Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Kävin kaupassa. Kun ohitin kolme nuorta naista, yksi heistä tokaisi : Tuo on ainakin kolmekymppinen.
En ottanut sitä loukkauksena, koska olin jo sillä hetkellä viisikymppinen..
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin parikymppisenä todella vakavasti meneväni armeijaan. Isäni kannusti ihanasti.
Silloinen hyvä ystäväni meni armeijaan ja oli siellä vuoden. Hänen palvekuksensa loppuvaiheessa
juttelimme tästä asiasta, ja ääneen pohdin mitä tekisin. Kaverini totesi, että "kuule, ei susta oo siihen".
En sitten koskaan armeijaan mennyt ja myöhemmin on harmittanut...
Minä hain aikanaan esimiespaikkaa, ja paikan saanut ystäväni sanoi minulle suunnilleen juuri noin. "Ei susta ole siihen."
1.Muista, että fiksut pärjää aina Työkaveri, jonka kanssa oli kiva työskennellä
2. Sinusta näkee päällepäin, että olet maalta kotoisin (loukkaukseksi tarkoitettu työkaverilta, joka lähti opiskelemaan, mutta halusi olla ilkeä lähtiäiseksikin. Oli sitä aika usein.
viikymppinen heppu kirjoitti:
Kävin kaupassa. Kun ohitin kolme nuorta naista, yksi heistä tokaisi : Tuo on ainakin kolmekymppinen.
En ottanut sitä loukkauksena, koska olin jo sillä hetkellä viisikymppinen..
Oho, iästäsi lähti heittämällä parikyt vuotta! Itsellä ennätys on vain kymmene vuotta
Mies, johon olen rakastunut sanoi minulle hiljattain suunnilleen niin, ettei ymmärrä miksi ikinä erehtyi koskemaan minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin parikymppisenä todella vakavasti meneväni armeijaan. Isäni kannusti ihanasti.
Silloinen hyvä ystäväni meni armeijaan ja oli siellä vuoden. Hänen palvekuksensa loppuvaiheessa
juttelimme tästä asiasta, ja ääneen pohdin mitä tekisin. Kaverini totesi, että "kuule, ei susta oo siihen".
En sitten koskaan armeijaan mennyt ja myöhemmin on harmittanut...
Minä hain aikanaan esimiespaikkaa, ja paikan saanut ystäväni sanoi minulle suunnilleen juuri noin. "Ei susta ole siihen."
oli varmaan kateellinen eikä olisi kestänyt menestystä, kertoo paljon hänestä...
tiedän tunteen.
Mies sanoi noin puolen vuoden seurustelun jälkeen, ettei tunne minua kohtaan palavaa rakkautta vaan enemmän välittämistä ja hellyyttä. Menin sen kanssa vielä typeränä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
1.Muista, että fiksut pärjää aina Työkaveri, jonka kanssa oli kiva työskennellä
2. Sinusta näkee päällepäin, että olet maalta kotoisin (loukkaukseksi tarkoitettu työkaverilta, joka lähti opiskelemaan, mutta halusi olla ilkeä lähtiäiseksikin. Oli sitä aika usein.
itse olen stadilainen mutta mua on luultu joskus "maalaiseksi". otan sen suurena kohteliaisuutena koska maalta tulleet on lähes aina sydämellisiä ja mukavia ihmisiä mun mielestä. paljon ystävällisempia kuin viileät stadilaiset.
joten seuraavan kerran kun joku aloittaa keskustelun; "ooksä muualta kun stadista kotoisin?" vastaan ,että henkisesti KYLLÄ!
:)
Eräs exäni silitti kuivia, koppuraisia jalkapohjiani. Yritin vetää pois sanoen niitä ällöttäviksi. "Mikään sussa ei ole ällöä." Kauneinta mitä minulle on koskaan sanottu.
" siis sähän olet paljon älykkäämpi kun noi keskivertotyypit!"
frendi kun vähättelin itseäni ja koulutustani ( ei akateeminen )
Kiitti! tuntui mukavalta! minäkin kannustan häntä usein
Vierailija kirjoitti:
Eräs exäni silitti kuivia, koppuraisia jalkapohjiani. Yritin vetää pois sanoen niitä ällöttäviksi. "Mikään sussa ei ole ällöä." Kauneinta mitä minulle on koskaan sanottu.
tulkitsen että ehkä hän yritti sanoa; Kaikki sussa on ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Olen epäsuomalaiseen tapaan, ilmeisesti ? ,saanut ainakin omasta mielestäni tarpeeksi kannustusta ja kehuja maailmasta. Omat vanhemmat kehuivat myös ,vaikka kärsivät vakavista henkisistä ongelmista molemmat. Koulussa ja harrasteissa kehuttiin. Pojilta ja miehiltä on tullut mukavia kommentteja: "olet se kivannäköinen tyttö" sanoi ihastukseni lukiossa yms yms. vieläkin tulen hyvälle tuulelle tuosta. Ystävät ovat kannustaneet ja kehuneet. Myös minä olen kannustanut ja kehunut ystäviäni ja perhettäni ja tuttavia ja vieraita sen minkä vaan osaan. Ja kehuttavaa riittää kun katsoo toista lempeästi ja rakkaudella.
En silti koe että minulla olisi pissa noussut päähän tai olisin kovinkaan itsevarma tai ylpeä. olen tavallisen nätti suomalainen nainen, jolla on lahjakkuuksia mutta myös vajavaisuuksia kuten jokaisella on. Jokaisessa ihmisessä on valtavasti potentiaalia ja lahjakkuutta, näin uskon. Toivon, että suomalaiset kehuisivat toisiaan enemmän jotta saisimme paremman olon tälle kansalle. Ja se vanhankansan sananlasku että kehujalle nousee hattuun ei pidä paikkaansa. kyllä maailma pudottaa liian korkealla liehujat itsekkäät ihmiset takaisin maanpinnalle se on nähty
Olet hyvä ja riität omana itsenäsi! Se on hyvä muistaa jokaisen <3
Jos sinä olet ok näköinen? Sinun voi olla vaikea ymmärtää tällaista, jota on oma ulkonäkö hävettänyt suunnilleen aina. Minulla on mm. perunanenä, mistä sain lisänimen pottu. Luokan pojat puhuivat siis tuttavallisesti pottuna noin 5.-6.-luokalla. Kasiluokalla tutustuin myrkyllisiin tyttöihin, esittivät kaveria ja haukkuivat selän takana. He tekivät myös tällaista: lähdettiin yhdessä diskoon ja lupasivat kulkea minun kanssani kotimatkan takaisin, mutta karkasivat diskosta pois ja jättivät minut kävelemään yksin läpi kaupungin. Ysiluokalla olin feikkikaverin luona yökylässä. Hän lukitsi minut ulos terassille ilman kenkiä ja huusi, että olen niin ruma, ettei pysty katsomaan minuun päin. Päästi kuitenkin sisälle, kun aloin itkeä ja määräsi nukkumaan lattialla maton päällä (ilman patjaa). Onneksi nämä yläasteen kaverit meni amikseen eikä tulleet lukioon.
Lukiossa ensimmäinen poikaystävä haukkui suoraan vaikka millä nimillä ja sanoi, että vaikka olen niin ruma, se on kuitenkin hyvä, että annan. Välillä hän perui pahat sanat kunnes taas hermostui jostain ja haukkui. Kunnes isä kuuli kerran kun tuli taas purkaus ja talutti ulos ja sanoi, että jos vielä kerran näyttää naamaansa meillä, käräjillä tavataan. Siihen loppui se suhde.
Onneksi nykyisin on mies, joka ei hauku eikä ilkeile. En enää kuuntele keneltäkään ulkonäköön kohdistuvia loukkauksia. Jokainen on mikä on.
Kukaan ei susta tykkää. Näin sanoi eräs ihminen mulle. Sillä ajatuksella sitten eletty👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen epäsuomalaiseen tapaan, ilmeisesti ? ,saanut ainakin omasta mielestäni tarpeeksi kannustusta ja kehuja maailmasta. Omat vanhemmat kehuivat myös ,vaikka kärsivät vakavista henkisistä ongelmista molemmat. Koulussa ja harrasteissa kehuttiin. Pojilta ja miehiltä on tullut mukavia kommentteja: "olet se kivannäköinen tyttö" sanoi ihastukseni lukiossa yms yms. vieläkin tulen hyvälle tuulelle tuosta. Ystävät ovat kannustaneet ja kehuneet. Myös minä olen kannustanut ja kehunut ystäviäni ja perhettäni ja tuttavia ja vieraita sen minkä vaan osaan. Ja kehuttavaa riittää kun katsoo toista lempeästi ja rakkaudella.
En silti koe että minulla olisi pissa noussut päähän tai olisin kovinkaan itsevarma tai ylpeä. olen tavallisen nätti suomalainen nainen, jolla on lahjakkuuksia mutta myös vajavaisuuksia kuten jokaisella on. Jokaisessa ihmisessä on valtavasti potentiaalia ja lahjakkuutta, näin uskon. Toivon, että suomalaiset kehuisivat toisiaan enemmän jotta saisimme paremman olon tälle kansalle. Ja se vanhankansan sananlasku että kehujalle nousee hattuun ei pidä paikkaansa. kyllä maailma pudottaa liian korkealla liehujat itsekkäät ihmiset takaisin maanpinnalle se on nähty
Olet hyvä ja riität omana itsenäsi! Se on hyvä muistaa jokaisen <3
Jos sinä olet ok näköinen? Sinun voi olla vaikea ymmärtää tällaista, jota on oma ulkonäkö hävettänyt suunnilleen aina. Minulla on mm. perunanenä, mistä sain lisänimen pottu. Luokan pojat puhuivat siis tuttavallisesti pottuna noin 5.-6.-luokalla. Kasiluokalla tutustuin myrkyllisiin tyttöihin, esittivät kaveria ja haukkuivat selän takana. He tekivät myös tällaista: lähdettiin yhdessä diskoon ja lupasivat kulkea minun kanssani kotimatkan takaisin, mutta karkasivat diskosta pois ja jättivät minut kävelemään yksin läpi kaupungin. Ysiluokalla olin feikkikaverin luona yökylässä. Hän lukitsi minut ulos terassille ilman kenkiä ja huusi, että olen niin ruma, ettei pysty katsomaan minuun päin. Päästi kuitenkin sisälle, kun aloin itkeä ja määräsi nukkumaan lattialla maton päällä (ilman patjaa). Onneksi nämä yläasteen kaverit meni amikseen eikä tulleet lukioon.
Lukiossa ensimmäinen poikaystävä haukkui suoraan vaikka millä nimillä ja sanoi, että vaikka olen niin ruma, se on kuitenkin hyvä, että annan. Välillä hän perui pahat sanat kunnes taas hermostui jostain ja haukkui. Kunnes isä kuuli kerran kun tuli taas purkaus ja talutti ulos ja sanoi, että jos vielä kerran näyttää naamaansa meillä, käräjillä tavataan. Siihen loppui se suhde.
Onneksi nykyisin on mies, joka ei hauku eikä ilkeile. En enää kuuntele keneltäkään ulkonäköön kohdistuvia loukkauksia. Jokainen on mikä on.
koen olevani ok näköinen, parhaimmillaan hyvänä päivänä söpö ja nätti, ja huonona päivänä rumanlainen. en siis ole mikään kaunotar. olen ollut kerran hiusmallina, siinä meriittini. olen kuullut olevani "funny face" eli huononnäköinen, olen kuullut olevani nätti kuin sika pienenä, söpö, exältä kaunis jne. me naiset kuullaan vaikka mitä ulkonäöstä. kuitenkin olen niin epävarma ulkonäöstäni että se on eräs syy miksei mulla ole esim instatilia. on ollut aikoja jolloin sairastuin paniikkihäiriöön enkä uskaltanut lhteä kotoa kun olin niin "ruma". teatterifrendi mies naljaili naamastani ja sain traumat. seuraava ohikuljija sitten tuijotteli mua ja vislaili perään.
Sinulla, hyvä ystävä, on vaikeita kokemuksia takanasi. sinua on kiusattu ja haukuttu. se on ollut väärin ja kertonut enemmän sanojistaan kuin Sinusta. SIllä Sinä olet Kaunis, ihana, ystävällinen ,herkkä ja empaattinen ihminen kirjoituksesi perusteella.
Opetellaan yhdessä rakastamaan itseämme vähän vielä enemmän ja antamaan anteeksi itsellemme se paha mitä ollaan koettu. minullakin sitä riittää. Kaikkea hyvää sinun elämääsi.
halit
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei susta tykkää. Näin sanoi eräs ihminen mulle. Sillä ajatuksella sitten eletty👍🏻
Minä tykkään sinusta ja välitän sinusta
takapuoltani on kehuttu. on kuulema omenapeppu. tykkään itsekin
"Olisit hyvännäköinen, jos sulla olis tissit ja sun reidet olisi pienemmät." Näin sanoi ensimmäinen ja ainoa "oikea" pitkäaikainen kumppanini. Olin 25 ja hän oli 30, olimme yhdessä 4 vuotta. Odotin hyvin pitkään vakavaan parisuhteeseen menemistä koska olin kuullut noita samoja kommentteja jo ala-asteella oman ja rinnakkaisluokkani pojilta. Needless to say, en ole tuon jälkeen enää edes vaivautunut ajattelemaan parisuhdetta tai seksielämää, koska se on tullut tässä vuosien saatossa todistettua, että en oikeasti kelpaa tällaisena kuin olen. Onneksi olen introvertti, niin nykyään olen jo ihan ok asian kanssa :)
N31
Olin 14 ja silloinen poikakaveri sanoi, ettei voi tapailla koska olen lauta. Jännä juttu mutta meni myöhemmin naimisiin naisen kanssa jolla ei ole rintoja juuri lainkaan. Tämä kommentti oli todella paha teininä kuulla ja varsinkin kun kehityin vasta vuosia myöhemmin naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään"
Näin oli muuten opettaja aikoinaan sanonut Einsteinillekin.
Jossain luki, ettei oo totta, että hän muka oli huono koulussa.
Joo, Einstein ei todellakaan ollut huono koulussa. Jos tuollaista on sanottu, lienee se liittynyt käytökseen ja työntekoon.
Olen opettaja ja oman kokemukseni pohjalta olen taipuvainen epäilemään, että useimmiten keskustelu on oikeasti mennyt niin, että ope on sanonut, että tuolla asenteella, laiskottelulla ja huonolla käytöksellä ei tule elämässä pärjäämään. Se sitten murrosikäisen päässä kääntyy niin, että opettaja sanoi, ettei minusta tule koskaan mitään.
Yleensä tarkoitus lienee kuitenkin herätellä oppilasta töihin. Kuinka monta sellaista opettajaa mahtaa maailmassa olla, jotka menevät kiltisti ahkeroivalle oppilaalle sanomaan, että sinusta ei tule mitään? Ei kyllä montaa.
Jotenkin näistä tarinoista jää aina se konteksti pois. Millaista mahtoi olla oma käytös, kun opettaja hermostui ja sanoi, että jos ei meno muutu niin...
Minkä takia opettajat kuvittelevat, että heillä on oikeus sanoa yhtään kenellekään, et sinusta ei tule mitään? Minusta tämä ei kerro mistään muusta kuin ammattitaidottomuudesta ja kyvyttömyydestä kohdata kaikenlaisia nuoria. Minulle lukion reksi sanoi, että sinulla ei taida olla tavoitteet korkealla. Niinpä. Ihan kunnialla olen kaikki kouluni käynyt ja tässä viimeksi väittelin tohtoriksi. Kuinkahan paljon tässä vielä pitää suorittaa, että on päässyt riittävän pitkälle näiden opettajien ja reksien mielestä?
Kaikille suomalaisille pojille ja miehille paljon rakkautta ja hyvää oloa ! Olette ihania, hurmaavia, kohteliaita, ystävällisiä, hyvännäköisiä, fiksuja ja ihanan rakkaita ihmisiä!
Pus pus pus!
terkuin tyttö Napapiiriltä