Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
"Tyttö on tyhmä kuin saapas,kun saappaan laittaa nurkkaan se ei siitä liiku" sanoi isäpuoleni kun olin alle kouluikäinen.Älykkyystestissä sain tulokse n "kuuluu ryhmään lahjakkaat" ja pääsin jatkamaan seuravalle luokalle vaikka poissaoloja liikaa.
"Näytä syöksyhampaitasi" sanoi eräs poika koulussa.Noin 10v myöhemmin mua pyydettiin osallistumaan missikisoihin.Mitä en tietenkään tehnyt.
Mutta opin ettei ehkä kannata uskoa kaikkea itselle sanottua.
Vierailija kirjoitti:
"Tyttö on tyhmä kuin saapas,kun saappaan laittaa nurkkaan se ei siitä liiku" sanoi isäpuoleni kun olin alle kouluikäinen.Älykkyystestissä sain tulokse n "kuuluu ryhmään lahjakkaat" ja pääsin jatkamaan seuravalle luokalle vaikka poissaoloja liikaa.
"Näytä syöksyhampaitasi" sanoi eräs poika koulussa.Noin 10v myöhemmin mua pyydettiin osallistumaan missikisoihin.Mitä en tietenkään tehnyt.
Mutta opin ettei ehkä kannata uskoa kaikkea itselle sanottua.
Oikein.
Opettajalle: kyllä osa teistä on sadisteja ja nauttii oppilaiden kiusaamisesta ja härnäämisestä erityisesti kilttien ujoen ja valmiiksi koulukiusattuja kohtaan, sadisteja olette osa, kiusaako muut oppilaat ne väkivaltaisemmat ja uhmakkaammat teitä ja puratte vihanne ja kaunanne niihin kiusattuihin ja ujoihin?? Vai kiusaako muut opettajat vai kiusaako puoliso ja vielä mottaa??
-Mitä sää oikeen sähläät? Kun pakkasin normaalisti tavaroita muutossa. En mielestäni sählännyt.
Olikohan lauseen sanoja kateellinen tmv.? Olen miettinyt asiaa monta kertaa jälkeenpäin. Enkä vieläkään ymmärrä.
puhuin ryhmäkeskustelussa viime viikolla ja siinä oli muutama uusi ihminen mukana. eräs mies jatkoi jälkeeni omaa mielipidettään aihettaan ja viittasi minun vuorooni "sinä jotain ynisit äsken"... ja jatkoi normaalisti asiaansa.
kun hän oli lopettanut , otin puheenvuoron ja kerroin että en ynise mitenkään vaan puhun normaalillla äänellä. kävikin ilmi että mies istui avoimen oven vierssä eikä siksi kuullut hyvin mitä puhuin.
yhtä kaikki, oein ylpeä itsestäni että pystyin puolustamaan itseäni kun minuun viitattiin ynisijänä. enkä mennyt kotiin miettimään miten surulliselta tuntui kun sanottiin ynisijäksi julkiseksi.
itse olen oppinut elämästä ja itsestäni sen, että jos ajattelen toisesta huonoa ja toinen kiukuttaa siihen on syitä usein myös suhteessa itseeni. saatan olla kateellinen toiselle jostain asiasta, mistä vaan, tai sitten jokin piirre hänessä triggeröi minussa, eli tuo ilmi sen mitä vaivaa itseäni. se voi olla hänen persoonansa se voi olla joku ele tai ilme joka tuo mieleen jonkun ihmisen joka on ollut minulle aiemmin epäystävällinen jne
mutta valtaosassa omalla kohdalla syynä lienee kateus, tuo perisyntien perisynti. vaikka kuinka yritän iloita toisen upeasta elämästä , en voi olla myös vertaamatta itseäni siihen kokien usein alemmuuttakin. se on sitten henkistä kasvua, että tämän asian käsittelee itsensä kanssa, myöntää rehellisesti asian ja työstää sitä
ja opettelee sitä asennetta että kaikille on aikansa ja paikkansa tässä maailmassa niin sinulle kuin minullekin.
ja toisen menestys ruokkii myös hyvää oloa itsellekin.
En tiedä kommentti mutta joitain tarinoita on jäänyt netistä jostain syystä päähän jotka pomppaa tasaisin väliajoin mieleen.
Yks oli jostain tyypistä joka oli juonut itsensä umpihumalaan ja menettänyt muistin. Oli herännyt jostain tuttunsa luota ja kun lähti ulos kävelemään niin ulkona ihmiset osoitti sitä sormella ja huusivat "tuo se on!", lähtivät perään josta tyyppi selvis vain karkuun juoksemalla.
Kirjotteli tuon tarinan vissiin ahdistuksissaan jonnekin päin suomenkielistä nettiä vissiin vuostuhannen vaihteessa.
Olis ollu kiva tietää mitä ukolle kävi seuraavaks ja mikä se juttu oli mitä oli tehnyt mikä oli mukamas niin kammottava että porukka lähtee pitkin kyliä jahtaamaan.
Lukion loputtua oltiin juhannuskekkereillä yhdessä saaressa ja siinä oli ollut paljon itkua poikaystävän takia. Yksi ei-niin-hyvä-ystävä siinä sitten totesi painokkaasti, että ei sun temperamenttia suomalaiset miehet pysty sietämään.
No, parisenkymmentä vuotta myöhemmin olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Temperamentti toki ei ole mikään ongelma nyt, mutta olen miettinyt olikohan se sitä silloin nuorempanakaan. Ehkä kyse oli sittenkin ihan muista asioista.
Kyllä tuo limsan juominen sinussa jo näkyykin. Näin sanoi minulle isäni, kun join saunan jälkeen limpparilasillista. Saimme limsaa kerran viikossa. Olin ehkä ekalla tai tokalla luokalla. Juoksin huoneeseeni itkemään. Muistan, miten se sattui, vaikka siitä on yli 30 vuotta. Isäni tapasi kommentoida vastaavalla tavalla ulkonäköäni aina silloin tällöin.
Lukiossa minulle puhkesi syömishäiriö.
Olin silloisen poikaystävän kanssa etelän lomalla ja uimassa meressä. Bikinieni yläosassa oli olkaimien tilalla yksi niskan takaa kiertävä nyöri, joka oli pujotettu muovisiin klipseihin liiviosaan. Uidessa tämä nyöri irtosi ja putosi mereen. Kerroin poikaystävälle asiasta. Hän sukelteli ja etsi sitä, mutta ei löytänyt.
Kävi ilmi, että hän oli luullut koko liiviosan pudonneen. Kun hän kuuli että kyse oli vaan nyöristä, hän totesi, ettei sitten ollut hätää, mutta jos koko liivi olisi pudonnut, olisin kyllä saanut olla meressä pimeän tuloon asti. Hän häpesi rintojani. Minä taas häpesin tämän jälkeen, että olin haksahtanut näin tyhmään tyyppiin. Onneksi paljastui alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
-Mitä sää oikeen sähläät? Kun pakkasin normaalisti tavaroita muutossa. En mielestäni sählännyt.
Olikohan lauseen sanoja kateellinen tmv.? Olen miettinyt asiaa monta kertaa jälkeenpäin. Enkä vieläkään ymmärrä.
Mulla on paljon näitä.
Lopeta se huutaminen.
- Henkilö itse huutaa minulle niin että hänellä kädet tärisee ja kasvot on punaiset.
Ja nyt sä rauhoitut!
- Henkilö on itse ihan äärettömän levoton, kuin joku narkkari vieroitusoireissa.
Näkisit ilmees.
- Henkilö on itse ihan rauniona, kasvot vääristyneinä itkuun.
Sä rikot sen.
- Kun rullaan esinettä lattialla kuplamuoviin - viime muutossa tämä kommentoija itse rikkoi about kaiken särkyvän.
Sä sottaat.
- Kun syön ihan normaalisti sotkematta lainkaan. Toinen pitelee lautasliinaa valmiina siltä varalta, että sotken, ja toistelee tätä asiaa. Hänellä itsellään on aina ns. ruokalista rinnoilla.
Ihminen on jännä otus, heijastaa muihin omien mokiensa pelon. Kateuttakin toki mukana noissa. Ja sellaista että he haluaa saada meidät muut menemään ihan tolaltamme.
Kaikista p*skimpia p*askatöitä tekevä isäni silmäili minua taas kerran sukujuhlissa päästä varpaisiin ja sanoi kovalla äänellä: "Mitähän tostakin tulee."
Yks äidin sukulainen totesi: "Akateeminen."
Ja näin kävi. Mätäne, iskä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan lauseen sanoja kateellinen tmv.? Olen miettinyt asiaa monta kertaa jälkeenpäin. Enkä vieläkään ymmärrä.Mulla on paljon näitä.
Lopeta se huutaminen.
- Henkilö itse huutaa minulle niin että hänellä kädet tärisee ja kasvot on punaiset.
Ja nyt sä rauhoitut!
- Henkilö on itse ihan äärettömän levoton, kuin joku narkkari vieroitusoireissa.
Näkisit ilmees.
- Henkilö on itse ihan rauniona, kasvot vääristyneinä itkuun.
Sä rikot sen.
- Kun rullaan esinettä lattialla kuplamuoviin - viime muutossa tämä kommentoija itse rikkoi about kaiken särkyvän.
Sä sottaat.
- Kun syön ihan normaalisti sotkematta lainkaan. Toinen pitelee lautasliinaa valmiina siltä varalta, että sotken, ja toistelee tätä asiaa. Hänellä itsellään on aina ns. ruokalista rinnoilla.
Ihminen on jännä otus, heijastaa muihin omien mokiensa pelon. Kateuttakin toki mukana noissa. Ja sellaista että he haluaa saada meidät muut menemään ihan tolaltamme.
Jännä että juuri sinä olet jatkuvasti samanlaisten heijastusten kohteena🙄
"Sulle ei ikinä kelpaa kukaan", totesi ns. paras ystäväni, kun en halunnut ryhtyä suhteeseen alkoholisoituneen retkun kanssa. Samainen ystäväni lausahti myös, että "jos olisin mies, en haluaisi olla sun kanssa mistään hinnasta". Noh, entinen ystävä tätä nykyä, kun en enää jaksanut kuunnella sitä loukkausten tulvaa.
"olen hyvännäköinen, mukava ja fiksu ja pidän itsestäni tällaisena kuin olen!"
Sanojana: Minä itse! <3
Isäni viimeiset sanat minulle saattohoidossa ollessaan: sä olet niin kultainen, mun oma rakas tyttö. Seuraavana päivänä oli jo vaipunut tajuttomuuteen ja sitä seuraavana kuoli. :(
Ei teillä voi olla oikeita ongelmia ettekä tiedä elämän hankaluuksista mitään koska ette ole aikuisia, vasta aikuisina voitte sanoa että on ongelmia isäpuoli minulle ja siskolleni kun olimme 16-17 -vuotiaita. Tulimme todella pahasta traumataustasta, perheväkivaltaa, päihteidenkäyttöä, laiminlyöntiä yms. Ja voin nyt reilusti päälle parikymppisenä sanoa että vielä ei ole elämässä tullut kohdalle pahempia ongelmia kuin lapsena koin vaikka ongelmia toki on paljon nyttenkin, tällä hetkellä vain ei ole pakko alistua väkivallan kohteeksi ja voin itse asettaa omat rahani. Toivoisin että jokaisen nuoren ongelmat otettaisiin vakavasti eikä vähäteltäisi typerillä kommenteilla että vasta aikuisena voi tietää elämän ongelmista. Fakta kun on se että kaikki lapset eivät ole koskaan saaneet olla lapsia vaan on pitänyt ottaa aikuisen vastuu jo alle kouluikäisenä. Tuo kommentti kalvaa mieltäni vielä näin vuosia myöhemmin. No, kyseinen ihminen oli muutenkin narsisti joten taidan jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olin silloisen poikaystävän kanssa etelän lomalla ja uimassa meressä. Bikinieni yläosassa oli olkaimien tilalla yksi niskan takaa kiertävä nyöri, joka oli pujotettu muovisiin klipseihin liiviosaan. Uidessa tämä nyöri irtosi ja putosi mereen. Kerroin poikaystävälle asiasta. Hän sukelteli ja etsi sitä, mutta ei löytänyt.
Kävi ilmi, että hän oli luullut koko liiviosan pudonneen. Kun hän kuuli että kyse oli vaan nyöristä, hän totesi, ettei sitten ollut hätää, mutta jos koko liivi olisi pudonnut, olisin kyllä saanut olla meressä pimeän tuloon asti. Hän häpesi rintojani. Minä taas häpesin tämän jälkeen, että olin haksahtanut näin tyhmään tyyppiin. Onneksi paljastui alkuvaiheessa.
Olisiko tarkoitus olla omistavasti sanoa, ettei hän halua muiden näkevän rintojasi. Oliko syynä varmasti, että hän häpesi rintojasi?
Höpsän, eihän toi kirjoittaja sanonut, että on ok sanoa "sinusta ei tule mitään". Hän antoi esimerkin siitä, että todellisuus näiden kommenttien takana voi olla jotain muuta kuin mitä kerrotaan vuosien jälkeen.