervehdin ja vähän juteltiin. Hän katseli joitain tavaroita ja sitten yhtäkkiä vaan totesi, että miten ihmeessä olen siellä töissä kun voisin olla mallinhommissa jossain. Olin ihan hämmästynyt kun oli niin odottamaton kommentti, enkä edes huomannut hänen katsovan erityisen pitkään tmv ennen kuin sanoi sen.

Toinen mieleen jäänyt kehu tuli sushibuffetin ulkomaalaiselta kassanaiselta, joka ensin kysyi olimmeko sisarukset (Olin tosiaan kassalla siskoni kanssa) ja sitten sanoi " very pretty" ja omilla käsillään teatraalisesti kehysti kasvojaan ja hymyili. 

Olen lopulta aika herkkä ihminen ja olisin sata varmasti romuttunut henkisesti siitä, mitä osa on tämän ketjun perusteella joutunut ja joutuu kokemaan. Yksi ala- asteelta hyvin muistiin jäänyt juttu on kun silloinen paras kaveri oli (Luultavasti jonkun meidän "riidan" siivittämänä) joillekin luokkalaisille kommentoinut ja demonstroinut, kuinka kävelen selkä notkolla ja "perse pystyssä" :D Minulla on mielestäni hyvä kroppa ja olen ollut siihen aina tyytyväinen, mutta nykyäänkin saatan peilin edessä katsoa sivuprofiilia ja tulee tuo kommentti mieleen. Ja olen myös todennut että hän oli oikeassa, mulla tuppaa olemaan selkä notkolla enkä sille mitään voi. Perse on onneksi hyvä, niin so what :) Kattelkoot!

Nykyään myös jos näen tuntemattomalla ihmisellä jonkin kivan jutun (Mitä vaan mikä kiinnittää huomion hyvällä tavalla, vaatetus, hiukset, you name it) niin yritän AINA antaa siitä kehun ja hymyn. Tästä tulee itsellekin hyvä mieli ja se pieni kehu voi oikeasti pelastaa jonkun päivän. Suomalaiset saisi rohkeammin kehua toisiaan :)

Hyvä päätös! Samaa olen miettinyt viime aikoina, että tilaisuuden tullen kehaisen naapuria jostain. Aina löytyy jotain kehuttavaa, tai rohkaisevaa sanottavaa. Meidänkin naapurustossa asuu paljon eläkeläisiä sinkkuja, joilla ei välttämättä ole paljon puhekumppaneita. Pihalla tai bussipysäkillä kun tavataan, niin ystävällinen sana ei maksa mitään, ja tosiaan tulen hyvälle mielelle jos huomaan että toinen ilahtuu kehuista.  - Tästäkin langasta huomaa, kuinka kannattaa miettiä mitä suustaan päästää. Sekä hyvät että pahat sanat saattavat pysyä muistissa vuosikymmeniä, ja vaikuttaa itsetuntoon. 

Vierailija
1789/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauta.

Tämän kuiskasi poikaystävälleni hänen kaverinsa, kun olin poikkiksen kainalossa joskus teininä.

Nyt olen jo yli 50v ja edelleen sitä mieltä, että mulla on huonot ja pienet tissit, vaikka miehiä on elämässä riittänyt ja kaikki ovat minua aina kehuneet.

En esim. halua käydä uimahalleissa enkä saunailloissa enkä missään, missä pitää riisuuntua naisten kesken.

Vierailija
1790/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kertoi veljensä sanoneen että näytin luokkakuvassa ihan haisevalta pillulta. olin 6 v.

Vierailija
1791/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan se oli kirjoitti:

Opettaja mulle 16v:

"Susta voisi tulla mitä tahansa, jos et pyörisi ton Virtasen ja muiden kanssa".

Aluksi loukkaannuin, mutta seuraavan 2 vuoden aikana huomasin, että opettaja oli oikeassa. Vaihdoin porukkaa ja paikkakuntaa sekä opiskelin ja lopetin perseilyn.

Nyt ihan hyvä elämä mulla 😊

Kuinka sen Virtasen kävi?

Vierailija
1792/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen luokanvalvoja otti minut porrastasanteella portaiden alla olevaan syvennykseen juttutuokioon ja sanoi, että "tappaisin sinut jos voisin".

Todella kiva viesti yläastelaispojalle.

Tuolloin kuitenkin ymmärsin, että kukaan ei tässä elämässä oikeasti auta. Neuvoja kyllä satelee - ja ne järjestäen vääriä. Tuon kun ymmärtää ja osaa kääntää ylösalaisin, pärjää loppujenlopuksi aika kivasti.

Teet vain tismalleen päinvastoin kuin mitä "auktoriteetit" neuvovat.

Hienoa kun pärjäsit!  - Tuo opettajan repliikki olisi nykyään rikossyytöksen paikka, etenkin kun se sanottiin lapselle, ja vielä virkamiehen/kasvattajan suulla.

Vierailija
1793/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama luokanvalvoja läpi yläasteen. Kun olin 9.luokalla, alkoivat opinto-ohjaajan tunnit ja luokanvalvoja kyseli meiltä teineiltä tulevaisuuden haaveammatteja. Minun kohdallani hän rääkäisi puheeni päälle ja nauroi: "Ja sinä siinä! Susta tulee elinkautisvanki!"

Se harmitti, sillä olin tsempannut hurjasti hankalan 7. luokan jälkeen(kotiolot olivat kurjat) ja nostanut arvosanoja koko kuluneen lukuvuoden jatko-opintoja varten, mutta opettaja näki minussa jonkin luuserin.

no onhan tuo väärin sanoa, josko hän viljeli hyvin räväkkää huumoria. Mutta toisaalta, etkö muka löydä yhtään mitään syytä tokaisulleen? Pystyisitkö yhtään katsomaan omaa käytöstäsi peiliin?

Vierailija
1794/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen luokanvalvoja otti minut porrastasanteella portaiden alla olevaan syvennykseen juttutuokioon ja sanoi, että "tappaisin sinut jos voisin".

Todella kiva viesti yläastelaispojalle.

Tuolloin kuitenkin ymmärsin, että kukaan ei tässä elämässä oikeasti auta. Neuvoja kyllä satelee - ja ne järjestäen vääriä. Tuon kun ymmärtää ja osaa kääntää ylösalaisin, pärjää loppujenlopuksi aika kivasti.

Teet vain tismalleen päinvastoin kuin mitä "auktoriteetit" neuvovat.

Hienoa kun pärjäsit!  - Tuo opettajan repliikki olisi nykyään rikossyytöksen paikka, etenkin kun se sanottiin lapselle, ja vielä virkamiehen/kasvattajan suulla.

huoh. Niinpä niin. Ammattikasvattaja on aina lähtökohtaisesti täysin väärässä, eikä kykene muodostamaan mielipidettä? 

Hieman rajaa nyt. RIkos tuo on sanoa noin, ei sillä, mutta mistäänkö ei saa antaa palautetta törkeästi käyttäytyville nuorillekkaan? Joku on saanut open hermot palaamaan loppuun ja kaikki me saavutetaan se raja jossain.Nuoret hakkaavat opettajia jne ilman kuria.

Vierailija
1795/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ennen perheissä paljon lapsipsykologiasta ymmärretty. Eikä aina koulussakaan.

Mistähän se johtuu, että suomalaiset ainakin ennen kasvattivat omia lapsiaan mitätöimällä ja vähättelemällä? Se oli aika yleistä varmaan.

Yhteinen tekijä silloin oli ankea ja iloton luterilaisuus, eihän sitä saanut kehaista ketään, kun muuten tuli ylpeäksi! Ja uskokaa tai älkää sen mitätöinnin, haukkumisen ja vähättelyn tarkoitus oli saada toinen tsemppaamaan enemmän.

Terv. Sen aikakauden lapsi

Vierailija
1796/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä ala mulle, mullon pyssy, älä ala mulle, mullon pyssy, älä ala mulle, mullon pyssy, älä ala mulle, mulloin pyssy..." -joku tuntematon Seinäjoen Lidl:n kassajonossa.

Olen käsittänyt että vain naiset sanoo pyssy. Mies sanoo aina ase tai joku muu, muttei ikinä pyssy.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Olet oikeassa.

Sama on sana kundi.

Sitä käyttää naiset ja h omot.

Onpa mielenkiintoista. En ollut itse tällaista ikinä ajatellut. Tästä olisi mielenkiintoista laittaa oma ketjunsa, mutta en taida jaksaa - ainakaan vielä. Olisi mukava kuulla lisää näitä esimerkkejä.

Vierailija
1797/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehukaa puolisoanne kirjoitti:

Muutamalta naisystävältä/avovaimolta:

- tunnut hyvältä

- tuoksut hyvältä

- tykkään sun "mausta"

- olet miehekäs

- sulla on vahvat kädet

- sulla on ihana, matala miehekäs ääni.

- sulla on ihanat/siniset silmät

Kiitos näistä.

Ikäviä sanoja en kanna mukanani turhaan.

Mies 55v

Kiva, kun ovat kauniit sanan muistoiksi sinulle jääneet. Tuonevat lohtua ja hyvää oloa, kun mieleen tulevat. Olen itsekin kehunut puolisoa, mutta eivät ne sanat ole minnekään kantaneet eivätkä mieleen jääneet.

En muista, että kukaan olisi minulle ikinä sanonut mitään noin kaunista, kuin sinulle on sanottu. Toisaalta...matala miehekäs ääni...

Vierailija
1798/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sokkotreffeillä ystäväni kaverin kanssa ja deittini humaltui illan aikana ja lipsautti minulle, että tämä meidän yhteinen kaveri oli snaonut, että olet jättiläinen eikä hän ainakaan sinun kanssasi kehtaisi seurustella, mutta sinähän olet oikeasti todella kaunis, etkä yhtään iso. 

Olin ihan järkyttynyt siitä, miten "ystäväni" oli minusta puhunut tälle deitilleni.

Olen ehkä pitkä (180cm), mutta painoin alle 60kg.. 

Vierailija
1799/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tokaisi joskus ollessani lähes teini, että voisit kyllä alkaa ajella säärikarvoja, kun ne on jo noin kauheet! Olin laiturilla bikineissä ja jaloissa oli vasta vaaleat karvat. Samoin kommentoi finnejä, kun olin teini. Voitte kuvitella mitä teki mulle nuo sanat. Ikinä en näyttäytynyt enää ilman meikkiä isäni seurassa. Ja karvoja ajan edelleen päivittäin, vaikka ei tosiaan olis tarve.

Vierailija
1800/2721 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on varauksia. Mullakin oli"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan