Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Harrastin lapsena ja nuorena piirtämistä ja maalaamista. Keksin iloisia tarinoita ja piirtelin niistä kuvia, sellaiseen Disney-tyyliin. Se oli selviytymiskeinoni kotona, jossa pullo vei vanhempia.
Lukiossa sitten ihailemani kuviksen opettaja koki asiakseen sanoa minulle eräällä tunnilla, että vaikka olen teknisesti kohtuullisen hyvä, oli sama vaikka lopettaisin kuviksen harrastamisen saman tien, koska töissäni ei ollut mitään sanomaa tai "oikeaa" sisältöä.
En aina jaksanut sekstata. Hän kävi selvästi vain ilmaiseksi syömässä ja panemassa viikonloppuisin. Hän vastasi vastahakoisuuteeni, että sun pitäis olla onnellinen että sua halutaan, eli että en ollut mitenkään loistoyksilö... En ollut mitenkään missiainesta, mutta vihdoin tyytyväinen ulkonäkööni. Musersi itsetuntoa aika pahasti...
En aina jaksanut sekstata. Hän kävi selvästi vain ilmaiseksi syömässä ja panemassa viikonloppuisin. Hän vastasi vastahakoisuuteeni, että sun pitäis olla onnellinen että sua halutaan, eli että en ollut mitenkään loistoyksilö... En ollut mitenkään missiainesta, mutta vihdoin tyytyväinen ulkonäkööni. Musersi itsetuntoa aika pahasti...
Äitini sanoi minulle kun olin teini että näytän ihan huoralta. Ihan siis normaalit vaatteet oli päällä mutta olin laittanut ripsiväriä ja huulikiiltoa.
Yksi tädin kommentti jäi mieleen koko iäksi. Olin alakoululainen ja leikin usein naapurin muutaman vuoden nuoremman pojan kanssa. Täti sanoi, että tuostahan sinä saat hyvän miehen, kun kasvatat. Tuli inhottava olo, kun tuntui, että täti puuttui leikkiin jotenkin väärällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi minulle kun olin teini että näytän ihan huoralta. Ihan siis normaalit vaatteet oli päällä mutta olin laittanut ripsiväriä ja huulikiiltoa.
Tuntuu kyllä käsittämättömältä, että on vanhempia joiden mielestä on ok verrata omaa lasta h***aan tai haukkua häntä sellaiseksi. Minut on isäni kerran (kännipäissään kylläkin) heittänyt kerran keskellä yötä ulos kotoa, kun olin 17v. Olin harrastanut seksiä pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa ja isäni oli saanut tietää asiasta. Saatesanat ulosheittotilanteessa olivat, että hänen katon allahan ei bordellia pyöritetä...
Minulle sanottiin elämäni ensimmäisessä työpaikassani ensimmäisenä aamuna että ” Sieltä saapuu vajaat kaksimetriä velttoa sekatyömiestä” muistan tämän edelleenkin vaikka siitä on ko vierähtänyt 20v nykyisin olen samalla alalla itse yrittäjänä enkä mielestäni ole kovinkaan laiska mutta tuo kommentti kummittelee edelleen alitajunnassa
Istuttiin kerran iltaa seurueessa, jossa oli sekä mies- että naispuolisia ihmisiä. Ravintolan viereisestä pöydästä vanhempi herra kommentoi yhtäkkiä, ettei ole koskaan nähnyt niin kauniita silmiä kuin minulla. En millään ollut uskoa, että tarkoitti minua, koska seurueessa oli paljon minua nätimpiä tyttöjä. Olkoon vaan metoo, mutta vielä 40 vuoden päästä tulee hyvä mieli, kun muistan asian.
AMK harjoittelun arvioinnissa koulun opettaja (joka ei ollut koskaan minua opettanut) tokaisi; ” sinun puheestasi ei saa mitään selvää, kun sinun S kirjain on niin outo”. Ja ” tälle erikoistumisalalle sinä et ainakaan sovi.”
Tiiätkö ope, olen juuri sillä tietyllä alalla ollut 15 vuotta ja olen hyvä työssäni. Lisäksi kukaan ennen tai jälkeen ei ole kommentoinut s-kirjaimen lausumistani, tai puhettani mitenkään.
Uskovainen sanoi että isäni joutuu h..vettiin koska tap.poi itsensä.
Kiva tietää et uskovaiset pääsee taivaaseen...:(
nykyinen ateisti
Ompelimme kaikki istuvan jäniksen yläasteella.
Uskovainen opettajamme otti tekeleeni ja sanoi:
Katsokaa tää näyttää kuin siltä tulisi kakka..hah..hah..haa
Nykyinen ateisti
"sinulla on läskiperse" - isäpuoli
"matti Nykänen voisi hyppää pituutta nenän päältäsi" - ex kaveri
"sinusta ei koskaan tule mitään" - isäpuoli
"sinulla kun ei ole ollut pitkää aikaa miestä, niin ala päässäsi kasvaa kohta sammalta"
- isäpuoli
"kaikenlaisia ihmisiä sopii tälle alalle, mutta sinä et sovi" - harjoittelun ohjaaja
"ethän sinä ole edes urheilullinen" - joku ohjaaja kun kuuli, että opiskelin liikunta alalla
Hyvääkin on onneksi kuultu, joka vähän kompensoi kaikkea pas*aa.. 😅
Hirveästi kiinnostaa toisten sanomat asiat. Enemmän kiinnostaa itseni ajattelemat asiat.
Äitini (siivoushullu) jaksoi aina valittaa kuinka laiska olen. Kun muutin kotoa hän sanoi että" paskakasaan kompastun kun tulen sun kotiin.
Niin saamarin laiska olet.Nyt olen jo eläkeläinen,lapset kasvattanut maailmalle,eikä kukaan ole paskakasoihin meillä kompastunut.
"Sillä on oudon pieni pää ja outo vartalo". Parhaiksi kavereikseni uskomani henkilöt. Kiitti. Toinen vielä ylipainoinen ja haukkuu noin selän takana.
"Sisäsiittoisen lappilaisen ja m*nnen yhdistelmä". Kundi, jota en halunnut panna.
Itsekin kokenutsamaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joskus vielä saisikin anteeksipyynnön ja katumuksen osoituksen, mutta tätä en ikinä tule saamaan. Se sattuu ehkä vielä enemmän kuin nuo sanat. Kun hlö vielä kieltää ikinä näin edes tehneensä tai sanoneensa. Terveisin persoonallisuushäiriöisen lapsi.
/667Olen hyvin pahoillani, minullekin on persoonallisuushäiriöinen ja erittäin epävakaa isä, haukkuja ja solvauksia tullut enemmän kuin kehuja
Kiitos kommentistasi. Vertaistuki tuntuu hyvältä.
Keräilen itseäni vielä näin parikymmentä vuotta myöhemmin, tunnen itseni huonoksi ja täysin kelpaamattomaksi oikein mihinkään. Silti painan eteenpäin, kiitos päättäväisen luonteeni. Pahoillani myös sinun puolestasi, ja toivon että jaksat yrittää kaikesta huolimatta!
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen luokan koulukuvapäivänä. Olin pukeutunut värikäsraitaiseen poolopaitaan ja käynyt kampaamossa. Luokkamme suosituin tyttö julisti kovaan ääneen, miten kaikki muut tytöt paitsi minä, ovat pukeutuneet kauniisti.
Yläasteella olin koulukiusattu. Syytä en tiedä tarkalleen, toki olen ollut aina hiljainen joten kyllä jotain vikaa aina löytyi. Pelkäsin esiintymistä hurjasti ja historian opettajamme oli päättänyt, että jokainen oppilas lukee yhden aihealueen ja opettaa sen muulle luokalle (pitää esitelmän ja opettaja kyselee aiheesta). Panikoin, sillä minulla oli r-vika ja aiheenani oli Afrikan maiden itsenäistyminen, jossa toki useaan otteeseen tuli r-sanoja esille. Nielin kammoni ja esiinnyin nättinä luokan edessä, puhuin aiheesta määräajan ja vastasin oikein opettajan kysymyksiin. Esitykseni oli hyvä ja olin todella ylpeä itsestäni. No, muutama tunti myöhemmin rinnakkaisluokkani kaverini tulivat kysymään olenko ok? Luokkani tytöt olivat kertoneet, miten olin kävellyt kuin kehitysvammainen koko esitykseni ajan. Olin muutaman kerran kävellyt ihan normaalisti näyttämään kartalta muutamia maita yms.
Kateus on selvä syy näihin molempiin kokemuksiisi. Jos yksikin porukan (tässä tapauksessa luokan) tytöistä kokee jonkun toisen uhkana, yrittää hän lytätä ja lannistaa tätä parhaansa mukaan. Lapsilla tämä näkyy käytöksessä vielä todella suoraan, teinit osaavat tietty olla kierompia.
Tiedän tämän kokemuksesta; olen elämäni aikana joutunut monestikin toisen tytön tai naisen vainoamaksi ilman mitään selvää syytä. Jälkikäteen olen todennut, ettei syynä ole voinut olla muu kuin kateus ja epävarmuus.
"Hei ruma tyttö"
"Et sinäkään mikään kaunotar ole"
Minulle eräs saman ainejärjestön tyttö tokaisi joskus bileissä "Kuule Emma... Sä oot vaan NIIN OUTO" ja taputti minua otan osaa -tyyppisesti olalle. Sitten hän käänsi selkänsä. Olin siis tätä ennen kertonut hänelle ihan tavallisesti kuulumisiani, kun hän oli niitä kysynyt. Kännin piikkiin tuota kommenttia ei voinut pistää, sillä hän ei juonut koskaan.
Jäi harmittamaan, sillä tuota ennen olin pitänyt kyseisestä tytöstä, ja olisin mielelläni tutustunut häneen paremmin - hänellä kun oli maine ihanana tsemppaajana ja kaikkien kaverina, joka "hyväksyy aivan kaikki". Tuon jälkeen meni kyllä maku.
170 cm on kyllä ihan tavallinen pituus naiselle :D ompa ollu törkeää.