Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Kun minut irtisanottiin YT:ssä, ihanan empaattinen äitini sanoi: "sehän ei tullut yllätyksenä".
Tämä ihminen on sanonut minulle paljon asioita. Mutta tärkein on se että hän on sanonut minua ystäväkseen. Silloin kun kaikki meinasi romahtaa minulta, vahvalta ihmiseltä. Nosti minut ylös, ei säälien vain olemalla ihminen. Hänen kaikki sanat muistan aina. En unohda koskaan.
Mua on muutaman kerran sanottu karismaattiseksi naiseksi. Itse tällaista on vaikea arvioida, mutta tämä on mielenkiintoisesti sanottu ja olen usein miettinyt mistä tämä mielikuva tulee muille!
Pahinta on ollut monet todella ilkeät kommentit kuten hu'raksi haukkuminen monen ihmisen toimesta sekä koko ulkonäkö arvosteltu täysin. Luotto ihmisiin on mennyt ja en ole toipunut tästä kaikesta. Kiusattiin muutenkin pitkään. Paras päivä oli se, kun eräs poika olisi halunnut seurustella kanssani ( ainakin uskon niin) ja kysyi alatko oleen. En silloin vaan sanonut mitään ja hymyilin vaan. Jotenkin se tilanne tuli niin äkkiä ja olin niin nuori silloin. Myöhemmin asiasta ei enää puhuttu koskaan, mutta välit olivat ihan hyvät silti. Hän olikin sitten ainoa joka kysyi. Mietin monesti häntä ja toivon, että hän olisi vielä elossa. Tämä kysymys olikin sitten ainoa hyvä asia pitkään aikaan. Monesti mietin aina, että miksi näin, mutta kai se vaikuttaa niin paljon minkälaisia ihmisiä tapaa elämässään. Itseäni en voi syyttää, kun kohtelen muita yleensä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin toimittajaksi. Oppitunnilla jokainen oppilas harjoitteli vuorollaan luokan nähden kameran edessä monitorista lukemista kuten uutisankkurit tekevät. Kaikki muut oppilaat saivat rakentavaa palautetta, esim. "Pidä mikkiä alempana" tai "Artikuloi selkeämmin".
Ainoa palaute opettajalta mitä minä sain ja mistä koko luokka meni hiljaiseksi oli seuraava: "Ulkonäkösi ei sovi toimittaja-työhön ja asialle ei voi mitään".
Nuorelle innokkaalle toimittajanalulle palaute oli isku vasten kasvoja ja hain muihin opintoihin
Ai kamala! Saako kysyä, että minkä näköinen olit? Oliko sulla joku vahva alakulttuurityyli esimerkiksi? Todella tökerösti sanottu.
Luulin sua broileriksi mutta olitkin kana voi saatana kiivas ja sitkeä en voi kuin hiljaa itkeä...
En jaksa märehtiä menneitä. Pääsee helpommalla, kun ajattelee että kaikilla ihmisillä on joskus huonoja päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus mieheni kaverin valmistujaisissa, jossa melkein kaikki olivat minulle tuntemattomia ennestään. Jatkoilla baarissa yritin tehdä juttua vieressäni istuneen tytön kanssa, ja kehuin hänen mekkoaan kauniiksi. Hän kiitti ja sanoi: "mä tykkään varsinkin tästä kaula-aukosta. Mulla kun on rinnat joita kehtaa esitellä, toisin kuin sulla." Sitten nousi ja lähti jonnekin muualle.
Olin ihan että aha :D
Kuulostaa aivan siltä kuin olisit napannut miehen, joka oli hänellä kiikarissa.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin mainitsemaan päälle 50- v kollegalle väsymyksestäni, , johon hän sanoi ettet sä nuori ihminen voi olla väsynyt. Ikää 33-v, elän ruuhkavuosia ja töissä oli kiireinen ja stressaava tilanne silloin.
Ei toki, minun pitää olla rautaa ja teflonia, aina vaan olla iloinen energinen, jaksavainen!
ok boomer.
Tapahtuiko tämä 20+ vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Luoja, ylläpito poisti kommentin missä nainen kertoi, että sukulainen oli sanonut että hänen veljensä voivat ainoina jatkaa suvun nimeä. Sukunimen ongelmista ja seksistisyydestä ei siis saa puhua? Kauheaa sensuuria tämä perhe-elämä, miehen valtaa ja naisen alentamista ei saa kritisoida?
Kaikki aviomiehen nimen valitsevat naiset jatkaa naisille kasaantuvaa taakkaa, jossa naisen oletetaan jatkavan TOISEN suvun nimeä, ja tämän takia tyttölapsia pidetään arvottomina. Asiasta ei saa puhua? Miehennehän ne teidän valintojanne rajoittaa, kun kääntävät nimenne teitä ja kaikkia naisia vastaan. On TODELLA törkeää alentaa syntyviä tyttöjä syrjivän nimen takia, jonka voisi ihan hyvin valita EI SYRJIVÄLLÄ TAVALLA.
Naisen nimi ei syrji ketään, sen takia ketään ei abortoida tai vihata. Siksi naisten nimiä tulisi jatkaa.
Se naisen nimihän on tullut isältään.
”Sinun puheesi on Perkeleestä, minä julistan Jumalan sanaa”, sanoi isosiskoni minulle ollessani yläasteikäinen ja hän lukiossa.
Sen jälkeen Isosisko kavalsi isäni omaisuutta liki 100t euroa, sanoi isän kuoleman jälkeen saaneensa lahjaksi, mutta lahjaveroa ei maksanut eikä ennakkoperinnöksi,
Anoppi ensitapaamisella kutsui minua: Miniäntekele! (eikä jäänyt ainoaksi sammakoksi...)
Kauppakeskuksessa joukko nuoria poikia kuuluivat antavan pisteitä ohikulkijoille; minä sain pisteitä 7+. Otin positiivisena kommenttina. (Tapahtui 25 vuotta sitten...).
Pulskana tyttönä inhosin koulun liikuntatunteja enkä ollut hyvä missään liikuntalajissa. Kerran venyttelimme juoksulenkin (= kävelin) jälkeen, jonka jälkeen liikunnanopettajani sanoi minulle: "Voimistelet kauniisti". Edelleenkin muistelen liikunnanopettajaani lämpimästi ja vanhemmiten olen oppinut nauttimaan liikkumisesta (paitsi pallopeleistä...).
Olin jotain 10-vuotias, kun setäni perhe oli kylässä. Tarjosin suklaarasiasta kaikille kierroksen suklaata, jolloin setäni huomautti minulle, ylipainoiselle: "Kannattaisikohan sinun jättää suklaa ottamatta?" Ehkä ajatus oli hyvä, mutta ajankohta ei.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ensitapaamisella kutsui minua: Miniäntekele! (eikä jäänyt ainoaksi sammakoksi...)
Ei mitään pahaa ole tuossa, tarkoittaa että ottaa suhteen tosissaan.
Olin lukiossa ja ihastunut erääseen poikaan, ja olin ollut hänen kanssaan edellisenä iltana kävelyllä. Veljeni totesi aamupalapöydässä, että tiedänkö, miksi kaltaisiani tyttöjä sanotaan - huoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiossa ja ihastunut erääseen poikaan, ja olin ollut hänen kanssaan edellisenä iltana kävelyllä. Veljeni totesi aamupalapöydässä, että tiedänkö, miksi kaltaisiani tyttöjä sanotaan - huoriksi.
Kuulostaa siltä, ettei kukaan ollut suostunut veljesi kanssa kävelylle.
”Mikä on normaali?”, tuttava sanoi minulle kun sanoin jostakin asiasta ettei se ole normaalia tms.
Olin nuori aikuinen ja tuosta kommentista alkoi minulla kasvaa mielessä asioiden kyseenalaistaminen toden teolla ja eri näkökulmista pohtiminen.
Minun nykyinen mies päästelee suustansa niin suuria älyttömyyksiä, että tekisi mieli välillä jättää hänet pelkistä tyhmistä jutuista.
Tässä ensimmäinen:
Hän kertoi ensimmäisestä vaimostaan, hänen äidistään ja teini-ikäisestä tytöst näin.
" Siinä oli ensimmäinen kombo mitä hän voisi panna, isoäiti oli kuuma, hyvin säilynyt, häntä olisi voinut panna. Tytär eli mieheni ensimmäinen vaimo oli hot, häntä mies pani. Ja jos hän olisi odottanut pari vuotta, jotta tytärpuoli tulisi täysi ikään, niin häntä mieheni olisi mielellään pannu. 😱
Toinen mikä on jäänyt mieleen:
Minä olen meidän perheen elättäjä, mies on ollut koko viiden vuoden työttömänä, minkä me olemme olleet yhdessä.
Sanoin joskus, että olisi ihanaa mennä ravintolaan, pukeutua hyvin, syödä hyvin ja mies maksaisi kaiken... Johonka mies vastasi " Eli, sinä haluat olla hu ora. Sitä varten miehet vie naisen ulos syömään, kun heillä on taka-ajatuksia." Toki hän oli aina valmis lähtemään pitsalle tai kebabille minun tarjoamana, eikä silloin sanonut mitään hu orana olemisena.
Anna mun kaikki kestää kirjoitti:
Minun nykyinen mies päästelee suustansa niin suuria älyttömyyksiä, että tekisi mieli välillä jättää hänet pelkistä tyhmistä jutuista.
Tässä ensimmäinen:
Hän kertoi ensimmäisestä vaimostaan, hänen äidistään ja teini-ikäisestä tytöst näin.
" Siinä oli ensimmäinen kombo mitä hän voisi panna, isoäiti oli kuuma, hyvin säilynyt, häntä olisi voinut panna. Tytär eli mieheni ensimmäinen vaimo oli hot, häntä mies pani. Ja jos hän olisi odottanut pari vuotta, jotta tytärpuoli tulisi täysi ikään, niin häntä mieheni olisi mielellään pannu. 😱Toinen mikä on jäänyt mieleen:
Minä olen meidän perheen elättäjä, mies on ollut koko viiden vuoden työttömänä, minkä me olemme olleet yhdessä.
Sanoin joskus, että olisi ihanaa mennä ravintolaan, pukeutua hyvin, syödä hyvin ja mies maksaisi kaiken... Johonka mies vastasi " Eli, sinä haluat olla hu ora. Sitä varten miehet vie naisen ulos syömään, kun heillä on taka-ajatuksia." Toki hän oli aina valmis lähtemään pitsalle tai kebabille minun tarjoamana, eikä silloin sanonut mitään hu orana olemisena.
Miksi et vaan jätä tuollaista paskaa? Kertoo jotakin sinusta, kun olet tuollaisen juntin kanssa.
Ihana.