Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa yksin kannettua 70 kg painavan esineen portaita alas?

Vierailija
18.11.2023 |

Eräs kuntoiluväline pitäisi kantaa kerrosta alemmas. Ei ole lähellä ketään jota voisi pyytää apuun. Miten te muut yksinasuvat selviätte jos pitää kantaa/siirtää jotain painavaa? 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu minkä muotoinen se on. Jos saa nostettua tukevasti syliin niin joo. Mutta jos se on joku kuntopyörä niin en. Soita muuttomiehet siirtämään. Tuski  hirveästi maksaa.

Vierailija
2/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa köytettyä pulkkaan tai ahkioon kokonsa puolesta, niin sellaisella voisi liu'utella portaita alas hissukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkakärryillä? Nytkyti nytkyti vaan porras kerrallaan, jos härveli on muuten kiinnitettävissä.

Vierailija
4/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura osiin.

Vierailija
5/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä naapurilta apua pientä palkkiota vastaan.

Vierailija
6/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai mä luulin että sala-poikaystävä pitäs saada pois...

Vierailija
7/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittamalla esineen alle tai sen jalkojen alle pyyhkeitä, sitä liuutetaan eteenpäin. Tai kahvallinen siirtokärry? Kaupassa myydään niitä. Mutta portaissa ei saa mennä painavan välineen alapuolelle tai päästää sitä irti, ettei mene kenenkään päälle. Ja ei mene hissiin sen kanssa, ellei ole ammattilainen ja silloinkin voi olla riski. Joskus joku firma voi auttaa jos maksaa? Tai purkaa välineen ja osat laatikkoon, kokoaa joskus uudelleen.

Vierailija
8/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloittele r__mis.

Vierailija
9/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obelix otteella

Vierailija
10/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käärittynä maton sisään?

Vierailija
11/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen tärkeää pysyä ehjänä? Siinä on varmasti osia joita pystyy purkamaan irti. 

Hetkinen... Mistä tiedät sen painavan tasan 70 kiloa? 

Kääri mattoon ja kiinnitä nokkakärryyn. :/ 

Vierailija
12/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen tärkeää pysyä ehjänä? Siinä on varmasti osia joita pystyy purkamaan irti. 

Hetkinen... Mistä tiedät sen painavan tasan 70 kiloa? 

Kääri mattoon ja kiinnitä nokkakärryyn. :/ 

Luulen sen painavan 70 kg koska sen käyttöohjeessa sanotaan niin. No on tärkeää pysyä ehjänä eikä sitä kovin pieniin osiin saa purettua. 

Vierailija
13/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole nokkakärryä niin liuta se mattopaketti rappuja alas. 

Vierailija
14/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa nokkakärryt jostain

Vierailija
15/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi varmaan mitenkään. Alaspäin on hankalampi. Nokkakärryt muuten, mutta olen itse 50kg, niin ei saisi pidettyä kiinni niin, että se lasti ei vie perässään. Kokemusta on, oli tosin alamäki ja sain kyllä kiinni pidettyä. Mutta liu uin vaan sen perässä maata pitkin. :D Jaloillaan kyllä kestin, mutta varmaan koomisen näköistä. Ohjasin häkkyrän nurmikolle, niin sain pysähtymään, oli rullakon tyylinen kapistus. 

Vierailija
16/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70kg nyt ei ole kovin painava joten jos ei kovin hankalan mallinen ole niin ihan vaan rohkeasti nostaa ja kantaa alas. Mutta ilmeisesti kysyjä on tyttö niin nokkakärryt olisi yksi vaihtoehto,toisaalta todennäköisesti hänellä tuskin on autoakaan jolla hakea nokkakärryt joten ainoa järkevä keino on pyytää ensimmäiseltä vastaan tulevalta mieheltä apua ja tarjota hänelle pullakahvit hymyn kera. 

Vierailija
17/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa Ikean kassissa raahasin kerran aika kookasta telkkaria. Saisitko ikkunasta/parvekkeelta sen narujen avulla alas, niin ei tartte kompuroida portaissa ?

Vierailija
18/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saisi varmaan mitenkään. Alaspäin on hankalampi. Nokkakärryt muuten, mutta olen itse 50kg, niin ei saisi pidettyä kiinni niin, että se lasti ei vie perässään. Kokemusta on, oli tosin alamäki ja sain kyllä kiinni pidettyä. Mutta liu uin vaan sen perässä maata pitkin. :D Jaloillaan kyllä kestin, mutta varmaan koomisen näköistä. Ohjasin häkkyrän nurmikolle, niin sain pysähtymään, oli rullakon tyylinen kapistus. 

WhaaaTtt?? 50kg Nainen?? Luulis löytyvän nopeasti pieni armeija miehiä auttamaan.

Vierailija
19/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porraskiipijällä joku firma kuljettaisi, ainakin ylöspäin.

Vierailija
20/47 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kantaisin tuon naisen ja sen esineen samalla kerralla.

-Mies