Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
1341/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunti ala-asteella. Pojat pelasivat lätkää. Ope sanoi että te tytöt voitte vaikka kävellä kentän ympäri. Otin puheeksi että miksei me tytötkin saada pelata lätkää kun se olisi niin kivaa. Ope tuumasi että "tyttöjen tehtävänä on olla hiljaa ja näyttää nätiltä".

Vierailija
1342/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfasdfasdf kirjoitti:

Kerroin lapsuudenajoista ystävänäni olleelle henkilölle että saamme puolisoni kanssa lapsen. Henkilö on besserwisser-tyyppiä ja hivenen narsistinen, aina oikeassa oleva, ja joka on sosiaalisesti töksähtelevä. Hän vastasi sanomaani vain: "Oliko suunniteltu vai vahinko?"

Emme ole enää oikein väleissä.

Minulla on kaksi lasta saman miehen kanssa. Olimme olleet yhdessä vuosia ennen ensimmäistä lasta ja olimme ehtineet ostaa aiemmin jo yhteisen asunnonkin. Äiti tivasi noin kummankin lapsen kohdalla eikä suostunut onnittelemaan ennen kuin sanoin, että ihan suunniteltu raskaus tässä on menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo koskaan sanottu mitään positiivista taikka kivaa, kaikenlaista negaa vaan jäänyt mieleen.

*Teekkarin paras kaveri on teekkari (sanoi silloinen paras ystäväni kun pyysin häntä baariin mukaan. ikää oli meillä 20v)

*Mä en oo koskaan nähnyt naisella noin lyhyitä silmäripsiä, leikkaatko sä niitä ? (sanoi random tyyppi mulle yökerhossa. Olin 20v)

*Sulla on niin iso nenä, että se tulee aina ensin kulman takaa. (Sanoi naispuolinen luokkakaveri kun oltiin 5 lk)

*Miten sulla voi olla noin paksu nilkka ? (Sanoi muhun ihastunut opiskelukaveri. Oltiin 19v)

Näitä olis vaikka kuinka paljon kerrottavana ...

Vierailija
1344/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sää oot ihan laiha", "oot niin pieni", "syötsää kunnolla?", "sun pitäs syyä enemmän"

Osa kommenteista vitsillä, osa tietämättömyyttä ja osa ehkä kehuina tarkotettu.

Mutta kun niitä sanotaan toistuvasti ihmiselle joka taistelee päivittäin syömisen kanssa, niin se ei tunnu kivalta.

Lihavuutta ja laihuutta ei täysin voi verrata keskenään, mutta toisen kehoa ei saa sanoa lihavaksi, niin kuka on päättänyt, että on lupa sanoa ketään laihaksi?

Laihuudenkin takana voi olla monia eri sairauksia. Ja vaikka ei olisi, niin silti se voi jollekin olla tietämättäsi arka paikka.

Mikä kumma kuvitelma tämä on että ketään lihavaa ei sanottaisi lihavaksi tai läskiksi tms?

Totta kai tätä tapahtuu koko ajan.

Vaikka ei saisi.

Ei tietenkään saa laihuudestakaan huomautella mutta turha kuvitelma ettei jotkut pöljänät huomauttele toisen olemuksesta ,oli se mikä tahansa.

Vierailija
1345/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo koskaan sanottu mitään positiivista taikka kivaa, kaikenlaista negaa vaan jäänyt mieleen.

*Teekkarin paras kaveri on teekkari (sanoi silloinen paras ystäväni kun pyysin häntä baariin mukaan. ikää oli meillä 20v)

*Mä en oo koskaan nähnyt naisella noin lyhyitä silmäripsiä, leikkaatko sä niitä ? (sanoi random tyyppi mulle yökerhossa. Olin 20v)

*Sulla on niin iso nenä, että se tulee aina ensin kulman takaa. (Sanoi naispuolinen luokkakaveri kun oltiin 5 lk)

*Miten sulla voi olla noin paksu nilkka ? (Sanoi muhun ihastunut opiskelukaveri. Oltiin 19v)

Niin siis tähän voisin jatkaa oman äitini sanomisia vaikka kuinka ... mutta ne eivät ole kaunista kuultavaa.

Vierailija
1346/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua verrattiin koko kouluaika jatkuvasti vanhempaan veljeeni, ja moni niistä kommenteista jäi kyllä mieleen. Kun olin ekaluokalla tapellut välitunnilla, neuvoi rehtori: "mitäs jos ottaisit veljestäsi mallia, hänestä minulla ei ole ikinä ollut mitään pahaa sanottavaa". Lukiossa ruotsin opettaja oikein suuttui kun sain kokeesta seiskan, ja hän tuhahteli: "enpä olisi uskonut, veljesi sai aina pelkkiä kiitettäviä!" Luokkani tytöt juttelivat kerran kuulleni: "miten nuo voi olla muka samasta perheestä, veli on niin hyvännäköinen ja cool ja toi on niin ruma ja nolo".

Tuntui myös pahalta, kun monet kiusaajani olivat veljeni kavereita. Itse olen nyt aikuisena pitänyt vahvasti mielessä, etten ikinä vertaa kahta ihmistä toisiinsa. Se on loukkaavaa ja typerää, me kaikki olemme kuitenkin erilaisia.

Vierailija
1347/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 20-vuotiaana bilelomalla Kyproksella. Rakastuin siellä komeaan ruotsalaiseen mieheen ja hän sanoi minulle "olet asteikolla yhdestä kymmeneen yhdeksän. Ja se on tosi hyvä, koska olet suomalainen". 

Ihana loma, ihana mies, ihana kehu, ämmittää vieläkin mieltä, vaikka reissusta on melkein 20 vuotta. 

Mitä hemmettiä, alapeukkuja. Taidatte olla vain kateellisia, että joku on kokenut ihanan mieleen jääneen loman joskus, ehkäpä kauan sitten. Minulle tarinasta tuli hyvä mieli.

Toivottavasti kirjoittajan elämä on onnellinen. T. Edelleen hengissä

Etkö itse ymmärrä? Onko se kehu, jos mies pitää yhtä ihan ok:na kaiken rupusakin keskellä? Olisiko mies tykännyt, jos nainen olisi sanonut, että tykkään sinusta tosi paljon vaikka sinä olet ruotsalainen?

Vierailija
1348/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tytöt kiusasivat minua yläasteella, ja varsinkin liikunnantunneilla tämä korostui (telottiin peleissä muka vahingossa, valittiin viimeisenä joukkueeseen jne.). Opettajamme usein osallistui tähän ja kannusti näitä tyttöjä muun muassa käyttämällä minua varoittavana esimerkkinä. Mieleen on jäänyt kun juoksimme Cooperin testiä ja opettaja kailotti: "Katsokaapa tytöt, miten Johanna (nimi muutettu) juoksee, pitkä selkä ja töppöjalat aiheuttavat helposti tuollaisen tyylin. Älkää juosko kuten Johanna." Muut tietysti nauroivat.

Kesti vuosia ennen kuin kehtasin juosta kenenkään nähden. Lopulta aviomieheni kannusti minut juoksulenkeille kanssaan, ja kammoni on melkein hävinnyt.

Vierailija
1349/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijanyt kirjoitti:

Liikuntatunti ala-asteella. Pojat pelasivat lätkää. Ope sanoi että te tytöt voitte vaikka kävellä kentän ympäri. Otin puheeksi että miksei me tytötkin saada pelata lätkää kun se olisi niin kivaa. Ope tuumasi että "tyttöjen tehtävänä on olla hiljaa ja näyttää nätiltä".

Olipa ala-arvoinen ja typerä kommentti. Jos minulla koskaan on tyttäriä ja kuulen, että opettaja tai joku muu aikuinen suoltaa heille tuollaista soopaa, nostan sellaisen metelin että oksat pois. Tuollaisten ihmisten takia vanhoista ja ahtaista sukupuolirooleista ei ikinä päästä eroon.

Vierailija
1350/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä yli kahdenkymmenen viiden vuoden ajalta, katsoi minua päästä varpaisiin yhteisen kaverin polttareissa ja kysyi tympeällä äänensävyllä koko porukan edessä "meinaatko lähteä noin"? Olimme lähdössä ulos tanssimaan ja mielestäni näytin hyvältä ja pidin vaatteistani. Kommentti tuli niin puskista, että päädyin vaihtamaan vaatteet. En ole päässyt yli kommentista tänäkään päivänä ja välit viilenivät välittömästi ko. kysymyksen jälkeen.

Vierailija
1351/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan yhtään ymmärrä, mikä tuossa teekkari jutussa on negatiivista tai miten se on paha loukkaus?

Vierailija
1352/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä yli kahdenkymmenen viiden vuoden ajalta, katsoi minua päästä varpaisiin yhteisen kaverin polttareissa ja kysyi tympeällä äänensävyllä koko porukan edessä "meinaatko lähteä noin"? Olimme lähdössä ulos tanssimaan ja mielestäni näytin hyvältä ja pidin vaatteistani. Kommentti tuli niin puskista, että päädyin vaihtamaan vaatteet. En ole päässyt yli kommentista tänäkään päivänä ja välit viilenivät välittömästi ko. kysymyksen jälkeen.

Voisitko kuvailla vartalosi, ja mitä oli päällä? Ei voi muuten sanoa, oliko kyseessä palvelus vai muuta.

Vierailija
1353/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella. 

Osaako kukaan sanoa, millaiset ihmiset sanovat näin alaikäiselle lapselle tai nuorelle? Minulle on myös sanottun näin opettajan ja mummon toimesta. Olen itse nainen ja sanojat olivat naisia. Kyllähän se syöpyy päähän kun on muutenkin arka ihminen ja yrittää kovasti kuulua joukkoon ja elää elämäänsä.

Vierailija
1354/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella. 

Osaako kukaan sanoa, millaiset ihmiset sanovat näin alaikäiselle lapselle tai nuorelle? Minulle on myös sanottun näin opettajan ja mummon toimesta. Olen itse nainen ja sanojat olivat naisia. Kyllähän se syöpyy päähän kun on muutenkin arka ihminen ja yrittää kovasti kuulua joukkoon ja elää elämäänsä.

Olisikohan heille myös joskus sanottu sama.

Vierailija
1355/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa itsesi. Sanoi isäpuoli

Naisten vapautusliikkeen riemuvoitto = satojen tuhansien lasten elämässä on mulkku isäpuoli

Vierailija
1356/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ystäväsioli vain kateellinen ja pelkäsi jäävänsä varjoosi.

Vierailija
1357/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinäkin tuosta vielä lihot"

Yo-juhlissani

Vierailija
1358/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on aina hävennyt minua syystä jos toisesta. Olin jo reilusti päälle nelikymppinen, kun äiti kertoi, että isän sukulaisia kaukaa oli tulossa käymään. Ilahduin ja sanoin, että onpa kiva nähdä pitkästä aikaa, kun olin viimeksi nähnyt heitä joskus kymmenvuotiaana. Äiti kielsi minua tulemasta sanoen, että he ei tykkää lihavista. Kyllä se loukkasi minua, mutta onneksi mies vei minut sitten toiselle paikkakunnalle ja me vietettiin ihan kiva päivä.

Näin sukulaisia sitten isäni hautajaisissa. Mukavia ja kohteliaita olivat, eivät nyrpistelleet painolleni, mutta ei hekään mitään hoikkia enää olleet. Äidillä on aina ollut tapa soittaa minulle ja kertoa, jos joku on sanonut jotain negatiivista minusta, mutta hautajaisten jälkeen ei ole mitään kommenttia tullut.

On ollut mukava lukea ketjusta vanhempien lapsilleen sanomia positiivisia asioita, mutta olen niistä vähän kateellinen. Tuntuu pahalta, kun itse ei ikinä ole tarpeeksi hyvä.

Ei voi olla totta että olet tyytyväinen ja onnellinen kun sinut vietiin sukulaisten silmistä pois tieltä, vain koska he olisivat järkyttyneet kun olet lihava.

Vierailija
1359/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan yhtään ymmärrä, mikä tuossa teekkari jutussa on negatiivista tai miten se on paha loukkaus?

Hän piti itseään ja muita teekkareita jumalista seuraavana, eli siis kaikki muut olivat tyhmiä eivätkä tarpeeksi älykkäitä kaveriksi.

Ja minä pöljä olin hänen kanssaan istunut koko välivuoden preppaamassa häntä pääsykokeisiin. (Itsellä oli jo opiskelupaikka)

Vierailija
1360/2721 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöskukkanen kirjoitti:

"Tiedän, että oot varmaan epävarma sun huonosta ihosta, mutta ei se mua haittaa."

En ollut epävarma, en ollut edes ajatellut koko asiaa. Nyt olen epävarma enkä vieläkään unohtanut tuota kommenttia, jonka sanomisesta on jo 10 v aikaa... Oli ehkä tarkoitettu kohteliaisuudeksi tapailukumppanilta, mutta ei se siltä tuntunut.

Ylipäätään mitään "kohteliaisuuksia", joihin on sisällytetty joku epäkohta henkilöstä ja vihjataan siihen tyytymättömyydellä, häpeällä, yms., ei kannattaisi sanoa ollenkaan. Vai tuntuisiko itsestä hyvältä kuulla esim. "varmaan vihaat sun maantienvärisiä hiuksia, muttei ne mua haittaa" tai "oot varmaan tyytymätön sun rintojen/peniksen kokoon, muttei se mua haittaa"?

Mulla vähän sama. Olin erittäin tyytyväinen itseeni ja vartalooni, mutta tapailukumppani tiesi kertoa minulle miten häntä ei haittaa vartaloni, ja hänen silmänsä pystyvät blockaamaan läskini. Hän olisi siis minulle joku taivaan armolahja joka pystyisi näkemään minut laihana.

En nähnyt itseäni lihavana sitten mitenkään. Hän oli vaan päättänyt minun puolestani jotain sellaista.

On entinen tapailukumppani. Hän tykkäsi kontrolloida kaikkea, kyttäsi, arvosteli, penkoi puhelimeni, syytti koko ajan pettämisestä, vaikka itse valvoi kaiket yöt puhelimensa kanssa, sitä räpläten.

En koskaan nähnyt hänen nukkuvan. Hän oli aina hereillä, joka ikinen yö. Ei yhtä ainoa kertaa nukkunut. Se oli pelottavaa. Hänellä oli koko ajan se puhelin kädessä, jota varjeli.

Minä taas olin muka pettäjä. Ja olevinaan läski, joka ei häntä muka haitannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä